Kaynak Gösterme Teknikleri

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ARAŞTIRMALARDA KAYNAK GÖSTERME TEKNİKLERİ
Advertisements

KAYNAK GÖSTERME Turan KANTOS
-Scopus- Uz. Kübra DEMİR
ULUSLARARASI BAKALORYA PROGRAMI
ANKARA ÜNİVERSİTESİ Kurumsal Arşivi Açık Erişim Kaynakları
DERSLERDE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİNİN KULLANIMI İLE İLGİLİ ÖĞRENCİ BEKLENTİLERİ: ODTÜ ÖRNEKLEMİ Nergis A. Gürel Köybaşı, Öğretim Teknolojileri Destek Ofisi,
Kaynak Gösterme.
“HİÇBİR GEMİ, SENİ KİTAPLAR KADAR UZAĞA GÖTÜREMEZ”
Çankaya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Bilgi Okuryazarlığı Bu çalışma Prof. Dr. Buket Akkoyunlu’nun “Bilgi Okuryazarlığı ve Yaşam Boyu Öğrenme” başlıklı bildirisine dayanılarak hazırlanmıştır.
BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ VE PROJE HAZIRLAMA SÜRECİ
Kaynak Gösterme Teknikleri
KAHRAMANMARAŞ SÜTÇÜ İMAM ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
Emerald kullanıcılarınıza yayın yapma konusunda nasıl yardımcı olabilir? Kullanıcılarınız için yardımcı kaynaklar Mine Tonta Business Manager, Turkey.
PROJE RAPORU NASIL YAZILIR.
Amaç Açık Erişim Nedir? Neden Açık Erişim? Açık Erişim Nasıl sağlanır?
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ GENÇLİK ARAŞTIRMALARI VE UYGULAMA MERKEZİ FAALİYET SUNUMU Merkez Müdürü / Prof. Dr. AYLİN GÖRGÜN BARAN.
SORULARLA MERAK ETTİKLERİMİZ
KOÇ ÜNİVERSİTESİ SUNA KIRAÇ KÜTÜPHANESİ
İngiliz Edebiyatı ve Kültürü Araştırma ve Uygulama Merkezi 1 Ocak – 31 Aralık 2014 Etkinlikler.
Web Ortamında Arama Yapmak R. Orçun MADRAN. Arama Motorları Arama Motorları, günümüzün popüler bilgiye erişim sistemlerinin başında yer almaktadır. Bir.
BİLGİ OKURYAZARLIĞI EĞİTİM PROGRAMI TASARIMI ÇALIŞTAYI
Araştırma Önerisi ve Araştırma Raporu
Hacettepe Üniversitesi Toplumsal Cinsiyet Sorunlarını Araştırma Topluluğu Merve SOYSAL HÜTF D5 Öğrencisi.
Doç. Dr. Hilal Özdağ Ankara Üniversitesi Biyoteknoloji Enstitüsü
SOSYAL BİLİMLER VERİ TABANI Uzm. A. Nuray DEMİRKOL 2-3 Kasım 2006.
Dersin Öğretim Üyesi: Prof.Dr. Canan ÇETİN
KAYITLI BİLGİ KAVRAMI VE BİLGİNİN ORGANİZASYONU
ŞEMSETTİN BULUT TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ ( 2.SINIF ÖRGÜN)
BBY 156 Bilgi Erişim İrem Soydal
Bibliyografya.
Prof. Dr. İhsan Sabuncuoğlu Abdullah Gül Üniversitesi Gelen Öğrenciler ve Uluslararasılaşma 23 Ekim 2015.
Kazanım 6 Yaptığı çalışmalarda yararlandığı kaynakları gösterir.
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ARAŞTIRMA VE YAYIN DESTEK BİRİMİ.
ARAŞTIRMALARDA KAYNAK GÖSTERME TEKNİKLERİ
PERFORMANS ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ DÖNEM PROJESİ
SOSYAL BİLİMLERDE YAZILARIN DEĞERLENDİRME SÜRECİ Prof. Dr. Yaşar AYDEMİR Gazi Üniversitesi.
3. ULUSAL AÇIK ERİŞİM ÇALIŞTAYI AÇIK ERİŞİM ÜNIVERSİTELERDE NELERİ DEĞİŞTİRECEK? Ekim 2014 Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı BİLKENT ANKARA İlkay Holt.
"Açık Bilim, Araştırma Verisi ve Açık Erişim" Paneli Yaşar Tonta Hacettepe Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü yunus.hacettepe.edu.tr/~tonta/tonta.html.
Editörlü ve Çok Yazarlı Eserlerin Kataloglanması Hazırlayan; Arş. Gör. Tolga Çakmak.
Bitirme Tezi/Mühendislik Tasarımı Proje Türkçe Başlığı
KÜTÜPHANELER YURT İÇİ KÜTÜPHANELER Üniversite Kütüphaneleri
KAYNAK GÖSTERİMİ Başkalarına ait ve özgün olan fikirlerin alındıkları kaynakların gösterilmesi gerekir. Bilimsel araştırmalarda kaynak gösterme, bilim.
ARAŞTIRMANIN TEMELLERİ
Literatür ve Kaynakça Hazırlama
Nicel araştırma sürecinin aşamaları
KAPAK.
ARAŞTIRMA NASIL YAPILIR Araştırma Sürecindeki Aşamalar
İSTANBUL MEDENİYET ÜNİVERSİTESİ BİLGİ VE BELGE YÖNETİMİ BÖLÜMÜ
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YAPIYORUZ
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
ARAŞTIRMA RAPORUNUN HAZIRLANMASI
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Temel Bilgi Teknolojileri
Bilişim teknolajileri. ①①① ↕①↕① TEMEL KAVRAMLAR.
Kaynak Gösterme Teknikleri
Literatür ve Kaynakça Hazırlama
MAN-557 Araştırma Yöntemleri
ARAŞTIRMALARDA KAYNAK GÖSTERME TEKNİKLERİ
Bitirme Tezi/Mühendislik Tasarımı Proje Türkçe Başlığı
Öğretim Yılı Oryantasyon Programı
Bilimsel Araştırma Etiği
Bitirme tezi nasıl yazılır
HİTİT ÜNİVERSİTESİ Akademİk açIk erİşİm sİstemİ
Uluslararası Üniversite Sıralama Sistemleri Genel Bir Değerlendirme
Temel Bilgi Teknolojileri
Bir Bilimsel Makale Nasıl Yazılır?
NİTEL ARAŞTIRMALARDA ETİK
Turnitin ve iTenticate; öğrenciler ile eğitimcileri aynı platformda buluşturan, belgelerin orijinalite kontrollerinin yapılmasını, eğitimcilerin bu belgeleri.
Sunum transkripti:

Kaynak Gösterme Teknikleri Prof. Dr. Serap Kurbanoğlu’ nun 24 Ocak 2008 tarihinde Eğitim Fakültesi Öğretim Elemanlarına yaptığı sunumundan alınmıştır.

Kaynak Göstermenin Önemi Bilim ahlakının gereğidir. Bilginin asıl sahibini belirtir. Araştırmacının katkısını açıkça ortaya koyar.

Kaynak Göstermenin Önemi Çalışmanın güvenirliğini arttırır. Çalışmanın derinliği konusunda fikir verir. Sunulan bilginin doğruluğunu destekleyen başka kaynaklar olduğunu gösterir. Denetim olanağı sağlar.

Kaynak Göstermenin Önemi Kullanılan kaynaklara erişim olanağı sağlar. Doğruluk Yeterlilik

Kaynak Göstermenin Aşamaları Çalışmanın sonunda kaynak gösterme: Kaynakça/Bibliyografi Çalışmanın içinde kaynak gösterme: Gönderme

Kaynak Gösterme Biçimi Olarak APA

Kitap Soyad, Ad. (Basım Tarihi). Eser adı. Basım yeri: Yayın evi. Baysal, J. (1982). Kütüphanecilik alanında yeni kavramlar. İstanbul: İstanbul üniversitesi Edebiyat Fakültesi. Gönderme: (Baysal, 1982, s. 56).

Kitap Tonta, Y., Bitirim, Y. ve Sever, H. (2002). Türkçe arama motorlarında performans değerlendirme. Ankara: Total Bilişim. Gönderme: (Tonta, Bitirim ve Sever, 2002, s. 59). veya (Tonta ve diğerleri, 2002, s. 59).

Not: Kaynakçada kaynağı gösterirken, çok yazarlı çalışmalarda yazarlar 6 yazara kadar tam olarak yazılır, 6. yazardan sonraki yazarlar “ve diğerleri” olarak yazılır.

Makale Soyad, Ad. (Basım Tarihi). Eser adı. Dergi Adı, Cilt Numarası, Bulunduğu Sayfa Aralığı. Uçak, N. Ö. (2000). Sosyal bilimler alanında nitel araştırma yöntemlerinin kullanımı. Bilgi Dünyası, 1, 255-279. Gönderme: (Uçak, 2000, s. 256-257).

Tez Soyad, Ad. (Basım tarihi). Tez adı. Yayımlanmamış doktota/yüksek lisans tezi, Üniversite adı, Basım yeri. Köprülü, D. (1994). Üniversite kütüphanelerinde kitap koleksiyonunun kullanımı üzerine bir araştırma. Yayımlanmamış doktora tezi, Hacettepe Üniversitesi, Ankara. Gönderme: (Köprülü, 1994, s. 78).

Web Sayfası Soyad, Ad. (Tarih). Eser adı. Erişim tarihinde www.hopetilmann/findq.htm adresinden erişildi. Tillman, H. N. (2003). Evaluating quality on the net. 15 Ocak 2008 tarihinde www.hopetilmann/findq.htm adresinden erişildi. Gönderme: (Tillman, 2003).

Alıntı “Ev ödevi, öğretim sürecinde öğrencinin herhangi bir konuya hazırlanması ya da öğretimin öğrenci üzerindeki etkisinin arttırılması ve kalıcılığın sağlanması amacıyla öğrenciye yaptırılan etkinlikler” şeklinde tanımlanmaktadır (Binbaşıoğlu, 1988, s. 82). Not: Alıntı 40 kelimeyi geçiyorsa blok alıntı olarak yazılır.

Gönderme Ödevler şu amaçlarla verilir. (Kleppinger, 1994, s. 10; Demir, 2000, s. 29): Öğrencilerin öğrendikleri bir konuyu uygulamalarına fırsat vermek, Öğrencileri yeni öğrenecekleri konuya hazırlamak, İyi anlaşılmayan konuların anlaşılmasını sağlamak.

Gönderme Ev ödevleri mutlaka verilmelidir. Ancak, zorunlu ve gönüllü ödevlerin bir karışımı en faydalı olanıdır (Demir, 2003, s. 202).

DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM