Hayat Boyu Öğrenme (HBÖ): Kavram ve Uygulamalar

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MESLEKÎ VE TEKNİK EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Advertisements

Avrupa Yükseköğrenim Alanı ve Gezgin Öğrenciler- Bologna Süreci Bilgilendirme Toplantıları 22. Şubat Mart 2011 Prof. Dr. Petek Aşkar İzmir Ekonomi.
Avrupa Birliği.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu BOLOGNA SÜRECİ’NE GENEL BİR BAKIŞ.
AVRUPA YETERLİKLER ÇERÇEVESİ YAŞAM BOYU ÖĞRENME
ERASMUS PROGRAMI ve İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ
HAYATBOYU ÖĞRENME PROGRAMLARI
ULUSAL MESLEKİ YETERLİLİK SİSTEMİ (UMYS) AÇISINDAN ECVETİN ÖNEMİ
Hayatboyu Öğrenme Programı Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı Leonardo da Vinci Genel Tanıtım.
Eğitim alanında Topluluk eylem programı
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
27 Haziran 2008, Prof. Dr. A.S.GÖKALP BOLOGNA SÜRECİ VE KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp.
BOLOGNA SÜRECİ BİLGİLENDİRMESİ ( ) MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ.
HAYAT BOYU ÖĞRENME (LLP) Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı
SIK SORULAN SORULAR Hale ŞEN Atılım Üniversitesi AB & ULUSLARARASI İLİŞKİLER OFİSİ Kasım, 2009.
TÜRKİYE YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ HAZIRLAMA ÇALIŞMALARI
HİBELER Mine MUT İstanbul Üniversitesi
‘‘ERASMUS+’’ STAJ KONSORSİYUMU
HAYATBOYU ÖĞRENME PROGRAMLARI
VETERİNER HEKİMLİK EĞİTİMİNDE AKREDİTASYON
Erasmus’la Hayatınızda bir Fark Yaratın... Uluslararası İlişkiler Ofisi ATILIM ÜNİVERSİTESİ.
HAYATBOYU ÖĞRENME PROGRAMLARI COMENİUS PROGRAMI. Comenius Programı Nedir?  Öğrencilere ve eğitim personeline, Avrupa’daki farklı kültürleri, dilleri.
ERASMUS PROGRAM TANITIMI*
AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ BAŞKANLIĞI Hayatboyu Öğrenme Leonardo da Vinci (Mesleki Eğitim) Programı.
PCcolog ÜLKE BAYRAKLARI PCcolog.
ULUSLAR ARASI ANLAŞMALAR
1 AVRUPA BİRLİĞİ HAYAT BOYU ÖĞRENME PROGRAMI (ÖĞRENCİ STAJ HAREKETLİLİĞİ) (ÖĞRENCİ STAJ HAREKETLİLİĞİ)
İstanbul Ticaret Üniversitesi 15 Nisan 2011 Ankara
TÜRKİYE YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYÇ)
AVRUPA KALİTE GÜVENCESİ REFERANS ÇERÇEVESİ VE KULLANILAN ARAÇLAR
ERASMUS+ ANA EYLEM 1: BİREYLERİN ÖĞRENME HAREKETLİLİĞİ Yükseköğretimde Personel Hareketliliği Harran Üniversitesi AB Ofisi.
Mesleki Yeterlilik Kurumu Ulusal Yeterlilik Sistemi
ULUSAL YETERLİLİK SİSTEMİ KALİTE GÜVENCESİ
ERASMUS+ STAJ HAREKETLİLİĞİ B İ LG İ LEND İ RME TOPLANTISI.
Hibe ve Performans. Üniversitelerin Hibe Miktarları Merkez Hibe Tahsisatını Nasıl Yapar : Merkez üniversitelerin talep ve performanslarına dayanarak toplam.
ERASMUS GENEL BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
Bayram AKBAŞ MYK Başkanı MÜSİAD Mesleki Eğitimde Yeni Açılımlar Çalıştayı, Şubat 2011/İstanbul MESLEKİ EĞİTİME İLİŞKİN ANAHTAR KAVRAMLAR 1.
BOLOGNA SÜRECİ 01 Temmuz 2011 – Giresun. BOLOGNA SÜRECİ - TARİHÇE  25 Mayıs 1998: Sarbonne Ortak Deklerasyonu  19 Haziran 1999: Bologna Deklarasyonu.
Avrupa Birliği Ülkeleri
Özlem Keçim.
MESLEKİ EĞİTİMDE KREDİ TRANSFERİ UYGULAMALARI TR1-LEO
- Önlisans ve Lisans öğrencileri için en az 2 ay -Üniversitemiz daha fazla öğrencinin yararlanması için herkese eşit olarak 2 aylık hibe vermektedir.
Avrupa 2020 Vizyonu ve hayat boyu öğrenme stratejisi Avrupa 2020 Vizyonu (EC, 2010a; EC, 2010b), üç önceliğe sahiptir: Akıllı büyüme: Akıllı büyüme: Bilgi.
MESLEKİ YETERLİLİK MEB ÖZEL EĞİTİM REHBERLİK VE DANIŞMA HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
AB Avrupa’nın siyasi ve ekonomik bütünleşmesini insan hakları ile hukukun üstünlüğü ilkeleri çerçevesinde sağlamak amacındaki demokratik Avrupa ülkelerinden.
Türkiye Ulusal Ajansı Erasmus+ Nedir? Eğitim Gençlik Spor alanlarını kapsayan Avrupa Birliği programıdır. Erasmus+ Nedir? Erasmus +; yılları.
Programa Dahil Ülkeler Avrupa Birliği üyesi 27 ülke, Avrupa Birliğine (AB) üye olmayıp Avrupa Ekonomik Alanı üyesi İzlanda, Lihtenştayn, Norveç, İsviçre.
Öğrenme Çıktılarına Dayalı Program Geliştirme Süreci Yrd.Doç.Dr.Ömer Açıkgöz Muş Alparslan Üniversitesi Bologna Uzmanı.
ERASMUS PROGRAMI Personel Eğitim Alma Hareketliliği Oryantasyonu
ERASMUS PROGRAMI Personel Ders Verme Hareketliliği Oryantasyonu
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
ERASMUS + Avrupa Birliği Eğitim, Öğretim, Gençlik ve Spor Programı Avrupa Birliğine Uyum, Danışma ve Yönlendirme Kurulu 2014 Yılı İlk Toplantısı.
COMENİUS PROGRAMI OKUL ORTAKLIĞI PROJE BİLGİLENDİRME TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ.
ERASMUS+ PROJESİ GENEL BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
MÜFREDAT NEDİR, NEDEN GÜNCELLENMEKTEDİR?
PISA Programme for International Student Assessment Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı.
YAYGIN EĞİTİM.
2018/2019 DÖNEMİ ERASMUS+ STAJ HAREKETLİLİĞİ
Mesleki Yeterlilik Kurumu Nedir?
SOSYAL BİLGİLER AMACINA ULAŞMAK İÇİN NELER YAPMIŞTIR
“TANINMA , DİPLOMA EKİ-AKTS, UYGULAMALARI”
AETR KONVANSİYONU
T.C. Yükseköğretim Kurulu
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
TÜRKİYE YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ HAZIRLAMA ÇALIŞMALARI
Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS-ECTS) Diploma Eki
IŞIK Üniversitesi & Bologna Süreci
Uluslararası Gelişmeler: 2012 Bükreş Bakanlar Zirvesi Sonuçları
2019/2020 DÖNEMİ ERASMUS+ STAJ HAREKETLİLİĞİ
Erasmus+ Değişim Programı 2018 Projesi Öğrenci Tanıtımı Mart 2019
Sunum transkripti:

Hayat Boyu Öğrenme (HBÖ): Kavram ve Uygulamalar Prof. Dr. Ali Yazıcı

Konu Başlıkları HBÖ Tanım ve Kavramlar AB Kıstasları – Temel Göstergeler Türkiye’nin AB Kıstaslarına uyumu Bologna Süreci: AKTS TYYÇ Mesleki Yeterllikler: MKTS Önceki Öğrenmelerin Tanınması COMPE-SE-ISE492 01.07.2019

HBÖ: Tanım ve Kavramlar Bir yılın planını yapıyorsan, mısır ek, On yılın planını yapıyorsan, ağaç dik. Bir ömrün planını yapıyorsan, insanları eğit. Çin atasözü COMPE-SE-ISE492 01.07.2019

HBÖ Paradigması COMPE-SE-ISE492 01.07.2019

…Tanımlar HBÖ; kişisel, toplumsal, sosyal ve istihdam ile ilişkili bir yaklaşımla bireyin; bilgi, beceri ve yeteneklerini geliştirmek amacı ile hayatı boyunca katıldığı her türlü öğrenme etkinlikleridir. Amaçlar Bireyin topluma uyum sağlaması Ekonomik ve sosyal yaşama aktif katılımlarının kolaylaştırılması Yaşamlarını daha etkin bir biçimde düzene koyma, denetleme Eğitim alanları: Okullar, üniversite, işyeri, ev COMPE-SE-ISE492 01.07.2019

HBÖ Sağlayan Ortamlar Eğitim: Üniversiteler 4+4+4 Örgün – (formal) Yaygın – (non-formal) Bunların dışında - serbest (informal) Üniversiteler 4+4+4 Halk Eğitim Merkezleri Mesleki Eğitim Merkezleri Ev İşbaşı Eğitimleri Üniversite SEM Mesleki STK’lar (BMO, TBD, TOBB, TÜSİAD, gibi) Belediyeler COMPE-SE-ISE492 01.07.2019

Bireyin Seçenekleri COMPE-SE-ISE492 01.07.2019

Çözüm: HBÖ Sistemi mi? HBÖ Sistemi: Bireylerin bilgi, anlayış ve beceri kazanmalarını destekleyen Bireylerin eğitimden işe ve işten tekrar eğitime geçişlerini kolaylaştıran Kamu ve özel kurum/kuruluşların birlikte yürüttükleri faaliyetlerin organizasyonun içeren bir sistemdir. COMPE-SE-ISE492 01.07.2019

…İlk Başvuru? COMPE-SE-ISE492 01.07.2019

Sistemin Karakteristikleri Birey odaklı Tüm öğrenicileri kapsaması Kişilerin hedeflerine yönelik Aktif vatandaşlık Sosyal bütünleştirme İstihdamı artırıcı Kolay erişimli: Fiziksel ya da dijital erişim Esnek - Program çeşitliliğine sahip Programlar arasında hareketliliğe izin veren – mobilitiye olanak sağlayan Kurum/Kuruluşlar arasında sıkı işbirliğine dayalı Kalite odaklı COMPE-SE-ISE492 01.07.2019

Avrupa Birliği Çalışmaları Eylem Planı (Commission of the European Communities, Making a European Area of Lifelong Learning a Reality, Brussels 21.11.2001) HBÖnün ve hareketliliğinin gerçeğe dönüştürülmesi Eğitim ve öğretimde kalitenin artırılması Hakkaniyet, sosyal uyum ve aktif vatandaşlığın teşviki Eğitim ve öğretimin her kademesinde girişimcilik de dahil olmak üzere «yaratıcılık» ve «inovasyonun» artırılması COMPE-SE-ISE492 01.07.2019

Ülkeler Nasıl Değerlendiriliyor? Okul öncesi eğitime katılım Özel ihtiyacı olanlara yönelik eğitim Okulu erken bırakanlar Okuma, matematik ve bilim okur yazarlığı Yabancı dil becerileri İnternet ve iletişim teknolojileri becerileri Yurttaşlık becerileri COMPE-SE-ISE492 01.07.2019

Ülkeler Nasıl Değerlendiriliyor? Öğretmen ve eğiticilerin mesleki gelişimi Yüksek öğretimi tamamlayanlar (mezunlar) Uluslararası öğrenme hareketliliği Yetişkinlerin hayat boyu öğrenmeye katılımı Yetişkinlerin becerileri Nüfusun eğitimdeki başarısı Eğitim ve öğretime yapılan yatırım İstihdam edilebilirlik için eğitim ve öğretim (eğitim, öğretim ve istihdam arasında geçiş) COMPE-SE-ISE492 01.07.2019

Türkiye’nin AB Kıstaslarına Uyumu COMPE-SE-ISE492 01.07.2019

Türkiye’nin HBÖ’ye Katılımı COMPE-SE-ISE492 01.07.2019

Avrupa Yeterlilikler Çerçevesi Hayat boyu öğrenme için Avrupa Yeterlilikler Çerçevesi (AYÇ), yeterliliklerin anlaşılması için yeni bir araçtır. Avrupa Parlamentosu ve Konseyi Avrupa Yeterlilikler Çerçevesini 23 Nisan 2008 tarihinde resmi olarak kabul etmiştir. AYÇ, yeterliliklerin işverenlerce, bireylerce ve kurumlarca daha iyi anlaşılmasını sağlayarak, işçilerin ve öğrenicilerin kendi yeterliliklerini diğer bir ülkede kullanabilmesinin yolunu açmaktadır. Hayat Boyu Öğrenme için Avrupa Yeterlilikler Çerçevesi ise, Avrupa’daki farklı ülkeler ve sistemler arasında yeterliliklerin daha anlaşılır ve açık olmasını ve ülkelerin yeterlilik sistemlerinin birbirleriyle bağlantısını sağlayan ortak karşılaştırma aracıdır. COMPE-SE-ISE492 01.07.2019

COMPE-SE-ISE492 01.07.2019

…Avrupa Yeterlilikler Çerçevesi AYÇ’nin temelini sekiz ana yeterlilik seviyesi oluşturmaktadır. Bu seviyeler en temel öğrenme seviyesinden (seviye1) en üst düzey öğrenme seviyesine (seviye8) kadar geniş bir alanı kapsamaktadır. Seviyeler öğrenme çıktılarına göre belirlenmektedir (Bilgi + Beceri + Yetkinlik) Genel olarak seviye ne kadar artarsa kişiden beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikler de o oranda artmaktadır. “Avrupa Yeterlilikler Çerçeveleri” ve bu çerçeveler ile ilişkilendirilmiş bir “Ulusal Yeterlilikler Çerçeveleri” hazırlanacaktır COMPE-SE-ISE492 01.07.2019

…Avrupa Yeterlilikler Çerçevesi Bilgi: Bir iş alanına ilişkin olgular, ilkeler, süreçler ve genel kavramlar hakkında bilgi (kuramsal ve/veya fiili bilgi) olarak tanımlanmaktadır. Beceri: Belirli bir konuda veya görevde performans gösterebilmek için gerekli olan bilişsel (mantıksal, sezgisel ve yaratıcı düşünme) ve pratik (el becerisi ve yöntem, malzeme, araç ve gereçlerin kullanımı) beceriler olarak tanımlanmaktadır. Yetkinlik: Bilgi, beceri, ve kişisel, sosyal ve yöntemsel kabiliyetlerin iş ve çalışma ortamlarında ve kişisel gelişimde kullanılmasının bir ispatı olarak tanımlanabilir. AYÇde bu “özerklik ve sorumluluk” kavramları ilgili olarak tanımlanmaktadır. COMPE-SE-ISE492 01.07.2019

…Avrupa Yeterlilikler Çerçevesi COMPE-SE-ISE492 01.07.2019

…Avrupa Yeterlilikler Çerçevesi COMPE-SE-ISE492 01.07.2019

…Avrupa Yeterlilikler Çerçevesi COMPE-SE-ISE492 01.07.2019

TYÇ TYÇ ile ilgili yasal hükümler 5544 sayılı «Mesleki Yeterlilik Kurumu Kanunu»nda yer almaktadır Ulusal Yeterlilik Çerçevesi (UYÇ), Avrupa Birliği tarafından benimsenen yeterlilik esasları ile uyumlu olacak şekilde tasarlanan ve ilk, orta ve yüksek öğretim ile özel öğretim dâhil, tüm teknik ve meslekî eğitim/öğretim programları ile örgün, yaygın ve ilgili kurumların iznine dayalı programlarla kazandırılan yeterlilik esaslarıdır. UYÇ ve UYÇ’deki seviyeler; Avrupa Parlamentosu ve Konseyi tarafından 23/4/2008 tarihinde kabul edilen “Hayat Boyu Öğrenmede Avrupa Yeterlilik Çerçevesine (AYÇ) uyumlu olacak şekilde tasarlanacaktır. UYÇ, AYÇ ile ilişkilendirilerek kalite ve şeffaflık garanti altına alınacaktır. COMPE-SE-ISE492 01.07.2019

…TYÇ UYÇ Hazırlama Komisyonu – MEB, YÖK ve MYK UYÇ Hazırlama Çalışma Grubu Genişletilmiş UYÇ Hazırlama Komisyonu → TYÇ Komisyonu TYÇ İstişare Belgesi UYÇ Bir ülkenin yeterlilik sistemlerini birleştirir Koordine eder Şeffaflık ve kaliteyi sağlar Öğrencilerin sistemler arasında ve içinde hareket etmesini sağlar COMPE-SE-ISE492 01.07.2019

…TYÇ TYYÇ Yeterlilikler (örgün eğitim) LİSANS LİSANSÜSTÜ Mesleki önlisans derecesi – 2 yıl (120 AKTS) Önlisans derecesi – 2 yıl (120 AKTS) Lisans derecesi – 4 yıl (240 AKTS) LİSANSÜSTÜ Tezsiz Y. Lisans derecesi – 1,5 yıl (90 AKTS) Tezli Y. Lisans derecesi – 2 yıl (120 AKTS) Doktora derecesi – 4 yıl (en az 180 AKTS) COMPE-SE-ISE492 01.07.2019

…TYÇ COMPE-SE-ISE492 01.07.2019

Bologna Süreci ve AKTS (ECTS) Bologna Süreci, tüm Avrupa'da lisans eğitimi ve akademik konularda standartlar geliştirmek ve ayrılıkları en aza indirgeyerek eğitim sistemlerini bağdaştırmak ve Avrupa'da birbiriyle tam uyumlu bir yükseköğrenim alanı yaratmak amacıyla oluşturulmuş bir programdır. İtalya'nın Bologna kentinde bulunan Bologna Üniversitesi'nde yürütülen bir dizi görüşmenin ardından ortaya atıldığı için bu adla anılmaktadır. 1999 yılında yirmi dokuz Avrupa ülkesinin eğitim bakanlarınca görüşülerek imzalanmıştır. COMPE-SE-ISE492 01.07.2019

…Bologna Süreci ve AKTS (ECTS) 1999'dan beri: Avusturya, Belçika, Bulgaristan, Çek Cumhuriyeti, Danimarka, Estonya, Finlandiya, Fransa, Almanya, Yunanistan, Macaristan, İzlanda, İrlanda, İtalya, Letonya, Litvanya, Lüksemburg, Malta, Hollanda, Norveç, Polonya, Portekiz, Romanya, Slovakya, Slovenya, İspanya, İsveç, İsviçre, Birleşik Krallık 2001'den beri: Hırvatistan, Kıbrıs, Lihtenştayn, Türkiye 2003'den beri: Arnavutluk, Andorra, Bosna-Hersek, Vatikan, Rusya Federasyonu, Sırbistan, Makedonya Cumhuriyeti 2005'den beri: Ermenistan, Azerbaycan, Gürcistan, Moldova ve Ukrayna 2007'den beri: Karadağ 2010'dan beri: Kazakistan COMPE-SE-ISE492 01.07.2019

…Bologna Süreci ve AKTS (ECTS) Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS) nedir? AKTS, öğrenci hareketliliğini kolaylaştırmak ve öğrencilerin yurtdışında gördükleri eğitimlerinin kendi ülkelerinde tanınmasını garanti altına almak için Avrupa Birliği tarafından geliştirilmiş bir akreditasyon sistemidir. Ülkeler arasındaki eğitim ve notlandırma sistemlerindeki farklılıklar nedeniyle, öğrencilerin ders yüklerinin belirlenmesinde ve aldığı notların transferinde bir çeşit ortak dil kullanılması zorunludur. Bu amaçla her ders için AKTS belirlenir, alınan notlar ise AKTS yardımıyla harf notuna dönüştürülür. AKTS kredisi, öğrencinin bir dersi başarıyla tamamlayabilmesi için yapması gereken çalışmaların tümünü (teorik ders, uygulama, seminer, bireysel çalışma, sınavlar, ödevler, vs.) ifade eden bir birimdir. AKTS’te bir akademik yıllık eğitime 60 ECTS kredisi, bir dönemlik eğitime ise 30 ECTS kredisi verilir. 1 AKTS = 25-30 saat çalışma karşılığı kullanılıyor COMPE-SE-ISE492 01.07.2019

TYYÇ Avrupa Birliği (AB) tarafından 2000 yılında yayınlanan Lizbon Stratejisi hedefleri ve ülkemizin 2001 yılında dahil olduğu Bologna Süreci hedeflerine yönelik olarak, Bologna Süreci'ne üye ülkelerin yükseköğretim sistemlerinde şeffaflık, tanınma ve hareketliliği artırma amaçlarıyla 2010 yılına kadar oluşturmayı taahhüt ettikleri "yükseköğretim alanında ulusal yeterlilikler çerçevesi geliştirme" konusunda ulusal düzeyde gerçekleştirdiğimiz çalışmaları yükseköğretimin tüm iç ve dış paydaşlarıyla paylaşmaktır. COMPE-SE-ISE492 01.07.2019

TYYÇ COMPE-SE-ISE492 01.07.2019

TYYÇ COMPE-SE-ISE492 01.07.2019

Mesleki Yeterlilikler - MKTS COMPE-SE-ISE492 01.07.2019

Mesleki Yeterlilikler - MKTS COMPE-SE-ISE492 01.07.2019

Mesleki Yeterlilikler - MKTS COMPE-SE-ISE492 01.07.2019

Mesleki Yeterlilikler - MKTS COMPE-SE-ISE492 01.07.2019

Mesleki Yeterlilikler - MKTS COMPE-SE-ISE492 01.07.2019

Mesleki Yeterlilikler - MKTS COMPE-SE-ISE492 01.07.2019

Mesleki Yeterlilikler - MKTS Engeller Şeffaflık yok Karşılıklı güven yok Onaylama yok Öğrenme çıktılarının biriktirilmesi yok Tanınma yok Mesleki Yeterlilikler Kurumu (MYK) , Europass COMPE-SE-ISE492 01.07.2019

Önceki Öğrenmelerin Tanınması Bu terim ilk defa Bologna dokümanlarında kullanılmıştır. İngilizcede Recognition of Prior Learning (RPL) olarak ifade edilmiştir. Bu terim yerine farklı ifadelerde kullanılmaktadır. Örneğin, Önceki Deneyimsel Öğrenmelerin Akreditasyonu/Değerlendirmesi , veya Yaygın ve Serbest Öğrenmelerin Onayı (Tanınması) veya Önceki Öğrenmelere Değer Verme gibi ifadeler kullanılmaktadır. ÖÖT Hayat Boyu Öğrenme konusunda temel bir önceliğe sahiptir. COMPE-SE-ISE492 01.07.2019

…Önceki Öğrenmelerin Tanınması Amaçları Öğrenme çıktılarının tanınması, nerede kazanıldığına bakılmaksızın, kişisel ve/veya mesleki gelişme için, resmî tanıma olmaksızın öğrenme çıktılarının teşhis edilmesi sürecidir. Bu tanıma resmî tanımaya muhtemelen esas teşkil edecek tanımadır. Öğrenme çıktılarının tanınması, aynı zamanda, nerede kazanıldığına bakılmaksızın, bir sertifika veya diploma gibi resmî tanıma ile sonuçlanan tanımadır. Örgün, yaygın ve Serbest ortamda kazanılan öğrenme çıktılarının tanınması, bireyin eriştiği bütün bilgi ve yetkinlikleri görünür hale getirmeyi amaçlamaktadır. Öğrenme çıktılarının tanınması HBÖ’yi, istihdam ve etkin vatandaşlığı desteklemektedir. Tanıma, eğitim ve öğretimde ilerlemeyi, iş piyasasıyla (yeniden) bütünleşmeyi, coğrafi ve meslek açısından hareketliliği, keza kurumsal ve kişisel gelişimi kolaylaştırmaktadır. COMPE-SE-ISE492 01.07.2019

Önceki Öğrenmelerin Tanınması COMPE-SE-ISE492 01.07.2019

…Önceki Öğrenmelerin Tanınması DURUM #2: Bir kişinin ehliyeti vardır. En son 10 yıl önce araba kullanmıştır. Bu kişi tekrar araba kullanmak istiyor. Böyle bir durumda ne yapardınız? Bir ev kadını 5 yıl öncesine kadar 3 çocuk büyütmüş ve 2 ebeveyne destek olmuştur. Bu kadın, yaşlılara bakıcılık yapmak istiyor. Böyle bir durumda ne yapardınız? DURUM #3: Bir kişi lise eğitiminin 3. yılının yarısını tamamlamıştır. 8 yıldır araba tamirciliği yapmaktadır. Bu kişi araba tamircisi olarak belgelendirilmek istiyor. Böyle bir durumda ne yapardınız? COMPE-SE-ISE492 01.07.2019

…ÖÖT Başvuru Portfolyo hazırlanması Portfolyo Kabul Değerlendirme Sınav Ek teorik eğitim Ek uygulamalı eğiyim Sonuçlandırma COMPE-SE-ISE492 01.07.2019

Teşekkürler… COMPE-SE-ISE492 01.07.2019