HAYIR D İ YEB İ LME. NEDEN HAYIR DEMEL İ Y İ Z? Kendi ihtiyaç ve isteklerimizle çelişen durumlarda ya da reddetmek istedi ğ imiz bir iste ğ e bir öneriye.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
SAYGILI OLMALIYIZ ZİYA FIRINCIOĞULLARI
Advertisements

ERGANİ DEVLET HASTANESİ EĞİTİM BİRİMİ
 HAZIRLAYAN : MEHMET RAC İ KILIÇ.  Anne ve babalar!  Genellikle çocuklarımızın çok zeki oldu ğ unu dü ş ünürüz; ancak okulda bazı derslerden ba ş.
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Servisi
? ? ? Bugünlerde şu soruları kendinize soruyor musunuz?
Değerler Eğitimi Özgüven.
GENÇLERDE ÖZGÜVEN GELİŞİMİ.
Olumlu Disiplin Yöntemleri
ANA BABA VE ERGENLİK.
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
DÖNEMLERE GÖRE GELİŞİM GÖREVLERİ
ANNE-BABA ÇOCUK İLETİŞİMİ
ANA BABA TUTUMLARI. Tuncay DEMİRTAŞ.
1. Alkol, madde kullanan 2.OKULDAN KAÇAN 3.Suç işleyen ya da işleme eğilimi olan.
DAVRANIŞLARIMIZI ETKİLEYEN KALIPLAR
İNTERNET GÜVENLİĞİ İÇİN İNTERNET GÜVENLİK SEMİNERİ
ÇOCUKLA İLETİŞİM VE ETKİLİ DİSİPLİN
6-7 YAŞ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ 1.sınıf velilerine tavsiyeler
Dört Mum.
Hazırlayan Psk.Dan.Nazan MUTLU Uzm.Psk.Dan. Sinem TARHAN
ÇANKAYA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Duyarlı olalım, çocuk haklarına saygı duyalım…. Çocuğa yönelik şiddet için yaygın olarak kullanılan terim çocuk istismarıdır ve çocuğun ailesi ya da ondan.
Kazanım: Akran baskısıyla baş eder. 9. Sınıf 36 nolu kazanım etkinliği
Ailelere Ergen Gelişimi Hakkında Dipnotlar
9. SINIF KİŞİLERARASI İLİŞKİLER 20. ETKİNLİK
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
RİSKLİ DAVRANIŞLAR NEDİR?
HAYIR DİYEBİLMEK LÜLEBURGAZ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
Tutum Kişinin herhangi bir olaya ve kişiye karşı olan tutumu onun kişiliği doğrultusunda gerçekleşir. Genellikle ev dışındaki ortamlarda yaşıtları tarafından.
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
ANNE BABA TUTUMLARI Karatay Rehberlik ve Araştırma Merkezi.
ÇOCUKLA İLETİŞİM KURMAK
ÇOCUK VE AİLE İÇİ ŞİDDET
ETKİLİ İLETİŞİM.
Sakarya İl Milli Eğitim Müdürlüğü
MEHMET SİNAN DERELİ ORTAOKULU
Şenay ERTÜRK Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmen.
ÇANKAYA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
HACI KADRİYE ARSLAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
OKULÖNCESİNİN ÖNEMİ.
HAYIR DİYEBİLME BECERİSİ
SINIF REHBER ÖĞRETMENLERİNİN YAPABİLECEKLERİ ÇALIŞMALAR
ERGENLİK DÖNEMİNDE RİSKLER ve SORUNLAR
ERGENLİK ve PROBLEMLERİ
ÖZSAYGI VE ATILGANLIK.
*Bu insanlar, yaşamın her yönünü severler, şikâyet etmekle ya da olayların daha değişik olmasını istemekle vakit kaybetmezler. *Bağımsızlıklarına çok.
“BARIŞÇIL OKULDAN TOPLUMSAL BARIŞA”
AİLE OLMAK DEĞERLER EĞİTİMİ.
KİŞİLERARASI İLETİŞİM
ŞİDDET eğilimi olan ve SUÇA itilen çocuk ve gençler
BÖLÜM 7 AHLAKİ GELİŞİM, DEĞERLER ve DİN. BÖLÜM 7 AHLAKİ GELİŞİM, DEĞERLER ve DİN.
İZMİT REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
BEYKOZ AİLE VE DİNİ REHBERLİK BÜROSU
ÇOCUK VE SUÇ.
ATA İLKOKULU 1/A SINIFI BİRİNCİ DÖNEM 1. VELİ TOPLANTISI
ÇATIŞMA ÇÖZME.
HAZIRLAYAN Ayşe ŞEBBOY Psikolojik Danışman Şahin İlköğretim Okulu.
İNTERNET ORTAMINDA ÇOCUĞUN CİNSEL İSTİSMARA UĞRAMASININ ÖNLENMESİ
AKRAN BASKISI ve ÇATIŞMA ÇÖZME
Ödev yapma alIşkanlIğI
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
İLETİŞİMİN ÖNÜNDEKİ ENGELLER
OKULLARDA REHBERL İ K SERV İ SLER İ – H İ ZMETLER İ.
SAĞLIKLI BİR YAŞAM İÇİN ZİHİNSEL,DUYGUSAL VE SOSYAL SAĞLIĞIN ERGEN BİREYLER AÇISINDAN ÖNEMİ.
10. hafta: Özel gereksinimli bireylerin korunması, ihmal ve istismar
İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN AHLAK ALGILARI
  Kendi ihtiyaç ve isteklerimizle çelişen durumlarda ya da reddetmek istediğimiz bir isteğe bir öneriye çekinmeden hayır demeliyiz. NEDEN HAYIR DEMELİYİZ?
DİYALEKTİK DAVRANIŞ TERAPİSİ BECERİLERİ: DUYGU REGÜLASYONU Yağmur TÜRKYILMAZ- Gözde PEHLİVANTÜRK.
ZAMAN YÖNETİMİ VE TEKNİKLERİ
Sunum transkripti:

HAYIR D İ YEB İ LME

NEDEN HAYIR DEMEL İ Y İ Z? Kendi ihtiyaç ve isteklerimizle çelişen durumlarda ya da reddetmek istedi ğ imiz bir iste ğ e bir öneriye çekinmeden hayır demeliyiz.

İ NSANLAR NEDEN HAYIR D İ YEMEZ? Gelen talepler karşısında “yapmalıyım, yapmak zorundayım, yapsam iyi olur” şeklindeki düşüncelerimizden dolayı ise güvenli arkadaş, yardımcı komşu, iyi çocuk, sadık arkadaş, hiç yorulmayan işçi ve mükemmel anne gibi nitelemelerle anılırız.

5 farklı insan tipi vardır.

Birinci tipte insanlar ikili ilişkilerde kendisini karşısındakinin sevgisine mecbur hissedebilir ve onunla ilişkisini devam ettirmek u ğ runa karşısındakinin isteklerinin birço ğ una hayır diyemez ve kabul eder.

İ kinci tipteki insanlar çevresindeki insanların bütün isteklerini karşılamaya gönüllü olan hatta bu istekleri karşılamazsa kendini de ğ ersiz hisseden insanlardır.

Üçüncü tipteki insanlar kendilerinden isteneni bir görev bilinciyle yapan, karşısındakini ‘’sahip’’, kendisini ‘’köle’’ gibi konumlandırabilirler.

Dördüncü tipteki insanlar kendilerinden istekte bulunan kişiler e ğ er otorite olarak görülen insanlar ise oluşan ‘korku’ duygusu nedeniyle hayır diyebilme sorunu yaşarlar.

Beşinci ve son tipteki insanlar bu davranışı ö ğ renilmiş olarak gerçekleştirirler. İ nsanlara ‘hayır’ demenin kötü bir şey oldu ğ u ona ö ğ retilmiştir ve o kişi de çocuklarına ö ğ retmeye devam eder.

HAYIR D İ YEB İ LMEN İ N KAZANDIRILMA SÜREC İ “Hayır diyebilmek” ö ğ renilen ve ö ğ retilebilen bir sosyal beceridir.

Sonuç olarak, yerinde ve zamanında hayır demeyi ö ğ renen çocukların kendilerine olan güveni artacak; aynı zamanda kendilerinin ve başkalarının fikirlerine saygı duymayı ö ğ reneceklerdir.

ÇOCUKLARA HAYIR DEMEY İ NASIL Ö Ğ RET İ R İ Z? Hayır diyebilen birey yetiştirmek önemliydi, günümüzde artık, çok daha da fazla önemli. Çocuklarımıza “hayır” demeyi ö ğ retmeliyiz. Peki nasıl ve neden?

1. Önce Siz Çocu ğ unuzun Duygularına ve İ steklerine Saygılı Olun!

2. Çocukların “Hayır” larını Duymak

3. Sınırları Çizmek

4. Hayır Demenin Ne Demek Oldu ğ unu Anlatın

5. Hayır Diyebilen Çocuk Kendini Korur

ERGENLERDE HAYIR D İ YEB İ LME DAVRANIŞI Hayır diyebilen çocuk ve gençler, alkol- madde ba ğ ımlılı ğ ı cinsel istismar gibi hem bedensel hem de psikolojik açıdan kendisine zarar verecek etkenlere karşı çok daha güçlü ve donanımlı olur.

1. Madde Kullanımı Açısından Hayır Diyebilme Ergenlerde madde kullanımı konusunda kendilerini koruyabilmeleri için kazandırılması gereken becerilerden biri, hem yaşıtlarına hem de yetişkinlere karşı sergileyebilecekleri “hayır” diyebilme becerisidir.

2. Cinsel İ stismar Açısından Hayır Diyebilme Sanderson’a göre cinsel istismar tehlikelerinden haberdar edilir, onlara karşı koyma izni verilir ve nasıl karşı koyacakları konusunda bilgi temin edilirse çocuklar, kendilerini koruyabilmektedir.

3. Zaman Yönetimi Açısından Hayır Diyebilme Zaman yönetimiyle ilgili davranışları sergilemenin önündeki temel engellerden biri, “hayır” diyebilme becerisinden yoksun olunmasıdır. Çünkü zaman yönetimi, aslında zamanı yönetmek de ğ il; öncelikleri yönetmektir.

4. Ahlaki Sorunlar Açısından Hayır Diyebilme Etik olmayan teklifleri içerebilece ğ i gibi bazı sosyoahlaki sorunlarla da ilgili olabilmektedir.

Psikolojik Danışma Süreci 1. Durumu Tanımlayın 1. Her Zaman Onay Alma İ htiyacının Artıları ve Eksileri Neler? 1. Sahip Oldu ğ unuz Olumsuz Otomatik Düşünceler Neler?

4. Bu Düşüncelerin Sizin İ çin Anlamı Ne? 5. Düşüncelerinizin Mantı ğ ını ve Bunların Kanıtlarını İ nceleyin 6. Çifte Standart Tekni ğ ini Uygulayın 7. Sizden Hoşlanmadılarsa Ne Yapabilirsiniz?

8. Gelecekte Bunla İ lgili Nasıl Hissedeceksiniz? 9. Onaylanmamayı Normalleştirin 10. Hakkınızı Savunma Üzerinde Çalışın

TEŞEKKÜRLER