14. EKİPLE ÖĞRETİM İKİ KAFA TEK KAFADAN DAHA İYİDİR ( Two heads are better than one) ingiliz atasözü.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

KALİTE ETİKETLERİ VE ÖDÜLLER Ayşe SAYLIK TR Ulusal Destek Servisi.
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
DESTEK EĞİTİM HİZMETLERİ. İÇİNDEKİLER  DESTEK EĞİTİM HİZMETLERİ OKULLARDA DESTEK EĞİTİM HİZMETİ NERELERDE VERİLİR? NEDEN DESTEK EĞİTİM? DESTEK EĞİTİM.
AVRUPA BİRLİĞİ SİSTEMİNDE ENGELLİLER ve ÖZEL EĞİTİM
 1 – 5 Yaş Grubu  6 Yaş Anaokulu  7 – 16 Yaş İlk öğretim  Lise Eğitimi İSVEÇ EĞİTİM SİSTEMİ.
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
ETKİLİ ÖĞRETİM İÇİN YÖNTEM VE TEKNİKLER
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME (COOPERATIVE LEARNING)
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
T.C. ORDU VALİLİĞİ İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı TAM ÖĞRENME MODELİ TAM ÖĞRENME MODELİ.
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Veri Toplama ve Değerlendirme Sistemi Tanıtım Toplantısı.
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
* Her aşamadaki tanılamada, bireyin eğitsel performans düzeyi belirlenir, gelişim alanlarındaki özellikleri değerlendirilir ve bu değerlendirme sonuçları.
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
1 “Öğrenci Merkezli Öğretim” Öğretmen Adayları Bakış Açısı ile Ne İfade Ediyor? Dr.Dürdane JACOBS Dr. Fahriye HAYIRSEVER.
Filiz DİKİCİ Psikolojik Danışman ÜSTÜN ZEKALILAR.
Program Tasarım Modelleri
Yapılan çalışmanın detaylarını, yöntemlerini, farsa şekil, formül, yazılım algoritması, çalışma biçimleri, çalışma durumları, uygulama alanları, çalışmanın.
GÖRÜŞ GELİŞTİRME TEKNİĞİ
Öğretmen Merkezli Egitim
Prof. Dr. Feral OGAN-BEKİROĞLU Yrd. Doç. Dr. Kürşad DURU
Etkin Öğretim Sistemi Etkin Öğretim Sistemi Ders Anlatım Föyleri
Emine Hoşoğlu doğan İstanbul şehir üniversitesi Eylül 2014
Etkin Öğretim Sistemi Etkin Öğretim Sistemi Ders Anlatım Föyleri
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR
ADIYAMAN FEVZİ ÇAKMAK İLKÖĞRETİM OKULU “VELİ UYUM” PROJESİ
KAVRAM HARİTALAMA Doç.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARI
PROGRAMLI ÖĞRETİM Tanımı:
Kişisel-Sosyal Rehberlik
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Öğretimin Uyarlanması
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Entegre Müfredat Modeli
Bütünleştirme uygulamaları
CESARETLENDİRME ve ÖVGÜ
SAĞLIK HİZMETLERİ ARZI
PPT 6 Kapsayıcı bir eğitim için nasıl bir sınıf yönetimi yaklaşımı benimsemeliyim? Sınıfında Yabancı Uyruklu Öğrenci Bulunan Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmenlerinin.
ÖRGÜT SAĞLIĞI SADEGÜL AKBABA-ALTUN.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
Program Tasarım Modelleri
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
BÖLÜM 4 ÖTMG’de ÖĞRETMEN NİTELİKLERİ VE ÖĞRETMEN YETİŞTİRME
ZEE ZİHİN ENGELLİLERE BECERİ VE KAVRAM ÖĞRETİMİ
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME YAKLAŞIMI
PROJENİN AMACI Milli Eğitimin Temel Amaçlarında ifadesini bulan; beden, zihin, ahlâk, ruh ve duygu bakımlarından dengeli ve sağlıklı şekilde gelişmiş bir.
TARTIŞMA YÖNTEMİ Hazırlayan:Yalçın ÇERMAN.
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
Etkili Öğretmen Kimdir?
ÖĞRETİMDE PLANLAMA.
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
Dr. İLKER YAKIN & Dr. HASAN TINMAZ
Hazırlık Sınıfı Hazırlık Sınıfı 1. Kurs Olarak Uygulama
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
İSTASYON YÖNTEMİ.
Geliştirme Genel Müdürlüğü
Oyun İçine Gömülü Öğretim
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME 1.DERS
Öğretim Yöntemleri ve Yaklaşımları
ÖĞRETİM STRATEJİLERİ SUNUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
DESTEK EĞİTİM Destek Eğitim Odası. DESTEK EĞİTİM Destek Eğitim Odası.
Sanal ve Şebeke Örgütleri
Geliştirme Genel Müdürlüğü
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Sosyal Bilgilerde Değer Eğitiminde Biyografi Kullanımı
Sunum transkripti:

14. EKİPLE ÖĞRETİM İKİ KAFA TEK KAFADAN DAHA İYİDİR ( Two heads are better than one) ingiliz atasözü

Bir okulda öğrencilerin başarı düzeylerinin arttırılmasıyla ilgili olarak, - Değişik branşlardan ve - Üniversitelerden alan uzmanının katılımıyla yapılan, - Grup çalışması ve sonrasında çıkan düşüncelere göre rapor yazılması, ekiple öğretime örnektir. EKİPLE ÖĞRETİMİN AVANTAJLARI Ekip üyelerine belli alanlarda uzlaşma fırsatı verir. Öğrencilere bir konu hakkında birden fazla bakış açısı kazandırır. Öğretmenlerin işbirliği öğrencilere güzel bir model oluşturur. Öğrenci-öğretmen iletişimini arttırır.

EKİPLE ÖĞRETİMİN DEZAVANTAJLARI Kaynak sağlama önemli olduğundan okulun bütçesini zorlayabilir. İyi planlanmazsa karışıklık çıkma ihtimali yüksektir. Bazı öğrenciler için birden fazla öğretmenin sınıfta ayni anda bulunması karışıklık sebebi olabilir. Büyük sınıflarda uygulanması zordur.

İYi BiR EKiBiN ÖZELLiKLERi Öğretmenlerin alacağı sorumluluklar önceden paylaşılmalı, Ekip öğretmenleri birbirine saygı göstermeli, Planlama için yeterli zaman verilmeli, Sorumluluklar ekip elemanları tarafından ciddiye alınmalı, Ekipteki kişi sayısı 3’ü aşmamalı, Etkili olabilmek için öğretim ekibinin temiz bir vizyonu olan, kendini adamış bir kordinatörü olmalıdır. Ekiple öğretimin basarisi grup performansına bağlıdır.

YAKLAŞIMLAR Ekiple öğretim yöntemiyle yürütülecek eğitimler çok farklı şekillerde organize edilebilir. Bu organizasyonu; - Öğrencinin yaşı, - Programın özelliği, - Mevcut materyal ve - daha bir çok husus etkilemektedir. Ancak böyle bir organizasyon için denenmiş bazı kalıplar vardır:

KONU YAKLAŞIMI: Bu yaklaşımda bir temel konu, diğer konularla ilişkili olarak, çalışma boyunca işlenir. Planlama sahasında yürütülen toplantılarla, her öğretmen konunun nasıl geliştirileceğini tartışır. 2. ORTAK MERKEZLİ YAKLAŞIM: Ekip, çalışma programını birlikte hazırlar . Bu konular ortak merkezin etrafındaki yıldızlar şeklinde yer alır

3. BİRLİKTE SUNULAN KONULAR YAKLAŞIMI Bu yaklaşımda iki ya da daha fazla konu birlikte sunulur. Grubun her üyesi bir konunun ayrıntısına yoğunlaşır Karşılıklı düşünce ve izlenimlerini söylemek ve ilişkilerini geliştirmek için grup bir araya gelir. 4. ART ARDA GELME YAKLAŞIMI Bu yaklaşımda başlangıçta öğrencilere her hangi bir konu sunulmaz. Konu model çalışılırken kendiliğinden ortaya çıkar