6. Sınıf 3. Ünite: ZARARLI ALIŞKANLIKLAR

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
بسم الله الرحمن الرحيم Kur’an’ı Anlayalım Ders 5.
Advertisements

STRES SINAV KAYGISI KARACASU LİSESİ Rehberlik Servisi.
dİn kültürü ve ahlak bİlgİsİ
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
ASDEP Kapsamında Aileyle Görüşme Yöntem ve Teknikleri Doç. Dr. Yusuf GENÇ T.C. AİLE VE SOSYAL POLİTİKALAR BAKANLIĞI ASDEP EĞİTİCİ EĞİTİMİ.
SİGARA NEDİR? İnce kâğıda, kıyılmış tütün sarılarak hazırlanan, silindir biçiminde, ağızdan dumanı çekilen nesne.
Aile Hayatı. “Ey insanlar! Sizi bir özden yaratan ve ondan da eşini yaratan; ikisinden birçok erkek ve kadın (meydana geti- rip) yayan Rabbinize karşı.
TANIMI: TANIMI: Görevdeş sözcükleri,söz öbeklerini veya cümleleri birbirine bağlayan sözcüklere bağlaç denir. Genel olarak söylenirse ya görevdeş öğeleri.
ÖZÜRLÜLÜĞE YAKLAŞIM. Yanlış: Özürlü kişiler hastadır, tedavi edilip iyileştirilmelidirler. Doğru: Özürlülük hastalık değildir. Özürlü kişiler özürlü olmayan.
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
KURBAN “Rabbin için namaz kıl ve kurban kes.” (Kevser Suresi /2)
ZAMAN YÖNETİMİ-2 Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN. Zaman Yönetimi Süreci 1-Zaman kullanım analizi: Amaç, zamanın nereye harcandığını belirlemektir. Bireyler.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI Zeynep KAHYA Rehber Öğretmen.
ZAMAN VE ÇATIŞMA YÖNETİMİ. ZAMAN YÖNETİMİ Zamanı Verimli Kullanmak Ufak zaman kazanımları Hatalı bir şeyi daha kuvvetli yapmanın bir faydası yoktur.
Bayramlarımız Hikmet SIRMA.
ASR SURESİ MEALİ VE TEFSİRİ
Hazırlayan İSMAİL ŞAHİNER. SORU ÇÖZERKEN!!! Önce soru okunur. Daha sonra parça (metin) okunur. Önce soru okunur. Daha sonra parça (metin) okunur.
OKUL- ÇEVRE İLİŞKİLERİ
Kaldırımlar Yayalarındır
Değerlendirme Soruları Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmeni
Aile İçi İletişim İle Çocuğunuzun Sorunlarını Çözebilirsiniz!!!
Son İlahi Kitap Kur’an-ı Kerim
AKRAN BASKISI ve ÇATIŞMA ÇÖZME
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ
Bugün neler öğreneceğiz?
Hazırlayan: Safiye Çakır Mat.2-A
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
Bugün neler öğreneceğiz?
KİŞİLİK GELİŞİMİ KİŞİLİK KURAMLARI SAVUNMA MEKANİZMALARI
Ne denli az şeyiniz kalırsa, kaygılanacak o kadar az şeyiniz olur
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Bugün neler öğreneceğiz?
Bugün neler öğreneceğiz?
Bugün neler öğreneceğiz?
Başkasının parasını bulunca sahibine vermek en doğru harekettir.
SUNUM TEKNİKLERİ.
Bugün neler öğreneceğiz?
1- İmam Hatip Okulları nedir?
Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi
EĞİTSEL VE DAVRANIŞSAL DEĞERLENDİRME- ASSESSMENT Ders 2: Yasal Düzenlemeler Prof. Dr. Tevhide Kargın.
HAKLARIMI ÖĞRENİYORUM
ÖĞRENME STİLLERİ.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
ERGENLİK DÖNEMİ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
6. Sınıf 2. Ünite: Namaz ÜNİTE KONULARI Namaz İbadeti ve Önemi
6. Sınıf 2. Ünite: Namaz ÜNİTE KONULARI Namaz İbadeti ve Önemi
DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİGİSİ Peygamber ve Peygamberlere İman
6. Sınıf 3. Ünite: ZARARLI ALIŞKANLIKLAR
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Peygamber ve İlahi Kitap İnancı
BAĞIMLILIK NEDİR? NE DEĞİLDİR?
5. Sınıf 2. Ünite: Ramazan ve Oruç
5. Sınıf 2. Ünite: Ramazan ve Oruç
Otokontrol Öz denetimli
Bilinçli ve Güvenli İnternet Kullanımı
7. SINIF 1. ÜNİTE Melek ve Ahiret İnancı.
7. Sınıf 2. Ünite: HAC VE KURBAN
7. Sınıf 2. Ünite: HAC VE KURBAN
7. SINIF 1. ÜNİTE Melek ve Ahiret İnancı.
6. Sınıf 3. Ünite: ZARARLI ALIŞKANLIKLAR
Ünite Konuları için tıklayınız
3. Bir Peygamber Tanıyorum: Hz. Yusuf (a.s.)
Bir Peygamber Tanıyorum: Hz. Salih (a. s.)
HZ. MUHAMMED VE AİLE HAYATI
Yrd. Doç. Dr. Şükrü KEYİFLİ
ERASMUS+KA229 PROJESİ İÇİN ÖN TEST ANALİZİ
İnsanın Paylaşma ve Yardımlaşma İhtiyacı
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
5. SINIF 1. ÜNİTE ALLAH İNANCI.
Sunum transkripti:

6. Sınıf 3. Ünite: ZARARLI ALIŞKANLIKLAR ÜNİTE KONULARI 6.3.1. Bazı Zararlı Alışkanlıklar 6. 3. 2. Zararlı Alışkanlıklara Başlama Sebepleri 6.3.3. Zararlı Alışkanlıklardan Korunma Yolları 6.3.4. Başkalarına Zarar Vermek: Kul Hakkı 6.3.5. Bir Peygamber Tanıyorum: Hz. Yahya (a. S.) 6.3.6. Bir Sure Tanıyorum: Tebbet Suresi ve Anlamı Ünitemizi Değerlendirelim

6.3.3. Zararlı Alışkanlıklardan Korunma Yolları “Sen kendini faydalı şeylerle meşgul etmezsen faydasız şeyler seni meşgul eder.” Yukarıdaki sözden anlatılmak istene düşünce nedir?

KÖTÜ ALIŞKANLIKLARDAN KORUNMANIN YOLLARI Boş kutuları uygun bir şekilde dolduralım

KÖTÜ ALIŞKANLIKLARDAN KORUNMANIN YOLLARI Kötü arkadaşlardan uzak durmak. Kötü alışkanlıkların olduğu yerlerden uzak durmalıyız. KÖTÜ ALIŞKANLIKLARDAN KORUNMANIN YOLLARI Toplumu kötü alışkanlıkların zararları hakkında bilgilendirmek. Aileler, çocuklarına küçük yaştan itibaren eğitim vermeliler .

Peki zamanımızı nasıl değerlendirelim Kötü alışkanlıklardan uzak durmak için zamanımızı faydalı işlerle değerlendirmeliyiz. İbadet ile Peki zamanımızı nasıl değerlendirelim Çalışma ile Spor ile

PARÇAYA GÖRE DOĞRU MU YANLIŞ MI Kötü alışkanlıklardan korunmak için birey; arkadaşlarını dikkatli seçmeli, kendisine güzel ahlaklı insanları örnek almalı, kötü alışkanlıklar ve davranışlar konusunda bilinçli olmalı, boş zamanlarında kitap okuyup spor yapmalıdır. Kötü alışkanlıklardan korunmanda Aile; çocuklarını iyi eğitmeli, davranışlarıyla iyi örnek olmalı, çocuklarını sevmeli dışlamamalı, çocuklarının arkadaşlarına dikkat etmelidir. Devlet ise çıkardığı kanunlarla caydırıcı önlemler almalı, çocukların boş vakitlerini geçirecekleri spor alanları yapmalı, çocuklara kitap okumayı özendirmeli, çocukları ve gençleri eğitmelidir. Cümleler D Y 1. Kötü alışkanlıklardan korunmak için arkadaşlarımıza dikkat etmemiz gerekir 2. Kötü alışkanlıklardan korunmada aileye de pek çok görev düşmektedir. 3. Aile çocuklarını kötü alışkanlıklardan korumak için onlara sahip çıkmalı onları iyi eğitmelidir. 4. Kötü alışkanlıklardan korunmada kanunların bir etkisi yoktur. 5. Kötü alışkanlıklarımızda korunmak için boş vakitlerimizi faydalı işlerle değerlendirmemiz gerekir. 6. Kötü alışkanlıklar uzak durmak için seçtiğimiz arkadaşlara dikkat etmemiz gerekir.

kötü alışkanlıklardan korunmada Kişinin kendisine düşen görevler aileye düşen görevler Topluma düşen görevler Devlete düşen görevler 1 2 3 4 Yukarıdaki numaralı boş kutuları uygun bir şekilde dolduralım

Kötü Alışkanlıklar Korunmada bireye düşen görevleri işaretleyelim Kötü alışkanlıkları olan arkadaşlardan uzak durulmalı. ✓ Eğitim kurumlarına yakın yerlerde alkol, sigara gibi ürünler satılmamalı. X Boş vakitlerimizi sportif ve kültürel etkinliklerle değerlendirelim. ✓ Çocukların yanlışlarını güzel bir dille uyarmalı. X Belli bir yaşın altında (18) sigara ve alkol satışını yasaklamalı. ✓

Arkadaşlarımızı iyi seçelim Güzel ahlaklı kişilerle arkadaş olmayı tercih etmeliyiz. Çünkü birçok kötü alışkanlık ve davranış, yanlış seçilmiş arkadaşlar etkisiyle başlar. Söz ve davranışlarında dürüst olan kişiler, arkadaş olarak seçilmelidir.

Ayetler arkadaşlıkla ilgili verilmek istenilen mesajlar nelerdir? “Onlar Allah’a ve ahiret gününe inanırlar. İyiliği emrederler, kötülükten alıkoyarlar. Hayır işlerinde birbirleriyle yarışırlar. İşte onlar iyi insanlardandır.” ÂL-İ İMRAN SURESİ, 114. AYETİ “...İyilik ve takva hususunda yardımlaşın, günah ve düşmanlık konusunda yardımlaşmayın...” MAİDE SURESİ, 2. AYETİ Ayetler arkadaşlıkla ilgili verilmek istenilen mesajlar nelerdir?

Bir vakıf kuralım Gençleri kötü alışkanlıklardan korumak için bir vakıf kuralım 1 Vakıfınızın bir isim ve logosu olsun 2 Vakıfınızın gençleri kötü alışkanlıklardan korumak için yapacağı bir projesi olsun

Değerlendirme Kötü alışkanlıklardan uzak durmak için bireye birçok görev ve sorumluluklar düşmektedir. 1. Aşağıdakilerden hangisi kötü alışkanlıklardan korunmada bireye düşen görevlerden bir değildir. x A) İşlerinde artakalan zamanın faydalı işler ile doldurması. x B) Kötü alışkanlıkların olduğu mekanlardan uzak durması. X C) Kötü alışkanlıkların zararlarının farkında olması. ✓  D) Aile içi iletişime önem vermesi. Ana Sayfa

✓ x x C) II, IV X A) I, II, IV D) III,I, IV B) II, III, I. Arkadaş̧ çevresi II. Aile içi iletişim III. Kişisel özellikler IV. Kanunlar 2. Yukarıdakilerden hangileri kötü alışkanlıklardan korunmada etkilidir? ✓  A) I, II, IV x B) II, III, x C) II, IV X D) III,I, IV Ana Sayfa

3. Doğru-Yanlış Değerlendirme İşlerimizden artakalan zamanımızı sportif veya sanatsal bir faaliyetle uğraşarak değerlendirmemiz, bizi kötü alışkanlıklardan uzaklaştırır. Doğru D Yanlış Y Ana Sayfa

✓ Değerlendirme x x X A)Gençleri spora yönlendirilmesi. Kötü alışkanlıklardan korunmada birey ve toplumun yanı sıra, devletin bazı görevleri vardır. 4. Aşağıdakilerden hangisi kötü alışkanlıklardan korunmada devlete düşen görevlerden bir değildir. ✓  A)Gençleri spora yönlendirilmesi. x B) Toplu kullanıma açık veya kapalı alanlarda sigara yasağı uygulanır. x C) alkol bağımlılığı gibi rahatsızlıkların tedavisi için gerekli sağlık birimleri oluşturulması X D) Belli bir yaşın altında (18) sigara ve alkol satışını yasaklaması Ana Sayfa

5. Zararlı alışkanlıklardan korunmak mümkün değildir. Doğru-Yanlış Değerlendirme 5. Zararlı alışkanlıklardan korunmak mümkün değildir. Doğru D Yanlış Y Ana Sayfa

Hazırlayan: Mustafa YILDIRIM Lütfen izinsiz paylaşmayınız.