İNSANCIL (HÜMANİST,DUYUSAL) ÖĞRENME KURAMLARI. İNSANCIL (HÜMANİST) KURAMIN TEMEL İLKELERİ İnsanda doğal bir öğrenme isteği vardır. Öğrenilen konu; ancak.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Mesleki Gelişim Kuramı (Donald E. Super)
Advertisements

Bilişsel Alan Kuramları ve Eğitim Programları S.37-47
Eğitim Psikolojisi ve Öğretmen
Gestalt ve İnsancıl Yaklaşımında Öğrenme Erhan KILIÇ
YAŞAM ALANI Lewin ve Gestalt Selma Çelik
Eğitim Psikolojisi Kişilik Gelişimi.
(Rehberlik Danışmanı)
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ EGIT215
KİMLİK GELİŞİMİ VE KENDİNİ KABUL
HÜMANİSTİK ÖĞRENME Hümanistik yaklaşımlar bireyin öznel algıları üzerinde yoğunlaşırlar. Buna göre bireyin kendine dünyayı ve olayları yorumlama biçimi.
Öğrenme ve Bazı Duyuşsal Değişkenler
2 SINIF YÖNETİMİ Prof.Dr. Mustafa Ergün
MOTİVASYON (GÜDÜLENME) HALİME KOZALAK 4-B
MOTİVASYON.
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
MENEMEN HALK EĞİTİM MERKEZİ
ÖĞRENMENİN DOĞASI.
PSİKOLOJİK DANIŞMA KURAMLARI
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
ÖĞRENME KURAMLARI DAVRANIŞÇI ÖĞRENME BİLİŞSEL ÖĞRENME.
Dr M SÖZBİLİR Motivasyon
Maslow’un Teorisi Dr. Alper Engeler
DRAMA 7.HAFTA ÖZ DÜZENLEMEYE DAYALI ÖĞRENME VE EĞİTİCİ DRAMA
Kişilik Gelişimi.
MASLOW- ROGERS, COMBS VE KOHLBERG
REHBERLİK ve PSİKOLOJİK DANIŞMA
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ Dr. Kerim Karabacak
Öğrenme ve Bazı Duyuşsal Değişkenler Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
GENEL İŞLETME İŞLETME EKONOMİSİ İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR VE İLİŞKİLİ OLDUĞU BİLİM DALLARI.
PSİKOLOJİK DANIŞMA KURAMLARI
Hümanist (İnsancıl) Yaklaşım çağdaş bir psikoloji akımıdır
KİŞİLİK,SOSYAL, DUYGUSAL VE AHLAKSAL DEĞİŞİM
8 TANRI ALGISI Hakan ZAFER Din Psikolojisi
ÖĞRENME KURAMLARI Bilindiği gibi öğrenme , yaşam boyu devam eden ve davranışta kalıcı değişiklikler oluşturan bir süreçtir. Sağlıkla ilgili eğitim etkinlikleri.
PSİKOLOJİDE EKOLLER.
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Kendini Gerçekleştirme
EĞİTSEL REHBERLİK Yrd.Doç.Dr. İsmail Hakkı TOMAR
MOTİVASYON.
ÖĞRENME - ÖĞRETME KURAMLARI
Yrd. Doç. Dr. Mustafa TOPRAK
Sosyal Öğrenme Kuramı (Bandura)
Bilişim Teknolojileri Öğretim Yöntemleri. Öğretim Yöntemi Nedir?  Hedefe ulaşmak için izlenecek önceden belirlenmiş yol.(Oğuzkan,1981)  Bir sorunu çözmek,
EĞİTİM KAVRAMI VE AYIRT EDİCİ ÖZELLİKLERİ
Öğretim İlkeleri Kim Öğrenecek? – Ön bilgilerini ölçmek – Öğrenme seviyesini tespit etmek – Duyuşsal tepkilerini anlamak – Psikomotor becerilerini görmek.
MOTİVASYON.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ.
2 SINIF YÖNETİMİ Yrd. Doç. Dr. Süleyman KARATAŞ
DEMOKRATİK OKUL KÜLTÜRÜ YETERLİKLER ÇERÇEVESİ
ÖĞRENME ORTAMINDA ÖĞRENENİN ÖZELLİKLERİ
2 SINIF YÖNETİMİ Prof.Dr. Mustafa Ergün
Din Psikolojisinde Kullanılan Yaklaşımlar
GESTALT VE İNSANCIL YAKLAŞIMDA
YÖNETİMİN FONKSİYONLARI YÖNELTME: MOTİVASYON
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 11
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Duyuşsal Alan.
Hümanistik Yaklaşım Maslow.
Öğretim Tasarımı Analiz.
PSİKOLOJİNİN TANIMI VE ALT DALLARI
OLUMLU ÖĞRENME ORTAMI OLUŞTURMA
Güdülenme ve Bireysel Farklılıklar
ÖĞRENME KURAMLARI.
ÖĞRENME.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
MOTİVASYON Dr. Ege AKGÜN.
Andargojinin varsayımları
Sunum transkripti:

İNSANCIL (HÜMANİST,DUYUSAL) ÖĞRENME KURAMLARI

İNSANCIL (HÜMANİST) KURAMIN TEMEL İLKELERİ İnsanda doğal bir öğrenme isteği vardır. Öğrenilen konu; ancak öğrencilerin ihtiyaçlarına ve amaçlarına uygun olarak algılandığında anlamlı öğrenme gerçekleşir.

.Öğrenme, tehdidin ve hata yapma korkusunun olmadığı özgür ve demokratik bir ortamda gerçekleşir. Öğrenme, öğrencinin kendisi tarafından başlatıldığında ve öğrencinin hem bilişsel hem duyuşsal, hem psikomotor yönlerini içerdiğinde anlamlı ve kapsamlı olur. En yararlı öğrenme, öğrenmeyi öğrenmedir.

Öğrenci değerli ve önemlidir. Öğrencinin kendini algılayış biçimi önemlidir. İnsanın en önemli güdüsü kendini gerçekleştirmedir. İnsan hem aktif, hem de reaktif bir varlıktır.

BENLİK BİLİNCİ(ROGERS) Benlik kavramı (kendilik kavramı) ve özben Benlik : Kişinin kendi özünü algılama biçimidir. Bu bilinç daha çok çevreyle etkileşimler sonucunda gelişir Özben: Bireyin gerçek benliğidir. Yeme, içme, diğer fizyolojik ihtiyaçlar ve içsel yaşantılar gibi…

ROGERS İnsanda ; GERÇEK BENLİK ve İDEAL BENLİK var.

GERÇEK BENLİK (BENLİK TASARIMI VE BENLİK BİLİNCİ) Bireyin yaşantılarına bağlı olarak geliştirmiş olduğu, kendisine ilişkin algısıdır. Ör: Ben iyi bir matematikçiyim zira lisede matematikten hep yüksek notlar alıyordum.

İDEAL BENLİK(BENLİK TASARIMI) Bireyin ulaşmak istediği konuma ilişkin algısıdır. Ör: Ben geleceğin matematikçisi olabilirim.

Gerçek Benlik; - Ben neyim? - Ben ne yapabilirim? İdeal Benlik - İlerde neler yapabilirim? - Hayattan ne istiyorum?

ROGERS ÖZSAYGI = GERÇEK BENLİK – İDEAL BENLİK Fark ne kadar fazlaysa öz saygı o kadar düşük, Fark ne kadar azsa, öz saygı o kadar yüksektir.

AYNA TEORİSİ : Başkaları beni nasıl görüyorsa ben oyum.

Maslow ‘un ihtiyaçlar hiyerarşisi teorisi Bireyin hiyerarşik bir şekilde giderilmesi gereken ihtiyaçları vardır.

( Kendini gerçekleştirme )