YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ İLETİŞİMİ
Advertisements

ERGANİ DEVLET HASTANESİ EĞİTİM BİRİMİ
İLETİŞİM ve DOĞRU ANLAŞILMA
İletişim Nedir? Duygu, düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır.
İ L E T İ Ş İ M ve E M P A T İ.
İ.Ü.İstanbul Tıp Fakültesi Psikiyatri Anabilim Dalı
GENEL ve TEKNİK İLETİŞİM
KİŞİLER ARASI İLETİŞİM VE KİTLE İLETİŞİM SÜREÇLERİ
DİNLEME.
İ L E T İ Ş İ M Dr. Necla Tugay Aytekin.
KİŞİLER ARASI İLETİŞİM -1-
İLETİŞİM.
Dr. Hasan Özder Hizmetiçi eğitim
T.C. Erciyes Üniversitesi Ziya Eren Eğitim Fakültesi
Hasta Memnuniyeti-İletişim
SÖZEL İLETİŞİM Konuşma
Öğretim Teknolojileri ve İletişim Süreci
Eğitim Ortamlarında İletişim
4.ÜNİTE C.ETKİLİ İLETİŞİM.
KODLAR Temel Kavramlar.
Öğretmen Davranışları
Sözlükte "iletişim" ne demek?
İLETİŞİM BECERİLERİ Dr. Fatma Nur Eneç Can.
İletişim ve Empati.
-İLETİŞİM- SUNUSU.
ŞSG Y.B.O Rehberlik Servisi
EĞİTİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
1 Sağlık SlaytlarıSağlık Slaytları Sağlık Slaytları
Sosyal Bilgiler İletişim
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
İLETİŞİM VE EMPATİ.
Didim Akbük Sağlık Eğitim Merkezi
DİNLEME BECERİLERİ YAPILANDIRILMIŞ GRUP PROGRAMI
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
Sağlık Hizmetlerinde İletişim ve Halkla İlişkiler
İ L E T İ Ş İ M ve E M P A T İ Dr. Mustafa Aydın BAŞAR.
En uzak mesafe ne Afrika’dır
EĞİTİMDE İLETİŞİM SÜRECİ
/ 501 İLETİŞİM Duygu, düşünce yada bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır.
EĞİTİCİ DRAMANIN TANIMI Drama konusunda, farklı uzmanlar çeşitli tanımlar yapmışlardır. Lindvaag ve Moen'in (1980), genel tanımlarına göre, eğitim amaçlı.
BÖLÜM 2 ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM. BÖLÜM 2 ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM.
SINIF YÖNETİMİ.
İLETİŞİM.
Etkili İletişim Becerileri Hazırlayan =Büşra Kocaman
DİN HİZMETLERİNDE İLETİŞİM VE REHBERLİK.
Ses eğitimine ilişkin fonksiyonlar
Diksiyon ve Güzel Konuşma 1. Hafta
İLETİŞİM Duygu, düşünce yada bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır / 50.
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
EĞİTİMDE TEMEL KAVRAMLAR AÇISINDAN TEKNOLOJİ VE İLETİŞİM
Gökçe Erinç Büyükşengür
İLETİŞİM TEKNİKLERİ.
İletişim: Duygu, düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her yolla başkalarına aktarılmasıdır. Bu sürecin amacı ; “anlaşılmak”tır.
Yetişkin Eğitimi Ortamında Etkili İletişim
Gaziantep/ Nizip Cumhuriyet İlkokulu
Bölüm 5 İLETİŞİM VE EĞİTİM
Kişilerarası İletişimin Öğeleri
Sunum Teknikleri - Prof.Dr. Durmuş Dündar Arş.Gör. Nurten Çalışkan
İLETİŞİM ÇEŞİTLERİ.
İ L E T İ Ş İ M ve E M P A T İ.
Safa ZORLU Halkla İlişkiler ve İletişim Uzmanı
YETİŞKİN EĞİTİMİ ORTAMLARINDA YETİŞKİNLERLE ETKİLİ İLETİŞİM YETİŞKİNLERLE ETKİLİ İLETİŞİM Dr. Serap KARABACAK Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü İzleme.
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
İKNA SÜRECİ.
GRUP TARTIŞMASI YÖNTEMİ
İletişim nedir Temel İletişim. Bir aklın, başka bir aklı etkileme sanatıdır. İletişim.
Sunum transkripti:

YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ DOÇ.DR. ZEHRA ALTINAY SINIF YÖNETİMİ

Bu derste, İletişim türleri Sözlü iletişim Konuşma Öğretmen ve sınıfta konuşma esnasında dikkat edilecekler Dinleme Yazılı iletişim Sözsüz iletişim

Sözsüz iletişimin öğeleri Sözsüz iletişimin işlevleri Sınıfta iletişim sürecinin işleyişi Sınıfta etkili iletişimi sağlama yolları Sınıfta iletişimi engelleyen faktörler konularını ele alacağız.

İletişim Türleri Kaynağını ve hedefini insanların oluşturduğu iletişime kişilerarası iletişim denir. Kişilerarası iletişim, sözlü ve sözsüz iletişim olarak ikiye ayrılmaktadır.

Sözlü İletişim Temel öğe, dildir. Duygu, düşünce, fikirleri aktarmak için dil araç olarak kullanılır. Görsel iletileri anlamlandırırken sürekli dil kullanılır. Konuşma ve dinleme becerisini bilen bireyler yetiştirmek gerekmektedir.

Konuşma Konuşma, duygu, düşünce ve beklentilerimizi görsel ve işitsel öğeler aracılığı ile karşımızdakine iletmektir. İyi bir konuşmacıda bulunması gereken nitelikler gerekmektedir.

Beklenen nitelikler Konuşma eylemini oluşturan fiziksel öğelerin önemini bilir. Kendisini ve konusunu iyi hazırlar. Tanımlar, örnekler, açıklamaları tekrarlar ve görsel yardımcılarla destekler. Gözlem gücü gelişmiştir. Konu alanlarında geniş bilgi birikiminin desteğinden yararlanır.

Amaca uygun yönde mantıksal bir akış içinde düşünce yeteneği geliştirir. Konuşma hızını ayarlamasını bilir. Kendi yeneteklerini değerlendirmeyi, sınırlarını saptamayı bilir. Dinleyiciyi yakından tanır. Konuşmada kişiliğinin önemini göz önünde bulundurur. Dinleyicileri ile yüz yüze iletişim kurar. Etik ve ahlaksal sorumluluklarını bilir.

Öğretmenin sınıfta konuşurken dikkat etmesi gereken noktalar Konuşma kaygısı Öğrenme ve öğretme ortamının düzenlenmesi Dersin dikkatli planlanması Konferans tekniğinin diğer yöntemlerle birleştirilmesi Fiziksel öğelerin düzenlenmesi Konuşmanın metne bakılmaksızın akışta yapılması Öğrencilerin tepkilerine bakılması

Dinleme İletişim sürecinde dinlemenin çok önemli bir rolü vardır. Dinlerken bilinçli ve bilinçsiz bir şekilde yapılan davranışlar dinlemenin etkisiz olmasına neden olabilir.

İyi dinlemeyi etkileyen faktörler Konuyu ilginç bulmamak Konuşanda kusur bulmaya çalışmak Konuşmadaki bazı noktalara aşırı duyarlılık göstermek Dikkatin kopması Düşünce hızından gereğince yararlanmamak Söylenenleri filtreden geçirmek Söylenenlerin bitmesini beklemeden hüküm vermek

Ana fikirler, ayrıntılar ya da sonuçlar için dinleme Öğrencinin dinleme becerilerini geliştirmek için öğretmenlerin kullanabilecekleri teknikler Yöneltmeli dinleme Yönergeli izleme Ana fikirler, ayrıntılar ya da sonuçlar için dinleme Sözün gelişinden yararlanma Sununun özetlenmesi İlişkili ve ilişkisiz bilgileri ayırt etme

Öğrencilerimizi dinlerken: Göz teması kurulmalı Beden dilini doğru kullanmalı Tekrarlar yapılmalı Ara sıra sorular sorularak konuya açıklık getirilmeli Öğrencinin gerçekten söylemek istediğini iyi anlamalı

Yazılı İletişim Mesajın seslendirilen sözlerle değil, her türlü yazı ile aktarılmasıdır. Kalıcı ve tekrarlanabilir olması yönüyle en güvenilir iletişim türüdür. İletişim kodlanmasında çok titiz davranılması gerekir.

Yazılı İletişim Araçları Kurum içi periyodik yayınlar Mektuplar Çalışma raporları Duyuru tahtaları Örgüt el kitabı Broşür Dergi, kitap, afiş Yazılı iş anlaşmaları

Sözsüz İletişim İnsanlar arasındaki iletişim tek başına sözcüklerle sınırlandırılamaz. Beden dili, jestler, mimikler, oturuş, duruş gibi çeşitli tavırlarla kendini ortaya koyar. Sözsüz mesajlarla yapılan anlatım biçimine sözsüz iletişim denir.

Sözsüz iletişimin İşlevleri Söylenen sözleri tekrar eder. Sözcüklerin yerine kullanılır. Söylenen sözleri vurgular. Sözlerimizi tavrımızı ortaya koyarak tamamlayabiliriz. Sohbetimizin akışını düzenler. Konuşulanları yalanlar.

Sözsüz İletişimin Öğeleri Bedenin konumu Bedenin duruşu Jestler ve beden hareketleri Yüz ifadeleri Söyleyiş tarzı, sesin tonu, vurgulama ve susmalar Dokunma Görünüş ve kıyafet Mekanın kullanımı ve alancılık İletişim ortamı

Sınıfta İletişim Sürecinin İşleyişi Öğretmen-öğrenci arasında tek yönlü iletişim Öğretmen-öğrenci arasında çift yönlü iletişim Çift yönlü iletişim

Sınıfta olumlu etkileşim ortamının oluşturulması Öğretmen davranışlarının sınıf iletişimindeki önemi

Sınıfta Etkili İletişimi Sağlamanın Yolları Öğretmen öğrencileriyle iletişim kurarken içten ve empatik olmalı Sınıfta öğretmen dilini iyi kullanmalı Öğretmen öğrencileri dinlemeli Jest ve mimiklerini etkili bir şekilde kullanmalı Öğretmen öğrencilerin sınıf etkinliklerine katılmalarını teşvik etmeli Öğretmen öğrencilerle aralarında meydana gelen tepki alışverişine dikkat etmeli

Sınıfta iletişimi gerçekleştirmek için dikkat edilecek hususlar Konuşma yeteneği Öğrenci ihtiyaç ve beklentilerinin değerlendirilmesi İlginin dağılması ve kontrol edilmesi Dikkati çekmek için birden fazla duyu organına hitap eden araç ve gereç seçimi Ders öncesi hazırlık

Ders işlenişi sırasında öğrencilerin gözlemlenmesi Derslerin işlenilişinde tanımlara, örneklere, açıklamalara yer verilmesi Bilgiyi konunun özelliğine uygun olarak bütünden parçaya veya parçadan bütüne şeklinde bir sıra ve bağlantı ile ortaya konulması

İletişim Korkusu İletişim korkusu, drama etkinliklerinde, okul toplantılarında sınıf içi konuşmalarda görülebilir.

Sınıfta İletişimi Engelleyen Faktörler Korkular Duyarsızlık Varsayımlar Kalıplandırmak Duraksamalar ve anlamsız ifadeler Kelimelere boğulma

Öğretmen ve/veya öğrencinin İletişime girme amacını tam olarak algılayamaması Bedensel ya da psikolojik bir özüre sahip olması Barınma, beslenme ihtiyaçlarını yeterince karşılayamaması Birbirlerine güvenmemesi Ortak yaşantı alanlarının az olması Sevilmemesi, sayılmaması

Kaynak olarak öğretmenin; Öğrencilerini iyi tanımaması Alanında yeterli bilgi birikimine sahip olmaması İnanılır, güvenilir bulunmaması Derse hazırlıksız girmesi Sürekli anlatıma dayalı sunuş yapması Sözcük kullanımında öğrencilerin seviyesini düşünmemesi Öğrencilerin ilgisini çekecek yöntem ve teknikleri kullanmaması

Alıcı olarak öğrencinin; Sınıfta bulunma amacının farkında olmaması Hayal kurup dersin dışında olması İşlenen konuların faydasına inanmaması Öğretmenin mesajlarına tepkiler verme sorumluluğundan kaçması

Öğretme-öğrenme ortamı olarak sınıfın; Öğrenci sayısının kalabalık olması Oturma yerleri ve oturma düzeninin rahatsızlık vermesi Isı, ışık ve hijyen bakımından sorunların varlığı

Araç ve gereçlerin; Öğrenci düzeyine uygun olmaması Görüntüyü ve sesi iyi vermemesi Kullanılmayacak ölçüde bozuk olması Yeterli sayıda ya da hiç bulunmaması

Dersimizde, İletişim türleri Sözlü iletişim Konuşma Öğretmen ve sınıfta konuşma esnasında dikkat edilecekler Dinleme Yazılı iletişim Sözsüz iletişim

Sözsüz iletişimin öğeleri Sözsüz iletişimin işlevleri Sınıfta iletişim sürecinin işleyişi Sınıfta etkili iletişimi sağlama yolları Sınıfta iletişimi engelleyen faktörler konularını ele alarak tamamlanmıştır.