Sağlık Bilimleri Fakültesi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
Advertisements

Psikolojik Danışma ve Rehberlik Servisi
Bedensel Büyüme & Gelişme
? ? ? Bugünlerde şu soruları kendinize soruyor musunuz?
ERGENLİK DÖNEMİNDE YAŞANAN FİZİKSEL DEĞİŞİMLER
ANA BABA VE ERGENLİK.
Yrd. Doç. Dr. Yasemin ÇAYIR
KİMLİK GELİŞİMİ VE KENDİNİ KABUL
T. C. ANKARA VALİLİĞİ İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ Eğitim Şube Müdürlüğü www
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
ERGENLİK DÖNEMİ VE ÖZELLİKLERİ
DÖNEMLERE GÖRE GELİŞİM GÖREVLERİ
ERGENLİK DÖNEMİ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ ve AİLE İÇİ İLİŞKİLER
Ergenlik Sorunları Hazırlayanlar Mehmet BAYRAM Mehmet ERDİN
Ergenlik Dönemi.
ÇANKAYA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
BÖLÜM 1. BÖLÜM 1 Biyolojik, Bilişsel ve Sosyo-Duygusal Süreçler B) Gelişimin Doğası Biyolojik, Bilişsel ve Sosyo-Duygusal Süreçler Gelişim Dönemleri.
ERGENLİK DÖNEMİNDE ARKADAŞ ETKİSİ
Y.Doç.Dr. Ayhan URAL Abant İzzet Baysal Üniversitesi Bolu / TÜRKİYE
ERGENLİK DÖNEMİ SEMİNERİ
Tutum Kişinin herhangi bir olaya ve kişiye karşı olan tutumu onun kişiliği doğrultusunda gerçekleşir. Genellikle ev dışındaki ortamlarda yaşıtları tarafından.
EĞİTİM PSİKOLOJİSİ GELİŞİM
PSİKOLOJİ EĞİTİM.
ERGENLİK DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ VE SORUNLARI
ÇANKAYA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
HACI KADRİYE ARSLAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ VE OKULA UYUM
ERGENLİK DÖNEMİ A Y - 1 Ergenlik Çağı Ne Zamandır?
İLKÖĞRETİM ÇAĞI ÇOCUKLARINDA OKUL İÇİ ŞİDDETİN İRDELENMESİ: BİR ANKET ÇALIŞMASI Sözen S 1, Baysal SU 2, Ekizoğlu O 1, Tüzün B 1, Tüzün Ü 3 1 İstanbul Üniversitesi.
ERGENLİK DÖNEMİNDE RİSKLER ve SORUNLAR
ERGENLİK DÖNEMİNDEKİ GENÇLERLE ANNE BABA İLİŞKİSİ
ERGENLİK ve PROBLEMLERİ
ERGENLİK ve ERGENLİKTE İLETİŞİM
Psikososyal Gelişim Erik Erikson, Freud’un kuramını ergenlikten sonra yaşlılığa kadar genişleterek sekiz psikososyal gelişim dönemini tanımlamıştır. Gelişimde.
BÖLÜM 5 CİNSİYET. BÖLÜM 5 CİNSİYET CİNSİYET Cinsiyet Üzerindeki Biyolojik, Sosyal ve Bilişsel Etkiler Cinsiyet Kalıp Yargıları, Benzerlikler ve Farklılıklar.
BÖLÜM 8 AİLELER. BÖLÜM 8 AİLELER AİLELER Ergenlerin ve Beliren Yetişkinlerin Ebeveynleriyle İlişkileri Aile Süreçleri Ergenlerin ve Beliren Yetişkinlerin.
KİŞİLİK,SOSYAL, DUYGUSAL VE AHLAKSAL DEĞİŞİM
Sosyal Gelişim Sosyal gelişim bireyin doğumundan itibaren ailede başlamaktadır. Anne-çocuk ilişkisi doğumdan itibaren (diyalog, oyun, dans, oyuncak) sembolize.
DUYGUSAL GELİŞİM Duygu: Ansızın şiddet ve yoğunluk düzeyi değişebilen yansıma veya tepki olarak hissedilen içsel yaşantılardır.
BİREYİN GELİŞMESİ Yrd. Doç. Dr. İhsan SARI
DİĞER TUTUMLAR.
GENÇLİK DÖNEMİ VE KİMLİK OLUŞUMU 1-GENÇLİK VE ERGENLİK TERİMLERİ
ERGENLİK DÖNEMİ PSİKOSOSYAL GELİŞME
ÇOCUK VE SUÇ.
ÇATALCA ÇOK PROGRAMLI ANADOLU LİSESİ ERGENLİK DÖNEMİ SUNUSU
Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı.
ERGENLİK DÖNEMİ YAŞ BİLİŞSEL GELİŞİM * * Soyut işlemler dönemidir. * Tartışmaları sever, düşüncelerini ifade etmek isterler. * Mantık üzerinde.
ERGENLİK.
ANA BABA OKULU-II ÖZEL OĞUZ FEN BİLİMLERİ TEMEL LİSESİ.
GELİŞİM PSİKOLOJİSİ.
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GELİŞİM
YRD.DOÇ.DR.NESLİHAN KOÇER İZMİR ÜNİVERSİTESİ
ERGENLİK DÖNEMİ(12-18 YAŞ)
GELİŞİMİN TEMEL KAVRAMLARI
ANA BABA VE ERGENLİK.
ERGENLİK.
ERGENLİK.
Ergenlik Döneminin Tanımı, Önemi ve Sınıflandırılması
GENÇLİK DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ
ERGENLİK DÖNEMİ ANNE-BABA SORUMLULUKLARI
ERGENLİK DÖNEMİ VE DİN EĞİTİMİ. ERGENLİK Yetişkinliğe doğru büyüyen Bir geçiş dönemidir (biyolojik, psikolojik, toplumsal, ekonomik) Yaşam döngüsünün.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ÇOCUK VE ERGENLERDE CİNSEL GELİŞİM VE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ Ankara İl Milli Eğitim Müdürlüğü Sağlık Sunumları:
Sağlık Bilimleri Fakültesi
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR. Kazanımlar Bu üniteyi tamamladığınızda aşağıdaki hedeflere ulaşmanız beklenmektedir: Gelişimle ilişkili olan.
SAĞLIKLI BİR YAŞAM İÇİN ZİHİNSEL,DUYGUSAL VE SOSYAL SAĞLIĞIN ERGEN BİREYLER AÇISINDAN ÖNEMİ.
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Sağlık Bilimleri Fakültesi
GELİŞİM EVRELERİ VE ERGENLERLE İLETİŞİM. B üyüme Vücutta bulunan organların zamana bağlı hacminin artmasıdır.
Sunum transkripti:

Sağlık Bilimleri Fakültesi ERGENLİK PSİKOLOJİSİ Sağlık Bilimleri Fakültesi Çocuk Gelişimi Bölümü

ERGENLİĞİN TANIMI, ÖNEMİ VE SINIFLANDIRILMASI

TANIMI Ergenlik dönemi insan hayatı içinde çocuklukla yetişkinliği birbirine bağlayan bir geçiş dönemidir. Ergenlik dönemi bir isyan, kriz, hastalık ve sapkınlık gibi görülmez. Ergenlik dönemi değerlendirme, karar verme, sorumluluk ve dünyada kendi yerini edinme dönemi olarak görülür.

ERGENLİK, YAŞAMIN EN ZOR VE KARMAŞIK DÖNEMLERİNDEN BİRİDİR!

Psikolojik, biyolojik ve sosyal gelişmenin,olgunlaşmanın olduğu dönemdir. Biyolojik açıdan,cinsel olgunlaşmanın başlamasıyla ayırt edilir. Kültürel açıdan, aileden ekonomik ve duygusal bağımsızlığın kazanılması ile ayırt edilir. Aslında hayatın en keyifli zamanları iken,yaşanan bazı değişimler kişinin çok farklı bir ruh haline bürünmesine neden olmaktadır.

ÖNEMİ Genetik, çevresel ve sosyal faktörler çocukluk döneminde olduğu gibi ergenlik döneminde de etkilidir. Çocukluk döneminde anne babayla, yaşıtlarla ve öğretmenlerle çok zaman geçiren ergen, şimdi önemli biyolojik değişiklikler, yeni yaşantılar ve gelişim ödevleriyle karşılaşır.

Anne babayla ilişkiler yeni bir şekle dönüşür Anne babayla ilişkiler yeni bir şekle dönüşür. Yaşıtlar ile ilişkiler daha yakınlaşır. Karşı cinsle ilk buluşmalar yapılır. Ergen düşüncesi daha soyut ve idealisttir. Biyolojik değişiklikler beden imgesine ilgiyi arttırır. Çocukça alışkanlık ve davranışların yerini olgun tutum ve davranışlar alır.

SINIFLANDIRILMASI Uzmanların bir bölümü 12 ile 20 yaşlar arasında kalan yılların iki alt gruba bölünebileceğini savunuyor,bunlardan birincisi 11 ya da 12 yaşlarında,diğeri de 16 ya da 17 yaşlarında başlayabilir.Bazıları bu dönemleri ‘ergenlik’ ve ‘gençlik’ olarak ikiye ayırırken diğerleri ‘erken’ ve ‘geç’ ergenlik olarak ikiye ayırır.

ERKEN VE GEÇ ERGENLİK DÖNEMLERİ Erken ergenlik dönemi neredeyse bir geçiş dönemidir. Bu dönemde çocuğun işleyişinin hemen her yönünde önemli değişiklikler yaşanır. Geç ergenlik ise daha çok bir bütünleştirme dönemidir. Bu dönemde genç hedefleri ve rol bağlılıkları daha net bütünsel bir kimlik sahibi olur.

ERKEN ERGENLİK 12 ya da 13 yaşlarındaki ergen, çok sayıda yeni fiziksel, toplumsal ve zihinsel deneyimi özümler. Yaşanan deneyimler sindirilmeye başlanmadan önce genç sürekli dengesizlik durumundadır. Eski şemalar, eski örüntüler artık eskisi kadar işe yaramaz, ancak yerine henüz yenileri de koyulmamıştır. Bu erken dönemde akran grubu büyük önem kazanır.

Erken ergenlik yılları ile yürümeye başlama çağı arasında birçok ortak yön bulunur.İki yaşındaki çocuklar, olumsuzlukları ve sürekli bağımsızlık için baskı yapmaları ile ünlüdür. Çok daha soyut düzeyde olsalar da egenler de bunların birçoğunu aynı şekilde sergilerler. Buluğ çağının başlaması ile anne babaya karşı olumsuz bir dönemden geçerler.Anne babayla çatışmanın merkezinde bağımsızlık konusu yer alır.

Ebeveyn-ergen çatışmalarının derinliği kolaylıkla abartılabilir Ebeveyn-ergen çatışmalarının derinliği kolaylıkla abartılabilir. İlk gençlik yıllarındaki ergenlerde çok büyük bir çalkantı yaşanmasa da genel olarak bağımsızlık talebinde artış söz konusudur. Bağımsızlık arzusunda ergen bir dizi yeni taleple yüz yüze gelir. (toplumsal beceriler, yeni ve karmaşık okul görevleri, kimlik oluşturma gereksinimi) Kendisini ailesinden çocuk kimliğinden ayırarak yetişkin kimliği oluşturmak zorundadır.

Erken ergenlik dönemindeki ergenler 2 yaşındaki çocuk gibi dünyanın geri kalan bölümünü keşfe çıkarken aileyi güvenli bir üs olarak kullanır. Gereksinim duyulan güveni net kurallar ve sınırlar çizgisinde vermek ile bağımsızlık tanıma arasında denge kurulmalıdır.

GEÇ ERGENLİK Okul yıllarının son dönemlerine benzer.Buluğ çağındaki fiziksel değişmeler büyük oranda tamamlanmış, yarattığı karışıklık sona ermiştir. Aile sistemi gence daha fazla özgürlük ve bağımsızlık tanıyacak şekilde değişmiş, yeni kimlik oluşturmaya yönelik adımlar atılmıştır.

Duygusal açıdan yakın ilişkiler kurmak dönemin önemli görevleri arasındadır. Öz saygı düzeyi yükselir, aile içi tartışma ya da çatışmalar azalır.