Hizmet Pazarlamasında Ürün Kavramı
Bireysel ve Bütünleşmiş Hizmetler (Hizmet Paketi) Bireysel Hizmetler: danışmanlık, avukatlık Bütünleşmiş Hizmetler (Hizmet Paketi): hizmetin yalnızca soyut yanını değil, aynı zamanda insanların beş duyu organından bir yada birkaçıyla birlikte algılanabilen somut ürünleri de kapsamaktadır. (hastane) 21.02.2019 Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Hizmet Ürünü Oluşturma Müşteri Faydası Kavramı Hizmet Kavramı Hizmet Sunumu Hizmet Ulaştırma Sistemi 21.02.2019 Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Müşteri Faydası Kavramı Müşterilerin hizmetten hangi faydaları aradığı ile ilgilidir 21.02.2019 Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU Hizmet Kavramı Hizmetin hangi genel faydaları sunacağı ile ilgilidir Biz hangi alan içindeyiz Karşılamaya çalıştığımız istek ve ihtiyaçlar nelerdir? sorularına cevap aramaktadır. 21.02.2019 Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU Hizmet Sunumu Hizmet kavramının daha ayrıntılı şekillenmesiyle ilgilidir. Hangi hizmetlerin sunulacağı Ne zaman sunulacağı, Nasıl sunulacağı, Nerede ve kim tarafından sunulacağı sorularına cevap aramaktadır. 21.02.2019 Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU Hizmetlerin Sunumu Temel Ürün-Somut Ürün- Geliştirilmiş Ürün Stil Oluşturma (Şekil verme) Paketleme Fiziksel Delil (Kanıt Oluşturma) 21.02.2019 Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Hizmet Ulaştırma Sistemi Birçok hizmet ulaştırma sisteminin iki önemli unsuru insanlar ve fiziksel varlıklardır. 21.02.2019 Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Hizmeti Destekleyen ve Kolaylaştıran Mallar Hizmeti Destekleyen Mallar veya Hizmetler (Otellerde Yemek Servisi, Uçuş içi Servisler) Hizmeti Kolaylaştıran Mallar veya Hizmetler(ATM Kartları) 21.02.2019 Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Hizmet Ürün Stratejileri Varolan hizmetleri mevcut müşterilere daha çok satma Varolan hizmetleri yeni müşterilere satma Varolan müşterilere yeni hizmetler satma Yeni pazarlarda yeni hizmetler satma 21.02.2019 Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Hizmet Yaşam Eğrisi Modeli Girişimcilik: Bu aşamada, birey pazardaki ihtiyacı belirledikten sonra, sınırlı sayıda insana, genellikle tek bir merkezden hizmet sunar. Çoğu girişimci bu aşamadan öteye gidemese de bazıları daha büyük ve ek tesislere geçerek büyümeyi düşünür 21.02.2019 Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
…Hizmet Yaşam Eğrisi Modeli Çok Merkezli Yapılanma: Başarılı olan girişimci sınırlı sayıdaki tesislerine yeni tesisler ekler. Bundan sonra işletme yeterli büyüklükte seri üretim yapabilecek konumdadır. 21.02.2019 Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
…Hizmet Yaşam Eğrisi Modeli Gelişme: Artık gelişen fikir karlı bir iş olarak algılanmaya başlamıştır. İşletme, rakip firmaları satın alarak, leasing ya da franchising yolu ile, açılan yeni işletmeler ile ya da hepsiyle büyümeye başlar 21.02.2019 Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
…Hizmet Yaşam Eğrisi Modeli Olgunluk: Yeni açılan tesislerin sayısında azalma olurken, gelir düzeyi sabitlenmeye başlar Değişen demografik özellikler Değişen tüketici istek ve ihtiyaçları Artan rekabet Yeni ürünlerin gelişmesi 21.02.2019 Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
…Hizmet Yaşam Eğrisi Modeli Düşüş/Yeniden Yapılanma: Hizmet işletmelerinin yaşamları da sona erebilir. Yeni ürün geliştirilmediği ya da yeni pazarlar bulunmadığı sürece düşüş kaçınılmaz olacaktır. 21.02.2019 Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU