NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İŞLETME İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
Advertisements

REKLAMCILIK Hafta 2.
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
TÜKETİCİ DAVRANIŞI NEDİR?
ÜRÜN KARARLARI VE YÖNETİMİ
STRATEJİK PAZARLAMA 1.Hafta Pazarlama Nedir
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: TUTUNDURMA
Pazarlama Karma Elemanları: DAĞITIM
REKLAMCILIK Hafta 5.
REKLAMCILIK Hafta 2.
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 3
X.BÖLÜM KÜLTÜR.
İŞLETMELERDE PAZARLAMA YÖNETİMİ 1
HAVAYOLU PAZARLAMASI, YOLCU TALEBİNİN ÖNEMİ VE TALEP TAHMİNİ
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
PROMOSYON  Kökeni Latince promotio kelimesinden gelen promosyonun anlamı fikir,öne çıkarmak olarak tercüme edilir.  Bir firmanın ya da bir arzın tanıtılması.
PAZARLAMANIN TANIMI VE PAZARLAMA ANLAYIŞI
Kişisel satış, Satış geliştirme, Reklam ve Halkla İlişkiler
Dağıtım Kanalları PAZARLAMA İLKELERİ
TÜKET İ C İ DAVRANIŞI TÜKET İ C İ SATIN ALMA SÜREC İ.
Yeni Pazarlama Teknikleri
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
Yeni Pazarlama Teknikleri
6.Bölüm Endüstriyel Pazarlar ve Uluslararası Pazarlar
Satış Saha Planlaması B.ÖZTÜRK 12.
SATIŞIN YERİ ?.
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
Pazarlama Giriş 1 1.
Pazarlama ve Temel Kavramlar
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Pazarlama Çevresi Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK.
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
Pazarlama İlkeleri.
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
Modern bir konaklama işletmesinde genel yönetim fonksiyonunun yanı sıra üç temel fonksiyon daha vardır. Bunlar satın alma, mal ve hizmet üretme ve son.
Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK
Başlamak için sorular:
Reklam ve Halkla İlişkiler
Elektronik pazarlama: – internetin kar yaratmak amacıyla kullanılması – birçok aşamayı ortadan kaldırmakta – daha hızlı ve daha düşük maliyetli –
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
Pazarlama Kontrolü ve Sosyal Sorumluluk
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
Tüketici Karar verme Süreci
PAZARLAMA İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR VE PAZARLAMA ANLAYIŞLARI
Pazarlama Giriş 1 1.
İşletme Yönetimi.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
Sağlık Hizmetlerinde Tutundurma Politikaları
PAZARLAMA İLETİŞİMİ (Pİ)
PAZARLAMA KANALLARI VE FİZİKSEL DAĞITIM
SATIŞ GELİŞTİRME -PROMOSYONU
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Pazarlama nedir? bilim, akademik disiplin? sanat?  uygulama alanı?
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
SATIŞIN YERİ ?.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ISL 561 PAZARLAMA YÖNETİMİ
Pazarlama İletişimi
TEZ SUNUMU AVRUPA YAKASINDA BULUNAN ULUSLARARASI OTEL VE OTEL ZİNCİRLERİNDE SOSYAL MEDYA KULLANIMI Hazırlayan Gizem KEÇECİ Danışman Dr. Meltem T. Kayhan.
GAS 208 PAZARLAMANIN TEMEL İLKELERİ ve HİZMET PAZARLAMASI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ULUSLARARASI SATIŞ YÖNETİMİ 12. PAZARLAR VE TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi iisbf.nisantasi.edu.tr

Pazarlar ve Tüketici Davranışları Pazar; Arz ile talebin kesiştiği yer veya fiyatı belirleyen koşullar dizisi. Coğrafik Açıdan; Bölgesel, ulusal, uluslararası ve global pazar. Alıcıların Özelliğine Göre; Tüketici, üretici, satıcı ve hükümet pazarı. Mal ve Hizmetlerin Türüne Göre; Otomobil, gıda, turizm, sermaye pazarları.

Pazarlar ve Tüketici Davranışları Tüketici Pazarı; Bireyler ve hane halklarından oluşan pazardır. Mal ve hizmetler, kişsel arzu, istek ve ihtiyaçlar için satın alınır. Ekonomik, Demografik, Coğrafi boyutlar, bu pazarı değerlendirmek için önemlidir.

Tüketici Pazarı Değişime Konu Olan Mallar Fiziksel Özellikleri ve Tüketim Hızları Bakımından Dayanıklı Tüketim ve Dayanıksız Tüketim Malları Tüketicilerin Alış-Veriş Alışkanlıkları Bakımından Kolayda, Beğenmeli ve Özelliği Olan Mallar

Müşteri Analizi Pareto Analizi; Karın %80’i müşterilerin %20’sinden gelir. RFM Analizi Satın Alanlar Kim? (Recency) Ne Sıklıkla Satın Alım Yapıyorlar? (Frequency) Satın Alımların Parasal Değeri Ne? (Monetary Value)

Müşteri Satın Alma Süreci İhtiyacın Ortaya Çıkması Seçeneklerin Belirlenmesi Seçeneklerin Değerlendirilmesi Satın Alım Kararı Satın Alım Sonrası Değerlendirmeler

Tüketici Pazarlarında Değişim Markaların Ön Plana Çıkması Online Alışveriş Sembolik Tüketimin Önem Kazanması Ev Ürünleri Satışında Artış Doğal Ürünleri Tüketmeye Yöneliş Tüketici Bilincinin Artması Kadının Toplumdaki Rolünün Değişmesi Geleneksel Ailenin Sonu

Tutundurma Bileşeni Olarak Satış

Satışın İşletme Açısından Önemi Satış elemanları bir işletmenin sahip olduğu en pahalı sermaye olarak bilinir. Satış uzmanlığı belirli nitelikleri gerektiren ve özellikle de sosyal beceriler açısından donatılmış özel bir gruba dahil olmak demektir. Satış elemanı, tüketiciye mesaj iletirken tüketicinin özelliklerine göre yaptığı sunumda uygun gördüğü değişiklikleri yapma esnekliğine sahiptir. Satış uzmanlığı çeşitli fonksiyonları içeren oldukça karmaşık ve insan ilişkilerinin önemli olduğu bir meslektir

Pazarlama ve Satış Çatışması Pazarlama bölümü ile satış bölümü ve elemanları arasında çatışma, az ya da çok her zaman ortaya çıkabilir. Pazarlamacılar, satışçıların dar görüşlü olduklarını, tüketicilerin tüketim deneyimleri üzerinde yoğunlaşmadıklarını, geleceği göremediklerini ve tüm pazarın farkında olmadıklarını düşünürler. Satışçılar ise pazarlamacıların pazar ve tüketicilerle yeterince temasta olmadıkları için gerçeklerden uzak olduklarını ileri sürerler. Bu farklı görüş ve inanışlar, işletme performansını olumsuz etkiler. Satış, eleştiriye açık mesleklerden biridir. Satışçı seçiminde özneli davranmak ve satışta yaşanabilecek olası etik dışı davranışların engellenmesi gerekir.

Pazarlama ve Satış Çatışması Pazarlama ile satış arasındaki çatışma kaynakları iki grupta ele alınabilir. Birinci gruptaki çatışma kaynakları, pazarlama programı ve bütçesinin dağıtımı ile ilgilidir. Satışçılar düşük fiyatı, pazarlamacılar doğru fiyatı savunurlar. Satışçılar tutundurmada satış gücüne, promosyonlara ve reklama ağırlık verilmesini savunurken, pazarlamacılar pazarı geliştirmeye, tüketici ilgisini artırmaya, ürün özelliklerini ve farklılıklarını vurgulamaya yönelmeyi savunurlar

Pazarlama ve Satış Çatışması - Çözümler Pazarlama bölümü ile satış bölümü arasındaki ilişkiler net olarak tanımlanıp belirlenmemiş ise, bölümlerin bağımsızlaşma eğilimleri artar. İlişkilerin iyice tanımlanması durumunda ise, anlayış birliği gelişmekte ve roller üzerinde anlaşma sağlanmaktadır. İki bölüm arasındaki sınırları belirleyerek ortak çalışma ve planlamayı arttırmak, çatışmayı azaltmaktadır. Bütünleşme, bölümlerin birbiri ile her bakımdan anlaşmasını sağlar. Satışçı, satış önerisini satarken, aslında kendisi ile birlikte firmasını ve onun pazarlama programını satmaktadır. Bu nedenle satışçı pazarlama anlayışını iyi özümsemelidir.