Hizmet Pazarlamasında Ürün Kavramı

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MBA-502 Stratejik Yönetim Yard. Doç. Dr. Erlan Bakiev
Advertisements

PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Bölümlendirme Hedef Pazar Konumlandırma
İKTİSAT Girişimcilik - İş Stratejisi -.
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI:
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
STRATEJİK PAZARLAMA 1.Hafta Pazarlama Nedir
İNOVASYON NEDİR? Sunan Bülent Orta Stratejik Yapılandırma Danışmanı
GİRİŞİMCİLİK Ahmet AYDIN.
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
Yeni Pazarlama Teknikleri
Hizmet Pazarlamasında Fiziksel Kanıtlar – Talep, Kapasite Yönetimi
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
Yeni Pazarlama Teknikleri
Müşteri İlişkileri Yönetimi
Yeni Pazarlama Teknikleri
Pazarlama Araştırması
Bölüm 5 Satış Süreci.
Yeni Pazarlama Teknikleri
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
Hizmet Pazarlamasında Tutundurma Kavramı
Yeni Pazarlama Teknikleri
Müşteri İlişkileri Yönetimi Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
MÜŞTERİ YÖNELİMLİ PAZARLAMA STRATEJİSİ: HEDEF PAZAR İÇİN DEĞER YARATMA
Müşteri İlişkileri Yönetimi Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
Pazarlama Giriş 1 1.
Pazarlama ve Temel Kavramlar
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Öğr.Gör.SEDA AKIN GÜRDAL
Pazarlama İlkeleri Pazarlamanın Tanımı Kapsamı ve Gelişimi
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
MÜŞTERİ İÇİN DEĞER YARATMA
Mobil Pazarlama 1.
Yenilik ve Yeni Ürün Altunışık-Özdemir-Torlak.
Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
MÜŞTERİ İÇİN DEĞER YARATMA. “Müşteri değeri olgusu, müşteri tatmini unsurlarına ek olarak, ürünün rakipler arasından nasıl seçildiğini, seçim kriterlerinin.
CRM İÇIN STRATEJIK BIR YAKLAŞıM Hafta 5 – Adrian Payne Chapter 1 Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK.
KKTC GİRİŞİMCİLİK PROJESİ - ÖNCELİK 2 İŞ PLANI
PAZARLAMA İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR VE PAZARLAMA ANLAYIŞLARI
Bölüm 4 Fizibilite Analizi Gerçekleştirmek ve Kazançlı Bir İş Planı Oluşturmak.
Pazarlama Giriş 1 1.
TURİZM PAZARLAMASINDA GÜNCEL YALAŞIMLAR
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
İÇ ÇEVRE ANALİZİ.
PAZARLAMA İLETİŞİMİ (Pİ)
ÜRÜN ve FİYATLANDIRMA ÜRÜN KAVRAMI ve ÇEŞİTLERİ ÜRÜN GELİŞTİRME SÜRECİ
KKTC’DE GİRİŞİMCİLİK PROJESİ
Ürün Yönetimi ve Yeni Ürün Geliştirme
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
PAZARLAMA SİSTEMİNE GİRİŞ Büşra YARADILMIŞ
TEKNOLOJI VE TASARIM DERSI.
Pazarlama nedir? bilim, akademik disiplin? sanat?  uygulama alanı?
Bölüm 6. Pazarlama karması (stratejiler)
İŞLETME BİLİMİ VE İŞLETMEYİ TANIYALIM
HEDEF PAZAR.
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
KKTC GİRİŞİMCİLİK PROJESİ - ÖNCELİK 2 İŞ PLANI
PAZARLAMA İLETİŞİMİ Pazarlama İletişimi Karamasını Etkileyen Faktörler
Hizmet Pazarlamasında İnsan Kavramı
Hizmetlerin Sınıflandırılması
Sunum transkripti:

Hizmet Pazarlamasında Ürün Kavramı

Bireysel ve Bütünleşmiş Hizmetler (Hizmet Paketi) Bireysel Hizmetler: danışmanlık, avukatlık Bütünleşmiş Hizmetler (Hizmet Paketi): hizmetin yalnızca soyut yanını değil, aynı zamanda insanların beş duyu organından bir yada birkaçıyla birlikte algılanabilen somut ürünleri de kapsamaktadır. (hastane) 21.02.2019 Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU

Hizmet Ürünü Oluşturma Müşteri Faydası Kavramı Hizmet Kavramı Hizmet Sunumu Hizmet Ulaştırma Sistemi 21.02.2019 Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU

Müşteri Faydası Kavramı Müşterilerin hizmetten hangi faydaları aradığı ile ilgilidir 21.02.2019 Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU

Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU Hizmet Kavramı Hizmetin hangi genel faydaları sunacağı ile ilgilidir Biz hangi alan içindeyiz Karşılamaya çalıştığımız istek ve ihtiyaçlar nelerdir? sorularına cevap aramaktadır. 21.02.2019 Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU

Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU Hizmet Sunumu Hizmet kavramının daha ayrıntılı şekillenmesiyle ilgilidir. Hangi hizmetlerin sunulacağı Ne zaman sunulacağı, Nasıl sunulacağı, Nerede ve kim tarafından sunulacağı sorularına cevap aramaktadır. 21.02.2019 Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU

Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU Hizmetlerin Sunumu Temel Ürün-Somut Ürün- Geliştirilmiş Ürün Stil Oluşturma (Şekil verme) Paketleme Fiziksel Delil (Kanıt Oluşturma) 21.02.2019 Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU

Hizmet Ulaştırma Sistemi Birçok hizmet ulaştırma sisteminin iki önemli unsuru insanlar ve fiziksel varlıklardır. 21.02.2019 Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU

Hizmeti Destekleyen ve Kolaylaştıran Mallar Hizmeti Destekleyen Mallar veya Hizmetler (Otellerde Yemek Servisi, Uçuş içi Servisler) Hizmeti Kolaylaştıran Mallar veya Hizmetler(ATM Kartları) 21.02.2019 Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU

Hizmet Ürün Stratejileri Varolan hizmetleri mevcut müşterilere daha çok satma Varolan hizmetleri yeni müşterilere satma Varolan müşterilere yeni hizmetler satma Yeni pazarlarda yeni hizmetler satma 21.02.2019 Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU

Hizmet Yaşam Eğrisi Modeli Girişimcilik: Bu aşamada, birey pazardaki ihtiyacı belirledikten sonra, sınırlı sayıda insana, genellikle tek bir merkezden hizmet sunar. Çoğu girişimci bu aşamadan öteye gidemese de bazıları daha büyük ve ek tesislere geçerek büyümeyi düşünür 21.02.2019 Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU

…Hizmet Yaşam Eğrisi Modeli Çok Merkezli Yapılanma: Başarılı olan girişimci sınırlı sayıdaki tesislerine yeni tesisler ekler. Bundan sonra işletme yeterli büyüklükte seri üretim yapabilecek konumdadır. 21.02.2019 Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU

…Hizmet Yaşam Eğrisi Modeli Gelişme: Artık gelişen fikir karlı bir iş olarak algılanmaya başlamıştır. İşletme, rakip firmaları satın alarak, leasing ya da franchising yolu ile, açılan yeni işletmeler ile ya da hepsiyle büyümeye başlar 21.02.2019 Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU

…Hizmet Yaşam Eğrisi Modeli Olgunluk: Yeni açılan tesislerin sayısında azalma olurken, gelir düzeyi sabitlenmeye başlar Değişen demografik özellikler Değişen tüketici istek ve ihtiyaçları Artan rekabet Yeni ürünlerin gelişmesi 21.02.2019 Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU

…Hizmet Yaşam Eğrisi Modeli Düşüş/Yeniden Yapılanma: Hizmet işletmelerinin yaşamları da sona erebilir. Yeni ürün geliştirilmediği ya da yeni pazarlar bulunmadığı sürece düşüş kaçınılmaz olacaktır. 21.02.2019 Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU