GÖRSEL SOSYOLOJİ Prof. Dr. Hayriye ERBAŞ
SİNEMA VE SOSYOLOJİ Erbaş H. ve Alioğlu Türker, Ö. “Göç Filmleri Bağlamında Sınıf, Yoksulluk ve Dayanışma Üzerine Bir Tartışma”, der. Elmas, M. F., Becermen, M., Yoksulluk, Dayanışma ve Adalet başlıklı Uludağ Üniversitesi IV. Uluslararası Felsefe Kongresi Bildiri Kitabı, ss. 295-301. Bülent Diken, Carlsten B. Lausten, “Sinema ve Toplumsal Teori”, Filmlerle Sosyoloji, İstanbul: Metis Yayınları, Çev. Sona Ertekin. Hayriye Erbaş
Yöntem, yaklaşım ve araçları oldukça farklı olan bu iki alan birbirinden beslenebildiği durumlarda sonuç, her iki alanın da zenginleşmesi biçiminde ortaya çıkar. Bu varsayımdan hareketle bu bildiride; seçilen Umuda Yolculuk-Journey of Hope (1990-Xavier Koller), İşte Özgür Dünya- It is a Free World (2007-Ken Loach), Ekmek ve Güller-Bread and Roses (2000-Ken Loach) adlı ulusötesi/uluslararsı göç ve göçmenlik konulu filimler, sınıf, yoksulluk ve dayanışma konuları çerçevesinde konuya ilişkin kuramsal tartışmalarla ilişkilendirilmeye çalışılacaktır. Hayriye Erbaş
Göçü kuramsallaştıran göç sosyolojisi ile göçmen hikâyelerine yer veren göç sinemasının yollarının kesiştiği ve bu iki üretim alanının birbirinden beslenebileceği düşüncesinden hareketle (bu bildiride, göç kuramları ile sinemanın ilişkilendirilecektir) Bu ilişkilendirme seçilen göç filmlerinin sınıf, yoksulluk ve dayanışma boyutları açısından ele alınması ve değerlendirilmesi ile gerçekleştirilecektir. Duygu ve görsellik boyutunun önemsenmesi ile gerçekte yaşananların filmlerde temsili göç kuramlarına katkı sağlar. (Erbaş ve Alioğlu, 2016) Hayriye Erbaş