SATIŞTA İLETİŞİMİN ROLÜ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ İLETİŞİMİ
Advertisements

Satışta İletişimin Rolü
MESAJIN ULAŞMASI SÖZ SES BEDEN DİLİ %7 %93.
ERGANİ DEVLET HASTANESİ EĞİTİM BİRİMİ
KİŞİSEL SATIŞ Müşteri istek ve ihtiyaçları doğrultusunda gösterim ve ikna etmeye dayalı tutundurma çabalarına kişisel satış denir.
DİNLEME KONUŞMA VE ELEŞTRİ ADABI
BESLENMEDE DANIŞMANLIK EĞİTİMİ Dinleme ve Öğrenme Becerileri
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: TUTUNDURMA
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
HASTA VE YAKINLARI İLE İLETİŞİM
Araştırma ve Değerlendirme Formu
Çağdaş Yönetim İlkeleri
İLETİŞİM & HASTA MEMNUNİYETİ
İLETİŞİM ENGELLERİ.
İ L E T İ Ş İ M Dr. Necla Tugay Aytekin.
KİŞİLER ARASI İLETİŞİM -1-
Liderin Kendini İfade Etme Becerisi. Grup Lideri; Kabul edici olmalı Kendi ihtiyaç ve duygularının farkında olmalı ve diğerlerinin ihtiyaçlarından ayırt.
İLETİŞİM.
Hasta Memnuniyeti-İletişim
DUYGU KUMBARAMDA DOSTLUK BİRİKİYOR!
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
İŞ VE MESLEK DANIŞMANLIĞI UYGULAMALI DANIŞMANLIK EĞİTİMİ
Öğretim Teknolojileri ve İletişim Süreci
İletişim Sanatı 1.
HAYATIN İÇİNDEN PSİKOTERAPİ MERKEZİ Ofis Çalışanları Beceri Eğitimi.
İLETİŞİM BECERİLERİ Dr. Fatma Nur Eneç Can.
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ İLİŞKİLERİ EĞİTİMİ
HOŞGELDİNİZ.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMAK NEDİR?
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İLETİŞİM VE İNSANİ İLİŞKİLER
ŞSG Y.B.O Rehberlik Servisi
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ İLİŞKİLERİ EĞİTİMİ
Didim Akbük Sağlık Eğitim Merkezi
İLETİŞİMDE MEKAN KULLANIMI.
DİNLEME BECERİLERİ YAPILANDIRILMIŞ GRUP PROGRAMI
Pozitif psikoloji İletişim becerileri.
Kişisel Satış ve Satış Yönetimi.
KİŞİLERARASI İLETİŞİM
MÜŞTERİLERLE İLETİŞİM
İLETİŞİM Yaşamı Zenginleştiren Ya da Fakirleştiren Sihirli Olay Kişiler Arası İletişim.
En uzak mesafe ne Afrika’dır
KİŞİLERARASI İLETİŞİM
İletişim Katılanların bilgi/semboller üreterek birbirlerine ilettikleri ve bu iletileri anlayıp yorumladıkları süreçtir. Bilgi üretme, aktarma ve anlamlandırma.
Etkili Eğiticinin Özellikleri Doç. Dr. Murat Özdemir Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi.
EĞİTİMDE İLETİŞİM SÜRECİ
BBY 489 TİYATRO Beden Dili.
İLETİŞİM.
Etkili İletişim Beden Dili Yrd. Doç. Dr. Kenan TAŞTAN Atatürk Üniversitesi Tıp Fakültesi Aile hekimliği Ana Bilim Dalı.
Etkili İletişim Becerileri Hazırlayan =Büşra Kocaman
Kişisel Satış ve Satış Yönetimi.
SATIŞTA İLETİŞİMİN ROLÜ
TERAPİSTİN ROLÜ Prof Dr Süheyla ÜNAL.
'Dikkat vücudunuz konuşuyor'
EĞİTİMDE TEMEL KAVRAMLAR AÇISINDAN TEKNOLOJİ VE İLETİŞİM
Gökçe Erinç Büyükşengür
İLETİŞİM TEKNİKLERİ.
İletişim: Duygu, düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her yolla başkalarına aktarılmasıdır. Bu sürecin amacı ; “anlaşılmak”tır.
Gaziantep/ Nizip Cumhuriyet İlkokulu
MÜŞTERİLERLE İLETİŞİM
ÖZGEÇMİŞ-MÜLAKAT işsizlik KUYUMCU -TASARIMCI tezgahtarlık
İLETİŞİMİ KOLAYLAŞTIRAN YAKLAŞIMLAR
Mağaza Satış Danışmanlarına Taşpınar Akademi Altın Tavsiyeler.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İLETİŞİM NEDİR??.
İletişim nedir Temel İletişim. Bir aklın, başka bir aklı etkileme sanatıdır. İletişim.
Sunum transkripti:

SATIŞTA İLETİŞİMİN ROLÜ

ALICI KAYNAKLI İLETİŞİM SORUNLARI Alıcının dinleme becerisinin yoksunluğu Önyargıyla satıcıdan uzaklaşması Kasti itirazlarda bulunma Satıcıya karşı kayıtsız durma Sunum sırasında farklı şeylerle uğraşma Satın alma niyetinde olmaksızın satıcıyı meşgul etmek

SATICI KAYNAKLI İLETİŞİM SORUNLARI Mesleki bilgi yetersizliği Akıcı ve net konuşmamak Görüşmeye hazırlıksız gitmek Sözsüz iletişim araçlarını yanlış kullanmak Müşteriyle olan ilişkide saygısız ve lakayt davranmak Müşteriyi huzursuz edecek davranışlarda bulunmak

İLETİŞİM SÜRECİ

SATIŞTA İLETİŞİMİN ÖNEMİ Müşterisiyle iletişimini yönetemeyen satış elemanı satış sürecini de yönetemez. Satış, sadece müşteriyle konuşmak, ona ürün veya hizmet satmak değildir. Aynı zamanda kaliteli bir `ilişki`de satmaktır.”

SATIŞTA İLETİŞİMİN ÖNEMİ Satış mesleği eskiden basit bir mantıkla müşteriyle diyalog, ikna becerisi gibi basit yeteneklere indirgeniyordu. Bugün ki anlayışta ise satış artık iletişim kurabilme değil, iletişimi yönetebilme becerisi olarak tanımlanıyor.

İletişim satışın kalbidir!

İLETİŞİM TÜRLERİ Sözlü İletişim Satışta Konuşma ve Soru sorma Soru Türleri Dinleme ve Aktif Dinleme Etkin Dinleme İlkeleri Dinleme Şekilleri Sözsüz İletişim(Beden Dili) Sözsüz Temasın Unsurları Göz Teması Baş ve Yüz İfadeleri Kol ve Bacak Hareketleri Mesafe Oturum ve Yerleşme Planı

Satışta Kullanılan Soru Türleri Satış sürecinde soru sormanın amacı satış elemanının sorular yardımıyla süreç boyunca yönlendirici bir konumda kalmaya veya olmaya çalışmasını temin etmektedir.

Satışta Dinleme ve Aktif Dinleme Satışta en fazla yanlış anlaşılan ve kullanılan kelime dinlemedir. Dinleme karşı taraf verilen bir mesajın algılanması ve anlamlandırılması olarak da düşünülebilir.

Satışta Dinleme ve Aktif Dinleme

SÖZSÜZ İLETİŞİM (Beden Dili) Sözsüz mesajlar, düşmanlık, sıkıntı, güven, saldırganlık, hoşlanma, mutluluk, korku, üzüntü, hayret ve benzeri gerçek duygu ve tavırları yansıtmaktadır. Sözsüz mesajlar söylenen kelimelerden çok daha önemlidir.

Göz Teması Göz temasıyla ilgili önemli hususlar; Kişinin göz teması konusundaki tutumu, Göz kırpma hızı, Göz bebeğinin büyüklüğü bakılan şeye karşı olan ilginin derecesine ilişkin önemli ipuçları verir. Göz temasının etkinliğinde karşınızdaki kişiyle olan mesafe de etkilidir. Görüşülen kişiyle aşinalığın olması, göz temasını kolaylaştırır.

BAŞ ve YÜZ HAREKETLERİ Görüşmelerde karşınızdakinin söylediklerini onaylama veya reddetme için başın aşağı yukarı hareket ettirilmesi,karşınızdaki kişinin söylediklerinin anlaşıldığı veya anlaşılmadığının göstergesidir. Yüz insan davranışlarının en belirgin yansıtıcısıdır.

Gülümsemek Gülümsemek satış temsilcilerinin en önemli satış araçlarından biridir. Gülerken yaklaşık 300 kasımız çalışıyor, stres hormonlarının salgılanması engelleniyor. Daha da önemlisi gülümsemenin, satışları %30 arttırdığı ispatlanmış bir bilimsel gerçektir.

Kol ve Bacak Hareketleri

MESAFE Edward T. Hall’a göre görüşmelerde insanlar arası mesafe önemlidir.Bu bağlamda dört tür etki alanında bahsedilmektedir. Bunlar mahrem alan, kişisel alan, sosyal alan ve kamu alanıdır.