NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
RİSK DEĞERLENDİRME PROSEDÜRÜ-1
Advertisements

HAVAYOLU TAŞIMACILIĞI TERMİNOLOJİSİ
ATLAS JET.
EMNİYET KEMERİ GEREKLİ Mİ ?
Atlasjet Havacılık A. Ş. 14 Mart 2001 tarihinde Öger Holding A. Ş
SÜREÇ YÖNETİMİ İLE HIZLI BÜYÜMEYİ YÖNETMEK
UÇUŞA ELVERİŞLİLİK SERTİFİKASYONU
Ulaşım Türleri ve Ulaşım Araçları
EKİP KAYNAK YÖNETİMİ Crew Resource Management)
HAVAYOLU PAZARLAMASI, YOLCU TALEBİNİN ÖNEMİ VE TALEP TAHMİNİ
SİVİL HAVACILIK GENEL MÜDÜRLÜĞÜ (SHGM)
BENZETİM Prof.Dr.Berna Dengiz 5. Ders.
ULUSLARARASI SİVİL HAVACILIK KURULUŞLARI
BÖLÜM 8 BAŞABAŞ VE KALDIRAÇ ANALİZİ
EMNİYET KEMERİ KULLANIMI
Araba Güvenliği Arş.Grv.Dr.Gülistan Tanrıverdi.
Atlasjet Havacılık A. Ş. 14 Mart 2001 tarihinde Öger Holding A. Ş Atlasjet Havacılık A.Ş. 14 Mart 2001 tarihinde Öger Holding A.Ş. tarafından kurulmuştur.
BENZETİM Prof.Dr.Berna Dengiz 5. Ders.
Epidemiyolojik Araştırma Tipleri ve Bazı Temel Kavramlar R. Erol Sezer
PİLOTLUK Pilot, yolcu veya yük taşıyan hava taşıtını (helikopter ve uçağı) kullanan kişidir.
Havacılıkta Emniyetle İlgili Faktörler
Havacılık ve Havayolu İşletmeleri Nasıl Yönetilir ?
Yrd. Doç. Dr. M. Dilek AVŞAROĞLU ERKAN
HAVACILIK SİGORTALARI
HAVAYOLU UÇUŞ PLANLAMADA UÇUŞ ROTASYON OPTİMİZASYONU
TARİHÇE Boeing (The Boeing Company), dünyanın en büyük sivil ve askeri uçak ve helikopter üreticilerinden bir tanesidir. William Edward Boeing tarafından.
UCK 474 UÇAK MOTOR TASARIMI Yrd.Doç.Dr. Onur Tunçer İstanbul Teknik Üniversitesi PERFORMANS ÇEVRİMİ ANALİZİ.
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ Tedarik Zinciri – Temel Kavramlar
ULUSLAR ARASI SİVİL HAVACILIK ÖRGÜTLERİ. SEKTÖRÜN KURMUŞ OLDUĞU ULUSLARARASI SİVİL HAVACILIK ÖRGÜTLERİ  International Air Transportation Association.
Hidrolojinin Yöntemleri
PARAMETRİK OLMAYAN İSTATİSTİK
THY ÇALIŞMA SİSTEMİ.
SAĞLIK KURUMLARINDA KARAR VERME YÖNTEMLERİ
THY ÇALIŞMA SİSTEMİ-2.
Düşük Maliyetli Havayolu Taşımacılığı
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
HAVA TRAFİK KONTROL BÖLÜMÜ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Güncelleme Tarihi: Hazırlayan: HEE Bölüm Başkanlığı
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ÖDE5024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK Yüksek Lisans
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ HAVACILIKTA İNSAN FAKTÖRLERİ Havacılık Emniyeti ve İnsan Faktörlerinde Temel Kavramlar NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © Sivil Havacılık Yüksekokulu shyo.nisantasi.edu.tr

Havacılık Emniyeti ve İnsan Faktörlerinde Temel Kavramlar EMNİYETİ DÜZENLEYEN KURULUŞLAR Sivil Havacılık Otoriteleri ICAO, FAA, JAA, EASA ve Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü vb. Bunlar emniyetin sağlanabilmesi için gerekli standartları belirlerler, bunlara uyulmasını sağlarlar, uymayanlara çeşitli yaptırımlar getirirler. Toplam havaaracı kazaları hava taşımacılığı sisteminin çıktı miktarı ile doğrudan ilgilidir. Havaaracı kazalarının tarihsel gelişimine bakıldığında hava taşımacılığına olan talep ve gerçekleşen değerler sıçramalar yaptığında havaaracı kazaları da sıçramalar yapmıştır. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

Havacılık Emniyeti ve İnsan Faktörlerinde Temel Kavramlar Çünkü istatistiksel olarak bir kaza olasılığı varsa bu olasılık uçuş miktarı arttıkça artacaktır. (Özellikle uçuş sayısı – iniş- kalkış). Emniyetin ölçülmesinde kullanılabilen parametrelerin başında ölüm ya da yaralanma olasılığı gelir. Özellikle havayolu taşımacılığında kullanılan büyük uçaklar yaralanma ve ölüm miktarlarını doğrudan etkilerler. Çünkü tek bir uçak kazasında genellikle uçaktaki yolcuların tamamı ya da tamamına yakını ölmektedir Emniyetin ölçülmesinde kullanılan parametre havayolu taşımacılığının çıktılarıdır. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

Havacılık Emniyeti ve İnsan Faktörlerinde Temel Kavramlar Bunlardan birisi gerçekleşen yolcu-km’dir. Bununla birlikte gerçekleşen yolcu-km başına risk yanlış değerlendirmeler yapılmasına neden olabilir. Çünkü risk uçuşun tüm aşamalarında eşit bir biçimde dağılmış değildir. Özellikle uçuşun kalkış ve iniş aşamalarında risk daha fazladır. Yapılan araştırmalar uçuşun bu aşamalarında daha fazla kaza olduğunu göstermektedir. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

Havacılık Emniyeti ve İnsan Faktörlerinde Temel Kavramlar Bu nedenle yolcu-km yerine uçuş sayısının (iniş-kalkış sayısı) dikkate alınması bu açından daha doğru olacaktır. Bu parametrenin kullanılmasında ortaya çıkan diğer bir sorun uçakların yolcu kapasitelerinin farklı olmasıdır. Bu durumda eğer riskin farklı uçaklar için aynı olduğu düşünülürse uçulan yolcu-km uçak tipine bağlı olarak değişecektir. Diğer bir ölçüm parametresi uçuş saatidir. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

Havacılık Emniyeti ve İnsan Faktörlerinde Temel Kavramlar Sıralanan her durum için tek bir parametrenin kullanılması mümkün değildir Sistem yaklaşımı Sistemin unsurları NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © kaynaklar NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©