NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Üniversitelerarası Girişimcilik ve Yenilikçilik Endeksi
Advertisements

OKUL YÖNETİMİNDE PERSONEL EĞİTİM VE İŞLETMECİLİKLE İLGİLİ İŞLER
ENTELEKTÜEL SERMAYE.
Üniversite - Sanayi İşbirliği Destek. Programa Etken Olan Temel Sorular
ORTA ANADOLU KALKINMA AJANSI (ORAN) ABUDYK TOPLANTISI SUNUMU
Girişimcilik.
1512 Girişimcilik Aşamalı Destek Programı.
SÜLEYMAN ŞAH ÜNİVERSİTESİ SÜREKLİ EĞİTİM MERKEZİ
Mersin Üniversitesi Mimarlık Fakültesi Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölümü Stratejik Planı.
T.C. ANKARA KALKINMA AJANSI DOĞRUDAN FAALİYET DESTEK PROGRAMI-2010 ANKARA İLİ SEKTÖREL REKABET ANALİZİ FİZİBİLİTE PROJESİ ANKARA TİCARET ODASI 15 NİSAN.
SOSYAL GİRİŞİMCİLİK TOPLUMLARIN VARLIKLARI MADDİ VE MADDİ OLMAYAN VARLIKLAR OLARAK 2’YE AYRILIR. MADDİ VARLIKLAR: coğrafi büyüklük, denizler, ovalar, dağlar,
Ortak Öğrenme Nasıl Gerçekleşir? Türk Otomotiv Sektöründen Örnekler TÜSİAD – UİG Rekabet Öncesi İşbirlikleri Başarı Hikayeleri Semineri Dr. Umut EKMEKÇİ.
GİRİŞİMCİ VE GİRİŞİMCİLİK
ÖRNEKLERLE ÜNİVERSİTE SANAYİ İŞBİRLİĞİ
Sivil Toplum ve Özel Sektör ‘Ortaklıkları’. Sivil Toplum Sektörü Kamu SektörüÖzel Sektör Ortaklık Alanları... 3.
21. Yüzyıl becerileri.
Yrd.Doç.Dr. Arzu ÜLGEN AYDINLIK
30 Nisan 2014 İSTANBUL SANAYİ ODASI 12. SANAYİ KONGRESİ 15 MAYıS 2014.
İKTİSAT Girişimcilik - Girişimciliğe Giriş -.
GELECEK ODTÜ’DEN BAŞLAR Haziran
TEMEL EKONOMİ 1. GİRİŞ Temel Ekonomi - Prof. Dr. Tümay ERTEK.
DEĞER VE ENTELEKTÜEL SERMAYE Yıldız Teknik Üniversitesi
BİLGİ BAZLI YENİLİKÇİ GELİŞME STRATEJİSİ BAĞLAMINDA TÜRKİYE’NİN KURUMSAL DÖNÜŞÜM İHTİYACI Prof. Dr. Hüsnü ERKAN DEÜ İİBF İktisat Bölümü Yrd. Doç. Dr. Canan.
TRABZON MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BİRİMİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ UYGULAMALARI EFQM MÜKEMMELLİK MODELİ KURULUŞ TANITIMI TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ UYGULAMALARI.
KalDer ve Mühendislik Eğitiminden Beklentiler Dr. Aydın Kosova, 20 MAYIS 2004 KalDer : Centrum İş Merkezi, Aydınevler San. Cad. No: 3 Küçükyalı İstanbul.
TÜBİTAK TEYDEB Ar-Ge ve Yenilik Destek Programları.
NANOMAM® a. ş www. nanomam
İNOVASYONDA KADIN TÜBİTAK MARMARA TEKNOKENT VE KADEM İŞBİRLİĞİNDE KADIN GİRİŞİMCİLİK KAMPI 31 Ağustos – 4 Eylül 2015.
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ GİRİŞİM VE YATIRIM TOPLULUĞU SENATO TOPLANTISI GİRİŞİM VE YATIRIM TOPLULUĞU Akademik Danışman: Prof. Dr. Murat Caner.
KARPA & VENA ORTAK GIRIŞIMI
1.  Teknik, ekonomik, sosyolojik ve psikolojik bağlamlarda ve her türlü örgütlerde ge r çekleşmekte olan girişimciliğin günümüzde çok çeşitli tanımları.
İşletmeye Giriş Konu 2: İşletme Kurulması ve Türleri
İŞLETMELERİN KURULUŞU
Hızlandırma Programı ‘Fikirden Girişime En Hızlı Yol’
Doç. Dr. Özlem ÇETİNKAYA BOZKURT
Sistem Analizi Sistem Analisti
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
Girişimcilik.
Misyon Coca-Cola Hayata Artı Vakfı'nın misyonu çevresel ve toplumsal sorunlara sivil toplum kuruluşları, üniversiteler ve kamu kuruluşları ile birlikte.
Girişimciliğe Başlamak… Girişimcilik ile ilgili web siteler, ilk adımlar ve dahası…
GİRİŞİMSEL KARAR VERME SÜRECİ GİRİŞİMCİLİĞİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER
YYÜ Mühendislik Mimarlık Fakültesi Şehir ve Bölge Planlama Bölümü
TÜRKİYE’DEKİ YERYÜZÜ ŞEKİLLERİ. Yeryüzü Şekilleri.
2. Sosyal Hizmet – Topluma Hizmet
Girİşİmcİ Kİmdİr? ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
SAĞLIK KURUMLARINDA KARAR VERME YÖNTEMLERİ
“innovation and future”
ARAŞTIRMA GELİŞTİRME VE YAZILIM TİCARET LİMİTED ŞİRKETİ
Bölüm 12. İşletmecilik İşletme, ürün piyasalarındaki ekonomik birim olup, üretim faaliyeti için üretim faktörleri bir araya getirilir. İşletmelerde örgütsel.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İŞLETME BİLİMİ VE İŞLETMEYİ TANIYALIM
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
GİRİŞİMCİ ÖZELLİKLERİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ GİRİŞİMCİLİK VE FİZİBİLİTE ETÜDÜ Sosyal Girişimcilik NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © Mühendislik Mimarlık Fakültesi mmf.nisantasi.edu.tr

SOSYAL GİRİŞİMCİLİK TOPLUMLARIN VARLIKLARI MADDİ VE MADDİ OLMAYAN VARLIKLAR OLARAK 2’YE AYRILIR. MADDİ VARLIKLAR: coğrafi büyüklük, denizler, ovalar, dağlar, göller, madenler, akarsular, tarımsal araziler, hayvancılık, enerji vb. kaynaklardır. MADDİ OLMAYAN VARLIKLAR (ENTELEKTÜEL VARLIKLAR): girişimciler, yöneticiler, çalışanlar, üniversite öğretim üyeleri, öğretmenler, öğrenciler, yazarlar, sanatçılar vb. değerlerdir.

SOSYAL GİRİŞİM NE DEMEK? Sosyal girişim” terimi bünyesinde “sosyal” ve “girişim” olmak üzere iki farklı olguyu barındırır. Girişimcilik anlayışı beraberinde tıpkı ticari girişimlerde olduğu gibi sorun ve fırsatları fark etme, doğru değerlendirme, risk alma ve yenilikçi yollarla çözümleme olgularını getirir. “Sosyallik” anlayışı ise girişimcilik prensiplerinin kar maksimizasyonu yerine sosyal sorunlara uyarlanmasını kapsar. Ayrıca, sosyal girişim yaklaşımı sosyal sorunların çözümünde “sistematik değişimi” hedefler. Sosyal girişimler ele aldıkları alanlarda benzer vakaları tek tek düzeltmektense sistematik değişim yaratmayı, çözümlerini yaygınlaştırmayı ve uzun vadede toplumun desteğini kazanarak sorunun ortadan kaldırılmasını hedeflerler.

Sosyal girişimciliğin bileşenleri 5 temel karakteristiği vardır: 1. Sosyal değerler yaratmada misyon belirlemek, 2. Yeni fırsatların takipçisi olmak, 3. Yeniliği dengeli bir sürece oturtmak, 4. Kaynakların kullanımında azami girişimsel çaba göstermek, 5. Yüksek bir sorumluluk duygusu benimsemek.

Sosyal girişimcilik ile ticari girişimcilik arasındaki farklar Motivasyon Kardan ziyade sosyal değişim ve kendi müşteri grubunun gelişimi Temel faktör yeni iş kurma, kendi işine başlama ve finansal kazanç elde etme düşüncesi Risk ve karar Sivil toplum ihtiyaçları için risk ve sorumluluk alırlar Risk tercihi para ve saygınlık kazanmaya dönüktür. Yapılan iş Kamu kurum ve kuruluşları ile iletişim ağı içinde işbirliği yapmak Sanayi ağı içinde işbirliği yapmak Kar özellikleri Sosyal sermaye yaratmak ve sosyal sorunları çözmek Kişisel kar elde etmek, piyasa odaklı sorunları çözmek Yenilikçilik Toplumun kaynaklarını birleştirmek Yeni fikirler bulmak

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © kaynaklar Arıkan, S. (2002). Girişimcilik: temel kavramlar ve bazı güncel konular. Siyasal kitabevi. Çetindamar, D., & Cetindamar, D. (2002). Türkiye'de girişimcilik. TÜSİAD. Sarıaslan, H. (1997). Yatırım projelerinin hazırlanması ve değerlendirilmesi: planlama, analiz, fizibilite. Turhan Kitabevi. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©