Yüzde Problemleri Ve Çözümleri

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
 6. Hafta: Faiz Oranları ve Sıcak Para  İktisatta iki farklı «Faiz» tanımı vardır. 1.Sermaye faktörünün üretimden aldığı pay ve 2.Paranın fiyatı.  Bu.
Advertisements

ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
İŞLE 524 – İŞLE 531 Yönetim Muhasebesi
Girişimcilik Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL. Ders Akışı İşletmenin Amaçları İşletme Çevre İlişkisi.
SU HALDEN HALE GİRER. İŞTE YAĞMURUN OLUŞMASI! Yağmurun oluşmasında 2 işlem gerçekleşiyor. Yoğunlaşma ve buharlaşma. Güneş ışığının etkisi ile her gün.
 5. Hafta: İç ve Dış Borç  Kamu harcamaları, kamu gelirleri tarafından finanse edilemediğinde; 1.Para basılabilir (emisyon), 2.İç borçlanma yapılabilir,
AKIL (ZİHİN) HARİTASI.
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
©McGraw-Hill Education, 2014
DEPREME DAYANIKLI BETONARME YAPI TASARIMI
KONU: ATATÜRK ÖNDERLİĞİNDE ÖLÇÜLERDE YAPILAN YENİLİKLER
İNSAN BİLGİSAYAR ETKİLEŞİMİ: BİLİŞSEL BOYUT III. İBE alanında etkileşimi anlamaya çalışan uzmanlar, özellikle şema ve zihinsel modeller üzerinde yoğunlaşırlar.
TEMEL İŞLEVLERİNE GÖRE REHBERLİK
O R T L G İ M A A Ve Problem çözme.
KENDİMİZİ TANIMAK MESLEKLERİ TANIMAK MESLEK SEÇİMİNİN ÖNEMİ SEÇMEK İSTEDİĞİM MESLEKLER HAKKINDA NERELERDEN BİLGİ ALABİLİRİM.
Program Tasarım Modelleri
Dünya engelliler günü. Engelli Olmak Bir Engel Mi?
SIFAT ( ÖN AD) ÖRNEKLER: * Beyaz tahta * Görgülü kişi
Matematik 22 Gülhan Gülçin’den 3 yaş büyük, annesinden 22 yaş küçüktür. Üçünün yaşlarının toplamı 61 olduğuna göre Gülhan kaç yaşındadır? a) 11 b) 9 c)
Doç. Dr. Sait Y. KAYGUSUZ. SEMİNER İÇERİĞİ Pazarlama 1.FİNANSAL ANALİZDE KULLANILAN YÖNTEMLER 2.ANALİZ KAPSAMINDA İNCELENECEK KONULAR.
KONULAR BÖLÜM: Kesirler, Ondalık Kesirler, Yüzde
Hedef-Kazanım Belli bir alanda eğitilecek bireylere kazandırılmak istenen özellikler ya da yeterliklerdir. Kazanımın eğitim yoluyla kazandırılabilecek.
10.OLİGOPOL PİYASASI.
yapIlarIna göre fİİller
Uluslararası Pazarlama Araştırması
OKUL- ÇEVRE İLİŞKİLERİ
Sıklık Dağılımları Yrd. Doç. Dr. Emine Cabı.
Stokiyometri, element ölçme anlamına gelen Yunanca, stocheion (element) ve metron (ölçme) kelimelerinden oluşmuştur. Stokiyometri, bir kimyasal reaksiyonda.
130 Maddeden oluşmaktadır
TAM SAYILAR.
7.SINIFLAR TEKNOLOJİ TASARIM
Öğretimin Uyarlanması
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
ERASMUS+ AKADEMİK TANINMA
Bütünleştirme uygulamaları
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
SOSYAL FARKINDALIK PROJESİ
KESİRLERİ SAYI DOĞRUSUNDA GÖSTERMEK
5.Konu: Kimyasal Tepkimeler.
6. SAF MADDE VE KARIŞIMLAR
İŞLETME TÜRLERİ BÖLÜM 3.
Bölüm IV Öğretimde Görsel İşitsel Araçlar
EĞİLİM YÜZDELERİ (TREND) ANALİZİ
ÖZ GELİRLER.
PROJENİN AMACI Milli Eğitimin Temel Amaçlarında ifadesini bulan; beden, zihin, ahlâk, ruh ve duygu bakımlarından dengeli ve sağlıklı şekilde gelişmiş bir.
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
2-6 YAŞ ÇOCUK ELBİSE KALIBI
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Etkili Öğretmen Kimdir?
6.SAF MADDE VE KARIŞIMLAR
PROBLEM ÇÖZME VE ALGORİTMALAR
Bölüm 4: Tarımsal ürünlerin pazarlama fonksiyonları
5.ISI VE SICAKLIK Isı ve sıcaklık farklı kavramlardır bunları ayırt edebilmeliyiz. Isı iki madde arasındaki enerji alışverişidir. Sıcaklık ise bu maddelerin.
Maddeler doğada karışık halde bulunur
Okul Öncesi Eğitim.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Babam kare şeklinde bahçemizin bir kenarına20 satimetre
7. ÜRETİM VE MALİYETLER.
Gelişim ve Temel Kavramlar
DİL GELİŞİMİ KURAMLARI - II
Maç Sonucunun Belirlenmesi
5 Esneklik BÖLÜM İÇERİĞİ Talebin Fiyat Esnekliği
KUVVET VE SÜRTÜNME KUVVETİ
Yüzde Problemleri Ve Çözümleri
Sermaye Maliyeti Sermaye maliyeti; kullanılan veya kullanılması planlanan her çeşit kaynağın, maliyetlerinin ağırlıkları dikkate alınarak ortalamasının.
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
BİREYİ TANIMA TEKNİKLERİ
Bilgi Yönetimi ve Matematik Kümeler
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

Yüzde Problemleri Ve Çözümleri http://sunuindir.blogspot.com 17.02.2019

MATEMATİK Matematik fiziksel sistemlerden farklı olarak zihinsel bir sistemdir. Akıl yoluyla oluşturulur. Matematik bazı sembolleri kullanan bir dildir. İnsanda mantıklı düşünmeyi sağlar. Bilimde kullanıldığı gibi günlük yaşantımızda da kullanılır. 17.02.2019

GÜNLÜK YAŞAMDA MATEMATİK Yaşamda kullandığımız alanlar; Matematik daha iyi gemilerin lokomotiflerin, otomobillerin ve sonunda da uçakların tasarımı için kullanıldı. Ay’a roket gönderilmesinde de matematikten yararlanıldı. İşletme yöneticileri her zaman işlerinin nasıl gittiğini bilmek isterler. İşteki gelişmeyi göstermenin en basit yolu bir grafik çizmektir. Bu grafikler bir şirketin bir yıllık kazançlarını göstermektedir. Matematikte, iş yaşamında başka türlü bilgilerden de yararlanılmaktadır. Yani matematik Dünyayı anlatmamızda ve yaşadığımız çevreyi geliştirmede başvurduğumuz bir yardımcıdır. 17.02.2019

YÜZDE NEDİR? VE KULLANILDIĞI YERLER; Yüzdeler kesirleri yazmanın bir başka yoludur. “yüzde” sözcüğü “100 eşit parçaya bölünen bir büyüklüğün o sayı kadarlık parçası” anlamına gelir. Yüzde işareti olan “%” 100 sayısının rakamlarından oluşur. Bir mağaza her şeyde %20 indirim yapacağını ilan ettiğinde, bütün fiyatlarında beşte birlik bir düşüş olacak demektir. Yüzdeler, çoğunlukla fiyat indirimleri gibi değer değişimlerini ifade etmek için kullanılır. Hayat pahalılığındaki, yani geçim giderlerindeki artışları anlatmak için de yüzdelerden yararlanılır. 17.02.2019

çözüm: malın tamamını x düşünürsek; 1-)Bir malın 1/3 ü %25, geri kalanı da %30 kârla satılıyor. Eğer malın tamamı %35 kârla satılsaydı, 200000 lira daha fazla kâr edilmiş olacaktı. Bu malın mal oluş fiyatı kaç liradır? çözüm: malın tamamını x düşünürsek; x . 125 + 2x . 130 = x . 135 –200000 3 100 3 100 100 125x+260x - 135x =-200000 300 100 (3) 385x-405x = -200000 300 -20x = -600000 x = 3000000 lira olur. 17.02.2019

2-)Bir tüccar satın aldığı malın 3/5 ini %10 kârla, kalanını %5 zararla satıyor. Eğer malın hepsini %15 kârla satsaydı 132000 L fazla kâr elde edecekti. Satılan mal kaç liradır? (1. Alışverişte) Çözüm: satılan mal 100L olsaydı; 100 . 3 =60L 60. 10 =6L kâr 5 100 100-60=40L(kalan) 40. 5 =2L 100 6-2=4L kâr yapardı. (2. Alışverişte) Tamamını %15 kârla satınca: 100 . 15=15L kâr yapar. 100 2.alışverişte 1.alışverişe göre; 15-4=11L fazla kâr eder. 11L fazla kârı 100Ldan ederse 132000 L fazla kârı x L dan eder D.O X = 132000.100=1200000 11 17.02.2019

3-)%20 kârla 540000 lira satılan bir malın %10 zararla kaç liraya satıldığını bulunuz. Çözüm: Bu malın maliyeti x olsun. mal+kar = satış 540000 x+x. 20 x + 20x =540000 100 1 100 1 (100) (1) (100) 100x+20x =540000.100 120x=540000 100 100 x=540000000 120 x=450000 liradır. satış fiyatı maliyetin %90 ıdır. 100-10 buna göre 450000. 90 = 405000L bulunur. 90 100 17.02.2019

4-)Bir kırtasiyeci farklı iki tükenmez kalemin birini %25 kârla 600000 liraya diğerini de 25 zararla 600000 liraya satıyor. Bu kırtasiyecinin bu iki tükenmez kalemin satışındaki kâr zarar durumu nasıldır? Çözüm; 1.Kalem: maliyetin 125 i 600000 liradır. 100 5 x+25x = 600000 125x=600000 100 100 4 x=600000.4 x=480000 lira 5 1.kalemden yapılan kâr; 600000-480000=120000 liradır. 2.kalem; Maliyetin %75 i 600000 liradır. %75 600000 %100 x D.O 4 200000 100. 600000 =800000 maliyet 75 3 2.kalemden yapılan zarar: 800000-600000=200000 liradır. Buna göre, kırtasiyeci 200000-120000=80000 L zararlıdır. 17.02.2019

5-)Bir kırtasiyeci kalemlerin tanesini a liradan satarsa toplam b lira zarar, c liradan satarsa toplam d lira kâr edecektir. Buna göre hangi işlem yapılırsa kalem sayısı bulunur? Çözüm: kalem sayısı: x maliyeti y lira olsun. x.a =y-b alış+kâr=satış x.c =y+d alış-zarar=satış (x. a-x.c) =-b-d x(a-c)=--b-d x(c—a)=b+d x=b+d c-a olur. taraf tarafa çıkarma işlemi yaptık. 17.02.2019

6-) Bir dikdörtgenin eni ¼ ü kadar küçültülür 6-) Bir dikdörtgenin eni ¼ ü kadar küçültülür. Boyu 2/3 ü kadar büyütülürse, alanı % kaç oranında artar? Çözüm: Dikdörtgenin enini 4’ e, boyunu 3’ e bölünebilen sayılardan seçelim boy 6 birim, en 4 birim olsun. 4. 1 =1 eni = 4-1=3 olur. 4 6. 2 =4 boyu = 6+4=10 olur. 3 ilk alan = 4.6=24 son alan = 10.3 =30 artış miktarı = 30-24 = 6 6 = x x= %25 artar. 24 100 17.02.2019

7-)Bir sınıftaki öğrencilerin 1. dönem sonundaki başarı oranı %60tır 7-)Bir sınıftaki öğrencilerin 1.dönem sonundaki başarı oranı %60tır. Başarısız öğrencilerin, 2.dönem sonundaki başarı oranı %70 ise bu sınıftaki öğrencilerin yıl sonundaki başarı oranı % kaçtır? Çözüm: Sınıftaki öğrencileri 100 kişi kabul edelim. 100 kişinin 60’ı 1.dönem sonunda başarılıdır. 100-60 =40 kişi başarısız 40. 70 = 28 kişi 2.dönem sonunda başarılı 100 60+28 =88 ise yıl sonunda başarı oranı %88 dir. 17.02.2019

8-)Bir hamur piştikten sonra ağırlığının %25 i kadar azalıyor 8-)Bir hamur piştikten sonra ağırlığının %25 i kadar azalıyor. 600 gramlık ekmek için kaç gram hamur gereklidir? Çözüm: Hamur x olsun. x. 75 =600 100 75x = 600.100 x = 60000 =800 gram hamur gereklidir. 75 17.02.2019

9-)40 kg tuzlu suyun, tuz oranını %24’ten %30’a çıkarmak için kaç kg su buharlaştırılmalıdır? Çözüm: Tuz oranı =tuz miktarı olduğundan, (tuz+su)miktarı 40 . 24= 9,6 (tuz miktarı) 100 9,6 = 30 ise, 40-x 100 960=1200-30x 30x = 240 ise, x = 8 kg olur. 17.02.2019

10-) 100 kg şekerli suyun %40’ı şekerdir 10-) 100 kg şekerli suyun %40’ı şekerdir. Bu şekerli suya kaç kg su katalım ki karışımın şeker oranı %20 olsun? Çözüm: 100. 40 = 40 kg şeker 100 Karışım = saf madde miktarı oranı karışımın tamamı formülünden; 20 =40 ise ; ( x kg su ilave edildiğini düşünelim) 100+x x = 100 kg olur. http://sunuindir.blogspot.com 17.02.2019