Temel Kavramlar Yrd. Doç. Dr. Ömer KUTLU.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Bilimsel Yöntem ve Bilimsel Araştırma Türleri
Advertisements

KONUMUZ : EPİSTEMOLOJİ
Sosyal Bilimlerde Kullanılan Temel Kavramlar
Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri
Hafta 2 Bilimin Doğası: Bilimsel bilgi ve bilimsel metod
PROJE HAZIRLAMADA ALANA ÖZGÜ KONU SEÇİMİ
Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri
AYDINLANMA ÇAĞI.
BİLGİNİN KAYNAĞI BİLİM KAVRAMI BİLİM YÖNTEM İLİŞKİSİ
PSİKOLOJİNİN ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
EPİSTEMOLOJİ RASYONALİZM.
Yorumlayıcı Paradigma ve Nitel Araştırmanın Bilimsel Araştırma Geleneğindeki Yeri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
FELSEFEYE GİRİŞ II An Introduction to Philosophy
YÖNTEM BİLGİSİNİN ANLAMI NEUMAN (2000), CHP-4 The Meanings of Methodology.
Bilimsel Araştırmanın Alternatifleri
İnsan aklının erebileceği olgu, gerçek ve ilkelerin bütünü
BİLİMSELLİK GÜNCELLİK FAYDALILIK Öğretimde Planlama ve Değerlendirme Dersi Danışman: Prof.Dr.Mustafa ERGÜN Hazırlayan: Özlem K.GENELİOĞLU.
KAM 209 ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Problemi Tanımlama Şener BÜYÜKÖZTÜRK, Ebru KILIÇ ÇAKMAK,
FELSEFE VE EĞİTİM EĞİTİMİN TANIMI FELSEFE EĞİTİM İLİŞKİSİ
ARAŞTIRMA ARAŞTIRMA TÜRLERİ ARAŞTIRMADA NİTELİKLER VE TUTUMLAR.
H.Ü. Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü
Sağlık Hizmetlerinde Araştırma ve Değerlendirme Teknikleri
Evren Örneklem Hazırlayan Doç. Dr. Mustafa Akdağ.
Kişilik Kuramları Giriş ve kavramlar.
Bölüm 1 : Genel Kavramlar
BİLME-BİLGİ EDİNME, BİLGİ EDİNMENİN YOLLARI VE ÖNEMİ
NİCEL ARAŞTIRMALAR Doç. Dr. Ender DURUALP.
Bilimsel Araştırma: Temel Kavram, İlke ve Yaklaşımlar
VERİLERİN TOPLANMASI Doç. Dr. Ender DURUALP.
Pozitivizm A. Comte.
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 1
VERİLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ VE ANALİZİ
BİLİMSEL YÖNTEM VE BİLİMSEL ARAŞTIRMALAR
Yrd. Doç. Dr. Ebrucan İSLAMOĞLU
Bilimsel Araştırmanın Alternatifleri
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
RASYONALİZM. Mantık ilkeleri ile düşünebilen insan doğru ve açıklayıcı bilgileri şüphe durmaksızın akıl ile kavrar. Rasyonalizme göre duyularımızla nesnelerin.
1. Hafta: Tanışma ve dersin içeriğinin tanıtılması
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
1/17 BİLİM TARİHİ VE FELSEFESİ Musa çankaya. 2/17 Bilim; doğruyu ve bilgiyi araştırma, bilgi edinme ve bilgiyi düzenleme süreci, evreni anlama ve tanımlama.
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Psikolojik yapılar ve özellikler
Bilimsel Araştırma Etiği
Verilerin Toplanması I
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
SHB-221 TÜRKİYE’NİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI ToplumSAL DEĞİŞME DOÇ
Problemi Tanımlama.
Araştırma Modeli: Tarama Araştırmaları/Deneme Araştırmaları
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ 6.DERS
ÖDE6024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İLERİ ARAŞTIRMA
Psikolojide Araştırma Alanları Ve Yöntemler Dr. Ege AKGÜN
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Bilimsel araştırma türleri
ÖDE5024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK Yüksek Lisans
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Uluslararası İlişkiler Disiplininin Kuramsal Gelişimi
Nicel Araştırmalar II.
Üst Düzey Zihinsel Özellikler
Nitel Araştırmalar I.
Anket ve Likert Ölçekler
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Güvenirlik Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu.
Veri Toplama Araçları Anket, Gözlem vb.
Araştırma Modeli. İç Geçerliği Etkileyen Faktörler (Büyüköztürk vd., 2013; Karasar, 2005) 1. Zaman: Denenen bağımsız değişken dışında kalan önemli diğer.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

Temel Kavramlar Yrd. Doç. Dr. Ömer KUTLU

Eğitim Araştırmalarına Genel Bakış Araştırmacıların eğitim alanına katkı yaparken ayırt etmesi gereken önemli noktalar; Betimleme Tahmin/ Yordama Kontrol/ Değerlendirme Açıklama

Eğitim Araştırmalarına Genel Bakış Eğitim araştırmaları dört tip bilgi üretir: Eğitimle ilgili kavramların betimlenmesi, Eğitimle ilgili kavramların yordanması, Kuramlar ve gelişimi amaçlayan-merkeze alan müdahalelerin/kontrollerin etkileri hakkında bilgi Yukarıdaki üç bilginin farklı şekillerde biraraya gelmesinden oluşan bilgi. (Karasar, 2012)

Bilginin Kaynağı Bilgi elde etmenin birçok yolu bulunmaktadır; uzmanlar kitap ya da makale incelemeleri benzer deneyimi olan meslektaşlara sorma ya da onları gözlemleme kendi geçmiş deneyimleri sezgiler Bilgiye ulaşmanın en doğru ve güvenilir yolu ise bilimsel yöntemdir. (Büyüköztürk, Çakmak, Akagün, Karadeniz ve Demirel, 2013)

Bilginin Kaynağı Konusundaki Düşünce Akımları Pozitivizm Materyalizm İdealizm Rasyonalizm Realizm Empirizm (Karasar, 2012)

Bilginin Kaynağı Konusundaki Düşünce Akımları Belirtilen düşünce akımları iki ana grupta ele alınabilir; Duyu ve deneyimleri, bilginin kaynağı olarak Rasyonalizm (akılcılık): Duygusal algılardan bağımsız olarak aklı, bilginin kaynağı sayar. Empirizm (deneycilik, görgül): as alır. İlk veri olarak maddeyi kabul eder. (Karasar, 2012)

Paradigmalar (Pozitivzm ve Post-pozitivzm) Pozitivizm Doğal fenomenler, onlar arasındaki ilişkiler ve kendi düşünceleri dışında hiç bir şeyi kabul etmeyen bir sistemdir. Temel bakış açısı “bizim dışımızda bir dış dünyanın, gerçekliğin” olduğudur. Gerçeklik kanıtlanabilir ilkesi: bir şey sadece ve sadece duyularla objektif olarak gözlenebilirse anlamlıdır. (Karasar, 2012)

Paradigmalar (Pozitivizm ve Post-pozitivizm) bilim kuram bağımlı değil, değer bağımlıdır. duyularla gözlenemeyen kavramlara ilişkin bilgiler elde etmek de olasıdır. (Karasar, 2012)

Kaynakça Karasar, N. (2012). Bilimsel araştırma yöntemi (24.baskı). Ankara: Nobel Yayınları