 Ali'nin bir hafta önce işe başlaması, işine gitmesi için annesi tarafından uyandırılması.  Ali'nin annesi ile birlikte öz değerleri yaşaması.  Fabrika.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Cümlenin Öğeleri Sözcüklerin cümle içerisindeki görev adlarına “cümlenin öğeleri”denir. Cümle öğelerini, temel öğeler ve yardımcı öğeler olmak üzere iki.
Advertisements

RESİM VE ÇOCUK Çocuğun bize kendisini yansıtmasını ve olaylar hakkında duygu ve düşüncelerini ifade etmesinde, yalın bir anlatım aracı olan.
HİKÂYE (ÖYKÜ) Sevcan ÖZDEN Sultanahmet Anadolu
Okuduğunuz cümle hangi masalla ilgili olabilir?
Çok samimi iki dost ve arkadaşlardı
EVİMDEYİM GÜVENDEYİM U.
MESAJIN ULAŞMASI SÖZ SES BEDEN DİLİ %7 %93.
EVİMİ VE AİLEMİ SEVİYORUM
ŞANLIURFA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
SELİM İLERİ.
Hayatı Eserleri Ödülleri
METİNLERİN SINIFLANDIRILMASI
ZIT ANLAMLI SÖZCÜKLER.
SAİT FAİK ABASIYANIK.
OKUL KORKUSU NEDİR? Uzm. Psikolog Arzu YILDIRIM
Masallardaki Görüş Açısı. Sanatta Görüş Açısı Sanatta bir kimsenin resim yada manzaraya baktığı görüş açısıdır. “Görüş açısını” belirlemek için bir fotoğrafa.
YAPISINA CÜMLELER GÖRE BASİT SIRALI BAĞLI BİRLEŞİK.
Kitabın konusu: Hayalleri olan bir gencin lise son sınıfta babasını kaybetmesiyle hayallerinin yıkılışı ve beraberindeki hayat mücadelesi.
ANLATMAYA BAĞLI EDEBİ METİNLERDE DİL VE ANLATIM
Öykü ( Hikaye ).
ÜÇ İHTİYAR MİSAFİR ÖYKÜSÜ
ANLATMAYA BAĞLI EDEBİ METİNLERDE BAKIŞ AÇISI
Hayatı Edebiyat Yaşamı Eserleri Ödülleri
CÜMLEDE ANLAM.
T.C ERCİYES ÜNİVERSİTESİ
DÜŞÜNCELERİMİZİ NASIL KORUYALIM? ETKİNLİĞİ
Eski Sokaklar.
TÜRKÇE / Düşünce Yazıları (Biyografi-Otobiyografi)
TÜRKÇE / Düşünce Yazıları (Gezi Yazısı-Anı)
Klasik Eğitim Sistemi ve Aile Bütünlüğü. Kim istemez ki çocuğuyla hafta sonu oturup kahvaltı yapmayı? Hafta içi iş güç, okul derken birbirini neredeyse.
CUMHURİYET DÖNEMİ TÜRK EDEBİYATI
SEVGİ ZENGİNLİK BAŞARI
Aileye Karşı SEVGİ VE SAYGI
DEĞERLER EĞİTİMİ SEVGİ VE SAYGI.
BİYOGRAFİ Sanatta, bilimde, politikada veya başka alanlarda tanınmış kişilerin yaşamlarını anlatan yazı türüne biyografi (yaşam öyküsü) denir. "Biyografi"
Türkçe Okuduğunu Anlama Ali geçen hafta annesi ile Adana’ya gitti.
AİLE OLMAK DEĞERLER EĞİTİMİ.
Asıl adı Cevat Şakir Kabaağçlı. 1890’da İstanbul’da doğdu. 13 Ekim 1973’te İzmir’de yaşamını yitirdi. Yazılarında, çok sevdiği Bodrum’un antik çağlardaki.
Özel Güneşli Okyanus Koleji Rehberlik Sevisi Sunar
Anlatmaya Bağlı Metinler
İSTANBUL VALİLİĞİ «İSTANBUL’UN ÇOCUK YAZARLARI» PROJESİ
Miyase Sertbarut 1963 yılında Ceyhan’da doğdu. Evin en küçük kızıydı. İlkokula bir köy okulunda başladı. Köpeği Karabaş’ı ve Pamuk’u hiç unutmadı. Ankara,
KOMPOZİSYON TANIMI:  Farklı parçaları, uyumlu ve düzenli şekilde bir araya getirmeye Kompozisyon denir.
Mehmet ÖZ / Türk Dili ve Edebiyatı Öğreetmeni
Mustafa DİNÇ Türkçe Öğretmeni
Cumhuriyet Dönemi Roman ve Hikâye -Bu dönemde roman ve hikaye cumhuriyet düşüncesi etrafında biçimlenmiştir. -O dönemdeki sosyal ve siyasi ortamı yansıtır.
GENEL TEKRAR - 6 CÜMLE ÖĞELERİ - VURGU – ARASÖZ FEM DERSHANELERİ
NOKTALAMA İŞARETLERİNİ TANIYALIM
Cumhuriyet Döneminde Öykü ( Hikaye )
ORHAN KEMAL HAYATI VE ESERLERİ
EGE ÇAĞDAŞ EĞİTİM VAKFI YARATICI YENİLİKÇİ ÖĞRETMEN SEMİNERİ “YARATTIKÇA YAZ ATÖLYESİ” AYDAN AYKAÇ S. YUSUF ÇAĞLAYAN 16 Nisan 2011.
SInIf ÖĞretmenleri Sibel Elmas Ülfet Özten
Konu : DÜZYAZI TÜRLERİNDEN MASAL – ANI – HİKAYE - ROMAN
İSİM GRUBU.
Hikaye.
'Dikkat vücudunuz konuşuyor'
DİKSİYON VE ETKİLİ KONUŞMA Bölüm 1
II.ÖYKÜ.
Sen hangisini seçerdin?
Cümlenin Öğeleri Sözcüklerin cümle içerisindeki görev adlarına “cümlenin öğeleri”denir. Cümle öğelerini, temel öğeler ve yardımcı öğeler olmak üzere iki.
1929'da Burdur'un Yeşilova ilçesi Akçaköy'de doğdu 1929'da Burdur'un Yeşilova ilçesi Akçaköy'de doğdu. Az topraklı köylü bir ailenin çocuğu. 1948'de Gönen.
SAİT FAİK ABASIYANIK ( ).
BURCU AKTAŞ.
MEB DERGİ MAKALE İNCELEMESİ SAYI 211
BİYOGRAFİ Sanatta, bilimde, politikada veya başka alanlarda tanınmış kişilerin yaşamlarını anlatan yazı türüne biyografi (yaşam öyküsü) denir. "Biyografi"
( ) HAYATI Yakup Kadri Karaosmanoğlu, 1889 yılında Mısır’ın Kahire şehrinde doğmuştur. Sanat hayatına Fecriati topluluğunda başlayan sanatçının,
Yaşar Kemal Hayatı  1922’de Osmaniye’nin Hemite köyünde doğdu.  Asıl adı Kemal Sadık Göğceli’dir.  5 yaşında kan davası yüzünden babasını yitirdi.
 O VE BEN  ARKADA Ş  Şİ MD İ SEV İ NME VAKT İ  KIRMIZI YE Şİ L  KÖPRÜ  B İ R ZAMANLAR  MAR İ KULA DO Ğ UR Ceylan-ı Bahri.
1980 SONRASI MİSTİK DUYARLILIK ŞİİRİ
Öykü ( Hikaye ). Gerçekleşmiş ya da gerçekleşmesi mümkün olayların kişi, zaman ve mekâna bağlı olarak farklı bir kurguyla anlatılmasına "öykü (hikâye)"
Sunum transkripti:

 Ali'nin bir hafta önce işe başlaması, işine gitmesi için annesi tarafından uyandırılması.  Ali'nin annesi ile birlikte öz değerleri yaşaması.  Fabrika ve nesnelerin kuşatması sonucunda makineleşen, ötekileşenAli'nin hayat karşısındaki benlik kazanma mücadelesi.  Ali'nin annesinin ölmesi  Ölen anne ve onu hatırlatan semaverin ortadan kaldırılması

 Ali: Hikayenin başkahramanı, yeni iş bulmuştur, annesiyle birlikte mutlu bir yaşamı vardır, semaver Ali için sevgi ve sıcaklığı çağrıştıran dış dünyanın ve sunileşen yaşamın karşısında bir sembol gibidir.  Anne: Ali'nin annesi, hayattan oğlundan başka kimsecikleri olmayan,namazında, abdestinde bir kadındır...

 Hikâyede sadece iki mekân vardır. Bu mekânlardan biricisi “içeri” evdir. Ev sıcaklığın, huzurun ve geleneksel değerlerin temsilcisi olarak karşımıza çıkar.Ali için ev, sıcaklığın, güvenin ve öz değerlerin bütüncül olarak yuvalandığı yerdir. Bu yüzden evde mutlu ve huzurludur. Eğer mekân, insanı rahatlatıp çoğaltıyorsa bu tür mekânlar, “besleyici” yani geniş mekândır. Ev, temsil ettiği değerler acısından, “besleyici”/ geniş mekândır. Çünkü ev, ferdin dış etkenlerden korunduğu mikro bir dünyadır. İkinci olarak, karşıt değerleri simgeleyen fabrika “dışarı” gelir. Fabrika, “yutucu”/kapalı bir mekândır. Kapalı mekân, insana ıstırap veren, insanı değerleri yıpratan, bir atmosfere sahiptir. Bu tür mekânlar insanları, içerisinden kurtulması zor bir labirente iteler.

 Hikâyede zaman, sabah ve akşam arsına sıkışmıştır. “Sabah ezanı okundu. Kalk yavrum. Akşama, arkadaşlarına yeni bir dost, yeni bir kafadar, ustalarına sağlam bir işçi kazandırdığına emin ve memnun evine döndü.” Küçük Adam, sabah ezanı ile uyanır ve işe gitmek için evden çıkar. İşin bitmesiyle tekrar eve döner. Sabah ve akşam arsındaki zaman dilimi, makineleşen insanın, iş sürecini göstermektedir. Yazar, bu zaman dilimi içerisine bütün insanları dahil eder.. Böylece insanlar, sabah ile akşam arsına sıkışmış bir yaşamın mahkûmları olarak karşımıza çıkar.

 Hikayenin anlatıcısı her şeyi öncesi ve sonrasıyla bilen İLAHİ BAKIŞ AÇILI HAKİM ANLATICIDIR.

 Hikayeciliği meslek edinen ve modern edebiyatımızın en güçlü öykücülerinden olan yazar,belli bir iş tutmamış, başıboş bir bohem hayatın sonunda içki ve sirozdan ölmüştür.  O bir İstanbul Öykücüsüdür.  Düşüncelerini ve hayallerini içtenlikle anlatır.  Öykülerini yapmacıklıktan ve sanat kaygısından uzak bir dille yazmıştır.

 Öyküle­rinde yakından tanıdığı, gözlemlediği kişileri okuyucu­larına tanıtır. Kişileri, yaşadıkları çevreye ve karakterle­ rine uygun olarak ele alır ve anlatır. Deniz, doğa, yaşlı bir adam, bir boyacı çocuk, balıkçı kahvesi... Onun öykülerinde sık sık rastlanan unsurlardır.  Sait Faik'in dikkati çeken bir başka yönü de, öyküsün­deki kişilerle, kendisindeki insan sevgisini okuyucularına da aktarmasıdır

 Sanat kaygısından uzak bir dille yazması ise öykülerini okuyucuya sevdiren önemli öğelerden biridir.  Cumhuriyet Dönemi öykü yazarları arasında, kendi çizgisinde gelişen bir yazar olarak tanınmıştır.  Yazmanın kendisi için bir ihtiyaç olduğuna inanmıştır. Gözlemci ve gerçekçi bir yazardır. Toplumu konu alan öykülerinde toplumdaki bazı problemleri işler.

 Semaver (1936) Sarnıç (1939) Şahmerdan (1940) Lüzumsuz Adam (1948) Mahalle Kahvesi (1950) Havada Bulut (1951) Kumpanya (1951) Havuz Başı (1952) Son Kuşlar (1952) Alemdağ’da Var Bir Yılan (1954) Az Şekerli (ölümünden sonra, 1954) Tüneldeki Çocuk (1955) Mahkeme Kapısı (Adliye röportajları) (1956) Balıkçının Ölümü-Yaşasın Edebiyat (1977, derleyen Muzaffer Uyguner) Açık Hava Oteli (1980, Konuşmalar-mektuplar derleyen Muzaffer Uyguner) Müthiş Bir Tren (1981, deleyen Muzaffer Uyguner)

 Şimdi Sevişme Vakti (1953)

 Medar-ı Maişet Motoru (1944, ikinci baskı 1952′de “Birtakım İnsanlar” adıyla)  Kayıp Aranıyor (1953)  Yaşamak Hırsı