ISL 561 PAZARLAMA YÖNETİMİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MBA-502 Stratejik Yönetim Yard. Doç. Dr. Erlan Bakiev
Advertisements

İŞLETMELERİN ÇEVRESİ VE ÇEVRE FAKTÖRLERİ
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
İŞLETMELERİN ÇEVRESİ VE ÇEVRE FAKTÖRLERİ
ÜRÜN KARARLARI VE YÖNETİMİ
PAZARLAMA YÖNETİMİ.
REKLAMCILIK Hafta 5.
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 3
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
Bölüm 3 Dış Çevre Analizi
“PAZARLAMA PLANI” ESASLARI Prof. Dr. İsmail Üstel.
N Para ve sermaye piyasaları n Yatırımlar n İşletme Finansı Finans birbiriyle ilgili üç alanı içerir:
HAVAYOLU PAZARLAMASI, YOLCU TALEBİNİN ÖNEMİ VE TALEP TAHMİNİ
SÜRDÜRÜLEBİLİR REKABET GÜCÜ PİYASA KALİTESİ- ŞİRKET STRATEJİLERİ KASIM, 2007 Prof.Dr.Çelik Kurtoğlu “iyişirket” Danışmanlık A.Ş.
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
PAZARLAMANIN TANIMI VE PAZARLAMA ANLAYIŞI
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
+ + + ENDÜSTRİYEL ALICILAR MAL VE HİZMET ÜRETİCİLERİ
ENDÜSTRİYEL PAZARLAR ve ENDÜSTRİYEL SATIN ALMA DAVRANIŞI
PAZARLAMA DIŞ ÇEVRESİ: PAZARLAMAYI ETKİLEYEN MAKRO VE MİKRO ÇEVRE FAKTÖRLERİ
3. BÖLÜM PAZARLAMA ÇEVRESİ.
PAZARLAMA ÇEVRESİ.
Yeni Pazarlama Teknikleri
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
İŞLETME İLKELERİ Küresel Ortamda İşletmecilik ve Rekabet
PAZARLAMA DIŞ ÇEVRESİ: PAZARLAMAYI ETKİLEYEN MAKRO VE MİKRO ÇEVRE FAKTÖRLERİ
Pazarlama Çevresi ve Pazar Fırsatlarının İzlenmesi
BİRAZ DÜŞÜNELİM! PAZARLAMA NE DEĞİLDİR? PAZARLAMA NEREDE BAŞLAR?
İŞLETMELERİN KURULUŞU
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Pazarlama Çevresi Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK.
Ders 8 Temel Analiz Hüseyin İlker Erçen
Öğr.Gör.SEDA AKIN GÜRDAL
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Ürün Mallar ve Hizmetler
III- Dış Çevre Analizi: Fırsat ve Tehditler
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
Mobil Pazarlama 1.
Mobil Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatları
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
Pazar Fırsatları ve Pazar Çevresi
Yrd. Doç. Dr. Şule AYDIN TURAN
İşletmenin Kuruluş Çalışmaları
PAZARLAMA TEMEL BİLGİLER 1
İŞLETMENİN EKONOMİK YAPI İÇİNDEKİ YERİ VE İŞLETMENİN ÇEVRESİ
Tarıma verilen destek 90'lı yıllara kadar o zamanki Avrupa Ekonomik Topluluğu'nun yıllık bütçesinin %60'ı kadardır. Tarım desteği bugünkü Avrupa Birliği'nin.
PAZARLAMA KARMASI.
Uzaktan Erişim İşletme Yüksek Lisans Programı MAN519T STRATEJİK YÖNETİM 2. Hafta Dış Çevre Analizi Yrd. Doç. Dr. Pınar FALCIOĞLU.
Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatlarının İzlenmesi
MAKROEKONOMİYE GİRİŞ Oya Cesur Demir.
BÖLÜM: 1 PAZARLAMA VE SATIŞ.
TEMEL MİKROEKONOMİ 1.GİRİŞ.
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
9- Rekabet Koşulları Açısında İşletme Tipleri- Piyasa çeşitleri
ÜRÜN ve FİYATLANDIRMA ÜRÜN KAVRAMI ve ÇEŞİTLERİ ÜRÜN GELİŞTİRME SÜRECİ
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
Bölüm 12. İşletmecilik İşletme, ürün piyasalarındaki ekonomik birim olup, üretim faaliyeti için üretim faktörleri bir araya getirilir. İşletmelerde örgütsel.
PAZARLAMA YÖNETİMİ’NİN TEMELLERİ Prof. Dr. İsmail Üstel.
Pazarlama nedir? bilim, akademik disiplin? sanat?  uygulama alanı?
Bölüm 6. Pazarlama karması (stratejiler)
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
2. PİYASA EKONOMİSİNE GENEL BİR BAKIŞ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Pazarlama İletişimi
ENDÜSTRİYEL PAZARLAR ve ENDÜSTRİYEL SATIN ALMA DAVRANIŞI
GAS 208 PAZARLAMANIN TEMEL İLKELERİ ve HİZMET PAZARLAMASI
Sunum transkripti:

ISL 561 PAZARLAMA YÖNETİMİ Dr. Öğr. Üyesi Murad Canbulut

PAZARLAMA ÇEVRESİ İşletmeyi etkileyen her şeyi kapsamaktadır. Dış çevre (macro environment); işletmenin kendisiyle ilgili; fakat kendisi dışında kalan faktörlerden oluşur. Dış çevrenin belirlenebilmesi oldukça güçtür. İç çevre (micro environment); işletmenin içerisinde olan ve işletmenin kontrol edebildiği faktörlerdir. ISL 561

Pazarlama çevresi faktörleri Makro Çevre Faktörleri Demografik çevre. Ekonomik çevre. Doğal çevre. Teknolojik çevre. Yasal ve politik çevre. Sosyal ve kültürel çevre. ISL 561

Gelişmekte olan yeni pazar fırsatlarının ortaya çıkması. Uluslararası ulaşım, iletişim ve mali işlemlerinin hızlı şekilde gelişmesi. AB, NAFTA vd. birliklerin oluşması, ticari işbirlikleri olarak güçlenmesi. Gelişmekte olan yeni pazar fırsatlarının ortaya çıkması. Şirketlerin sınırlar ötesinde ticari işbirlikleri, stratejik ortaklıklar oluşturması. ISL 561

DEMORGAFİK ÇEVRE Nüfus miktarı ve artma eğilimi. Örn; Avrupa’da yaşlanma trendi. İhtiyaçların değişmesi. Nüfusun yaş ve cinsiyete göre dağılımı. Aile yapısı. Örn; aile yapısındaki değişimler. Nüfusun coğrafik bölgelere göre dağılımı. Örn; savaşlar nedeniyle göç ve farklı ülkelerdeki demografik yapıya etkileri. Soru: Suriye’deki durumun ülkemize yansımaları nasıl olacak? ISL 561

EKONOMİK ÇEVRE Milli gelir ve istihdam düzeyindeki değişimler. Örn; GSMH değişim-yatırım etkisi. Örn; istihdam arttırıcı düzenlemeler. Tasarruflar, borçlar ve kredi kullanım imkanları. Harcama eğilimleri. Örn; lüks tüketim artışı. Hükümetlerin uyguladıkları ekonomi politikaları. Örn; KOBİ ve işveren destekleri, teşvikler. ISL 561

Doğal çevre Hammaddelerin kıtlığı. Örn; kaynaklar sınırlı-talep sınırsız  Enerji masraflarının artışı. Örn; önümüzdeki 50 yıl için bazı kaynakların sonu- yenilenebilir enerji kaynakları. Çevre kirliliği düzeyindeki artış. Hükümetlerin değişen rolleri. ISL 561

http://www. dailymail. co http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-3812087/Global-warming-milestone-scientists-warn-Earth-passed-carbon-tipping-point-good.html ISL 561

TEKNOLOJİK ÇEVRE Teknolojideki hızlı gelişim. Yenilik fırsatları. Örn; robotlar-insanlar. Nanoteknoloji. Drone-taşımacılık. İnsansız araçlar. ARGE bütçelerindeki değişimler. Örn; gelişmiş-gelişmekte olan ülke. Teknolojik gelişmelerle ilgili düzenlemeler. ISL 561

YASAL VE POLİTİK ÇEVRE Para ve kredi politikaları. İhracatı teşvik politikaları. İş güvenliği yasaları. Ürün standartları. Tüketici, kadın ve çocuk hakları savunucuları, meslek grupları. Örn; Greenpeace, TÜSİAD. ISL 561

Sosyal ve kültürel çevre İnanç ve değer hükümleri. Yaşam biçimi. Alt kültürler. Sanat ve estetik anlayışı. Örn; dini bayramlarda ziyaretlerin yerine tatil beldeleri. Örn; toplumdaki roller, rol değişimleri. Örn; tüketim odaklı yaşam biçimleri. ISL 561

Pazarlama çevresi faktörleri Mikro Çevre Faktörleri Tedarik kaynakları. Aracılar Müşteriler. Rakipler Kamuoyu grupları. Pazarlama karması faktörleri. ISL 561

Tedarik kaynakları Mevcut üretim faktörlerinin özellikleri. Kalitesi, bulunabilirliği, maliyeti, ithal olup olmaması. Örn; küreselleşmenin etkileri. Üretim faktörlerinin ikame edilebilirliği. Üretim teknolojisindeki değişimler. Oligopol pazar; kontrol alıcılarda, az sayıda firmanın hakim olduğu bir piyasa türüdür. Monopol pazar; kontrol satıcılarda. Bir piyasada belli bir malın tek satıcısının olduğu pazar. ISL 561

rakipler Rakiplerin mal veya hizmetlerinin özellikleri, miktarı, çeşidi ve pazar payı. Rakiplerin üretim kapasitesi, üretim miktarı, verimlilik ve maliyetleri. Rakiplerin büyüme oranları, kar dağıtımı. Rakiplerin teknoloji, kalite, fiyat yönünden rekabet üstünlükleri. Rakiplerin amaç ve stratejileri. ISL 561

Rekabet ISL 561

Pazarlama Karması (4P) Ürün (Mal/Hizmet) (Product) Fiyat (Price) Çeşitler, marka, kalite, ambalaj, garanti, sağlanan hizmetler. Fiyat (Price) Fiyat düzeyi, indirimler, ödeme şartları. Tutundurma (Pazarlama İletişimi) (Promotion) Kişisel satış, reklam, halkla ilişkiler ve tanıtma, satış geliştirme, doğrudan pazarlama. Dağıtım (Place) Dağıtım kanalları, satış noktaları, taşıyıcılar, stoklar. ISL 561

4P  4C Ürün (Product)  Müşteri değeri (Customer value) Fiyat (Price)  Müşterinin katlanabileceği maliyet (Cost to the customer) Dağıtım (Place)  Uygunluk, kolaylık (Convenience) Tutundurma (Promotion)  İletişim (Communication) ISL 561

4m ? Emtia (Merchandise) Pazar (Market) Medya (Media) Mesaj (Message) (http://www.mediacatonline.com/plerinizi-bir-kenara-birakin-mlere- yer-acin/) ISL 561

HAFTANIN ANAHTAR KELİMELERİ NELER? ISL 561