NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Reklam Fotoğrafçılığı
Advertisements

TEKNOLOJİYİ KULLANMAK VE TEKNOGERÇEKÇİ OLABİLMEK
İTALYAN YENİ GERÇEKÇİLİĞİ
TOPLUMCU GERÇEKÇİLİK (Sosyal Realizm)
TÜRKÇE / Düşünce Yazıları (Biyografi-Otobiyografi)
İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ AÇIK VE UZAKTAN EĞİTİM FAKÜLTESİ KPI ANALİZİ – ŞUBAT 2015 KALITE GELIŞTIRME AR-GE ŞUBESI.
DÜNYA ÜZERİNDE VAR OLAN YÖNETİM BİÇİMLERİ.
SEHER AYTAÇ İLK KADIN MAKİNİST.
Yapısal Kişilik Kuramı
Araştırma Yöntemleri-12 Mevcut Verilere Dayalı Araştırmalar - II Mevcut istatistiklerin incelenmesi.
Yapısal Kişilik Kuramı
Cumhuriyet Dönemi Roman ve Hikâye -Bu dönemde roman ve hikaye cumhuriyet düşüncesi etrafında biçimlenmiştir. -O dönemdeki sosyal ve siyasi ortamı yansıtır.
Selanik’te yaşadığı yıllarda şiire başlamış, sonraları Agah Kemal takma adıyla Servet-i Fünun’u destekleyen yazılar kaleme almıştır. Sonraki yıllarda.
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
YAHYA KEMAL BEYATLI ( ). Selanik’te yaşadığı yıllarda şiire başlamış, sonraları Agah Kemal takma adıyla Servet-i Fünun’u destekleyen yazılar kaleme.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ SİNEMA TARİHİ DÜNYADA SİNEMANIN GELİŞİMİ VE POPÜLERLEŞME SÜRECİ NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © Sanat Tasarım Fakültesi stf.nisantasi.edu.tr

İTALYAN YENİ GERÇEKÇİ SİNEMASI İtalyan Yeni Gerçekciliği, 2. Dünya Savaşı’ndan ülkenin belli bir tarihsel dönemindeki koşullarına sıkı sıkıya bağlı olarak gelişmiş, hatta ondan doğmuştur. İtalya’da faşizmin kaçınılmaz bir biçimde yenilgiye gidişi, Roma'nın bombalanması, Sicilya’nın işgali içerisinde İtalya da çok büyük çalkantılara ve kargaşalara sürüklendi. Savaş bitiminden 50’lerin başlarına dek İtalya’da egemen olan karmaşık siyasal koşullar ve sonuçları sanatçıları da daha doğrudan tavır almaya zorladı. Yeni gerçekçi sinemacılar doğruyu anlatmayı amaç edindiler. Yeni gerçekçi yönetmenler toplumun sıradan insanının var olan sorunları ile ilgilendiler. Mussolini savaşın yaralayıp altüst ettiği İtalya’dan kaçmaya çalıştı, ama onlar bu yıkıntı içinde geleceğe yönelik umutlar bulmaya uğraştılar. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

Yeni Gerçekçiler Böylelikle II. Dünya Savaşı sonrası İtalya’nın yaşadığı ekonomik ve ahlaki zorlukları gerçekçi bir biçimde sinemaya yansıtan bir akım meydana çıktı. Oldukça önemli bir akımdı, sinemaya çarpıcı yaklaşımı hala dünyanın pek çok yerindeki sinemacı etkilemeye devam ediyor

Yeni Gerçekçiler «Amerikalılar kendilerini gerçeğin yumuşatılmış, tatlılaştırılmış bir versiyonuyla avuturlarken bizler bize dokunan ve bilmek ve anlamak istediğimiz gerçekliğin çekimine kapıldık.» Bernardo Bertolucci

Yeni Gerçekçiler Yeni Gerçekçiler’in hareket noktası gerçeği anlatmaya dönük yoğun bir istek ve kamerayı gerçeğin içine götürme ihtiyacı olmuştur. Gerçeği anlatmayı faşist Musolini döneminin kısıtlamalarının ardından ahlaki bir özgürleşme aracı olarak görmüşlerdi. Yeni gerçekçiler gerçekliği sokakta aramayı tercih ettiler. Yeni gerçekci yönetmen, sokağa çıkmak zorundaydı. Yani stüdyo tekniğinin getirdiği yapaylıktan, düşsel öyküleri gerçek gibi göstermekten kurtulmak için, içeriğe en uygun bu biçimi kullanmak gerekliydi.

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © kaynaklar Rekin Teksoy’un Sinema tarihi I. Cilt, Oğlak Yayınları Rekin’Teksoy’un Sinema Tarihi II. Cilt, Oğlak Yayınları Dünya Sinema Tarihi-Kabalcı Yayınları NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©