EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
ETKİLİ ÖĞRETİM İÇİN YÖNTEM VE TEKNİKLER
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME (COOPERATIVE LEARNING)
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM © TemplatesWise.com 1.
Matematik Öğretimi Yrd. Doç. Dr. Nuray Ç. Dedeoğlu
Okul Kademelerine Göre Gelişim Özellikleri YRD.DOÇ.DR. MUSTAFA TOPRAK.
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Hazırlayan: Dr. Emine CABI
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
DAVRANIŞ BİLİMLERİNE GİRİŞ
BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM JEROME BRUNER.
DİYARBAKIR 2008.
KONYA BİLİM VE SANAT MERKEZİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI.
Program Tasarım Modelleri
Öğretim İlke ve Yöntemleri: Öğrenme Stratejileri
Probleme Dayalı Öğrenme (Problem Based Learning) Programlama Dilleri 2.
MONTESSORİ EĞİTİMİ I Günlük Yaşam Beceri Materyalleri ve Çalışmaları
PROJE TABANLI ÖĞRENME ATÖLYESİ
BDÖde Kullanılan Yaygın Formatlar
EĞiTiMDE iLETiŞİM VE EĞiTiM ARAÇLARI
ÖĞRETİM MATERYALLERİ HAZIRLAMA İLKELERİ
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘ü’
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
ASSURE Modeli.
Kişisel-Sosyal Rehberlik
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
7.SINIFLAR TEKNOLOJİ TASARIM
Öğretimin Uyarlanması
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ 1
Entegre Müfredat Modeli
Bütünleştirme uygulamaları
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
DRAMA UYGULAMALARI DRAMANIN ÇOCUĞUN GELİŞİM ALANLARI İLE İLİŞKİSİ
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Teknolojİ ve tasarIm dersİ
Program Tasarım Modelleri
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
ÖĞRENME YAKLAŞIMLARI PROF.DR. RECAİ DOĞAN.
Eğitsel Rehberlik.
Üst Düzey Zihinsel Özelliklerin Ölçülmesi
KAVRAM HARİTALARI.
Bilişsel Gelişim.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
EĞİTSEL OYUNLAR.
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
PROGRAM DEĞERLENDİRME
Öğrenme Psikolojisi Kuramlar: Sosyal Bilişsel Öğrenme
ÖĞRENME STİLLERİ.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Rastgele Nesneler Dersi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
ÖĞRENME MODELLERİ Eriman TOPBAŞ.
KİŞİSEL REHBERLİK.
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
ÖĞRENME.
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
2. HAFTA BİLİMSEL ARAŞTIRMA YAKLAŞIMLARI
2. HAFTA Bilimsel Araştırma Temel Kavramlar.
Sunum transkripti:

EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Dr. Öğr. Üyesi Lokman AKBAY Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi - Ölçme ve Değerlendirme ABD

Ders # 6 - Öğrenme Stilleri Konu Başlıkları Öğrenme stilleri Witkin'in öğrenme stili McCarthy’nin 4MAT öğrenme stili Kolb'un öğrenme stili

Ders # 6 - Öğrenme Stilleri Öğrenme stili, bireylerin bilgiyi alma, yorumlama, düzenleme ve düşünme biçimlerini ve özelliklerini ifade eden bir kavramdır Niçin öğrenme stilinin bilinmesi önemli: öğrenciler arasında gözlenen bireysel farklılıkların anlamlandırılmasını ve anlaşılmasını kolaylaştırabilir öğretim sürecinde farklı yeteneklere sahip öğrenciler için uygun öğretim stratejileri kullanılabilir farklı öğrenme stillerinin varlığının bilinmesi, öğrencilerin farklı stillerle ilgili bilgilerini artırmalarını sağlayabilir Öğrenme stillerinin belirlenmesi öğretimin etkililiğini artırabilir Kendi öğrenme stilinize uygun öğretim teknikleri ile meşgul olduğunuzda, öğrenme sürecinden daha fazla dayum alınabilir ve öğrenme-öğretme faaliyetleri daha verimli olabilir

Ders # 6 - Öğrenme Stilleri Öğrenme Stilleri: Witkin’in Alan-Bağımsızlığı ve Duyarlığı Alan Bağımsızlığı Alan Duyarlılığı Belirli bir geometrik şekli, görsel bir unsurun içinde rahatlıkla bulurlar Alan bağımsız öğrenenler, analitik olarak, bütünün parçalarına ya da bir düşünce veya kavramın belirli ögelerine dikkat ederek öğrenme eğilimdedirler Genellikle yalnız çalışmayı tercih ederler Belirli bir geometrik şekli, görsel bir unsurun içinde bulmakta çok zorlanırlar Alan duyarlı öğrenciler, bütünsel olarak, düşünceleri daha geniş bir bağlamda görerek öğrenme eğilimindedirler Genellikle küçük grup çalışmalarını ve tartışmalarını tercih ederler

Ders # 6 - Öğrenme Stilleri Öğrenme Stilleri: McCarthy’nin 4MAT Öğretim Sistemi 4MAT öğrenme modeli, öğrenilen içeriği öğrenenlerle bağdaştıran, konuya ilişkin uygun bilgiler sunan, uygulama için fırsatlar sağlayan bir yolla öğretimin gerçekleştirildiği doğal bir döngüyü ifade eder. Algılama süreci İşleme süreci Yeni bilgilerin algılanması sonsuz yolla gerçekleşir Yeni bilgiler yaşantı ve kavramsallaştırma arasında sıralanan pek çok değişik yolla edinilir Yeni bilgileri kullanarak yapılanlar ve ortaya koyulan ürünler, yansıtma ve eylem arasında pek çok biçimde gerçekleşir Yaşantı Kavramsallaştırma Yansıtma Eylem

Ders # 6 - Öğrenme Stilleri Öğrenme Stilleri: McCarthy’nin 4MAT Öğretim Sistemi Algılama süreci İşleme süreci Yaşantı: kişisel katılımla edinilen algılamalardır Ör: duyumsamalar, duygular, fiziksel etkinlikler ve katılım Kavramsallaştırma: deneyimin kavramsal biçimlere dönüştürülmesidir Ör: düşünceler, kullanılan dil, işimlendirme sistemleri ve hiyerarşiler Yansıtma: yapılandırma, düzenleme ve zihinselleştirme ile bilginin dönüşümüdür Eylem: düşüncelerin dış dünyaya uygulanmasıdır Ör: test etme, yapma, kullanma DUYUŞSAL İÇSELLEŞTİRME DÜŞÜNSEL YAPMA-UYGULAMA

Ders # 6 - Öğrenme Stilleri Öğrenme Stilleri: McCarthy’nin 4MAT Öğretim Sistemi Algılama ve işleme süreçlerinin birleştirilmesi, öğrenme deneyiminin tüm boyutlarını tanımlamaktadır Sistem içinde tamınlanan öğrenme stilleri: İmgesel Analitik Sağduyulu Dinamik Görsel: http://rotagelisim.blogspot.com/2015/11/ogrenme-surecinde-4mat-modeli.html

Ders # 6 - Öğrenme Stilleri Öğrenme Stilleri: Kolb Öğrenme Stilleri Modeli Kolb’a göre, öğrenme sürecinde bireyin kendi yaşantısı ve deneyimleri önemli rol oynar Kolb yeni bigi ve becerilerin kazanılmasında farklı süreçleri ve yeterlikleri içeren dört öğrenme aşamalı bir öğrenme döngüsü önerir Bireyin duyguları, motivasyonu, karar verme biçimi, değerleri ve duygusal tercihleri öğrenme stillerinin belirlenmesinde önemlidir problemleri çözmek ve karar vermek için Y-üst = Somut yaşantı: duygularına güvenme (hissederek) Y-alt Soyut kavramsallaştırma: mantık daha ön plandadır ve kuramlar oluşturulur (düşünerek) X-sağ = Yansıtıcı gözlem: başkaları izlenir ya da kendi deneyimlerini gözlemlenir (izleyerek) X-sol = Aktif deneme: kuramların kullanılmasını gerektirir (yaparak ) Öğrenme Aşamaları

Ders # 6 - Öğrenme Stilleri Öğrenme Stilleri: Kolb Öğrenme Stilleri Modeli Görsel: https://www.kinesiatraining.com/2016/10/14/yasantisal-deneyimsel-ogrenme/

Ders # 6 - Öğrenme Stilleri Kolb’un Öğrenme Stilleri Değiştiren: Beyin fırtınası tekniğinde ve alternatifler üzerinde başarılıdırlar. Düşünme yeteneği, anlam ve değerlerin farkında olmaları önemli özellikleridir. Olaylar karşısında harekete geçmektense gözleyerek uyum sağlama vurgulanır. Öğrenme sürecinde sabırlı, dikkatli ve nesnel yargılarda bulunmak önemlidir. Özümseyen: Kavransal modeller oluşturmada yeteneklidirler. Bilgiyi özümsemekten ve basit mantıksal bir biçime dönüştürmekten hoşlanırlar. Planlama yapmaya, kuramlar geliştirmeye ve modeller oluşturmaya yatkındırlar. Soyut düşüncelerle ilgilenirler, öğrenirken soyut kavram ve fikirlere odaklanırlar. Ayrıştıran: Somut cevaplar bulmaktan hoşlanırlar ve problem çözmek için çabucak harekete geçerler. Problemlerin tanımlanmasında ve karar vermede başarılıdırlar. Fikirleri mantıksal olarak analiz etmeyi ve sistematik planlar yapmayı severler. Yerleştiren: Genellikle deneme-yanılma yoluyla öğrenirler ve problem çözmek için sezgisel stratejiler geliştirirler. Problem çözme sürecinde risk almaktan hoşlanırlar ve problem çözmede isteklidirler. Planlama yapma, kararları uygulamaya koyma ve yeni deneyimler içinde yer alma önemli özelliklerindendir.

Ders # 6 - Öğrenme Stilleri Dr. Öğr. Üyesi Lokman AKBAY Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi - Ölçme ve Değerlendirme ABD