Program geliştirme
PDR’DE PROGRAM GELİŞTİRME GELİŞİMSEL PDR’DE 4 TEMEL YAKLAŞIM VARDIR: 1.Kriz yönelimli/ problem odaklı PDR. - Olağan üstü olaylar ve kriz sonrasında problemlere çözüm arar. Yas, şiddet, intihar... 2.Önleyici PDR 3.İyileştirici PDR: okulda başarısız öğrencilerin akademik başarılarının düzeltilmesi 4.Gelişimsel PDR:gelişim görevlerini yerine getirirken yapılan yardım... YRD. DOÇ. DR. SERKAN VOLKAN SARI- PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK
YRD. DOÇ. DR. SERKAN VOLKAN SARI- PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK GELİŞİMSEL PDR 1960’lardan sonra ortaya çıkmıştır. Bireyin bütüncül olarak gelişmesine odaklanmıştır. YRD. DOÇ. DR. SERKAN VOLKAN SARI- PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK
Gelişimsel yaklaşımın evrimi 1900-1920 yılları meslek seçme ve işe yerleştirme 1930-1950 yılları okula uyum ve eğitsel başarı 1960 ve sonrası gelişim ve yaşama uyum Gelişimsel yaklaşımın ortaya çıkması... PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK YRD. DOÇ. DR. SERKAN VOLKAN SARI-
2.PROBLEMLİ ÖĞRENCİYE YÖNELİK 3.BİLGİ VERME ODAKLI 4.UZMAN ODAKLI GELENEKSEL GELİŞİMSEL 1.KRİZ ODAKLI 2.PROBLEMLİ ÖĞRENCİYE YÖNELİK 3.BİLGİ VERME ODAKLI 4.UZMAN ODAKLI 5.GÖREV YÖNELİMLİ 1.GELİŞMEYİ SAĞLAYICI 2.TÜM ÖĞRENCİLERE YÖNELİK 3.YETERLİK KAZANDIRMA 4.ÖĞRENCİ ODAKLI 5.HEDEF YÖNELİMLİ PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK YRD. DOÇ. DR. SERKAN VOLKAN SARI-
YRD. DOÇ. DR. SERKAN VOLKAN SARI- PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK Okul pdr programi 1.Programın temel yapısını tanımlama Öğrencilerin kazanmaları gereken yeterlikleri ile bu yeterliklere ulaşmalarını sağlayacak etkinlikleri, Krize müdahale hizmetleri, Sevk hizmetleri, Bireyi tanıma hizmetleri içeren planlamayı içerir. YRD. DOÇ. DR. SERKAN VOLKAN SARI- PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK
YRD. DOÇ. DR. SERKAN VOLKAN SARI- PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK 2.PDR ihtiyaçlarının belirlenmesi Öğrencilerin hangi konularda rehberliğe ihtiyaç duyduğu... Anket ve envanter uygulama Literatür taraması Önceki yılın programı Öğrenci, veli görüşmeleri YRD. DOÇ. DR. SERKAN VOLKAN SARI- PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK
YRD. DOÇ. DR. SERKAN VOLKAN SARI- PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK 3.Alanlara göre öğrenci yeterlilikleri ve göstergelerinin oluşturulması Kişisel, sosyal, eğitsel ve mesleki ihtiyaç alanlarına ve her alan için önem sırasına göre düzenlenir. YRD. DOÇ. DR. SERKAN VOLKAN SARI- PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK
YRD. DOÇ. DR. SERKAN VOLKAN SARI- PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK 4.Öğrenci yeterliklerinin kazanılmasında kullanılacak etkinlikleri seçme ya da geliştirme Tanışma- oryantasyon, Çalışma alışkanlıkları Arkadaş ilişkileri İletişim becerileri Zararlı alışkanlıklar Teknoloji kullanımı ve bağımlılığı YRD. DOÇ. DR. SERKAN VOLKAN SARI- PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK
YRD. DOÇ. DR. SERKAN VOLKAN SARI- PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK 5.Görev belirleme Okul müdürü Veli Psikolojik danışman... Sınıf rehber öğretmeni; Psikolojik danışmanla işbirliği Sınıfta olumlu bir ortam oluşturma ve etkili ilişki Öğrencilerin ihtiyaçlarını tanıma Psikolojik danışmana yönlendirme Güçlü yanlarının farkına varmalarını sağlama Velilerle işbirliği YRD. DOÇ. DR. SERKAN VOLKAN SARI- PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK
YRD. DOÇ. DR. SERKAN VOLKAN SARI- PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK 6.Zamanı planlama 7.Programı yazılı hale getirme YRD. DOÇ. DR. SERKAN VOLKAN SARI- PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK