NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Mimaride kimlik.
Advertisements

Ders Kitaplarında Tasarım
“Resimde İç Mekan” nedir?
İç Mimarlık Ve Çevre Tasarımı Sanat ve Tasarım Bölümü
Araştırma Görevlisi Turgay BAŞ
ÇOKLU ORTAM UYGULAMALARINDA GÖRSELTASARIM.
Öğretim Materyali Tasarlama ve Materyalin Üzerinde Değişiklik Yapma
İÇ MİMARLIK NEDİR?.
İŞLEVSEL VE MEKANSAL ANALİZLER
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN TASARIMI
Biçimin elemanları ve ilişkileri
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci Görsel Tasarımın Unsurları: Görsel Unsurlar Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU.
İç mİmarlIk İç Mimarlık Nedir? İç Mimar Olmak İçin Gereken Özellikler
GÜNEŞLİ BİR GÜN (İZLENİMCİLİK)
BÖLÜM 6.
TEMEL FOTOĞRAFÇILIK KOMPOZİSYON.
Poster tasarımları resimlerle desteklenmelidir Yazılar acık ve net olmalıdır. Yazı tipleri okunur olmalıdır . Başlık olmalıdır. Fazla yazı kullanılmamalıdır.
ANI YAYINCILIK EĞİTİM VE DANIŞMANLIK
İHLAS HABER AJANSI FOTOĞRAF EĞİTİMİ
Proje I.
İNSAN BİLGİSAYAR ETKİLEŞİMİ: BİLİŞSEL BOYUT IV. İnsan beyninde kısa süreli ve uzun süreli olmak üzere iki tane bellek merkezi vardır. Kullanıcılar, internet.
TASARIM ÖĞELERİ.
TASARIM NEDİR? Tasarım, anlamlı sıralama için bilinçli şekilde harcanan çabadır. Herhangi bir öğretim materyalinde kullanılan her türlü yazı, resim, grafik,
Eğitimde Materyal tasarımı Ve Hazırlama ilkeleri.
Teknoloji ve Tasarım Dersi
Teknoloji ve Tasarım Dersi
Teknoloji ve Tasarım Dersi
Öğretim Programı (1-4) Kazanımları Sunusu
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
AÇIK-KOYU / IŞIK GÖLGE.
DOKU.
TEKNOLOJI VE TASARIM DERSI.
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Teknoloji ve Tasarım Dersi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
TEMEL TASARIMIN 10 İLKESİ. 1.Denge / Balance 2.Hiyerarşi / Hierarchy 3.Örüntü / Pattern 4.Ritim / Rhythm 5.Boşluk-Espas / Space 6.Orantı / Proportion.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
KOMPOZİSYON Resimde kompozisyonun manası asrın ikinci çeyreği içinde daha genişlemiştir. Eskiden, kompozisyon kelimesi, içinde figür bulunan resimlere.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ Temel sanat ve tasarım eğitimi-ıı Temel tasarım İlkelerİ NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © Sanat Tasarım Fakültesi stf.nisantasi.edu.tr

TEMEL TASARIM İLKELERİ Temel Tasarım ilkeleri aşağıdaki başlıklar altında incelenecektir: DENGE HİYERARŞİ ÖRÜNTÜ RİTİM BOŞLUK (ESPAS) PROPORSİYON (ORANTI) VURGU HAREKET UYUM KONTRAST NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

TASARIM İLKELERİNİN TANITILMASI Denge: Bir tasarım prensibi olarak denge, tasarımı oluşturan parçaların tanımlı ve estetik bir biçimde yerleştirilmesidir. Hiyerarşi: Görsel hiyerarşi, insan gözünün gördüklerini algılama düzenidir. Bu düzen ise algı alanı içerisindeki formlar arasında bulunan görsel kontrastla oluşur. Örüntü: Bir düzen ve yineleme içerisindeki iki ya da üç boyutlu nesneler topluluğudur. Örüntü, tasarım elemanlarının planlı ya da rastgele tekrarlar halinde yerleştirilmesiyle, yüzeylerin ya da resimlerin kalitesini artırmak için kullanılır. Ritim: Elemanların-renklerin, şekillerin, formların, mekanların-boşlukların ve dokuların görsel hareketlerinin tekrarıdır. Uyum: Bütün bir kompozisyonun ahengi-armonisi demektir. Kompozisyonun parçaları bütüncül bir görsel tema gibi çalışır. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

TASARIM İLKELERİNİN TANITILMASI Boşluk (Espas): Bir çalışmanın içindeki ya da çevresindeki boş alan ya da yüzeydir. Boşluk iki boyutlu ya da üç boyutlu olabileceği gibi, negatif ve/veya pozitif de olabilir. Proporsiyon (Orantı): Bir tasarımdaki çeşitli elemanların, göreceli boyut ve ölçeklerine göre kendi aralarında ve parçalarla bütün arasında bulunan oranlarıdır. Vurgu: Bir tasarımda odak noktası oluşturur. Dikkatleri tasarımın en önemli gördüğümüz kısmına çekmemizi sağlar. Hareket: Sanatçının, gözü bir kompozisyonun içine, çevresine yada kompozisyona doğru yönlendirmesinin yoludur. Görsel bir imajda hareket, objeler imajın içinde hareket ediyormuş hissiyatı uyandırdığında ortaya çıkar. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

TASARIM İLKELERİNİN UYGULANMASI ÖRNEK ÇALIŞMALARIN İNCELENMESİ NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © kaynaklar YARATICI TASARIMIN TEMELLERİ, Paul Harris, Gavin Ambrose, Literatür Yayıncılık NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©