NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Emin Dedeoğlu , Eskişehir
Advertisements

ELEKTRONİK ORTAMLARDA PAZARLAMA
PROJE YÖNETİMİ VE RİSK ANALİZİ
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
Kurumsal İçerik Yönetimi Kapsamında Bilgi Güvenliği
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
TALEP KATILIMI VE TALEP TARAFI YÖNETİMİ Prof. Dr. Ramazan BAYINDIR
ANLAŞMALI OTEL SEÇİM SÜRECİ Anlaşmalı Oteller Listesi
Modern bir konaklama işletmesinde genel yönetim fonksiyonunun yanı sıra üç temel fonksiyon daha vardır. Bunlar satın alma, mal ve hizmet üretme ve son.
KONAKLAMA İŞLETMECİLİĞİ
KAMU KURUMLARINDA SÜREÇ YÖNETİMİ ve
İşletmelerde Küçülme.
İşletmelerde Kıyaslama
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Öğr. Gör. Dr. Dİdar sarI çallI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ turizm mevzuatı
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ KONAKLAMA İŞLETMELERİ YÖNETİMİ OTEL İŞLETMELERİNDE GELİR YÖNETİMİ NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi iisbf.nisantasi.edu.tr

OTEL İŞLETMELERİNDE GELİR YÖNETİMİ Gelir Yönetiminin Gelişim Süreci Otel İşletmelerinde Gelir Yönetimi Gelir Yönetiminin Amaçları Gelir Yönetimi İçin Gerekli Koşullar Gelir Yönetiminin Unsurları Gelir Yönetiminin Otel İşletmelerinde Uygulanmasında Yaşanan Güçlükler NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

OTEL İŞLETMELERİNDE GELİR YÖNETİMİ Gelir Yönetiminde Otel İşletmeleri Açısından Olası Sorunlar İdeal Bir Gelir Yönetimi Sisteminde Olması Gereken Özellikler Gelir Yönetiminin Otel İşletmelerine Sağladığı Faydalar Gelir Yönetiminde Fiyatlama Gelir Yönetiminde Stratejik Kararlar ve Uygulamalar Yüksek ve Düşük Talebin Yönetilmesi Rezervasyon Sistemleri, Dağıtım Sistemleri ve Gelir Yönetimi NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

Gelir Yönetimi İçin Gerekli Koşullar Kapasitenin Sınırlı Olması Sabit Maliyetlerin Yüksek Olması Değişken Maliyetlerin Düşük Olması Marjinal Maliyetin Düşük Olması Talebin Zamana Duyarlı ve Dalgalı Olması Ürünlerin Benzer Olması Ürünlerin Stoklanamaz Olması Ürünlerin Önceden Satılabilir Olması NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

Gelir Yönetiminin Unsurları Pazar Bölümleme Talep ve Rezervasyon Özellikleri Fiyat Değişiminin Etkilerinin İzlenmesi Kapasite Üstü Rezervasyon Politikası Erken Bilgi Sistemi NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

Gelir Yönetiminin Otel İşletmelerinde Uygulanmasında Yaşanan Güçlükler Bir Geceden Fazla Geceleme Oda Dışı Gelirler Tutarlı ve İlkeli Fiyat Politikası Eksikliği Bilginin Merkezileşmemesi Rezervasyon Oluşturma Süreci Doluluk Yığılımı NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

Gelir Yönetiminde Otel İşletmeleri Açısından Olası Sorunlar Kısa Vadeli Düşünmek Müşteriden Gelen Tepkiler Çalışanların Direnç Göstermesi Teşvik ve Ödül Sisteminin Yetersiz Kalması Çalışanların Eğitimi Örgütsel Yapıdaki Yetersizlikler ve Üst Yönetimin İlgisizliği NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

Gelir Yönetiminde Stratejik Kararlar ve Uygulamalar Talep Tahminlerinin Yapılması Alt Sistem ve Süreçlerin Bulunması Amaç, Strateji ve Taktiklerin Saptanması Geri Bildirimin Sağlanması NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © kaynaklar AKINCI, Zeki. «Otel İşletmeciliği ve Yöneticiliği» OLALI, Hasan ve Meral Korzay, «Otel işletmeciliği» ŞENER, Burhan, «Modern Otel İşletmelerinde Yönetim ve Organizasyon» KOZAK, Nazmi ve diğerleri, «Otel İşletmeciliği» EREN, Erol, «Yönetim ve Organizasyon» KOÇEL, Tamer, «İşletme Yöneticiliği» Yardımcı (diğer) Kaynaklar S. Medlik, The Business of Hotels W.Gray and S.C. Liguori, Hotel and Motel Management and Operations Powers, Tom and Clayton W. Barrows, Introduction to Management in the Hospitality Industry Jones, Peter and Andrew Locwood, The Management of the Hotel Operations Otelcilik sektörü ile ilgili kurum ve kuruluşlara ait süreli yayınlar, elektronik siteler.... vb. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©