İNOVASYON Yeni veya önemli ölçüde değiştirilmiş ürün veya sürecin; yeni bir pazarlama yönteminin; ya da iş uygulamalarında yeni yöntemlerin uygulanmasıdır.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Vet-Hek ŞİRKET PROFİLİ MİSYONUMUZ VİZYONUMUZ ÜRÜNLERİMİZ
Advertisements

İŞLETMELERİN ÇEVRESİ VE ÇEVRE FAKTÖRLERİ
Tosyöv Bursa Destekleme Derneği
GÜLOĞLU TİCARET Seracettin Güloğlu tarafından 1975 yılında kurulmuş olup, sektöre Teneke, Baca Armatürü ve Soba malzemeleri imalatı ile başlamıştır.
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
Sanayi Ar-Ge Proje Destek Başurusu Hazırlama Becerileri Geliştirme Çalıştayı ArGe_Projesi_Hazirlama_Calistayi (061110)
"Eğitimdir ki bir milleti ya özgür,
BÖLGESEL KALKINMANIN ÜÇ TEMEL SÜTUNU Three Pillars of Regional Development.
YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ PROJE DESTEK OFİSİ
YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME ve ÜRÜN YAŞAM SÜRECİ STRATEJİLERİ
GİRİŞİMCİLİK.
PROMOSYON  Kökeni Latince promotio kelimesinden gelen promosyonun anlamı fikir,öne çıkarmak olarak tercüme edilir.  Bir firmanın ya da bir arzın tanıtılması.
TİCARET, YENİLİK VE TEKNOLOJİ BİR ADIM ÖTENİZDE. Ege İhracatçı Birliklerine üye 7000’in üzerinde ihracatçı firma 12 sektörde, 181 ülkeye 7 milyar $’ın.
OYA KARAAĞAÇ ARYA SPONSORLUK VE İLETİŞİM DANIŞMANLIĞI
TEMEL YETENEK “Temel yetenek, bir işletmeyi başka işletmelerden ayıran, işletmenin vizyonunun gerçekleştirmesinde rol oynayan, rakipler tarafından kolayca.
KAŞİFLİK/MUCİTLİK ve YENİLİK ve GİRİŞİMCİLİK
KÜÇÜK İŞLETMELERDE PAZARLAMA İŞLEVİ VE YENİ PAZARLAMA YÖNTEMLERİ
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
YÖNT 102 – İŞLETMEYE GİRİŞ II
İNOVASYON.
İNOVASYON.
DİNAMİKLER Nisan 2008, İstanbul İNOVASYON  İnovasyon: bir ürün veya proseste verimliliği artırarak, etkinliği artırarak, maliyetleri düşürerek,
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
“21.Y.Y. Araştırmalarını, bilgi, iletişim ve teknoloji ile bütünleştiren, stratejik hedeflerini halkına benimsetebilmiş ve bunları ciddiyetle uygulamaya.
Reklamın Amaçları.
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
MÜŞTERİ İÇİN DEĞER YARATMA
Endüstriyel Pazarlarda Yeni Ürün Gelişimi ve Yönetimi
Pazarlama İlkeleri.
V- Örgüt Yönünün Belirlenmesi VİZYON, MİSYON, AMAÇLAR-HEDEFLER Örgütler kendilerini tanımlarlar. Bireylerin kişisel özellikleri ve hevesleri gibi örgütler.
Yenilik kaynakları.
Yenilik ve Yeni Ürün Altunışık-Özdemir-Torlak.
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
Yrd. Doç. Dr. Şule AYDIN TURAN
Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK
Topluluk İnovasyon Girişimi Süreç Açıklaması ve Yol Haritası Dokümanı 26 Mayıs
Garanti’de İnovasyon 1. Garanti’nin inovasyon anlayışı ve yaklaşımı
Elektronik pazarlama: – internetin kar yaratmak amacıyla kullanılması – birçok aşamayı ortadan kaldırmakta – daha hızlı ve daha düşük maliyetli –
MÜŞTERİ İÇİN DEĞER YARATMA. “Müşteri değeri olgusu, müşteri tatmini unsurlarına ek olarak, ürünün rakipler arasından nasıl seçildiğini, seçim kriterlerinin.
1 E-Ticaret ve Güvenli Ödeme Kısım I. E-Ticaret Kısım II. Güvenli Ödeme Umur YILMAZ Comtech Tic. Ltd
Proje Hazırlama Eğitimi Dr. Necati VARDAR KTO Karatay Üniversitesi Malzeme Bilimi ve Nanoteknoloji Mühendisliği Öğretim Üyesi.
CRM İÇIN STRATEJIK BIR YAKLAŞıM Hafta 5 – Adrian Payne Chapter 1 Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK.
KOBİLERDE AR-GE ve İNOVASYON
İNOVASYON.
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
Tedarik ziNCİRLERİ yÖNETİmi
ELEKTRONİK TİCARET Öğr. Gör. Canan ASLANYÜREK.
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
YÖNT 102 – İŞLETMEYE GİRİŞ II
İŞLETMENİN TARİHÇESİ, AMAÇLARI , SOSYAL SORUMLULUK VE ETİK
Mühendislik Ekonomisi
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
İNOVASYON İnovasyon nedir?
ÜRÜN ve FİYATLANDIRMA ÜRÜN KAVRAMI ve ÇEŞİTLERİ ÜRÜN GELİŞTİRME SÜRECİ
PAZARLAMA KANALLARI VE FİZİKSEL DAĞITIM
Yenilik Türleri (Radikal &Artımsal ve Ürün&Süreç Yeniliği) Doç. Dr. Ayşe GÜNSEL.
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
İNOVASYON.
PAZARLAMA SİSTEMİNE GİRİŞ Büşra YARADILMIŞ
Hazırlayan İNOVASYON BİLAL ÇİÇEK 8\A 759 İNOVASYON Önce sonra.
TEKNOLOJI VE TASARIM DERSI.
Pazarlama nedir? bilim, akademik disiplin? sanat?  uygulama alanı?
Bölüm 6. Pazarlama karması (stratejiler)
HEDEF PAZAR.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ISL 561 PAZARLAMA YÖNETİMİ
“Tek PPG” olarak yolumuza devam ediyoruz
GAS 208 PAZARLAMANIN TEMEL İLKELERİ ve HİZMET PAZARLAMASI
Sunum transkripti:

İNOVASYON Yeni veya önemli ölçüde değiştirilmiş ürün veya sürecin; yeni bir pazarlama yönteminin; ya da iş uygulamalarında yeni yöntemlerin uygulanmasıdır.

İnovasyonun diğer tanımı Yeni ve değişik fikirler üretmektir. Bu fikirler daha önce çözülmemiş sorunları çözmek veya daha önce karşılanmayan ihtiyaçlara cevap vermek amacıyla geliştirilebilir.

JETPACK-kuş gibi uçmak artık hayal değil.

_ Ya da zaten var olan pek çok ürün ve hizmeti daha güzel, daha kullanışlı, daha çok insanın işine yarayacak hale getirmeyi amaçlayabilir.

Kendi kendini temizleyen t-shirt

Yukardaki tanımlarda da görüldüğü gibi inovasyon sadece üründe yapılan bir yenilik değildir.İnovasyonun çeşitleri vardır. Bunları sırayla tanıyalım. 1.ÜRÜN İNOVASYONU: Tamamen yeni bir ürün yaratmak ya da mevcut olan bir üründe değişiklik yaparak pazara sunmaktır.

Göz kuruluğuna karşı geliştirilen göz kırpma gözlüğü üretildi Göz kuruluğuna karşı geliştirilen göz kırpma gözlüğü üretildi.Uzun süre göz kırpılmadığında , cam buharlanıyor göz kırpma hareketiyle camdaki buhar geçiyor.

Mısır soyucu

HİZMET İNOVASYONU: Tamamen yeni olan ya da önceki uygulamalara göre farklılık ya da yenilik içeren bir hizmet yaklaşımı, hizmetin sunumunda yapılan bir değişiklik ve hizmetin kullanımında yeni teknolojilerin kullanılmasıdır.

Gezici veteriner aracıyla yaralı hayvanlara ulaşmak daha kolay

Yemek sepeti,çiçek sepeti gibi siteler insanların yorulmadan, interneti kullanarak sipariş verebilecekleri uygulamalardır.

PAZARLAMA İNOVASYONU: Pazarlama yapılırken reklam, dağıtım ve ambalaj gibi alanlarda yeni yöntemlerin tercih edilmesi ya da mevcut yöntemler üzerinde yapılan değişiklik.

Dikkat çeken ambalaj tasarımları ürünlerdeki satışı artırır

Süreç inovasyonu Tamamen yeni veya önemli ölçüde geliştirilmiş üretim ya da dağıtım yöntemlerinin uygulanmasıdır. Ford tarafından geliştirilen seri üretim bantları güzel bir örnektir.

Seri üretimde robotların kullanılması

ORGANİZASYON İNOVASYONU: İşletmelerin organizasyon çalışmalarında yaptıkları yenilikler ya da yeni çalışma yöntemlerinin kullanılmasını kapsamaktadır. Örnek olarak, firma çalışanlarına karar almada daha fazla özerklik veriyorsa ve onları fikirleriyle katkıda bulunmaya teşvik ediyorsa bir organizasyonel modeli uyguluyordur.

İCAT ve İNOVASYON arasındaki fark: Daha önce var olmayan bir ürün ya da yöntemin insan çabasıyla ortaya çıkarılmasıdır. Herhangi bir kar amacı gütmez. İcadı yapan, bulan bir mucit vardır. Farklı ve yenilikçi düşünceler geliştirerek Bir ürün ya da hizmette değişiklik yapmaktır. İnovasyon yapmaktaki amaç kar sağlamaktır.

İcat örnekleri

İnovasyon örnekleri

Elektrikli araba

İnovasyon neden önemlidir? Firmalar sürdürülebilir büyüme sağlar, daha yüksek kar elde ederler, firmaların rekabet gücü artar. Müşteriler yüksek kaliteli ürün elde ederler, bu durum yaşam kalitesini artırır. Çalışanlar daha iyi iş imkanlarına sahip olur. İstihdam artışı ile işsizlik azalır. İhracat artar, dışa bağımlılık azalır ve ülke ekonomisi büyür.