NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
METİNLERİN SINIFLANDIRILMASI
Advertisements

Digital Signage teknolojisini ülkemize getiren ilk kuruluşlardan biri olan Sistem 9 Medya, Türkiye’nin en geniş, en yaygın, en güvenli ve işlevsel Digital.
Klasik Anlatı Sineması
STORYTELLING Game Design Denizer Yıldırım.
1-5 NİSAN GÖSTERMEYE BAĞLI EDEBİ METİNLER
HAZIRLAYAN:SONER ÖZTÜRK
Fazilet Hazal Burmabıyık
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Storytelling BTÖ716- Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ SİNEMA TARİHİ DÜNYADA SİNEMANIN GELİŞİMİ VE POPÜLERLEŞME SÜRECİ NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © Sanat Tasarım Fakültesi stf.nisantasi.edu.tr

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © Vertov-sine-göz Dram sinemasına karşı Vertov sine-gözü ortaya koymuştur. Ona göre sinema bütün hikayelerden arınmalıdır. Sinemanın esas işlevi hikaye anlatmak değil gerçekliği göstermektir. Makyaj, oyuncu, sahne düzenlemesi, diyalog gibi ögeler aslında gerçekliği bozan şeylerdir. Sinemacı gerçeği yakalamalıdır. Bunun içinde Vertov «Ben bir gözüm, ben bir mekanik gözüm» demektedir NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © Vertov-sine-göz Vertov, “sinema-göz”, “sinema-gerçek” uygulamalarıyla sinemayı kendine yabancı bütün öğelerden kurtarmaya çalıştı. Alıcıyı sokaklara, okullara, fabrikalara götürdü; yeni bir toplum yaratan insanları bu yaratma süreci içinde, doğaçtan saptamanın örneklerini verdi. Vertov’un yaşamı olduğu gibi yakalamak istemesi, belgesel filmlerin ortaya çıkmasının da temeli olur. Bu yüzden de belgesel film sürecinde en önemli akımlardan biri Sovyet Devrimi sırasında Dziga Vertov’un güncel film karelerini kurgulamasıyla ortaya çıkan haber filmleridir. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © Vertov-sine-göz Bu filmler, diğer haber filmlerinden farklı olarak toplumsal bir amaca hizmet ediyordu o da Rus halkını devrim hakkında bilgilendirmek. Vertov için görüntüyle imgeyi birbirine karıştırmak tam bir felakettir. Görüntü, insan gözünün veya kameranın kaydettiği, aldığı şeydir. Ama sinema aynı zamanda montajdır. İnsan gözüyle kamera aynı şeyleri görmezler ve farklı türden kısıtlıklara sahiptirler. Algıladıkları şeyler yalnızca görüntülerdir. Montaj olmasaydı, görüntüden imgeye geçilemezdi. Bu montaj anlayışıyla Vertov'un sinema-göz kuramı, önceki belge filmlerden tamamen ayrılır. Hikayesi günlük hayattır ve günlük hayatı montajlayarak imgeleştirir, senaryolu filmlerden de ayrılır. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © kaynaklar Rekin Teksoy’un Sinema tarihi I. Cilt, Oğlak Yayınları Rekin’Teksoy’un Sinema Tarihi II. Cilt, Oğlak Yayınları Dünya Sinema Tarihi-Kabalcı Yayınları NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©