MEDYA OKUR YAZARLIĞI EĞİTİMİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EBA BİLİŞİM AĞI TANITIMI VE KULLANIMI. EBA v2 EBAv2 : Eğitimde FATİH Projesinin içerik bileşeni olarak 2012 yılında yayın hayatına başlayan Eğitim Bilişim.
Advertisements

ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
IFMB202: FEN VE TEKNOLOJİ PROGRAMI VE PLANLAMA 2016-Bahar Dönemi 2. HAFTA Yrd. Doç. Dr. Bahadır Namdar Fen Bilgisi Eğitimi ABD.
SIGHT School Self-Evaluation: Shared Reflection and Action TÜRKİYE MİLLİ EĞİTİM SİSTEMİ Türkiye eğitim sistemi Türkiye Milli Eğitim Bakanlığı tarafından.
Figen ŞENGÜL 1, Gülşah SEYDAOĞLU 2 Çukurova Üniversitesi, (1) Adana Sağlık Yüksek Okulu, (2)Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi AD Hemşirelik Eğitim Modellerinin.
Ulusal Yayınların Stratejik Önemi Prof. Dr. Çetin Erol Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Kardiyoloji AD YÖK Genel Kurul Üyesi.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
ATP MESLEK ALANLARINA GEÇİŞ KOŞULLARI
COĞRAFYA PROJE ÖDEVİ ÖZGÜR SÖNMEZ 10/A Ulaşım Nedir ?
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
2016 Dünya Sağlık Günü Diyabeti (şeker hastalığını) Yenelim! Dr Pavel Ursu Dünya Sağlık Örgütü Türkiye Temsilcisi.
Yeni İletişim Teknolojileri ve (E- )Demokrasi Öğr. Gör Mehmet Akif BARIŞ.
1 Sınav Güvenliği ve Sınav Yönetimi Daire Başkanlığı Ölçme, Değerlendirme Ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü.
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
Fen tutum. Fen eğitimi ve fene karşı tutum ile ilgili araştırmalar incelendiğinde öğrencilerin, öğretmen adaylarının ve öğretmenlerin fene karşı tutumları,
Weblog! Eğitimde Günlük Uygulaması. İçerik »Weblog »Kavramsal Tanımlama »Sınıflandırma »Eğitimde Weblog Uygulaması »Eğitim Sisteminde Yaygınlaşmamasının.
SOLUNUM VE GEVŞEME EGZERSİZLERİ İLE ETKİLİ MÜZİK EĞİTİMİ AYŞEN ÜMİT İSTANBUL BİLİM VE SANAT MERKEZİ Müzik Mentoru.
Filiz DİKİCİ Psikolojik Danışman ÜSTÜN ZEKALILAR.
Program Tasarım Modelleri
AKKUŞ İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BRİFİNG DOSYASI 2016.
%68 % 32 ANADOLU İMAM HATİP LİSELERİ İMAM HATİP ORTAOKULLARI EĞİTİM İÇERİĞİ.
M ESLEKİ E ĞİTİMDE D EĞİŞİM Eğitim Örgütlerinde Değişim Yönetimi Doç. Dr. Aydın BALYER Yalçın SEVER tinyurl.com/ degisimodevi.
Emine Hoşoğlu doğan İstanbul şehir üniversitesi Eylül 2014
İSTANBUL GELİŞİM ÜNİVERSİTESİ
Kız çocukları için ilköğretimde en yüksek okullulaşma
TÜRKİYE’DE OKUL ÖNCESİ EĞİTİM
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘ü’
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Kişisel-Sosyal Rehberlik
10. Sınıf Seçmeli Ders Bilgilendirme Sunumu
DİYARBAKIR BİLİM VE SANAT MERKEZİ
ÖRGÜN EĞİTİMLE BİRLİKTE HAFIZLIK PROJESİ TANITIM PROGRAMINA
BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ. BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ.
BİLSEM NEDİR? “Bilim ve Sanat Merkezi, okul öncesi eğitim, ilkokul, ortaokul ve lise çağındaki özel yetenekli öğrencilerin bireysel yeteneklerinin farkında.
Teknolojİ ve tasarIm dersİ
Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı
2018 Yükseköğretim Kurumları Sınavı Tanıtım Sunumu
AİLE VE TÜKETİCİ HİZMETLERİ DERSİNDE TAM ÖĞRENME MODELİNİN ÖĞRETME-ÖĞRENME UYGULANIŞINI İNCELEYELİM GÜLDAĞ ARAS.
Fransa Eğitim Sistemi Dr. Yar Ali METE.
Yükseköğretim Kurumları Sınavı
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
YÜKSEK ÖĞRETİM KURUMLARI SINAVI
Milli Eğitim Bakanlığı örgüt yapısı
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘r’
Müfitcan ÖZKÖYLÜ CUMHURİYET İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ
Medya okuryazarlığı eğitimi dersi
Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Radyo Sinema Ve Televizyon Bölümü
PISA 2015 Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu.
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
PIRLS (The Project of International Reading Language Skills-Uluslararası Okuma Becerileri Projesi) Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu.
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
OSMANİYE BİLİM VE SANAT MERKEZİ
MBT-303 Özel öğretim yöntemleri-ı
Sağlık Bilimleri Fakültesi
PETKİM ORTAOKULU REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ
Dünyanın En Şaşırtıcı Eğitim Sistemi: Finlandiya
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
Türkiye HBÖ Eylem Planı ( )
Akademik Bilişim '08 İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
Bilgilendirme Toplantısı
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
Dersi Planlama.
Türkiye’de medyaokuryazarlığı eğitimi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
14. EKİPLE ÖĞRETİM İKİ KAFA TEK KAFADAN DAHA İYİDİR ( Two heads are better than one) ingiliz atasözü.
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
Sunum transkripti:

MEDYA OKUR YAZARLIĞI EĞİTİMİ

TV İzleme Sıklığı

Türkiye’ de (RTÜK – 2018 ) TV izleme oranı günde 3 saat 34 dk (RTÜK, 2018) 2006 da ise 5 saat 6 dk Yıllara göre azalma var Hafta sonu TV izle saati artmakta Bir yılın %15 (55 günü) TV karşısında geçiyor Eğitim düzeyi arttıkça TV izleme sıklığı azalmakta En çok 45 yaş ve üzeri Kadınlar daha fazla

Program Tercihleri En çok Haberler ve Yerli diziler izleniyor Primetime izlenme 18:00-21:00 21:00 – 24:00 Yaş ilerledikçe haberlerin izlenme süresi artıyor Dizi ve kuşak programlarını daha çok kadınlar izliyor Spor ve açık oturum programlarını ise daha çok erkekler izliyor En çok kadın uşağı programından rahatsızlık duyuluyor

Program Tercihleri Dizilerde rahatsız eden faktörler Haberlerde rahatsız eden faktörler

Medya Okur Yazarlığı Eğitimi 80’ li yıllar medya araçlarındaki dönüşüm eğitim politikalarını da etkiledi Korumacı Yaklaşım Uzak durma Medyanın kötülüklerinden Koruma Kaçınma Bireyler savunmasız Ne yapacaklarını bilmeyen kitle Ne yapacakları konusunda rehberlik alırlar- yönlendirilirler Birey tamamen pasif Karar medya organlarına/ politikacılara ait Eleştirel Yaklaşım Medya kanallarında artış Koruyamama Bireye sorumluluk verme İyi/kötü kendi kararı - ayırt edebilme Gizli / örtük anlamı anlayabilme Gerekirse medya kuruluşu ile iletişime geçme / yayını değiştirme Birey tamamen aktif Karar bireye ait

Dünya’ da Medya Okuryazarlığı Eğitimi İngiltere Kamu ve özel kuruluşlar Sivil Toplum örgütleri Eğitim Bakanlığı – Vatandaşlık dersi kapsamında Öğretmen/ öğretmen adayı eğitimi Hizmet öncesi ve hizmet içi Fransa Kamu ve sivil toplum kuruluşları Fransa Milli Eğitim Bakanlığı 1983 yılında Öğretim ve Medya Bilgileri Arasında Bağlantı Merkezi (CLEMI) –bilinçli medya kullanımı çalışmaları Bazı derslerin içine yerleştirilmiştir

Dünya’ da Medya Okuryazarlığı Eğitimi Rusya Seçmeli dersler Başka derslerin içine entegre Öğretmen eğitimi ABD 1990 yılların başları Ayrı bir ders Sağlık çalışanlarının uyarıları dikkate alınarak hazırlanmış bir program Daha çok korumacı bir yaklaşım Sivil toplum örgütleri bilgilendirme çalışmaları

Dünya’ da Medya Okuryazarlığı Eğitimi Kanada 1960 lı yıllara dayanır – Ekran Eğitimi (Screen Educaiton) Demokratik toplum geliştirme Eleştirel düşünmeyi geliştiren bir eğitim modeli Medya okuryazarlığı becerisi olarak ele alma Tüm eğitim kademelerinde önemli ABD popüleritesinden kurtulma Avustralya 8. sınıftan 12. sınıfa kadar İlkokulda ise diğer derslere entegre İlgili branş öğretmenince verilir Amaç eleştirel düşünen medya tüketici oluşturma

Dünya’ da Medya Okuryazarlığı Eğitimi Türkiye Özel kanalların artması ve RTÜK Korumacı yaklaşım 2004 yılı ders önerisi - RTÜK MEB Talim Terbiye Kurulu – Akademik Çalışmalar 2006 yılı pilot çalışmaları Öğretmenlerin eğitimi 2007 yılı – İlköğretim İkinci Kademe - Seçmeli ders 2017-2018 – Ortaokul 7-8. sınıflar Seçmeli ders

Kaynaklar RTÜK (2018). Televizyon İzleme Eğilimleri Araştırması Raporu. Semiz, L. (2013). Ortaokul öğrencilerinin medya okuryazarlığı Yeterlikleri ve medya okuryazarlığı dersini yürüten Öğretmenlerin karşılaştıkları sorunlar. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.