Madde Örnekleri Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Kuşman Programında çalışabilmek için öncelikle, havuzdan Dr
Advertisements

NES-VPN KURULUM KLAVUZU
Etkin ve İşbirliğine Dayalı Öğrenme S
OKUL WEB SİTESİ YÖNETİM PANELİne kayit işlemi
ÖĞRETİM MODELLERİ DERYA KOÇ, 2006.
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ETKİNLİKLERİ
UZAKTAN EĞİTİM SİSTEMİ
Yapılandırılmış Grid.
T.C. YENİMAHALLE KAYMAKAMLIĞI İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ İLSİS BÖLÜMÜ
Erciyes Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi
Nitel Araştırmalarda Görüşme
Yazılı Sınavlar ve Açık Uçlu Yanıtların Değerlendirilmesi
Bilgisayar Destekli Öğretim Yazılımları
PROGRAMLAMA DİLLERİNE GİRİŞ Ders 5: Fonksiyonlar
TEOG Online Sınavı 08 TEMMUZ 2014 SALı GÜNÜ SıNAV SAATI = 10:00 SıNAV SÜRESI = 140 DAKIKA.
Bilişşsel Hedeflerin Ölçülmesi
BAĞLANTI (KÖPRÜ) OLUŞTURMA
MERSİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
BÖTE BÖLÜMÜ ÖĞRETİM ELEMANLARININ WEB SİTELERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ
ÖĞRENCİLERE E-POSTA PROJESİ
Z ve T puanları Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
DEĞERLENDİRME ARAÇLARININ GELİŞTİRİLMESİ
Sözlü Sınavlar Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
BÖLÜM V: FOCUS NAZAN SEZEN. “Akışı hisset… Akıntının bir parçası olmak için, amacı anlamalısın” Warrel Dane.
DOĞRU YANIT C SEÇENEĞİDİR DOĞRU YANIT D SEÇENEĞİDİR.
Problem Yaklaşım Temelleri, Algoritma ve Akış Şeması
Eğitimde Program Geliştirme Ölçme ve Değerlendirme Boyutu
PEER SUPPORT TEAM.
T.C. YENİCE KAYMAKAMLIĞI İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
Z ve T puanları Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ
Turhal İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü Outlook Express Kurulumu
PROJE SAHİBİ KURUM PROJE ADI ‘’AB DÜZEYİNDE KARDİYOLOJİK ACİLLERDE ACİL BAKIM VE HEMŞİRELİK HEMŞİRELİK HİZMETLERİNİN ÖĞRENİLMESİ’’ Learning Of The.
Outlook 2003 Programı Kullanımı
MANİSA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ İSTATİSTİK BİLGİLENDİRME TOPLANTISI 2014 HAZIRLAYAN : STRATEJİ GELİŞTİRME BİRİMİ.
PROJE TABANLI ÖĞRENME SCIENTIX PORTAL Proje Tabanlı Öğrenme Sorgulamaya Dayalı Öğrenme.
Arduino Uno R3 ile Merhaba Dünya Yrd. Doç. Dr. Deniz DAL
BİLSEM TANILAMA SÜRECİ
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI ÖĞRENCİ TANILAMA SÜRECİ
Yrd.Doç.Dr. Özden ŞAHİN İZMİRLİ Proje Yürütücüsü Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü.
Bandırma Rehberlik ve Araştırma Merkezi
MERKEZİ SİSTEM ORTAK SINAVLARI 28 – 29 NİSAN 2014 ORTAK SINAVLAR İLE 10 – 11 MAYIS 2014 MAZERET SINAVI İÇİN 5 MART 2014 TARİHİNE KADAR YAPILMASI GEREKEN.
Eğitim-Bilişim Ağı (EBA)
İRİS GTB KULLANIM KLAVUZU
SINAVMATİK SUNUMU HEDEFİMİZ ÜNİVERSİTEMİZDEKİ EĞİTİM KALİTESİNİ YÜKSELTMEKTİR.
UZAKTAN EĞİTİM SİSTEMİ
BENİMLE OYNAR MISIN? Yrd. Doç. Dr. Raif ZİLELİ
Kayıt Yöneticisi (Records Manager)
Programlı Öğretim.
Yrd. Doç. Dr. Süleyman AKYÜREK
BİLİM Sanat Merkezine Öğrenci Seçimi
GÖREV ANALİZİ.
(Kasko/Trafik/Sağlık/Seyahat/DASK)
BİLİM SANAT MERKEZİ TANILAMA SÜRECİ
Kayıt Yöneticisi (Records Manager) Kullanımı İçin;
ÖĞRETMENİM ÖĞRETMENLER GÜNÜNÜZ KUTLU OLSUN.
Değişkenler Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme ile İlgili Genel Kavramlar
TIMSS (Uluslararası Matematik ve Fen Eğilimleri Araştırması)
Uzaktan SınavMatik Programının kurulumu ve kullanımı için rehber
ABİDE Akademik Becerilerin İzlenmesi ve Değerlendirilmesi.
BİLİM SANAT MERKEZİ TANILAMA SÜRECİ
www. mersis. gumrukticaret. gov
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
ABİDE Madde Örnekleri Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu.
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği
Madde Örnekleri Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu.
Eşleştirme ve Doğru/Yanlış Maddeleri
Anket ve Likert Ölçekler
Sınav Türleri: Uzun Yanıtlı ve Kısa Yanıtlı
Üst Düzey Zihinsel Beceriler
Sunum transkripti:

Madde Örnekleri Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu

PISA 2015 uygulamasında, İşbirlikçi Problem Çözme üniteleri yer almaktadır. Söz konusu ünitelerde, sorunun yanıtlanabilmesi için öğrencilerin bilgisayardaki temsili takım üyeleri ile veya birden fazla araç ile etkileşim içinde olmaları gerekmektedir.

Yanıtlayıcılar ünitelerde yer alan görevi, diğer insanlarla etkileşim için en uygun seçeneği belirleyerek tamamlayabilmektedir. Bilgisayar ekranında kendilerine sunulan seçeneklerden en uygun olanı seçerek ilerlemelerine dayanan görevlerde, bir taraftan yanıtlayıcının yanıtına göre değişen konuşmaları takip etmeleri gerekmektedir.

Her bir üniteyi bitirmek için birden çok yol bulunmaktadır. Yanıtlayıcının yanlış seçeneği işaretleyip yanıtlama sürecini sürdürememe durumunun olabildiğince önüne geçmek için konuşmalar ve ekrandaki küçük not defterinde onu yönlendirecek şekilde yapılandırılmaktadır.

İnteraktif Madde Ünitesi Örneği

Ünitede, yabancı öğrencilerden oluşan bir grubun okul gezisinin planlanması beklenmektedir. Bu amaçla, bilgisayardaki temsili üç takım arkadaşları ve rehber öğretmenleri ile çalışmaları gerekmektedir. Onlarla gerçekleştirilen kurgu konuşmalar, öğrenciyi yönlendirmektedir. Konuşmaların akışına göre yanıtlayıcıya sunulan seçeneklerden yaptığı tercihler çeşitli yönlerden değerlendirilmektedir: Yanıtlayıcı konuşmaları anlamlandırıp akışa uygun seçeneklere yöneliyor mu? Yanıtlayıcının yaptığı seçim işbirlikçi yaklaşıma uygun mu? Yanıtlayıcı, şartları göz önünde bulundurarak problem durumunu ortadan kaldırmaya yönelik adımlar atıyor mu?

Sorunun ikinci bölümünde, yanıtlayıcıya mail şablonunda yeni bir görev sunulmakta ve misafirlere refakat edecek öğrencilerin belirlenmesi istenmektedir. Benzer şekilde, yanıtlayıcıdan belirtilen ölçütler ve konuşma akışlarından en uygun seçeneklere yönelmesi beklenmektedir.

Sorunun son bölümünde, yine benzer komutların yönlendirmesi ile aniden ülkesine dönmesi gereken misafirin dönüşünü planlama görevi verilmiştir.

KAYNAKLAR Milli Eğitim Bakanlığı Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü. PISA 2015 Örnek Problem Çözme Soruları. www. pisa.meb.gov.tr adresinden 30 Ocak 2018 tarihinde erişilmiştir.