“Tıp Eğitimi Çalıştayı” 3 Mayıs 2018 DÖNEM II

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ ENGELLİLER UYGULAMA VE ARAŞTIRMA MERKEZİ 8 Mart Dünya Kadınlar Günü İÜ Engelli Kadın İstihdamını Tartışıyor Paneli
Farabi Değişim Programı Tanıtımı. Farabi Programı, Yüksek Öğretim Kurum- ları arasında, öğrenci ve öğretim üyesi değişim programıdır. Erasmus ile benzerlik.
Materyal Hazırlama Yönergesi Nisan, Materyal Ödevi2 Materyal Hazırlama Hazırlanan materyal vize sınavı yerine geçecek. Materyal ödevlerinin en son.
ADIYAMAN FEVZİ ÇAKMAK İLKÖĞRETİM OKULU SUNAY AKIN OYUNCAK KÜTÜPHANESİ.
Figen ŞENGÜL 1, Gülşah SEYDAOĞLU 2 Çukurova Üniversitesi, (1) Adana Sağlık Yüksek Okulu, (2)Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi AD Hemşirelik Eğitim Modellerinin.
Ulusal Yayınların Stratejik Önemi Prof. Dr. Çetin Erol Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Kardiyoloji AD YÖK Genel Kurul Üyesi.
“Tıp Eğitimi Çalıştayı” 5 Mayıs 2016 DÖNEM II Koordinatörlük Dr. Hale MARAL KIR Dr. Devrim DÜNDAR Dr. Aylin KANLI.
9. MEZUNİYET ÖNCESİ TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI TIP EĞİTİMİ ÖĞRENCİ KOMİSYONU DÖNEM 1 MERVE BİKEM UÇAR MUHARREM KARATAŞ.
KOORDİNATÖRLER TOPLANTISI (no:2) ECZACILIK FAKÜLTESİ.
9. MEZUNİYET ÖNCESİ TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI TIP EĞİTİMİ ÖĞRENCİ KOMİSYONU DÖNEM 3 Ömer Seytepe – Amina Majetic 1.
1 Sınav Güvenliği ve Sınav Yönetimi Daire Başkanlığı Ölçme, Değerlendirme Ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü.
9. MEZUNİYET ÖNCESİ TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI TIP EĞİTİMİ ÖĞRENCİ KOMİSYONU DÖNEM 4 CEYLAN KİY 1.
MÜFREDAT PLANLAMA Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 191.
Lisans Müfredatı ve Erken Klinik Eğitim Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 201.
TEFTİŞ SİSTEMİ VE İKS İLİŞKİSİ. İlköğretim Kurumları Standartları (İKS) Teftiş Sisteminde de bazı değişimleri beraberinde getirecektir (?) İlköğretim.
Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Hizmetleri Şube Md Yılı Faaliyet Raporu Sunumu.
Gazi Üniversitesi Bilgi Paketi Süreç Bilgilendirme Toplantısı 25 MART 2014.
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
ERASMUS+ GENÇL İ K KA2 İ L SOSYAL ETÜT VE PROJE MÜDÜRLÜ Ğ Ü.
1 “Öğrenci Merkezli Öğretim” Öğretmen Adayları Bakış Açısı ile Ne İfade Ediyor? Dr.Dürdane JACOBS Dr. Fahriye HAYIRSEVER.
Program Tasarım Modelleri
2014 ORTA ÖĞRETİME YERLEŞTİRME SİSTEMİ – 2015 E ğ itim- ö ğ retim yılında altı temel ders için 8. sınıfta ö ğ retmen tarafından dönemsel olarak.
Prof. Dr. Feral OGAN-BEKİROĞLU Yrd. Doç. Dr. Kürşad DURU
Emine Hoşoğlu doğan İstanbul şehir üniversitesi Eylül 2014
HARRAN ÜNİVERSİTESİNE VE İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİNE
ULUSAL AKREDİTASYONDA ANA GÖSTERGELER
“Tıp Eğitimi Çalıştayı” 8 Mayıs 2017 DÖNEM II
MÜHENDİSLİK ve MİMARLIK FAKÜLTESİ
10. TIP EĞİTİMİ ÖĞRENCİ ÇALIŞTAYI DÖNEM 4
Uzaktan eğitim; - eğitim sisteminden doğan yüksek maliyeti düşürme, geleneksel eğitim modelinden daha yüksek verimin alındığı sanal sınıf ortamında.
10. MEZUNİYET ÖNCESİ TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI TIP EĞİTİMİ ÖĞRENCİ KOMİSYONU DÖNEM 3 Ömer Tayyip Özen.
ENGELSİZ ÜNİVERSİTE FAALİYET RAPORU
EĞiTiMDE iLETiŞİM VE EĞiTiM ARAÇLARI
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
İç Hastalıkları Klinik Stajı GİRİŞ DERSİ
Öğretimin Uyarlanması
YENİ SINIF GEÇME YÖNETMELİĞİ
İLKNUR BAŞYİĞİT EĞİTİM KOMİSYONU BAŞKANI
ÖĞRETİM YILI “SAĞLIKLI YAŞAM VE HEMŞİRELİK” DERSİ DEĞERLENDİRME SONUÇLARI EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
NOT VERME VE MEZUNİYET.
ERASMUS+ AKADEMİK TANINMA
SAĞLIKLI YAŞAM VE HEMŞİRELİK II UYGULAMASI
ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ DERSİ
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
BİNGÖL ÜNİVERSİTESİ YABANCI DİLLER YÜKSEK OKULU
Kaynak Gösterme Teknikleri
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ÇUMRA İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
PARAMETRİK HİPOTEZ TESTLERİ
31 Ocak - 2 Şubat 2007 Dumlupinar Üniversitesi Kütahya
BİYOMEDİKAL MÜHENDİSLİĞİ LİSANS EĞİTİMİ
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
ÖĞRENME STİLLERİ.
11. MEZUNİYET ÖNCESİ TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI TIP EĞİTİMİ ÖĞRENCİ KOMİSYONU DÖNEM 2 ELİF YÜKSEL FURKAN CAN ÖZMEN.
KARABÜK ÜNİVERSİTESİ EDEBİYAT FAKÜLTESİ COĞRAFYA BÖLÜMÜ
İŞYERİNDE MÜHENDİSLİK EĞİTİMİ (İME)
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
Bologna Eşgüdüm Komisyonlarının
EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
FARABİ DEĞİŞİM PROGRAMI
Açıköğretim e-Destek Hizmeti
MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİM ŞUBESİ
Nimet IŞIK Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi İlköğretim Bölümü
ARAŞTIRMANIN YAZILMASI II: BİÇİMSEL KOŞULLAR
ABİDE (Akademik Becerilerin İzlenmesi ve DEğerlendirilmesi)
Sunum transkripti:

“Tıp Eğitimi Çalıştayı” 3 Mayıs 2018 DÖNEM II Prof.Dr. DenizŞAHİN

DÖNEM II Koordinatörlüğü Prof. Dr. Devrim DÜNDAR Prof. Dr. Deniz ŞAHİN Doç.Dr. Gürler AKPINAR Yrd. Doç. Dr. Aylin KANLI

Dönem II Amfisi Dönem II amfisi derslik-1 kapasitesi: 202 kişi Öğrenci sayımız 335 kişidir. Dönem II amfisi derslik-1 ve derslik-2 202’er kişi kapasiteye sahiptir. Teorik derslerin sunumları bu derslikten ekran üzerinden takip edilebilmektedir. Dönem II amfisi derslik-1 kapasitesi: 202 kişi Dönem II amfisi derslik-2 kapasitesi: 202 kişi

Demografik Özellikler SAYI 2017-2018 2016-2017 2015-2016 Toplam Öğrenci 315 335 299 Kız 162 163 148 Erkek 153 172 151 Gaziosmanpaşa Üniversitesi Tıp Fak. (Farabi) 1 - İstanbul Üniversitesi Cerrahpaşa TıpFak. (Farabi) Özel öğrenci statüsü Ondokuz Mayıs Üniversitesi

Demografik Özellikler SAYI 2017-2018 2016-2017 2015-2016 Yatay geçişle gelen 9 13 7 Sakarya Üniversitesi Tıp Fakültesi 1 İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Tıp Fakültesi Fatih Üniversitesi Tıp Fakültesi - Gaziantep Üniversitesi Tıp Fakültesi Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi Tıp.F. Erciyes Üniversitesi Tıp Fakültesi İstanbul Bilim Üniversitesi Tıp Fakültesi Akdeniz Üniversitesi Tıp Fakültesi Semmelweis Üniversitesi Tıp.F(Macaristan) Yakındoğu Üniversitesi Tıp Fakültesi(KKTC) 2 Halep Üniversitesi Tıp Fakültesi (Suriye) Şam Üniversitesi Tıp Fakültesi (Suriye) Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Azerbaycan Üniversitesi Tıp Fakültesi Okan Üniversitesi Tıp Fakültesi Pamukkale Üniversitesi Tıp Fakültesi

Ders Kurulu Kurul Başkanı 1. Dolaşım ve Solunum Prof. Dr. Melda YARDIMOĞLU YILMAZ 2. Sindirim Sistemi ve Metabolizma Prof. Dr. Meltem DİLLİOĞLUGİL 3. Ürogenital Sistem ve Endokrin Sistem Doç. Dr. Ayşe KARSON 4. Sinir Sistemi ve Duyu Organları Doç.Dr.Yusufhan YAZIR 5. Hastalıkların Biyolojik ve Psikososyal Temelleri Prof. Dr. Tijen UTKAN

Ders Kurulu Teorik Pratik Toplam TOPLAM 603 (597) 279 (278) 882 (875) 2017-2018 (2016-2017) Saat Pratik 2017-2018 (2016-2017) Toplam 1. Dolaşım ve Solunum 132 (132) 64 (72) 196 (195) 2. Sindirim Sistemi ve Metabolizma 91 (95) 53 (52) 144 (147) 3. Ürogenital Sistem ve Endokrin Sistem 117 (115) 170 (167) 4. Sinir Sistemi ve Duyu Organları 135 (122) 77 (64) 212 (186) 5. Hastalıkların Biyolojik ve Psikososyal Temelleri 128 (142) 32 (38) 160 (180) TOPLAM 603 (597) 279 (278) 882 (875) NOT: Pratik ders saatlerine her kurul için 1 saat danışmanlık saati eklenmiştir. NOT: Pratikler tabloda toplam saat olarak verilmiştir. Ancak öğrenciler farklı derslerin pratiklerine bölünmüş gruplar halinde girdikleri için, bu pratik saatleri öğrenci başına düşen pratik saatinden farklıdır.

Dersin adı Teorik Pratik (Saat) Fizyoloji 147 (147) 36 (40) * Anatomi 36 (40) * Anatomi 106 (107) 68 (60) Histoloji ve Embriyoloji 97 (97) 28 (28) Biyokimya 78 (77) 14 (14) Mikrobiyoloji 35 (34) 6 (6) Farmakoloji 29 (29) - Patoloji 4 (4) Aile Hekimliği 12 (14) Psikiyatri Çocuk Ruh Sağlığı 3 (3) Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları 1 (1) Kanıta Dayalı Tıp Klinik Beceri Laboratuarı (KBL) 58 (58) Probleme Dayalı Öğrenme (PDÖ) 8 (8) Klinik Korelasyon 10 (10) Paramedikal Ders (4) Yabancı Dil 56 (56) Seçmeli Ders 55 (52) Danışmanlık saati 4 (5) Toplam 598 (601) 281 (275) * Parantez içindekiler 2016-2017 Eğitim yılına ait saatlerdir.

Dönem II: Başarı Durumu Ders Kurulu Ortalama 2017-2018 2016-2017 2015-2016 1. Dolaşım ve Solunum 67 65,2 66,4 2. Sindirim Sistemi ve Met. 76 69,6 65,7 3. Ürogenital Sis. ve Endokrin Sis. 72 68,2 67,3 4. Sinir Sistemi ve Duyu Organları 74 5. Hastalıkların Biyolojik ve Psikososyal Temelleri 65 68,5 İlk 4 kurula göre 2017-2018 2016-2017 2015-2016 Not Ortalaması 70,5 67,5 68,35 Finalsiz geçen öğrenci sayısı 60 56 Finalsiz geçen öğrenci yüzdesi % 17,9 % 18,7

Genel Sorunlarımız Sınav salonlarının, görevli öğretim üyesi ve asistan sayılarının yetersizliği. Diğer sağlık kuruluşlarından alınan sağlık raporları. Kurul başkanlarının çalışmalara daha aktif katılımı (Kurul tanıtımı, Kurul sınavı değerlendirme ve Geri bildirimler) Kurul değerlendirmelerine daha aktif katılımları için kurul başkanlarına teşekkür ediyoruz. Katılımlar daha iyiye gidiyor.

Geri Bildirimler Kurul değerlendirme saatleri, Dönem II Koordinatörlüğü ve Kurul Başkanlarının aktif katılımları ile, kurul sınavı ile aynı gün yapılmıştır. Sınav sorularının gözden geçirilmesi Sorulara itirazların alınması ve ilgili öğretim üyelerine iletilmesi Geri bildirimlerin alınması

Geri Bildirimler: Eleştiriler Anatomi laboratuvarında gruplar çok kalabalık. Anatomi laboratuvarındaki materyaller yetersiz.” KBL materyaller yetersiz. Biyokimya laboratuvarları çok faydalı olamıyor.

Geri Bildirimler: Eleştiriler “Bazı sorular ve şıkları çok uzun olduğunda yapılan bir kelimelik değişiklik şıklarda fark edilemiyor, bildiğimiz soruyu yanlış yapıyoruz” “Bazı sorularda soruların zorluk derecesi ayarlanamıyor ya çok kolay ya çok zor orta zorlukta sorular çok az,” “Çıkmış sormamak adına çok fazla detay ve dolaylı soru soruluyor.” Bazı önerileri iyileştirilmeye çalışılıyor ancak asistan sayılarının eğitim olanaklarını zorluyor. Genelde hocalarımız 10 sorusu varsa 3 sorusu zor orta kolay şeklinde dağılım olmakta.

Geri Bildirimler: Eleştiriler “Teorik derslerin sıralaması daha uygun hale getirilebilir.” “Ders değişiklikleri olduğunda öğrenci işleri tarafından duyurusu yapılmalı” “Ders programında belirtilen saatlerden daha kısa süren dersler programda düzeltilmeli”

Geri Bildirimler: Takdir ettikleriniz  “Histoloji-Embriyoloji, Biyokimya, Fizyoloji ve Anatomi hocalarımız ve asistanlarımız çok iyiler.” “Kurul içinde dersler birbiri tamamlıyor, çok faydalı” “Probleme Dayalı Öğretim bizi klinik bakış açısına yaklaştırıyor, senaryo ile birlikte hastaya nasıl yaklaşılacağı, konu ile ilgili fizyoloji, anatomi, biyokimya hedefe yönelik çalışılıyor.” “Klinik korelasyon derslerinde yoklama alınsın, dersler daha faydalı hale gelebilir.”

Geri Bildirimler: Öğretim Üyeleri “Öğrencilerin derslere katılımı az / yeterli.” “Derslik ortamının yetersizlikleri ışık-ses-ısınma- ekran görüntüleri” “Kütüphane sınav saatlerinde öğrenciler kapalı olmalı.” Sınav yerleri öğrenci sayısına göre yetersiz Histoloji-Pataloji pratiklerinin yapıldığı Kuru Lab.da mikroskopik görüntülerin yansıtıldığı kamera sorununun giderilmesi Mikroprojeksiyon cihazının yenilenmesi. Eğitim materyali maketler arttırılmalı ve sanal eğitim setleri alınmalı. Laboratuvar malzemelerinin öğrenci sayısına göre alınması Detayların kitaplardan çalışılması gerekir. Slaytlar yol gösterici.

Tıp eğitiminde, öğrencinin eğitim gereksinimlerin tespit edilip karşılanması ve program kapsamında belirlenen öğrenme çıktılarının şeffaf bir şekilde değerlendirilmesine önem verilmektedir.  Kurul sınavı değerlendirme saatlerini her kurulun sonunda ders programlarımızda belirttiğimiz saatlerde uygulamaktayız. Ayrıca her kurul bitiminde kurula katılan öğretim üyeleri ile kurul değerlendirme toplantıları düzenlenmektedir. Bir sonraki yılın program hazırlıkları yapılmaktadır.

Tüm öğrencilerimize ve öğretim üyelerimize başarılar ve kolaylıklar dileriz.