Literatür Taraması.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ARAŞTIRMALARDA KAYNAK GÖSTERME TEKNİKLERİ
Advertisements

BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Web sitemizden kütüphane hizmetleri ve kaynaklarının kullanımı konusunda tüm bilgilere erişebilirsiniz.
AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ ÇAY MESLEK YÜKSEK OKULU
VERİTABANLARININ ETKİN KULLANIM TEKNİKLERİ
KAZANIMLAR 4 Bilimsel araştırma basamaklarını kullanarak araştırma yapma.
Bilgi Okuryazarlığı Bu çalışma Prof. Dr. Buket Akkoyunlu’nun “Bilgi Okuryazarlığı ve Yaşam Boyu Öğrenme” başlıklı bildirisine dayanılarak hazırlanmıştır.
PROJE HAZIRLAMADA ALANA ÖZGÜ KONU SEÇİMİ
TÜBİTAK BİLİM PROJELERİ
ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Bilimsel Metinler Nasıl Okunur ve Anlaşılır?
Bilimsel bir araştırma,
Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır Robert A
Araştırma Önerisi ve Araştırma Raporu
Problemi Tanımlama Şener BÜYÜKÖZTÜRK, Ebru KILIÇ ÇAKMAK,
BBY606: Araştırma Yöntemleri
HUKUKTA BİLGİ YÖNETİMİ BBY Veri Tabanları (Uluslararası) Nazan Özenç Uçak Güz.
Kazanım 6 Yaptığı çalışmalarda yararlandığı kaynakları gösterir.
EĞİTİM BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
UZEM TANITIM.
Araştırma Yöntemleri 3- Bilimsel araştırmanın amacı
BÖLÜM 5 LİTERATÜR TARAMASI NASIL YAPILIR?BİR MAKALENİN BÖLÜMLERİELEŞTİREL OKUYUCU İÇİN KONTROL LİSTESİARAŞTIRMA RAPORUNUN YAZILMASI Beşinci Bölüm Konuları.
Eleştirel Kaynak İnceleme Hipotez ve Strateji Geliştirme
Problem ? / Araştırma Problemi Fikir? – Günlük yaşantıdaki gözlemler ve uygulama – Geçmiş araştırma sonuçları – Çeşitli kuram ve teorileri inceleme KONU>
LİTERATÜR İNCELEME Öğr. Gör. Funda Veren. LİTERATÜR İNCELEME ilgilendiğimiz konuya ilişkin bilgilere ulaşmamız içindir Benzer çalışmalara ulaşabiliriz.
PROBLEMİ TANIMLAMA Doç. Dr. Ender DURUALP.
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
Akademik Bilgiye ulaşım
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 2
Literatür ve Kaynakça Hazırlama
ARAŞTIRMA NASIL YAPILIR Araştırma Sürecindeki Aşamalar
PROJE HAZIRLAMA Proje; önceden belirlenmiş bir süre içerisinde değişim yaratmayı hedefleyen, birbiriyle ilişkili amaç ve hedefleri olan, uygulanması sonucunda.
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YAPIYORUZ
Bilimsel Bilgiye Erişim
VERİLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ VE ANALİZİ
BİLİMSEL YÖNTEM VE BİLİMSEL ARAŞTIRMALAR
Araştırma Sürecinin Aşamaları
Görev 2 7 Aralık a kadar Görev 2’i tamamlayıp ye göndermeniz gerekiyor. İkinci görev 30 puan Şablonda Görev 2 ’de belirtilen.
Görev 2 Alanyazın taraması yaparken alıntı yaptığınız kaynaklara atıf yapmanız gerekecek. Daha fazla bilgi için şablondaki giriş kısmını okuyunuz. Atıf.
Literatür ve Kaynakça Hazırlama
DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA (YÜKSEK LİSANS)
NİTEL ARAŞTIRMALARDA GEÇERLİLİK VE GÜVENİRLİK
Nitel Araştırma Desenleri (Etnografya)
ARAŞTIRMALARDA KAYNAK GÖSTERME TEKNİKLERİ
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
ÖDE6024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İLERİ ARAŞTIRMA
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
MAN-535 Araştırma Yöntemleri
Bilimsel Araştırma Etiği
Verilerin Toplanması I
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Problemi Tanımlama.
Araştırma Modeli: Tarama Araştırmaları/Deneme Araştırmaları
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Psikolojide Araştırma Alanları Ve Yöntemler Dr. Ege AKGÜN
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Bilimsel araştırma türleri
Bilimsel Araştırma Yöntemleri Problemi Tanımlama
Uluslararası Üniversite Sıralama Sistemleri Genel Bir Değerlendirme
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Ankara Üniversitesi Akademik Performans Çalışması:
Nicel Araştırmalar II.
Değerlendirme Çalışması Raporlama
Nitel Araştırmalar I.
Anket ve Likert Ölçekler
Veri Toplama Araçları Anket, Gözlem vb.
Araştırma Modeli. İç Geçerliği Etkileyen Faktörler (Büyüköztürk vd., 2013; Karasar, 2005) 1. Zaman: Denenen bağımsız değişken dışında kalan önemli diğer.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Nicel ve Nitel Araştırmalar
Sunum transkripti:

Literatür Taraması

LİTERATÜR TARAMASI Literatür taraması, sizin ilgilendiğiniz konuya ilişkin bilgileri bulmanızı, araştırmanıza kuramsal bir temel kazandırmanızı ve sizinkine benzer çalışmaların sonuçlarını görmenizi sağlar. Seçtiğiniz konuya ilişkin önceki çalışmaları inceleyerek araştırma probleminizin daha önce cevaplanıp cevaplanmadığını da bulabilirsiniz. Büyüköztürk vd. 2013

Büyüköztürk vd. 2013

Literatür taramasını yapmak için farklı stratejiler bulunmaktadır Literatür taramasını yapmak için farklı stratejiler bulunmaktadır. Bunlardan biri birincil ve ikincil kaynaklardan faydalanmaktır (Fraenkel ve Wallen, 2006). Birincil kaynaklar: Özgün kitapların veya makalelerin yayınlandığı dergiler bu kaynak türüne örnek olarak verilebilir. Birincil kaynak olarak tanımlayabileceğimiz kitaplar, çeşitli çalışmaların derlemesi olarak ortaya çıkmayan, tez veya tezlerin kitap olarak basılmadığı, özgün olan çalışmalardır. Büyüköztürk vd. 2013

İkincil kaynaklar: Başka araştırmacıların, araştırma sonuçlarını veren yayınlar bunlara örnek olarak verilebilir. Ansiklopediler, kitaplar ve derleme (review) makalelerinde yazarlar, daha önce yapılmış olan araştırmaları özetlemekte ve sonuçları hakkında bilgi vermektedirler. Ansiklopediler daha önce yapılmış olan araştırmalar sonucunda elde edilen bilgileri kapsamaktadır. Büyüköztürk vd. 2013

Eğer çalışma özet kısmı içeriyorsa öncelikle bunu okuyunuz. Literatür taramasını yaparken aşağıdaki ipuçları size yardımcı olacaktır: Öncelikle yeni çalışmalarla başlayıp geriye doğru gidiniz. Yeni çalışmalar size kaynaklar bölümünde daha eski ve değerli çalışmaları listeleyecektir. Kaynaklar bölümünde yer alan ve araştırma probleminiz ile doğrudan ilgili olan çalışmalara da ulaşınız. Eğer çalışma özet kısmı içeriyorsa öncelikle bunu okuyunuz. Kitapları öncelikle içindekiler veya dizin bölümlerini gözden geçirerek belirlediğiniz anahtar kelimelerin kitapta yer alıp almadığını belirleyiniz. Kütüphanede bulduğunuz her kaynağın fotokopisini çektirmeyiniz. Öncelikle araştırmanız için gerekli olup olmadığına karar veriniz. Büyüköztürk vd. 2013

Literatür raporları veya bir araştırmanın problem durumu kısmı şu bölümlerden oluşur. Giriş: Bu bölümde, araştırma konusu ile ilgili genel bilgiler sunulur. Burada araştırmacı, problemin doğasını, temellerini verir. Bu araştırmayı niye yapacağını ve probleminin neden önemli olduğuna ilişkin ipuçları da verir. Gelişme: Bu bölümde, diğer araştırmacıların probleme ilişkin neler buldukları özetlenir. Burada problemin değişkenlerine göre çalışmalar gruplandırılıp tartışılarak sunulmaktadır. Önemli olan araştırmalar daha detaylı yer verilebilir. Aynı sonucu vermiş araştırma sonuçları ise bir arada sunulabilir. Büyüköztürk vd. 2013

Özet: Literatürde neler bilindiği, şu anda nelere eğilim olduğu ve hangi yönlerin eksik olduğu genel olarak belirtilir. Bu araştırma ile hangi eksiklerin giderileceği belirtilir. Problem durumu: Tüm bu aşamalardan sonra problemin temelleri, nedenleri, ilişkili araştırma sonuçları ve önemi verildikten sonra artık problem olarak belirlenen soru cümlesi yazılarak bu bölüm sonlandırılır. Büyüköztürk vd. 2013

Kaynakça Büyüköztürk, Ş., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., Demirel, F. ve Kılıç, E. (2013). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi Fraenkel, J. R. Ve Wallen , N. E. (2006). How to Design and Evaluate Research in Education. USA: McGraw Hill.