NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Kurumsal İletişim: İşletmelerin amaçlarını gerçekleştirmek için uyguladıkları stratejileri ve planladıkları iletişim çalışmalarının bir entegrasyonudur.
Advertisements

PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: TUTUNDURMA
REKLAMCILIK Hafta 5.
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
BÖLÜM X HALKLA İLİŞKİLER.
Kişisel satış, Satış geliştirme, Reklam ve Halkla İlişkiler
Halkla ilişkiler Tüm işletmelerin varoluş ve işleyiş amaçlarını topluma yeterince açıklayabilme arzularıdır.
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
Sağlık Hizmetlerinde İletişim ve Halkla İlişkiler
Pazarlama İlkeleri.
Müşteri Odaklı Mobil Pazarlama ve Mobil Reklam
Reklam ve Halkla İlişkiler
REKLAMCILIK Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN. Reklamda Kampanya Süreci ve Strateji  Kampanyanın amacı açık ve doğru bir biçimde saptanmalıdır.  Pazarlama.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
Sağlık Hizmetlerinde Tutundurma Politikaları
PAZARLAMA İLETİŞİMİ (Pİ)
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ halkla ilişkiler 5. Halkla ilişkilerin ilişkide olduğu alanlar (REKLAMCILIK, LOBİCİLİK) NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi iisbf.nisantasi.edu.tr

Halka ilişkilerin İlişkide Olduğu Alanlar (reklamcılık, lobicilik) Reklam mesajlarında mallar, hizmetler, vaatler, ödüller, sorunlara çözümler vardır. Reklamın temel amacı satışlara olumlu yönde katkı sağlamaktır. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

Halka ilişkilerin İlişkide Olduğu Alanlar (reklamcılık, lobicilik) Tüketiciyi bir ürünün nereden alınacağı, ürünün neler yapabileceği, kullanıcıya ne gibi faydalar sağlayabileceği konusunda bilgilendirir. Söz konusu markanın hala aynı olduğu, aynı faydaları sağlayacağını, markanın güvenilir ve sağlam olduğunu hatırlatır, müşterinin güvenini tazelemektedir. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

Halka ilişkilerin İlişkide Olduğu Alanlar (reklamcılık, lobicilik) Halkla ilişkiler ile reklamcılık arasında, Satış ve kurum imajı Yer-zaman satın alma ve haber NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

Halka ilişkilerin İlişkide Olduğu Alanlar (reklamcılık, lobicilik) Hedef kitle Dönem Bütçe bakımından farklılıklar görülmektedir. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

Halka ilişkilerin İlişkide Olduğu Alanlar (reklamcılık, lobicilik) Lobicilik; meclis koridorlarında, yasa koyucuların belli yönde oy kullanmasını sağlamak için yürütülen kulis çalışmalarını içermektedir. Halkla ilişkiler de gerçekleri anlatarak hedef kitleyi belli inanç ve eylemelere yöneltecek yolda etkileme ilk amaçtır; “lobicilikte” ise hedef, yasaları yapanlardır. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © kaynaklar Okay, A. ve Okay, A. (2013). Halkla İlişkiler Kavram Strateji ve Uygulamaları, (6. Basım), İstanbul: Der Yayınları. Göksel, A. B. ve Yurdakul, B, N. (2013). Temel Halkla İlişkiler Bilgileri, İzmir: Ege Üniversitesi Yayınları. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©