Örgüt yapısı ve özel eğitim

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
573 Sayılı Kanun Hükmünde Kararname. Madde 3 “Kaynaştırma”, özel eğitim gerektiren bireylerin diğer bireylerle karşılıklı etkileşim içinde bulunmalarını.
Advertisements

ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ. ÖZEL EĞİTİMİN TANIMI Özel eğitim nedir? Özel eğitim; özel eğitim gerektiren bireylerin eğitim gereksinimlerini karşılamak için.
DESTEK EĞİTİM HİZMETLERİ. İÇİNDEKİLER  DESTEK EĞİTİM HİZMETLERİ OKULLARDA DESTEK EĞİTİM HİZMETİ NERELERDE VERİLİR? NEDEN DESTEK EĞİTİM? DESTEK EĞİTİM.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
KAYNAŞTIRMA YOLUYLA EĞİTİM UYGULAMALARI
AVRUPA BİRLİĞİ SİSTEMİNDE ENGELLİLER ve ÖZEL EĞİTİM
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ MADDE ay arasındaki özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin okul öncesi eğitimi zorunludur. Ancak,
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
* Her aşamadaki tanılamada, bireyin eğitsel performans düzeyi belirlenir, gelişim alanlarındaki özellikleri değerlendirilir ve bu değerlendirme sonuçları.
DESTEK EĞİTİM ODASI.
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
Filiz DİKİCİ Psikolojik Danışman ÜSTÜN ZEKALILAR.
KONYA BİLİM VE SANAT MERKEZİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI.
Program Tasarım Modelleri
1. ÜNİTE ÖZEL EĞİTİM SÜRECİ.
YETİŞKİN İYİLEŞTİRME BÜROSU
EĞİTİM ORTAMLARININ DÜZENLENMESİ
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR
BDÖde Kullanılan Yaygın Formatlar
Türkiye'deki Yasal Düzenlemeler
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARI
Kişisel-Sosyal Rehberlik
Bu BEP’in Geliştirildiği BEP Toplantısı
ÇAĞDAŞ EĞİTİM SİSTEMİNDE ÖĞRENCİ KİŞİLİK HİZMETLERİ VE REHBERLİK
ÖZEL EĞİTİMİN TEMEL İLKELERİ
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ
Öğretimin Uyarlanması
Eğitsel Rehberlik Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
NOT VERME VE MEZUNİYET.
ENGELLİ ÇOCUKLARI TANIMA VE DEĞERLENDİRME
Bütünleştirme uygulamaları
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARININ (BEP) HAZIRLANMASI
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
BİLSEM NEDİR? “Bilim ve Sanat Merkezi, okul öncesi eğitim, ilkokul, ortaokul ve lise çağındaki özel yetenekli öğrencilerin bireysel yeteneklerinin farkında.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
2. Sağlık hizmetleri.
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Hüseyin Temizel Ortaokulu BEP ve özel eğitim hizmetleri
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
10. Sınıf alan-dal seçimi REHBERLİK SERVİSİ.
EĞİTSEL DEĞERLENDİRME VE TANILAMA
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
OSMANİYE BİLİM VE SANAT MERKEZİ
Yrd.doç.Dr. H. Deniz GüllerOĞlu
Eğitsel Rehberlik.
Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisinin Tanıtımı
EĞİTSEL VE DAVRANIŞSAL DEĞERLENDİRME- ASSESSMENT Ders 2: Yasal Düzenlemeler Prof. Dr. Tevhide Kargın.
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
HAZİRAN DÖNEMİ SEMİNER ÇALIŞMALARI
Okul Öncesi Eğitim.
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
ÖĞRENME STİLLERİ.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Geliştirme Genel Müdürlüğü
Etik.
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
DESTEK EĞİTİM Destek Eğitim Odası. DESTEK EĞİTİM Destek Eğitim Odası.
ÖZEL DURUMLARDA( HASTALIK-KAZA) PSİKOLOJİK DESTEK
Program geliştirme.
Ergenlikte Psikososyal Sorunlar
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
Geliştirme Genel Müdürlüğü
BİREYİ TANIMA TEKNİKLERİ
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Sunum transkripti:

Örgüt yapısı ve özel eğitim

PDR’de Örgüt ve Personel Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri yönetmeliği Bakanlık düzeyindeki yapı: Bakan- Müsteşar- Müsteş.Yard.- Temel Eğitim Genel M.- Ortaöğretim Genel M.-Din Öğretimi Genel M.- Özel Eğitim ve Rehberlik Genel M. YRD. DOÇ. DR. SERKAN VOLKAN SARI- PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK

YRD. DOÇ. DR. SERKAN VOLKAN SARI- PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK Özel Eğitim ve Rehberlik Genel M. Rehberlik hizmetleri daire bşk Özel yeteneklerin geliştirilmesi daire bşk Özel eğitim ve kaynaştırma daire bşk İzleme ve değerlendirme daire bşk Araştırma-geliştirme ve projeler daire bşk Programlar ve öğret.materyalleri d.bşk Eğitim politikaları daire bşk. YRD. DOÇ. DR. SERKAN VOLKAN SARI- PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK

YRD. DOÇ. DR. SERKAN VOLKAN SARI- PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK İl düzeyinde: İl Milli Eğitim Müd. Milli Eğitim Müd.Yard/Şube Müd Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri il danışma komisyonu RAM Okul müdürlükleri YRD. DOÇ. DR. SERKAN VOLKAN SARI- PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK

YRD. DOÇ. DR. SERKAN VOLKAN SARI- PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK Okul düzeyinde: Müdür Müdür yardımcısı PDR hizmetleri okul yürütme kurulu Koordinatör rehber öğretmen (psik.dan) Rehber öğretmen Sınıf rehber öğretmeni Diğer öğretmenler YRD. DOÇ. DR. SERKAN VOLKAN SARI- PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK

YRD. DOÇ. DR. SERKAN VOLKAN SARI- PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK ÖZEL EGİTİMDE PDR Temel kavramlar: Özel eğitim gerektiren birey Bireysel eğitim programı - ÖEİOB gelişim özellikleri ve performansları doğrultusunda belirlenen hedeflere yönelik hazırlanan programdır. Kaynaştırma Yetersizlik - Normal yaşam becerilerini yerine getirememe durum Sapma - Psikolojik, fizyolojik ve zihinsel gelişiminde oluşan kalıcı veya geçici kayıplardır. YRD. DOÇ. DR. SERKAN VOLKAN SARI- PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK

YRD. DOÇ. DR. SERKAN VOLKAN SARI- PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK Özel eğitimin tanımı Bireylerin özel eğitim ihtiyaçlarını karşılamak amacıyla, özel olarak yetiştirilmiş personel, geliştirilmiş eğitim programları ve yöntemleri ile bu bireylerin özelliklerine uygun ortamlarda sürdürülen eğitim faaliyetleridir (MEB). YRD. DOÇ. DR. SERKAN VOLKAN SARI- PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK

YRD. DOÇ. DR. SERKAN VOLKAN SARI- PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK Özel eğitimin amacı Türk Milli Eğitiminin genel amaç ve temel ilkeleri doğrultusunda; a) Özel eğitim hizmetleri özel eğitim ihtiyacı olan bireylerin ihtiyaçları, yeterlikleri, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda kendi kendilerine yeterli bir duruma gelmelerini; iş-meslek hayatına kazandırılmalarını... YRD. DOÇ. DR. SERKAN VOLKAN SARI- PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK

YRD. DOÇ. DR. SERKAN VOLKAN SARI- PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK b) Psikolojik danışma ve rehberlik hizmetleri; bireyin tüm yönleriyle en üst düzeyde gelişimi ve uyum sağlaması için gerekli seçimleri, yorumları, planları yapmasına ve kararlar almasına yarayacak beceriler kazanmasına yardım etmeyi amaçlar. YRD. DOÇ. DR. SERKAN VOLKAN SARI- PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK

Özel Egitime Muhtaç Çocukların Tanımlanması Tıbbi tanılama ve egitsel tanılama kullanılmaktadır Tıbbi tanılama: bazı hastanelerde kurulacak kurullar tarafından ya da hekim tarafından yapılmaktadır. YRD. DOÇ. DR. SERKAN VOLKAN SARI- PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK

YRD. DOÇ. DR. SERKAN VOLKAN SARI- PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK Egitsel tanılama süreci: Okul çalışanlarından alınan bilgiler Uygun testlerin uygulanması Okul dışı çevreden edinilen bilgiler Yaşıt- arkadaşlarının görüşlerinin alınması Disiplinler arası bilgilerin bir araya getirilmesi YRD. DOÇ. DR. SERKAN VOLKAN SARI- PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK

Tanılama sürecinde dikkate alınması gereken ilkeler Erkenlik Bütünlük ve derinlik Alternatiflik Profesyonellik Erken müdahale ve izleme İş birliği ilkesi Kayıt tutma - Tanıdan sonraki izleme sürecindeki degişimler... YRD. DOÇ. DR. SERKAN VOLKAN SARI- PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK

Engelliligin nedenleri ve sınıflandırılması Zihinsel gelişim yönünden ÖEİDÇ a)Zihinsel engelli çocuklar (Zeka testi) Hafif zihinsel gerilik (55-69 puan) Orta (40-54 puan) Agır (25-39 puan) Çok agır (24 puan ve altı) Zihinsel geriliğe neden olan bazı hastalıklar: Down sendromu: kromozom hatası Fenilketanüri: kalıtımsal metabolizma hastalığı (mama teadvisi) YRD. DOÇ. DR. SERKAN VOLKAN SARI- PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK

YRD. DOÇ. DR. SERKAN VOLKAN SARI- PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK b)Üstün yetenekli çocuklar Genel zeka gelişiminde üstün olmak Problemlere yaratıcı çözüm bulma becerisi Yüksek motivasyon YRD. DOÇ. DR. SERKAN VOLKAN SARI- PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK

YRD. DOÇ. DR. SERKAN VOLKAN SARI- PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK 2.Fiziksel Gelişim Yönünden ÖEİDÇ a)İşitme engelliler b)Görme engelliler Yenidoganın göz bebeginin beyaz renge yakın olması 6-8 haftalık bebekte yüze bakma, gülümseme refleksinin olmaması Aşırı hareket Gözleri kaşıma ve çok yaklaştırma YRD. DOÇ. DR. SERKAN VOLKAN SARI- PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK

YRD. DOÇ. DR. SERKAN VOLKAN SARI- PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK c)Ortopedik engelli çocuklar d)Konuşma engelli çocuklar İki yaş çocuğunun konuşma anlaşılırlığı %50, Üç yaş çocuğunun %75-80 Dört yaşta %100 olması beklenir. Kekemelik YRD. DOÇ. DR. SERKAN VOLKAN SARI- PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK

YRD. DOÇ. DR. SERKAN VOLKAN SARI- PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK 3.Davranış bozukluğu olan çocuklar En az altı ay süreyle aşağıdaki belirtiler: Hırsızlık Yalan Evden kaçma Yangın çıkarma Okuldan kaçma Eşyalara zarar verme Hayvanlara eziyet YRD. DOÇ. DR. SERKAN VOLKAN SARI- PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK

YRD. DOÇ. DR. SERKAN VOLKAN SARI- PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK 4.Öğrenme Güçlüğü Olanlar Afazi: beyin zedelenmesi sonucu sözel veya yazılı dili anlamada zorluk Apraksia: Merkezi sinir sistemi hasarı sonucu hareketlerde bozulma Disleksia: okuma güçlüğü Diskalkula: sayı, simge, sıra gibi kavramlara karşı uyumsuzluk YRD. DOÇ. DR. SERKAN VOLKAN SARI- PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK

YRD. DOÇ. DR. SERKAN VOLKAN SARI- PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK 5.OSB olan çocuklar: Otizm: toplumsal etkileşimde ve iletişimde yetersizlikler ile davranış ilgi ve etkinliklerde sınırlı, basmakalıp ve yineleyici örüntüler... Asperger: Otizmin yanında ilgi darlığı da görülür. Otizmden ayırılan yanı normal zamanda konuşmaya başlar ve aşırı bilgiçlik gibi özellikler görülür. Rett sendromu: yalnız kızlarda görülür. Kafatası büyümesinin durmasıyla başlar. YRD. DOÇ. DR. SERKAN VOLKAN SARI- PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK

YRD. DOÇ. DR. SERKAN VOLKAN SARI- PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK Kaynaştırma Kaynaştırma eğitimi engelli çocuklara an az kısıtlayıcı ortamı sağlamayı amaçlar. ÖEMÇ gereksinimlerinin en düzeyde karşılanması amacını taşır. Eğitimle sosyal yaşam buluşmuş olur. YRD. DOÇ. DR. SERKAN VOLKAN SARI- PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK

YRD. DOÇ. DR. SERKAN VOLKAN SARI- PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK Türkiye’de PDR YRD. DOÇ. DR. SERKAN VOLKAN SARI- PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK