KAYNAKLAR VE ÖZELLİKLERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ANLATIM TÜRLERİNİ SINIFLANDIRMA. Edebî türler veya metin türleri olarak bilinen yazılarda farklı anlatım birlikleri bir araya gelir. Bir hikâyede betimleme,
Advertisements

KİTAP SEVGİSİ VE OKUMA ÜZERİNE… HAZIRLAYAN: FERİDUN ESER GEYVE ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ FELSEFE ÖĞRETMENİ.
1 K-3 AKAİD İLMİNİN GEÇİRDİĞİ MERHALELER A. Asrı Saadetteki Durumu Asr-ı Saadette itikadi konularda mutlak bir teslimiyet hakimdir. Peygamberimizin irşadının.
Metin içi özellikler metin dışı özelliklerle yakın ilişki içerisindedirler. Bunlar çeviri stratejilerinde kolaylıkla belirlenebilirler. Örneğin Felsefe.
AHİLİ K Güçlü bir sivil toplum örgütü. ESKİ BİR SİVİL TOPLUM ÖRGÜTÜMÜZ; AHİLİK Bilindiği gibi Türklerin tarih sahnesine çıkışı neredeyse insanlık tarihi.
1 K-6 Kelam-Felsefe Münasebetlerinin Başlaması Ehl-i sünnet ilm-i kelâmının zuhurundan sonra İslâm dünyasında akaid konularıyla alâkalanan başlıca 4 cereyan.
MÜZEDE ÇOCUKLARLA SANAT ÇALIŞMASI Münih 1-6 şubat Kıtalar Müzesi.
GÜNLÜK HAYATTA HZ. MUHAMMED 2. ÜNİTE: GİYİM KUŞAM 1
Program Tasarım Modelleri
K-4 Kelam ilminin doğuşu ve Mutezile kelamı
Coğrafya Performans Ödevi Türkiye de Görülen Toprak Tipleri
YAZI TÜRLERİ GURBET DUYMUŞ
ASR SURESİ MEALİ VE TEFSİRİ
Allaha İman İfagat Kazanck 10-D Allahın varlığına ve birliğine inanmak inanç esaslarının biridir. Bu «tevhid inancı» olarakta isimlendirilir. Kelime.
Kur’an ve Tefsir Araştırmacıları Akademik Gelişim Programı
Mekanda Strüktür Çalışmaları
Hedef-Kazanım Belli bir alanda eğitilecek bireylere kazandırılmak istenen özellikler ya da yeterliklerdir. Kazanımın eğitim yoluyla kazandırılabilecek.
Metinlerin Sınıflandırması
Üniversitenin ana sayfasından kütüphane web sayfasını tıklayınız.
SEVİYE: 11. SINIF 1. ÜNİTE KAZANIMLAR: Mantık ve Doğru Düşünme arasındaki ilişkiyi değerlendirir. Akıl ilkelerinin önemini değerlendirir. ÖĞRENME – ÖĞRETME.
Yüksekokulumuz tarafından hazırlanan ‘15 TEMMUZ’DAN 16 NİSAN’A YENİ TÜRKİYE YOLUNDA’ isimli konferansımızı, Rektör Yardımcımız Sayın Prof. Dr. Ahmet Kağan.
Proje Oluşturma ve Yönetimi Bilişim Teknolojileri Öğretmeni
Oryantalistlerin Yöntemleri ve Eleştirisi
Hz. İsa Prof. Dr. Şadi Eren.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
Efsane Nedir? Egitimkafe.com.
CUMHURİYET DÖNEMİ TÜRK EDEBİYATI
SES ve Vıdeo Ekleme.
Proje Oluşturma ve Yönetimi
TAM ÖĞRENME MODELİ.
Konu: Purāṇalar ve Genel Özellikleri II
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Konu: Purāṇalar ve Genel Özellikleri IV
TÜRKÇE FATMANUR ŞAHİN 6/A 523.
AHMET HAKİ TÜRKDEMİR, ALTUĞ AYSUN
İNTERNET ORTAMINDA AKADEMİK ARAŞTIRMA NASIL YAPILIR?
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
HAVA PERSPEKTİFİ Doğada yakınımızda bulunan varlıklar gözümüze gerçek renk ve boyutlarıyla net olarak görünür. Oysa bizden uzaklaştıkça nesnelerin boyutları.
EDEBİYAT PERFORMANS ÖDEVİ
NamIK KEMAL.
C) BÜROKRATİK YÖNETİM YAKLAŞIMI
HASTALARI ZİYARET ETMEK
ATATÜRK İLKOKULU’NUN TANITIMI VE TARİHİ. ATATÜRK İLKOKULU’NUN TANITIMI VE TARİHİ.
KÜMELER HAZIRLAYAN : SELİM ACAR
SİSMİK PROSPEKSİYON DERS-3
Osmanlı’da Sanat ve Mimarlık Kültürü
Bu konudaki her şeyi okuyun Microsoft SharePoint Haberler
BÖLÜM 2 BİLİŞSEL GELİŞİM.
ELK-301 ELEKTRİK MAKİNALARI-1
EDEBİYATIN BİLİMLERLE İLİŞKİSİ
Öğrenme Psikolojisi Kuramlar: Sosyal Bilişsel Öğrenme
ÖĞRENME STİLLERİ.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Din ve devlet ilişkileri bağlamına kavramsal netlik açısından bakış
Ausubel’in Öğrenme Kuramı
SOSYAL BİLİŞ VE SOSYAL DÜŞÜNÜŞ
Eğitimde Ölçülen Bilişsel Özellikler
DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİGİSİ Peygamber ve Peygamberlere İman
KÜÇÜK BİR TEST ! Cem Yurtsev
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
7. SINIF 1. ÜNİTE Melek ve Ahiret İnancı.
Kural - 2 Top.
Bir Peygamber Tanıyorum: Hz. Salih (a. s.)
14. EKİPLE ÖĞRETİM İKİ KAFA TEK KAFADAN DAHA İYİDİR ( Two heads are better than one) ingiliz atasözü.
HZ. MUHAMMED VE AİLE HAYATI
Yabancılara ve Yurt Dışındaki Türklere Türkçe Öğretimi
EDEBİYAT EĞİTİMİNİN TEMEL MESELELERİ
Öğrenme Psikolojisi Kuramları: Davranışçı Yaklaşım IV
Öğrenci ve Öğretim Elemanının Uzaktan Eğitime Bakış Açısı
Sunum transkripti:

KAYNAKLAR VE ÖZELLİKLERİ 6 iman esası, Allah'a iman, nübüvvete iman ve âhirete iman olmak üzere üç asla (usûl-i selâse) trca' edilir. Bu üç asıl umumiyetle ehl-i sünnete ait kelâm eserlerinin bünyesinde üç ana bölümü teşkil etmiştir. Bunlar: İlâhiyyât, nübüvvât (nebeviyyât) ve sem'iyyât (âhiret ve ahvâli) bölümleridir. Kelâm kitaplarımızda bu üç ana konunun dışında şu ilâve bahisler de yer alır: Başta bir giriş. Bu girişte bilgi ve varlık konuları ele alınır. Müteahhir devirlere ait kelâm eserlerinde giriş diyebileceğimiz bu kısımda uzun felsefî bahisler yer almıştır. Öyle ki bu kısım bazan kitabın yarısından fazlasını istîâb eder. Kelâm eserlerinin sonunda bir de hatime bulunur. Burada umumiyetle, Şia'yı red için imamet (devlet reisliği) konusu işlenir.

KAYNAKLAR VE ÖZELLİKLERİ A. Başlangıç Devri Eserleri B. Mütekâmil Eserler C. Memzüc Eserler D. Yeni Devir Eserleri 2