Ölçüt 4 Öğretim Planı ve Ölçüt 5 Öğretim Kadrosu

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

Bologna Sürecinde Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Deneyimi Doç. Dr. Sema ERGÖNÜL MGSÜ BEK üyesi MSGSÜ ADEK Koordinatörü 28 Mayıs 2010.
KALİTE ETİKETLERİ VE ÖDÜLLER Ayşe SAYLIK TR Ulusal Destek Servisi.
REHBERLİK VE VE KİŞİSEL GELİŞİM MERKEZİ MERKEZİ. ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE YENİ SİSTEM.
ODTÜ Bilgisayar Mühendisliği Tanıtım Günleri Temmuz 2005.
ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNE YÖNELİK İŞBAŞI EĞİTİM ve GİRİŞİMCİLİK EĞİTİM PROGRAMI TÜRKİYE İŞ KURUMU.
KAS-İSKELET SİSTEMİ ve REJENERATİF TIP YÜKSEK LİSANS PROGRAMI
Prof.Dr. Muzaffer Elmas BOLOGNA EŞGÜDÜM KOMİSYONU Bologna süreci “Yıllık Eylem Planı Çalışma alanlarında iç ve dış paydaşlara bilgilendirme.
. Bologna Sürecinde İç Denetçilerin Rolü (YÖK Düzeyinde) Hazırlayan: Süreyya SÜZEN Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı İç Denetçisi.
Veri Toplama ve Değerlendirme Sistemi Tanıtım Toplantısı.
MÜFREDAT PLANLAMA Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 191.
Lisans Müfredatı ve Erken Klinik Eğitim Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 201.
Performans ve Ücret Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN
TEFTİŞ SİSTEMİ VE İKS İLİŞKİSİ. İlköğretim Kurumları Standartları (İKS) Teftiş Sisteminde de bazı değişimleri beraberinde getirecektir (?) İlköğretim.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu YÜKSEKÖĞRETİM KURULU STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRESİ BAŞKANLIĞI.
PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI 7-Ö ğ retim Üyesi Yeti ş tirme Programı YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI.
Yrd. Doç. Dr. Nuray Ç. Dedeoğlu İlköğretim Matematik Eğitimi
Fen tutum. Fen eğitimi ve fene karşı tutum ile ilgili araştırmalar incelendiğinde öğrencilerin, öğretmen adaylarının ve öğretmenlerin fene karşı tutumları,
GRUNDTVIG Yetişkin Eğitimi ve Yaşam Boyu Öğrenme.
BARTIN ÜNİVERSİTESİ’NDE BOLOGNA SÜRECİ bologna.bartin.edu.tr.
1 MÜHENDİSLİK DEKANLARI KONSEYİ 8. Toplantısı 22 Mayıs 2004 MÜHENDİSLİK DEKANLARI KONSEYİ 8. Toplantısı 22 Mayıs 2004 Değerlendirme ve Kapanış Oturumu.
Bu slayt, ön lisans öğrencilerimize son sınıfta ya da mezun olduktan sonra başvuru yapabilecekleri sınavlar hakkında bilgi verme amaçlı hazırlanmıştır.
Prof. Dr. Feral OGAN-BEKİROĞLU Yrd. Doç. Dr. Kürşad DURU
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
MATHS: REAL OR FICTION (MATEMATİK: GERÇEK YA DA KURGU)
Emine Hoşoğlu doğan İstanbul şehir üniversitesi Eylül 2014
İSTANBUL GELİŞİM ÜNİVERSİTESİ
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
MÜHENDİSLİK ve MİMARLIK FAKÜLTESİ
Mühendislikte Akreditasyon ve Kalite Sistemi
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘ü’
ENGELLİ ÇOCUKLARI TANIMA VE DEĞERLENDİRME
Entegre Müfredat Modeli
Aile Atölyeleri Projesi
BİLSEM NEDİR? “Bilim ve Sanat Merkezi, okul öncesi eğitim, ilkokul, ortaokul ve lise çağındaki özel yetenekli öğrencilerin bireysel yeteneklerinin farkında.
Teknolojİ ve tasarIm dersİ
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Bilgisayar Programcılığı
Yükseköğretim Kurumları Sınavı
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Y ÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI
S.Ü.ÇUMRA MESLEK YÜKSEKOKULU
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
Yrd.doç.Dr. H. Deniz GüllerOĞlu
Eğitim-öğretim Yılı Bandırma Rehberlik Araştırma Merkezi
ÖĞRETİM ARAÇ-GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
Üniversitelerarası Girişimcilik ve Yenilikçilik Endeksi
Akreditasyon ve Yeterlilikler Çerçevesinde
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
BİYOMEDİKAL MÜHENDİSLİĞİ LİSANS EĞİTİMİ
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
PROGRAM DEĞERLENDİRME
Temel Bilgisayar Bilimleri Dersinde Online Sınav Uygulaması
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Uygulama Ortamına İlişkin Etik Sorumluluklar
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
İŞYERİNDE MÜHENDİSLİK EĞİTİMİ (İME)
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
Bologna Eşgüdüm Komisyonlarının
EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
Bitirme Tezi/Mühendislik Tasarımı Proje Türkçe Başlığı
BATMAN ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ ( )
Yasal Çerçeve Yapılan Çalışmalar Yapılması Gereken Çalışmalar
BAP Koordinatörlüğünün Görev ve Sorumlulukları
ARAŞTIRMANIN YAZILMASI II: BİÇİMSEL KOŞULLAR
Üniversite ve Akademik Dürüstlük Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
Sunum transkripti:

Ölçüt 4 Öğretim Planı ve Ölçüt 5 Öğretim Kadrosu Öğr.Gör. Feride GİRENİZ

MÜDEK Ölçüt 5. Eğitim Planı Ölçüt 6. Öğretim Kadrosu

TURAK Ölçüt 4 Öğretim Planı 4.1 Öğretim Planı (Müfredat) Tablo 4.1 Lisans Öğretim Planı 4.2 Öğretim Planının İçeriği Tablo 4.4 Dersler ve Öğrenci Sayıları 4.3 Öğretim Planını Uygulama Yöntemi 4.4 Öğretim Planı Yönetim Sistemi 4.5 Alan Uygulama Deneyimi 4.6 Ders Nitelikleri Ölçüt 5 Öğretim Kadrosunun Sayıca Yeterliliği 5.1 Öğretim Kadrosunun Sayıca Yeterliliği Tablo 5.1 Öğretim Kadrosu Yük Özeti 5.2 Öğretim Kadrosunun Nitelikleri Tablo 5.2 Öğretim Kadrosunun Analizi 5.3 Atama ve Yükseltme

EPDAD 1.1. Amaç ve Hedefler 2. Öğretim Elemanları ve Yetiştirilmesi 1. Öğretimin Planlanması, Uygulanması ve Değerlendirilmesi 1.1. Amaç ve Hedefler 1.2. Eğitim ve Öğretim Programları 1.3. Öğretim Programının İçeriği ve Düzenlenmesi 1.4. Öğretme-Öğrenme ve Öğrenci Değerlendirme Süreçlerinin Niteliği 1.5. Bölüm 1 Hakkında Değerlendirme 2. Öğretim Elemanları ve Yetiştirilmesi 2.1. Öğretim Elemanlarının Sayıları ve Nitelikleri 2.2. Öğretim Elemanı Yetiştirme 2.3. Bölüm 2 Hakkında Değerlendirme

Programda verilen tüm dersler tabloya eklenecek.

Tabloda işaretli olan Notlar: (1)Öğretim dili Türkçe olmasa bile ders adını Türkçe yazınız. (2)Öğretim dilini yazınız. (3)Öğrenci başarı hesaplamalarında kredi ve AKTS kredisinden hangisi kullanılıyorsa, bu tabloda sadece onu kullanınız. (4)Yukarıdaki kategoriler için derslerin MÜDEK Ölçütlerini sağlama kontrolü MÜDEK değerlendiricisi tarafından ÖDR'de yer alan ders izlenceleri ve kurum ziyareti sırasında eğitim malzemeleri ve öğrenci çalışmaları incelenerek yapılacaktır. (5)Bir ders birden fazla kategori ile ilgili ise, dersin toplam kredisi bu kategoriler arasında tam sayılar kullanılarak dağıtılabilir.

Tabloda işaretli olan Notlar : (devamı) (6)Temel bilimlere örnekler: Fizik, Kimya, Biyoloji, Yer Bilimleri, vb. (7)Mesleki Konulara örnekler: Temel mühendislik bilimleri (Mühendislik Mekaniği, Termodinamik, Isı ve Kütle Aktarımı, Akışkanlar Mekaniği, Elektrik ve Elektronik Devreler, Malzeme Bilimi, Bilgisayar Bilimi, vb.) ve disipline özgü mühendislik alanlarıyla ilgili konular. (8)Genel Eğitime örnekler: Sosyal ve Beşeri Bilimler, İktisadi ve İdari Bilimler, vb. (9)Diğer: Yukarıdaki 3 kategoriye girmeyen konular. Örnekler: Temel bilgisayar kullanımı ve programlama, bireysel beceri geliştirmeye yönelik spor ve müzik, vb. (10)Toplamlar hesaplanırken zorunlu derslerin hepsi, seçmeli derslerin ise, yalnızca eğitim planında yer aldığı sayı kadarı kullanılmalıdır.

Kredi: Bir kredi yarıyıl boyunca, her hafta düzenli olarak verilen bir saatlik (50 dakika) teorik dersin ya da yapılan iki veya üç saatlik uygulama, pratik veya laboratuvar çalışmalarının eğitim yüküne eşdeğerdir. AKTS Kredisi: Avrupa Kredi Transfer Sisteminde tanımlanan kredi.

Değerlendirme Ölçütleri Özdeğerlendirme Tablo 4-1 Kurum [Üniversite, Fakülte] Program [Program Adı] FEDEK Öğretim Planı Kategorileri AKTS Kredisi Değerlendirme Ölçütleri Özdeğerlendirme Tablo 4-1 Değerlendirici Görüşü İlgili bilim alanına uygun temel öğretim 60   İlgili bilim alanına uygun öğretim 90 Program amaçları doğrultusunda programın içeriğini bütünleyen en az %25 oranında seçimli ders Aşağıdaki alanların her birinde Öğretim Planı gereksinimleri sağlanmış mıdır? EVET HAYIR1 Öğretim Planı kapsamlı bir tasarım/proje/bitirme tezi/sunu deneyimiyle tamamlanmaktadır. Bu kapsamlı tasarım/proje/bitirme tezi/sunu deneyimi önceki derslerde kazanılan bilgi ve becerilere dayanmaktadır. Bu kapsamlı tasarım/proje/bitirme tezi/sunu deneyimi, programın standartlarını veya ekonomi, çevre, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık ve güvenlik, sosyal ve politik boyutların çoğuyla ilgili gerçekçi kısıtları göz önüne almaktadır. Uygulanan "Programa Özgü Ölçütlerdeki zorunluluklar sağlanmaktadır.

Uygulanan “Programa Özgü Ölçütler”deki zorunluluklar sağlanmaktadır. İlgili akreditasyon kurumu web sitesi Belgeler Değerlendirme ölçütleri Programa özgü ölçütler

İNŞAAT VE BENZERİ ADLI MÜHENDİSLİK PROGRAMLARININ DİSİPLİNE ÖZGÜ ÖLÇÜTLERİ Bu program ölçütleri adlarında “inşaat” ve benzeri nitelemeler bulunan programlar içindir. Mezunların aşağıdaki niteliklere sahip olduğu kanıtlanmalıdır: türevsel denklemleri de içerecek biçimde, matematik, olasılık hesapları ve istatistik, matematiğe dayalı fizik ve genel kimya konularında yeterlilik; inşaat mühendisliğinin kabul görmüş temel alanlarının en az dördünde yeterlilik; inşaat mühendisliğinin kabul görmüş temel alanlarının en az ikisinde laboratuvar deneyi yapabilme ve verileri yorumlayıp analiz edebilme becerisi; ders programında meslek eğitimiyle entegre biçimde yürütülen tasarım deneyimleri aracılığıyla kazanılmış inşaat mühendisliğinde tasarım becerisi; iş alma, pazarlık usulü ihale ya da kaliteye dayalı seçme süreçleri, bir projeyi tamamlamak için tasarımcı ve inşaatçıların nasıl etkileştikleri, yeterliliğin ve sürekli eğitimin önemi gibi mesleki uygulama meseleleri hakkında bilgi.

METALURJİ, MALZEME VE BENZERİ ADLI MÜHENDİSLİK PROGRAMLARININ DİSİPLİNE ÖZGÜ ÖLÇÜTLERİ Bu program ölçütleri adlarında “malzeme”, “metalurji”, “seramik” ve benzeri nitelemeler bulunan programlar içindir. Mezunların, aşağıdaki niteliklere sahip olduğu kanıtlanmalıdır: ileri temel bilim (fizik, kimya gibi) ve mühendislik ilkelerini malzeme sistemlerine uygulama becerisi; program adında bulunan niteleyicilerle ilintili olan malzeme sistemlerinin dört temel konusuna ilişkin bilim ve mühendislik ilkelerinin anlaşılmış olması: alanla ilgili olarak malzemelerin yapıları, özellikleri, işlenmesi ve performansı; bu dört alanda elde edilen bilginin, malzeme seçimi ve tasarımı problemlerinin çözümüne yönelik olarak birleştirilmesi ve uygulanması; program amaçları doğrultusunda deney, istatistik ve bilgisayar yöntemlerini kullanma becerisi. Öğretim kadrosunun uzmanlığı dört temel alanı da kapsamalıdır.

Ölçüt 5. Öğretim Kadrosu 5.1 Öğretim Kadrosunun Sayıca Yeterliliği 5.2 Öğretim Kadrosunun Nitelikleri 5.3 Atama ve Yükseltme

I.1 Ders İzlenceleri Bölüm, kod ve ders adı Zorunlu/seçmeli ders bilgisi Dersin kredisi ve/veya AKTS kredisi Ders (katalog) içeriği Önşart(lar) Ders kitabı (kitapları) ve/veya diğer gerekli malzeme Dersin amaçları Dersin öğrenim çıktıları İşlenen konular Dersin meslek eğitimini sağlamaya yönelik katkısı Dersin öğrenim çıktılarının program çıktıları ile olan ilişkileri Bu tanımı hazırlayan kişi(ler) ve hazırlanma tarihi

I.2 Öğretim Elemanların Özgeçmişleri Adı, soyadı ve ünvanı Aldığı dereceler (alan, kurum ve tarih bilgisi ile) Kurumdaki hizmet süresi, ilk atama tarihi ve terfi, ünvan ve tarihleri Diğer iş deneyimi (eğitim, sanayi, vb.) Danışmanlıkları, patentleri, vb. Son beş yıldaki belli başlı yayınları Üyesi olduğu mesleki ve bilimsel kuruluşlar Aldığı ödüller Son beş yılda verdiği kurumsal ve mesleki hizmetler Son beş yıldaki mesleki gelişim etkinlikleri

Örnektir

Örnektir

Örnektir

Örnektir

Örnektir http://www.personel.mu.edu.tr/tr/duyuru/mugla-sitki-kocman-universitesi-ogretim-uyeligi-kadrolarina-basvurma-atama-ve-yukseltilme-yonergesi-1714

Örnektir

Teşekkürler… Sonraki Seminer 04 Şubat 2019 Pazartesi saat:10:00 ‘Ölçüt 6 : Yönetim Yapısı-Ölçüt 7 : Altyapı Ölçüt 8 : Kurum Desteği ve Kaynaklar’

Kaynaklar http://www. yok.gov.tr/web/turquas ‘Türk Yükseköğretim Sisteminde Avrupa Yükseköğretim Alanı Reformlarının Uygulanması ve Sürdürülebilirliği' (TURQUAS) Projesi'nin eğitim sunuları