Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Araçlar: Grafikler Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü 06532, Beytepe ANKARA e-Posta: sadi @ hacettepe.edu.tr Web: http://yunus.hacettepe.edu.tr/~sadi/
Grafikler Grafikler sayısal verilerin görsel simgeleridirler. Grafikler veriler arasındaki ilişkileri ve eğilimleri de yansıtırlar. Birçok tablo ve çizelgeler de grafiklere dönüştürülebilirler. Grafiklerle verileri yorumlamak tablolara göre daha çabuk ve daha kolay olmaktadır. Grafikler tablolara göre görsel olarak daha ilginçtirler.
Grafikler (2) Sütun Grafiği ve Yığınlı Sütün Grafiği Alan Grafiği
Grafikler (3) Çubuk Grafik ve Yığınlı Çubuk Grafik Çizgi Grafik
Grafikler (4) Pasta Grafik Halka Grafik
Grafikler (5) Yığın Grafik XY (Dağılım) Grafiği
Grafikler (6) Kabarcık Grafik Radar Grafik
Grafikler (7) Yüzey Grafik Koni, Silindir ve Piramit
Grafikler (8)
Sınıf ortamında bulunan öğrencilerden oluşturulmuş bir grafik hayli ilgi çekebilir.
Grafik Seçimi: Tartışma Sorusu Yanıtlanması gereken soru: Bir mesajı iletmek için kullanılması gereken en etkili grafik türü hangisidir?
Başvuru Kaynakları Heinich, R., Molenda, M., Russell, J. D. ve Smaldino, S. E. (1999). Instructional media and technologies for learning (Sixth Edition). New York: Macmillan Publishing Company. Microsoft Office Online (2007). Kullanılabilir grafik türleri. <Web adresi: http://office.microsoft.com/tr-tr/excel/HA012337371055.aspx> (Erişim tarihi: 6 Mart 2007). Seferoğlu, S. Sadi (2009). Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
Teşekkürler!!!