Arş. Gör. Dr. Gökçe Karaman Benli Erken Çocukluk Döneminde Gelişim II

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÇOCUK GELİŞİMİNE GİRİŞ
Advertisements

Okul Kademelerine Göre Gelişim Özellikleri YRD.DOÇ.DR. MUSTAFA TOPRAK.
Bebeklik ve İlk Çocukluk Dönemi Çocuklarında Gelişim ve Kitap Seçimi
Girişimcilik Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL. Ders Akışı İşletmenin Amaçları İşletme Çevre İlişkisi.
SPORLA İLGİLİ HAREKETLER DÖNEMİ (7-12 yaş)
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
DAVRANIŞ BİLİMLERİNE GİRİŞ
SOSYAL GELİŞİM Öğr. Gör. İdris KARA.
UYGULAMALI DAVRANIŞ ANALİZİNİN KÖKLERİ. AÇIKLAMALARIN KULLANIŞLILIĞI Kullanışlı bir kuram; ● Kapsayıcılık ● Doğrulanabilirlik ● Gözleme dayalılık ve ●
Prof. Dr. İnayet Aydın Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi
0-6 Yaş Arası Çocukların Temel Gelişimsel Özellikleri.
Bilişsel ve Dil Gelişimi
Ahlaki(Moral) Gelişim 1
Leyla İÇERLİ Araş. Gör. Dr. Aksaray Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
Yaşlara Göre Oyunda Görülen Değişim
ÇOCUK GELİŞİMİNDE KURAMLAR VE KARŞILAŞTIRILMASI
GELİŞİMSEL DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ
Eylemsel Dönem (0-3 yaş):
Hedef-Kazanım Belli bir alanda eğitilecek bireylere kazandırılmak istenen özellikler ya da yeterliklerdir. Kazanımın eğitim yoluyla kazandırılabilecek.
2 NİSAN DÜNYA OTİZM FARKINDALIK GÜNÜ
KOHLBERG ve AHLAK GELİŞİMİ Yrd. Doç. Dr. Aysel TOPAN
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
OYUN ve OYUNCAK.
DENEYSEL TERTİPLER VE PAZAR DENEMESİ
ERGEN AİLE İLİŞKİLERİ.
7-14 YAŞ DÖNEMİNDE DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
KİŞİLİK GELİŞİMİ KİŞİLİK KURAMLARI SAVUNMA MEKANİZMALARI
DRAMA UYGULAMALARI VE DRAMANIN ÖNEMİ
MOTİVASYONEL GÖRÜŞME DOÇ.DR.GONCA POLAT.
PPT 6 Kapsayıcı bir eğitim için nasıl bir sınıf yönetimi yaklaşımı benimsemeliyim? Sınıfında Yabancı Uyruklu Öğrenci Bulunan Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmenlerinin.
TUTUM VE ALGILAR.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
EMPATİK İLETİŞİM 1.
2-6 YAŞ ÇOCUK ELBİSE KALIBI
SOSYAL DAVRANIŞ.
Ahlak Gelişimi.
ŞEKİLLER.
KAVRAM HARİTALARI.
Erken Öğrenme Devinsel Beceriler ve Algısal Yetenekler
KİŞİLİK GELİŞİMİ.
Bilişsel Gelişim.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
BÖLÜM 2 BİLİŞSEL GELİŞİM.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
DİL GELİŞİMİ KURAMLARI - I
Kuramı Dr. Gökçe Karaman Benli Ankara Üniversitesi
8. HAFTA KİŞİLİK ve KENDİLİK.
AİLE TUTUMLARI.
Öğretmenlik Meslek Etiği
10. SINIF: 3. ÜNİTE: 3.2. Su Dalgası
Gelişim ve Temel Kavramlar
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
YRD. DOÇ. DR. EDA ÖZDİLER KÜÇÜK
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
DİL GELİŞİMİ KURAMLARI - II
Kişilik Gelişimiyle İlgili Kavramlar
KİŞİSEL REHBERLİK.
SAĞLIK PSİKOLOJİSİNE GİRİŞ
6.HAFTA: ARAŞTIRMALARDA ÖLÇME VE ÖLÇEKLERDE GÜVENİLİRLİK
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
HZ. MUHAMMED VE AİLE HAYATI
Öğretmenlik Meslek Etiği
OKUL DÖNEMİNDE GELİŞİM YAŞ
Gelişme ve Büyümenin Temelleri
2. HAFTA Bilimsel Araştırma Temel Kavramlar.
SESBİLGİSEL GELİŞİM Dil EdİNimi-4. Hafta.
Sunum transkripti:

Arş. Gör. Dr. Gökçe Karaman Benli Erken Çocukluk Döneminde Gelişim II Ahlak Gelişimi Arş. Gör. Dr. Gökçe Karaman Benli Erken Çocukluk Döneminde Gelişim II

Değerler Etik Ahlak

Ahlak Toplumda var olan iyi-kötü veya doğru-yanlış gibi kavramların ve manevi varlığı belirleyen huy, inanç, tutum ve alışkanlık gibi davranışların hepsine birlikte ahlak (moral) diyoruz.

Ahlak gelişimi Piaget Kohlberg Gilligan

Ahlak Gelişimi - Piaget Piaget, çocukların ahlak gelişimleriyle ilgili çalışan ilk araştırmacıdır. Piaget’ye göre çocukların kuralları nasıl yorumladıkları önemlidir. Çocukların ahlak gelişimlerini, oyunlarını gözleyerek açıklamaya çalışmıştır. Piaget, çocukların ahlaki yargıları ile bilişsel gelişim arasında ilişki olduğunu düşünür. Piaget, bilişsel gelişim gibi ahlaki düşüncelerin de hem iç hem de çevresel faktörler tarafından yönlendirildiğini belirtir.

Piaget’ye göre 2 yaşın altındaki çocuklar kural olmaksızın oynar.

2-6 yaş arasındaki çocuklar kuralların farkındadır 2-6 yaş arasındaki çocuklar kuralların farkındadır. Ancak, kuralların ne amaçla konduğunu ya da onları neden izlemek gerektiğini anlayamazlar.

6-10 yaş arasındaki çocukların kuralları izlemede sık sık tutarsızlık göstermekle birlikte kuralları kabul ettiklerini belirlemiştir.

10-12 yaşlarda çocuklar, oyunu aynı kurallarla oynayabilir; kuralların oyuna yön vermek ve oyuncular arasındaki anlaşmazlıkları en aza indirmek için konulduğunu anlayabilirler.

Piaget’ye göre okul öncesi dönemde çocuklarda kural kavramı olmadığından ahlak gelişimi çocuğun işlem öncesi dönemden, somut işlemler dönemine geçtiği 6 yaşa kadar başlamaz.

Piaget’nin Ahlak Gelişim Dönemleri Dışsal Kurallara Bağlılık Ahlaki Özerklik

Dışsal Kurallara Bağlılık

Ahlaki Özerklik