GÖRSELLE ANLATIM Türkçenin yanlış kullanımı, Türk dilinin konuşma ve yazma bozuklukları ile ilgili yazı, kompozisyon örneğini sizlere sunuyoruz: Geçmişi.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KARAGÖZ ve HACİVAT.
Advertisements

HIZLI OKUMA VE NOT TUTMA
ÇOCUKLARDA DİKKAT EKSİKLİĞİ VE VELİLERE ÖNERİLER
A)Kitapları soruları defterinize yazınız.
Resimlerin Kullanımı.
Hazrlayan: Sebiha Şafak
TEMEL, ORTA ve İLERİ SEVİLERDE DİL BİLGİSİ KONULARI
Türkçe Öğretmenliği 2. Sınıf (Gündüz)
TÜRKÇEMİZİ KİRLETMEYELİM
“AYIN ÖĞRENCİSİ” PROJESİ
1 ? Aşağıdaki cümlelerin hangisinde karşıt
SÖZCÜKTE ANLAM.
ANLATIM BOZUKLUKLARI Turkcecim.com.
DERSLERİNİZDE NASIL BAŞARILI OLABİLİRSİNİZ ?
TÜRKÇE SÖZCÜK.
CUMHURİYET DÖNEMİ EĞİTİM ANLAYIŞI
ÖĞRENCİ HATALARI MURAT GÜNER ATAŞEHİR
=>SÖZCÜKTE ANLAM<=
ANLATIM BOZUKLUKLARI.
4+4+4 Kesintili Eğitim Yasasının yürürlüğe girmesiyle birlikte , Eğitim ve Öğretim yılından itibaren, ilköğretim kurumlarında okutulacak haftalık.
Anlam Bakımından Anlatım Bozuklukları
1)Aşağıdaki cümlelerin hangisinde, söylenenin duygusu söz konusudur?
Aile Eğitimi Etkinlikleri
ANLATIM BOZUKLUKLARI ÖMÜRGÜL AYTAÇ.
Cümlede Anlam.
2. SINIFLAR BİLGİ YARIŞMASINA HOŞGELDİNİZ
Kötü Alışkanlık ve Davranışlardan Korunma Yolları
İsmin özelliklerini belirten sözcüklere denir. İsmin önüne gelir.
Hazırlayan Aysun BİLGİÇ Türkçe Öğretmeni
GÜZEL DİLİMİZ TÜRKÇE aslı dinçman. GÜZEL DİLİMİZ TÜRKÇE aslı dinçman.
EK FİİLLER Bu slayt Türkçe Öğretmenliği Bölümü (İ.Ö) 2.sınıf öğrencisi Zafer KARAKABAK tarafından hazırlanmıştır. Ek fiiller konusu ilköğretim 8. sınıf.
TEOG Sınavından Yüksek Puan Almak İçin 10 Altın Tavsiye
=>SÖZCÜK TÜRLERİ<=
SÖZ ÖBEKLERİ (GRUPLARI)
=> SÖZCÜKTE ANLAM <=
Cumhuriyet Yeni Türk devletinin önder inkılapçılık bilime lider komutan devlet adamıdır. askeri siyasibağımsızlık.
SÖZCÜKTE ANLAM ÖZELLİKLERİ
Öğretmenler Günü.
ÖDEV-BAŞARI Sevgili Öğrenciler;Ödevin eğitim hayatınızda çok önemlidir. Ödevin amaçları şunlardır Derse hazırlıklı gelmek Derste öğrenilen konuları pekiştirmek.
Sait Gürsoy’la Başarıya Doğru. Bakış Açısı 1950’li yıllar: “Ne bulursam onu alırım.” 1970’li yıllar: “Neyi alabilirsem onu alayım.” 2010’lu yıllar: “Ne.
KELİME KUMBARAM.
ALİCAN ÖZTÜRK TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2.SINIF 2.ÖĞRETİM
BURHAN ŞENOL PSİKOLOJİK DANIŞMAN. Okul öncesi dönem Çocukların çoğuna kıyasla daha geç konuşmaya başlaması Telaffuzla ilgili sorunlar yaşaması Sözcük.
Hedef Belirlemelisiniz Tutarlı ve Gerçekçi İlgi Yetenek Kişilik Değer.
Öğrencilerin Dyned içerisinde edindiği becerileri günlük yaşantısında kullanım alanlarının oluşturulması ve bilgi ölçümü için yapılacak çalışmalar.
YENİLENEN SOSYAL BİLGİLER PROGRAMINDA TARİH ÖĞRETİMİ
Alan-Ders Seçimi Seminerine HOŞGELDİNİZ
Çevremiz neden kirlenir?
CÜMLENİN ÖGELERİ.
DERS: Bilişim Teknolojileri Dersi ÖĞRETMEN: Yusuf Ziya Kınacı
GENEL TEKRAR - 6 CÜMLE ÖĞELERİ - VURGU – ARASÖZ FEM DERSHANELERİ
KAHRAMANMARAŞ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ OSMANLI TÜRKÇESİ.
ÇOCUĞUM NASIL ÖĞRENİYOR?. “Geleceğin Cahili,okumayan kişi olmayacaktır. Nasıl öğreneceğini bilmeyen kişi olacaktır. Alvin Toffler.
Türkçe Öğretmenliği 2. Sınıf (Gündüz)
Kötü Alışkanlık ve Davranışlardan Korunma Yolları
ÇAĞDAŞ TÜRKİYE YOLUNDA ADIMLAR / Harf İnkılabı
…ANLAMLI… …KARİKATÜRLER…
KURŞUN KALEM Paulo Coelho Sesli izleyiniz.
TEOG VE VERİMLİ ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
 Teknoloji nedir denildiğinde karşımıza ilk olarak; insanların ihtiyaçlarına yönelik yardımcı araç ve gereçlerin yapılıp üretilmesi için gerekli olan.
MİSAFİRPERVERLİK NE DEMEK
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ YGS ve LYS test tekniğine dayalı sınavlardır. Bu sınavlarda başarılı olmak test çözme becerisi kazanmayı gerektirir.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA VE TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ
SINAVLARDA BAŞARILI OLMA YOLLARI
Laikliği Doğuran Nedenler Deniz ÇAPAR Kaan CANLI
Laikliği Doğuran Nedenler Deniz ÇAPAR Kaan CANLI
İLK ÖĞRETİM HAFTASI NE DEMEK ?
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI II DERS XII
PROGRAMA SÜREKLİLİK KAZANDIRILMASI.
YAPLANDIRMACILIK VE TÜRKÇE ÖĞRETİMİ
Sunum transkripti:

GÖRSELLE ANLATIM

Türkçenin yanlış kullanımı, Türk dilinin konuşma ve yazma bozuklukları ile ilgili yazı, kompozisyon örneğini sizlere sunuyoruz: Geçmişi parlak, geleceği karanlık Türkçemiz. Yüzlerce, binlerce yıllık geçmişe sahip bugüne kadar yaşamayı başarmış nazlı çiçek. Yazık sana ki kıymetini bilmeyenlerin elinde oyuncak olmuşsun.Türkçemiz

Ne kadar karamsarım değil mi? Bu karamsarlığımın bir nedeni var. Günümüz Türkçesi yabancı sözcüklerle doldurulmuş; yazı ve konuşma dilinde yanlış kullanımlar ortaya çıkmıştır. Türkçemiz karışıklar içinde fırtınalı bir havada yol almaya çalışan bir gemi gibi yalpalayarak ilerlerken kendisini geleceğe taşıyacak bir atılım beklemektedir.

Dili iyi kullanmak önemli bir meziyettir. Bunu yazı ve konuşma dilinde en iyi şekilde yapan kişiler toplumca örnek alınması gereken kişilerdir. Ancak bu böyle değil. Bu insanlar bir kenarda kalırken basınımızın ön plâna çıkardığı üç kelimeyi bir araya getiremeyen kişiler toplumumuza yön veriyor.

Elbette dilimiz de kötü etkileniyor. Gelecekte, bizi millet yapan vasıflardan en önemlisi olan dilimizi kaybetmek istemiyorsak dili doğru kullanmak konusunda üzerimize düşen görevleri yerine getirmeliyiz. Dilin temizlenmesi ve yanlış kullanımların düzeltilmesi uzun ve zorlu bir süreç olsa da başarılmayacak bir iş değildir. Yeter ki istensin.

1. Konuşma YanlışlarıKonuşma Yanlışları 2. Yazma YanlışlarıYazma Yanlışları

Konuşmada ve yazmada dilimizi doğru kullanmak kültürümüzü geleceğe aktarmak için çok önemlidir. Dilimizi başka dillerin boyunduruğu altına sokmak kendimize ve milletimize büyük zararlar verir. Dil konusunda ilk önce kişi kendi üstüne düşen görevi yapmalı kendi dilini yekin kullanan biri olduktan sonra da başkalarına yol göstermelidir. Konuşma

Türkçe sözcükler kullanmak önemlidir. Ancak dilimize yerleşmiş, anlamları ve kullanımları bilinen sözcükleri de dilimizden çıkarmaya çalışmak yanlıştır. Yapmamız gereken dilimize bundan sonra yabancı sözcük sokmamaktır. Dilimizi kirletmek yerine, hangi dilden sözcük alıyorsak o dili öğrenip konuşmalı dilimizi de değerini bilenlere bırakmalıyız.yabancı sözcük

Dil imizin yabancılaşmasını önlemek için ilk çözüm önerim, okumaktır. Güzel Türkçemiz ile yazılmış kitaplar okumak, sözcük hazinemizi genişletmek bizi başka dilden sözcük kullanmaktan uzaklaştırır. İkinci çözüm önerim, her televizyon kanalının ve gazetenin bünyesinde dilimizi her yönüyle tanıyan ve kullanan bir ya da birkaç kişiyi bulundurmasıdır. Bu kişilerin denetiminden geçen ürünlerin halka sunulması, halkın dilin güzel kullanımını açıkça görmesini sağlar.okumakitapdenetim

Üçüncü önerim, öğretmen adaylarının Türk Dil Kurumu tarafından hazırlanacak bir sınava girmeleridir. Gelecek öğretmenlerin elindeyse öğretmenler de kullandıkları dille öğrencilerine örnek olmalı, onların dili kullanım hatalarını düzeltebilmeli ki öğrenciler doğruyu doğru yerde görsün. Dördüncü çözüm önerim, devletin dili koruyucu yasalar çıkarmasıdır. Devlet yönetendir. Yöneten doğru yönlendirirse yönetilen de gösterilen yoldan gider. Tabii burada önemli olan kararlı olması ve yaptıklarının arkasında durmasıdır.

Beşinci önerim, dilimizi doğru kullananların ödüllendirilmesidir. Aslında dili doğru kullanmak bir ayrıcalık olmamalıdır. Ancak günümüz şartlarında, dilimiz böyle yoğun bir tehdit altındayken dili doğru kullananları ödüllendirmek diğer insanlara da örnek olacaktır. Dilimizi asıl kurtaracak şey ise, yukarıdaki bütün önerileri hatta daha fazla öneriyi çözüme yansıtmaktır. Dilimiz bir kuş gibi elimizden uçup gitmeden ona geniş ve sağlam bir kafes yapmalıyız. Bu kafesin bizim de evimiz olacağını unutmadan!

BİZİ DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER