Uluslararası Gelişmeler: 2012 Bükreş Bakanlar Zirvesi Sonuçları

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Avrupa Öğrenci Birliği Öğrenci Gözüyle Bologna Süreci Öğrencilere Yönelik Bölgesel Çalıştay İstanbul, Türkiye 13 Mayıs 2011 Magnus Malnes Akademik İlişkiler.
Advertisements

ERASMUS+ GENEL TANITIMI
Kilis 7 Aralık Üniversitesi Dış İlişkiler Ofisi Erasmus Birimi
MESLEKÎ VE TEKNİK EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; • Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, • Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na.
Kalite Koordinasyon Grubu, Genel Bilgilendirme Toplantıları
MİSYON VE VİZYON T.C PİRİ REİS ÜNİVERSİTESİ nin VİZYONU ( ÖZGÖRÜŞÜ ); Dünya kalitesi ve standartlarında eğitim ve öğretim vermek, araştırma yapmak ve küresel.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu BOLOGNA SÜRECİ Atılım Üniversitesi 26 Ocak 2009.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu BOLOGNA SÜRECİ’NE GENEL BİR BAKIŞ.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; • Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, • Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na.
Yrd. Doç. Dr. Armağan Erdoğan TOBB EKONOMİ VE TEKNOLOJİ ÜNİVERİTESİ 10 ARALIK 2010 Bologna Süreci’nde Sosyal Boyut.
ULUSAL MESLEKİ YETERLİLİK SİSTEMİ (UMYS) AÇISINDAN ECVETİN ÖNEMİ
BOLOGNA SÜRECCİNİN TÜKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ
AVRUPA YÜKSEK ÖĞRETİM ALANI FAALİYETLERİ KAPSAMINDA TÜRK YÜKSEK ÖĞRETİM SİSTEMİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ Tanınma / AKTS ve DE 7 Mayıs 2012 Prof. Dr. Lerzan.
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIMI PROJESİ Balıkesir Üniversitesi Ziyareti Mayıs 2009 Prof. Dr. Süheyda Atalay Prof. Dr.
E Y L E M 5. 1 Gençlerin ve Gençlik Politikalarından Sorumlu Olanların Toplantıları PROGRAMI.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu BOLOGNA SÜRECİ’NİN TÜRKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ: Öğrenci Konseyi Başkanlarına Yönelik Toplantı 14 Mayıs 2010 Akdeniz.
27 Haziran 2008, Prof. Dr. A.S.GÖKALP BOLOGNA SÜRECİ VE KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp.
Bologna Süreci Nedir? Bologna Sürecinin oluşturmayı hedeflediği Avrupa Yükseköğretim Alanı içerisinde yer alan ülke vatandaşları, yükseköğrenim görmek.
BOLOGNA SÜRECİ BİLGİLENDİRMESİ ( ) MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ.
T.C. Yükseköğretim Kurulu Prof. Dr. Hasan MANDAL Bologna Uzmanı AVRUPA YÜKSEK ÖĞRETİM ALANININ FAALİYETLERİ KAPSAMINDA TÜRK YÜKSEK ÖĞRETİM SİSTEMİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ.
Prof. Dr. Nejat Erk, Türkiye Bologna Uzmanı ŞUBAT 2008 CELAL BAYAR ÜNİVERSİTESİ-MANİSA.
BOLOGNA SÜRECİ’NİN TÜRKİYE’DE UYGULANMASI : BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIMI PROJESİ 07 Aralık 2007, Uludağ Üniversitesi, BURSA BOLOGNA SÜRECİ’NİN TÜRKİYE’DE.
Dr. Armağan Erdoğan KIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ 11 OCAK 2011 Yükseköğretimin Uluslararası Boyutu.
Uluslararası Muhasebeciler Federasyonu
31 Ekim Dönemi: Erasmus+ Nedir? Erasmus+ Programı, Avrupa Komisyonu’nun eğitim, öğretim, gençlik ve spor için önerdiği yeni programdır.
Support to Local Administration Reform 1 Yerel Yönetimler için Ulusal Eğitim Stratejisi.
BEK Raporlarının İşlevi Yrd. Doç. Dr. Armağan Erdoğan Namık Kemal Üniversitesi 28 Mayıs 2010.
Yükseköğretim Kurumlarında Bologna Eşgüdüm Komisyonları’nın (BEK) Yapılanması BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIMI PROJESİ 1. BÖLGESEL TOPLANTISI.
 Erasmus+ Programı, Avrupa Birliği tarafından eğitim ve gençlik alanında yılları arasında uygu-lanmış olan Hayatboyu Öğrenme ve Gençlik Programlarının.
«QUALITY ASSURANCE IN ECVET MOBILITY»
BOLOGNA SÜRECİNİN TÜRKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ Öğrencilerin Bologna Sürecindeki Hakları ve Sorumlukları 30 Nisan 2012, Balıkesir Üniversitesi.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na Finansal.
İstanbul Ticaret Üniversitesi 15 Nisan 2011 Ankara
TÜRKİYE YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYÇ)
BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIM PROJESİ 14 MAYIS 2010, ANTALYA SULTAN GÜROL BOLOGNA ULUSAL TAKIMI ÖĞRENCİ TEMSİLCİSİ
Hazırlayanlar: Mustafa Safa Horpan Özlem Çetin Sibel Temizel
AVRUPA KALİTE GÜVENCESİ REFERANS ÇERÇEVESİ VE KULLANILAN ARAÇLAR
ERASMUS+ GENEL TANITIMI Celil YAMAN Erasmus+ LdV Programı Koordinatörü 20 Ocak 2014.
BOLOGNA UZMANLARI 5.DÖNEM ULUSAL TAKIM PROJESİ 1 EKİM 2009,NEVŞEHİR SULTAN GÜROL BOLOGNA ULUSAL TAKIMI ÖĞRENCİ TEMSİLCİSİ
BOLOGNA SÜRECİNİN TÜRKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ Kasım 2006 Fırat Üniversitesi, Elazığ Nezih Güven- Bologna Rehberi.
ULUSAL YETERLİLİK SİSTEMİ KALİTE GÜVENCESİ
ÖĞRENCİ GÖZÜYLE BOLOGNA SÜRECİ 30 NİSAN 2012,İZMİR N.KÜRŞAD SOLAK AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİ KONSEYİ BAŞKANI.
Bayram AKBAŞ MYK Başkanı MÜSİAD Mesleki Eğitimde Yeni Açılımlar Çalıştayı, Şubat 2011/İstanbul MESLEKİ EĞİTİME İLİŞKİN ANAHTAR KAVRAMLAR 1.
BOLOGNA SÜRECİ 01 Temmuz 2011 – Giresun. BOLOGNA SÜRECİ - TARİHÇE  25 Mayıs 1998: Sarbonne Ortak Deklerasyonu  19 Haziran 1999: Bologna Deklarasyonu.
T.C ADANA VALİLİĞİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ GENEL BİLGİLENDİRME SUNUMU.
Dr. Armağan Erdoğan TÜRK YÜKSEKÖĞRETİMİNDE BOLOGNA SÜRECİ UYGULAMALARı VE GELECEĞE BAKıŞ SOSYAL BOYUT KAVRAMı: UYGULAMALAR VE ÖNGÖRÜLER Dr. Armağan Erdoğan.
Türk Yükseköğretiminde Bologna Süreci Uygulamaları ve Geleceğe Bakış “Bologna Süreci ve Program Akreditasyonu” u Prof. Dr. Süheyda Atalay Ege Üniversitesi.
Türk Yükseköğretiminde Bologna Süreci Uygulamaları ve Geleceğe Bakış Prof. Dr. Nejat Erk EYLÜL 2015 ANKARA.
Bilgilendirme Toplantısı
TÜRK YÜKSEKÖĞRETİMİNDE BOLOGNA SÜRECİ VE GELECEĞE BAKIŞ I. BOLOGNA SÜRECİ ARAŞTIRMALARI KONGRESİ HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ, EYLÜL 2015 Prof. Dr. Mehmet.
ERASMUS+ GENÇLİK PROGRAMI
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na Finansal.
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
AVRUPA ÜNİVERSİTELER BİRLİĞİ KURUMSAL DEĞERLENDİRME PROGRAMI DENEYİMLER-KAZANIMLAR Prof. Dr. Selda Önderoğlu Hacettepe Üniversitesi HÜADEKK Üyesi Özdeğerlendirme.
1 Türkiye’de Yatırım Ortamının İyileştirilmesi Reform Programı.
AB PROGRAMLARI VE TÜRKİYE Çisel İLERİ 28 Mart 2017.
ANKARA ÜNİVERSİTESİ BOLOGNA SÜRECİ BİLGİLERİ
ERASMUS+ YÜKSEKÖĞRETİM HAREKETLİLİĞİ ULUSLARARASI İLİŞKİLER OFİSİ
Bologna Süreci ve Anorganik Kimyada Alternatif Araştırma Alanları
T.C. Yükseköğretim Kurulu
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
BOLOGNA UZMANLARI 5.DÖNEM ULUSAL TAKIM PROJESİ 1 EKİM 2009,NEVŞEHİR
Tanınma / AKTS ve DE Prof. Dr. Lerzan ÖZKALE Bologna Uzmanı
Yükseköğretim Kalite Kurulu DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ
KALİTE KOORDİNATÖRLÜĞÜ KALİTE KOMİSYONU BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
IŞIK Üniversitesi & Bologna Süreci
BOLOGNA SÜRECİ ÖĞRENCİLERLE BİLGİ PAYLAŞIMI TOPLANTISI
Sunum transkripti:

Uluslararası Gelişmeler: 2012 Bükreş Bakanlar Zirvesi Sonuçları Dr. Armağan Erdoğan YÖK Başkan Danışmanı 7Mayıs 2012-YÖK

İçindekiler Bologna Süreci’nin İşleyişi Son 2 Bildirge’nin öncelikleri 2012 Değerlendirme Raporu Verileri Bildirge’nin Temel Başlıkları, Öncelikleri

Bologna Bakanlar Konferansı 1999 Bologna Bakanlar Konferansı 2001 Prag Bakanlar Konferansı 2003 Berlin Bakanlar Konferansı 2005 Bergen Bakanlar Konferansı 2007 Londra Bakanlar Konferansı 2009 Leueven Bakanlar Konferansı 2010 Budapeşte-Viyana Bakanlar Konferansı 2012 Bükreş Bakanlar Konferansı

Avrupa Yükseköğretim Alanı/Bologna Süreci’nin Küresel Görüntüsü 2010’da üye ülke sayısı 47 (Avrupa Konseyi Kültür Konvansiyonu Üyesi Ülkeler) 2010’ da Avrupa Yükseköğretim Alanı (AYA) oluşturuldu. 6 05.08.2019

Yükseköğretim Kurumları Uluslar arası Süreçler BFUG-Çalışma Grupları Kurumsal Yükseköğretim Kurumları Ulusal YÖK Uluslar arası Süreçler Bakanlar Konferansı BFUG Eş Başkanlık BFUG-Çalışma Grupları BFUG Sekreterya

2009-2010 Bildirgeleri’nin Öncelikleri Hareketlilik 2020 ye kadar %20 Sosyal Boyut Veri Toplama Yeterlilikler Çerçevesi Öğrenme Kazanımlarına Dayalı Müfredat 2009 Leuven Bologna Süreci tamamlandı Avrupa Yükseköğretim Alanı- EHEA Kazakistan 47. üye ülke 2010 Viyana-Budapeşte

Bükreş Bakanlar Konferansı 26-27 Nisan 2012 Katılımcılar: 47 üye ülkeden 5’er kişilik Heyetler 3. BPF (üye olmayan 40 ülke) BFUG Sekreterya AB Komisyonu Avrupa Konseyi OECD UNESCO E4 (EUA, ESU, ENQA, EURASHE) Veri Toplayıcı Kurumlar İş Dünyası Temsilcileri EI- Akademisyen Birlikleri Dökümanlar: Bakanlar Bildirgesi BFUG tarafından kabul edilen Çalışma Grubu Raporları Durum Değerlendirme Raporu (temsilcimiz var) Hareketlilik Stratejisi Tanınma El Kitabı Yeterlilikler Çalışma Grubu Raporu (temsilcimiz var)

Veri Toplama ve Değerlendirme 2009 Leuven Bildirgesi’nde Yükseköğretime dair veri toplama görevi 2012 Bükreş Bildirgesi’nde de aynı görevin önemi Nisan 2011 Eurostat TUİK Eurydice MEB Eurostudent Öğrenciler Ülke BFUG Raporları

Öğrenci Sayıları

DERECE SİSTEMLERİ YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ ÖĞRENME KAZANIMLARI

Gösterge Değerlendirmeleri

Gösterge Değerlendirmeleri

TANINMA AKTS VE DE UYGULAMALARI

Gösterge Değerlendirmeleri

Gösterge Değerlendirmeleri

KALİTE GÜVENCESİ

Gösterge Değerlendirmeleri

Gösterge Değerlendirmeleri

HAYAT BOYU ÖĞRENME ESNEK ÖĞRENME ÖNCEKİ ÖĞRENMELERİN TANINMASI

Gösterge Değerlendirmeleri

Rapordaki Temel Bulgular AYA’daki 3 dereceli yapının uygulanması başarılı Bologna dereceleri dışındaki yapılar genelde regüle meslekler için Sosyal boyut ve hareketlilik için daha fazla veriye ihtiyaç var Demografik durum en önemli belirleyici unsurlardan Reformların başarısı için yatırım gerekiyor Avrupa genelinde ekonomik krizin etkileri

2012 BÜKREŞ BİLDİRGESİ 2012 POLİTİKA FORUMU BİLDİRGESİ

Bükreş Bakanlar Bildirgesi Ana Başlıkları Gelecek için yükseköğretime yatırım yapmak- mümkün olan en fazla kaynağı yükseköğretime tahsis etmeye AYA’nın dünü, bugünü ve yarını- Ulusal uygulamalarımızın AYA çerçevesindeki uygulamalarla yakınlaştırılmasına Avrupa’nın ihtiyaçlarına uygun istihdam edebilirliği güçlendirmek- mezunların yenilikci beceri ve yetkinliklerini toplumun ve iş dünyasının ihtiyaçlarına cevap verebilecek güncel bilgiyle birleştirmelerine Yükseköğretime katılımın genişletilmesi- Erişimi tümüyle genişletmek üzere ulusal tedbirler uygulanmasına Kalite güvencesi- Kalite güvencesi için kamusal sorumluluk taşıyacağımızı ve farklı paydaşları da bu sürece aktif olarak dahil etmeye karar verdik. Daha iyi öğrenme için hareketliliği güçlendirmek- Öğrenme hareketliliği, AYA ve dışındaki sınır ötesi işbirliğini genişletmek, öğrencilerin istihdam edilebilirliğini ve yükseköğretimin kalitesini artırmak için gereklidir.

Bükreş Bakanlar Bildirgesi 2012-2015 öncelikleri Eğitim programlarının geliştirilmesi konusunda istihdam edebilirliği, hayat boyu öğrenmeyi ve girişimcilik becerilerini artırmak için çalışacağız; AKTS ve DE uygulamalarının öğrenme kazanımları temelli olmasını sağlayacağız; Yükseköğretime erişimi genişletecek ve bitirme oranlarını artıracağız; Öğrenci merkezli öğrenme ve yenilikçi öğretme yöntemlerini güçlendirecek koşulları oluşturacağız, öğrenciler ve diğer paydaşların tüm yönetişim seviyelerinde yer alması için çalışmaya devam edeceğiz; EQAR tarafından tescilli kalite güvence ajansları faaliyetlerini AYA’na yaymaya devam ederken, diğer taraftan ulusal gerekliliklere riayet edeceğiz; AYA’nın “Daha İyi Öğrenme için Hareketlilik” stratejisi tavsiyelerini uygulayacağız; Ulusal mevzuatlarımızı Lizbon Tanınma Sözleşmesiyle tam uyumlu olması için gözden geçireceğiz ve Avrupa Tanınma Alanı el kitabının kullanımını teşvik edeceğiz; 2012 yılına kadar Avrupa Yükseköğretim Alanıyla uyumlu ulusal yeterlilik çerçevelerinin uygulamasını tamamlayamayan ülkelerden yeniden gözden geçirilmiş bir yol haritası sunmalarını isteyeceğiz;

Bükreş Bakanlar Bildirgesi 2012-2015 Öncelikleri 3. düzeyde (doktora) kalitenin, şeffaflığın, istihdam edebilirliğin ve hareketliliğin nasıl teşvik edilebileceğini araştırırken diğer taraftan, AYA ile AAA arasında ek köprüler kuracağız; Yeterlilikler çerçevelerinin uygulamada nasıl çalıştığı, öğrenme kazanımları ile ilgili bağın vurgulanması ve ulusal kapsamda kısa kademe yeterliliklerini Avrupa Yükseköğretim Alanında Yeterlilikler Çerçevesi’nde nasıl dikkate alınacağı ile ilgili çalışmaları koordine edeceğiz; Kalite Güvencesi için Avrupa Standart ve İlkeleri (ESG-European Standards and Guidelines)’nin 2015 yılında uygulanması için yeniden gözden geçirilmesini önereceğiz; Ulusal kapsamda hareketlilik ve işbirliğine yönelik engelleri ortadan kaldırmak amacıyla ortak program ve derece oluşturulmasına dair ulusal mevzuat ve uygulamalarımızı gözden geçireceğiz; “Küresel Düzlemde Avrupa Yükseköğretim Alanı” Stratejisinin uygulanmasını değerlendireceğiz.

Bologna Politika Forumu Bildirgesi-Ana Başlıklar Ulusal ve bölgesel kapsamda yükseköğretim konusunda kamusal sorumluluk- eşitlikçi yükseköğretim elde edecek yeterli yatırım ve kamu fonu sağlamak Küresel akademik hareketlilik- İçinde olduğumuz bölgelerde bilginin ve kişilerin akademik değişimini yoğunlaştırmak ve yenilikçi ağlar kurmak Akademik ortamın gitgide artan rekabetinde yükseköğretimde kalite güvencesiyle ilgili küresel ve bölgesel yaklaşımlar oluşturmak Mezunların istihdamını artıracak reformlarının katkıları- Veri derleme sonuçlarının karşılıklı değişimi ve iyi uygulama örneklerini paylaşmak İzlenecek yol -AYA’nın hedefleri ve ilkleriyle ortak bir anlayış oluşturmak, AYA içinde ve dünyanın diğer bölgeleriyle hareketliliği teşvik etmek, kurumsal ve ulusal düzeylerde sürmekte olan uluslararasılaşma girişimlerini sürdürmek

Dr. Armağan Erdoğan YÖK Başkan Danışmanı Tüm dökümanlar için http://www.ehea.info/ http://bologna.yok.gov.tr Teşekkür ederim… Dr. Armağan Erdoğan YÖK Başkan Danışmanı