GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Felsefenin Neliği Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Advertisements

Satışta İletişimin Rolü
ÖRNEK OLAY TEKNİĞİ Nedir? Amaçları nelerdir? Kullanıldığı Durumlar
TÜKETİCİ DAVRANIŞI NEDİR?
İletişim Nedir? Duygu, düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır.
HASTA VE YAKINLARI İLE İLETİŞİM
GENEL ve TEKNİK İLETİŞİM
Nitel Araştırmalarda Görüşme
İLETİŞİM & HASTA MEMNUNİYETİ
ROL OYNAMA.
İletişimde Süreç Yaklaşımı
Hasta Memnuniyeti-İletişim
{ HOŞGELDİNİZ. { 16 Aralık 2014 Romantik ilişki modellerinde kişiliğin faktörü???
KİŞİLER ARASI İLETİŞİM -2-
Yorumlayıcı Paradigma ve Nitel Araştırmanın Bilimsel Araştırma Geleneğindeki Yeri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
TÜRKÇE / Düşünce Yazıları ( Röportaj - Mülakat )
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
İŞ VE MESLEK DANIŞMANLIĞI UYGULAMALI DANIŞMANLIK EĞİTİMİ
İLETİŞİM   İletişim, dil kullanarak ya da kullanmaksızın insanlar arasındaki duygu, düşünce ve yaşantıların ifade edilme yöntemidir.
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Öğretim Teknolojileri ve İletişim Süreci
YANSITICI DÜŞÜNME.
Yetkinlikler Yetkinlikler belirli bir görevi başarıyla yerine getirebilmek için beklenen ortak kurumsal davranış ve tutumları tanımlanmaktadırlar.
DİN ANLAYIŞINDAKİ YORUM FARKLILIKLARININ SEBEPLERİ
KLASİK DÖNEM BESTECİLERİ
TÜRKÇE DRAMA ÖRNEĞİ.
ÖNYARGI Hazırlayan : F.Büşra ÖZGÜN Değerler Eğitimi Merkezi.
-İLETİŞİM- SUNUSU.
İLETİŞİM - DİL VE KÜLTÜR İLİŞKİSİ
İLETİŞİM BECERİLERİ.
Görüşme, uzman bir kişi veya araştırmanın denekleriyle genellikle karşılıklı konuşma yoluyla (yüz yüze, telefonla veya video konferansla görüşerek)
SINAV KAYGISI İLE NASIL BAŞEDEBİLİRİM?
NİTEL VERİ TOPLAMA ARAÇLARI
İLETİŞİM VE EMPATİ.
ÖĞR. GÖR. MEHMET AKİF BARIŞ
Didim Akbük Sağlık Eğitim Merkezi
Bölümün Amacı Bu bölümde öncelikle, karar verme ve yöneticilerin aldıkları farklı karar türleri tanımlanmaktadır. Daha sonra, karar vermeye ilişkin.
ETKİLİ İLETİŞİM SEMİNERİ
HASTA-SAĞLIK ÇALIŞANI İLETİŞİMİ
KİŞİLERARASI İLETİŞİMDE DİLİN KULLANIMI
Grup adı: Çift dikiş. Grup Üyeleri: Mert Özbay Burcu Eren.
KISIM 2 İnançlar ve Biliş
ÇATIŞMA VE İLETİŞİM.
EĞİTİMDE İLETİŞİM SÜRECİ
Bilimsel Araştırma Yöntemleri Verilerin Toplanması GÖRÜŞME İ smail GÜLEÇ.
BÖLÜM 2 NEREYE VARMAK ÜZEREYİZ: PROBLEM VE PROBLEMİN BÜYÜKLÜĞÜ.
TANIMLAR PSİKOLOJİ: İnsan ve hayvan
İLETİŞİM.
YANSITICI DÜŞÜNME Dewey yansıtıcı düşünmeyi herhangi bir düşünce ya da bilgiyi ve onun amaçladığı sonuçlara ulaşmayı destekleyen bir bilgi yapısını etkin,
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
Etkileşime Dayalı Teknikler
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Öğretim Programı Tasarım Soruları
Gökçe Erinç Büyükşengür
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
ANTROPOLOJİ Kelime anlamı olarak antropoloji; “insanla ilgili düzenli bilgi” anlamındadır. Antropoloji, biyolojik yapısıyla insanı ve insan davranışlarını.
GELİŞİM VE ÖĞRENME PSİKOLOJİSİNE GİRİŞ.
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
Sağlık Bilimleri Fakültesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
SATIŞTA İLETİŞİMİN ROLÜ.
EMPATİK İLETİŞİM.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Üst Düzey Zihinsel Özellikler
21. YY BECERİLERİ.
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
İletişim nedir Temel İletişim. Bir aklın, başka bir aklı etkileme sanatıdır. İletişim.
Sunum transkripti:

GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi Çocuk Gelişimi Bölümü

İnsan yaşamında, görüşmenin önemli ve bir o kadar da eski bir yeri vardır. Görüşme, bireylerin, çeşitli konulardaki bilgi düşünce, tutum ve davranışları ile bunların olası nedenlerinin öğrenilmesinde en kestirme yol olarak kullanıla gelmiştir.

Sözlü anlatım, yanlış anlamaların da olması, ek açıklamalarda bulunma olasılığının olması, görüşmenin, daha rahat olması ve daha az zaman alması nedenleriyle birçok kimse tarafından yazılı anlatıma tercih edilir. Görüşmede, söylenenlerin, gerçek ve derinliğine anlamları çıkartılabilir. Görüşmede, ses tonu, mimikler ve soruları cevaplamada gösterilen istek, söylenenlerin değerlendirilmesinde önemli ipuçları niteliğindedir.

Görüşme ile veri toplamanın geniş uygulama alanı vardır: Hastası ile konuşan bir doktor, müvekkili ile görüşen bir avukat, suç zanlısını sorguya çeken hakim, teftişte öğretmen müfettiş ilişkisi örnek olarak gösterilebilir. Müfettiş öğretmen ilişkilerindeki görüşmede, amaca ulaşılabilmesi için tarafsızlık, dinleme, anlayış ve işbirliği ilkelerine uyulması gerekir Görüşmecilerin seçimi, eğitimi, özel bir çaba ve duyarlık gerektirir. Çok iyi yetiştirilmiş görüşmeciler olmadıkça, özellikle, görüş, inanç, tutum gibi bir çok konuda veri toplama olasılığı son derece sınırlıdır.

Görüşmenİn tanImI ve önemİ Görüşme, sosyal bilimlerde ve özellikle de Sosyoloji ’de en sık kullanılan araştırma yöntemlerinden biridir; neredeyse sosyolojik yöntemle hemen hemen eş anlamlı kullanılır hale gelmiştir. Yirminci yüzyılın son çeyreğinde pek çok sosyal bilim alanında görüşme, etkili bir veri toplama yöntemi olarak yerini almıştır.

Örneğin; örgüt çalışmalarında örgüt bilimciler, örgütlerin değişik yönlerini ve özellikle de örgütlerin kültür ve sembolik boyutlarını çalışırken görüşmeyi, temel veri toplama aracı olarak kullanmaktadır.

Görüşme; beceri, duyarlılık, yoğunlaşma, bireyler arası anlayış, öngörü, zihinsel uyanıklık ve disiplin gibi pek çok boyutu kapsaması açılarından, hem sanat hem de bilimdir. Bu yönüyle görüşme, bireylerin zaman zaman birbirini duymadığı, mesajların yanlış alındığı ve çok az derinliğin bulunduğu sıradan bir konuşmadan farklıdır.

Görüşme, insanların neyi ve neden düşündüklerini, duygu, tutum ve hislerinin neler olduğunu, davranışı yönlendiren faktörleri ortaya çıkarmayı amaçlayan bir veri toplama aracıdır.

Nitelikli bir görüşmede, günlük etkileşim ve iletişim sürecinde oluşan hatalar (dinleme eksikliği, önyargılar gibi) yapılmaz. Stewart ve Cash görüşmeyi, ‘önceden belirlenmiş ve ciddi bir amaç için yapılan, soru sorma ve yanıtlama tarzına dayalı karşılıklı ve etkileşimli bir iletişim süreci’ olarak tanımlamıştır.

Patton’a göre görüşmenin amacı, bir bireyin iç dünyasına girmek ve onun bakış açısını anlamaktır. Görüşme yoluyla, deneyimler, tutumlar, düşünceler, niyetler, yorumlar, zihinsel algılar ve tepkiler gibi gözlenemeyeni anlamaya çalışırız.