HUKUK BAŞLANGICI 2.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Prof. Dr. Ahmet Arıkan Gazi Ü niversitesi Gazi Eğitim Fakültesi OFMAE Bölümü Matematik Eğitimi Anabilim Dalı.
Advertisements

Eğitimde Hedefler ve Hedef Türleri
İleri Bir Medeniyet: Sümerler Mezopotamya, Yunancada "nehirler arasında" anlamına gelir. Bu bölge, dünyadaki en verimli topraklardan biridir ve bu özelliğiyle.
Bağımsız Denetim ile Vergi Denetimi Arasındaki Geçişler
Gülara Tırpançeker Bilişim Etiği Kuramlar.
TÜRK KÜLTÜRÜNÜ OLUŞTURAN UNSURLAR VE TÜRK KÜLTÜRÜ
Hazırlayan: Dr. Emine CABI
DAVRANIŞ BİLİMLERİNE GİRİŞ
ÖRGÜTSEL ADALET Adaletsizlik Nedir? Örgütlerdeki Adaletsizlikler?
İNSAN BİLGİSAYAR ETKİLEŞİMİ: BİLİŞSEL BOYUT III. İBE alanında etkileşimi anlamaya çalışan uzmanlar, özellikle şema ve zihinsel modeller üzerinde yoğunlaşırlar.
Gereksinim Analizi ve Varlık Ba ğ ıntı Diyagramı Sibel SOMYÜREK.
“Bilgi” Kavramıyla Anlaşılan şey Nedir?.  Bilgi edinme insanın en temel güdülerinden birisidir.  İnsan bu özelliği sayesinde diğer canlılardan ayrılır.
Prof. Dr. İnayet Aydın Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi
ŞOK HABER YAZILARI M.ŞAHİN. Haber Yazıları ile ilgili bazı terimler: Gazete: Politika kültür, ekonomi ve daha başka konularda haber ve bilgi vermek için.
Leyla İÇERLİ Araş. Gör. Dr. Aksaray Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
GELİŞİMLE İLGİLİ ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
DİJİTAL VATANDAŞLIK Dr. Ekmel ÇETİN.
Metinlerin Sınıflandırması
ABD'de pop sanatı Türkiye'de pop sanatı Başlıca Pop-Art sanatçıları
FELSEFE KONU: BİLGİ FELSEFESİ VE BİLGİ ÇEŞİTLERİ.
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
Tarım Hukuku 1.
klasik mantik önermeler
Zaman ve Gölgesi Prof. Dr. Şafak URAL
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
1. TEMEL HUKUK BİLGİLERİ.
Tanımlar-Kavramlar Yrd. Doç. Dr. Ayşe Kuzu.
İNSAN BİLGİSAYAR ETKİLEŞİMİ: BİLİŞSEL BOYUT III
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
ÖZELLİK FAKTÖR KURAMI.
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
YOKLUK VE BUTLAN HUKUKİ İŞLEMLERDE HÜKÜMSÜZLÜK
Haklarımı Öğreniyorum Adım Adım Türkiye Bölgemizi Tanıyalım
Öğretim Görevlisi Emel ALTINTAŞ
Yrd.doç.Dr. H. Deniz GüllerOĞlu
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
DÜŞÜNME.
ÖĞRETİM ARAÇ-GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
3.ÜNİTE TEMAS GEREKTİRMEYEN KUVVETLER MIKNATISLARLA OYNAYALIM
İÇERİK DÜZENLEME -Bilgi türleri- Fiziksel bilgi
Test Puanlarının Yorumlanması: Standart Puanlar
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME 1.DERS
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
HUKUK BAŞLANGICI ÖĞR.GÖR.İDİL YILDIRIM.
Rastgele Nesneler Dersi
Öğretmenlik Meslek Etiği
ANALİTİK EĞİTİM FELSEFESİ YAKLAŞIMI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Roma Rakamları - Sayıları
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
SOSYAL PSİKOLOJİ 1. DERS.
Veri ve Türleri Araştırma amacına uygun gözlenen ve kaydedilen değişken ya da değişkenlere veri denir. Olgusal Veriler Yargısal Veriler.
6.HAFTA: ARAŞTIRMALARDA ÖLÇME VE ÖLÇEKLERDE GÜVENİLİRLİK
HUKUK BAŞLANGICI 4.
HUKUK BAŞLANGICI 3.
Nitel Araştırmalar.
. Modern devletin 16. yy’da ortaya çıkmaya başlaması
John Austin ve H.L.A. Hart’ın Hukuk Pozitivizm Anlayışları
3. HAFTA Bilimsel Araştırmada Temel Kavramlar
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
TİCARET HUKUKU BİLGİSİ
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
2. HAFTA Bilimsel Araştırma Temel Kavramlar.
Toplumsal Düzen Kuralları
Sosyal Bilgilerde Değer Eğitiminde Biyografi Kullanımı
Sunum transkripti:

HUKUK BAŞLANGICI 2

Norm Kavramı Normatif önerme nedir? Normatif önerme ve saptayıcı önerme farkları nelerdir? Saptayıcı Önermelerin Özellikleri Saptayıcı ve Normatif Önerme Farkları: -Evrensellik -Kanıtlama-Temellendirme Olguya İlişkin Olma-Bir gereklilik bildirme, Müeyyide İnsan Davranışı

NORMLARIN TEMELLENDİRİLMESİ Normlar nesnelerine gidilip doğruluk ve yanlışlıkları kanıtlanamaz. Bu nedenle bilgi önermeleri değillerdir. Normlar düşüncelerdir Normlarda kanıtlama değil, temellendirme söz konusudur. İnsan öldürmemek gerekir normunun dğruluğu ve yanlışlığı kanıtlanamaz. Temellendirme yoluyla normlar bilgiye bağlanabilirler. (İoanna Kuçuradi: “Etik İlkeler ve Hukukun Temel Öncülleri Olarak İnsan Hakları”, İnsan Hakları Kavramları ve Sorunları, Türkiye Felsefe Kurumu Yayını, Ankara 2011)

Temellendirme Bir şeyi orijinine götürmek, türetildiği kaynağa gitmek anlamak gelir. Normların bilgisel özelliği, türetildikleri kaynağın bilgisel özelliğine bağlıdır. “İnsan öldürmemek gerekir” Bilgiye bağlanabilir mi? Burada hangi tür bilgi söz konusudur?

Örneklerle düşünme “Hırsızlık yapmamak gerekir” “Büyük odaya girince ayağa kalkmak gerekir? Bu normlar nereden türetilmişlerdir? Bilgiye bağlanabilirler mi? Aralarında fark söz konusu mudur? Hangi tür bilgi söz konudur? İnsanla ilgili bilgi

Hukuk kuralları Normatiftirler. (Emir, yasak veya izin içerme bakımından belirli bir şeyin yapılmasını emreder, belirli bir şeyin yapılmasını yasaklar, belirli bir şeyin yapılmasına izin veya yetki verirler.) Devletin yetkili organları aracılığıyla konulmuşlardır. (Kurumsal bir yapıyla desteklenir) İnsan davranışını düzenlerler. Cebirle desteklenmişlerdir. Adaleti gerçekleştirme amacı vardır.

  Hukuk çağdaş toplumlarda bağımsız bir kurum olarak ele alınır ve sosyal hayatı düzenleyen başlıca araç olduğu kabul edilir. Sosyal düzene ilişkin kurallar, vatandaşların nasıl davranmaları gerektiğini belirten haklar ve ödevler hukuk aracılığıyla belirlenir.

Çeşitli hukuk tanımları hukuku farklı şekillerde açıklamaktadır Çeşitli hukuk tanımları hukuku farklı şekillerde açıklamaktadır. Buna göre hukukun içeriği, amacı, kapsamı, gerekleri konusunda farklı görüşler bulunmakla birlikte ortak olan husus hukukun ortaya konmasında bir araç olarak karşımıza çıkan hukuk kurallarının varlığıdır. Hukuk kuralları “devletin yetkili organları eliyle konulan, insan davranışını düzenleyen, cebirle desteklenmiş” kurallardır.