Mağaza Satış Danışmanlarına Taşpınar Akademi Altın Tavsiyeler.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
SATIŞTA «8» ALIŞKANLIK.
Advertisements

Satışta İletişimin Rolü
İKTİSAT Girişimcilik - İş Planı -.
Strateji Tasarımı İlker acar.
ÜNİVERSİTEYE UYUM SÜRECİ
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
1TÇ Ürün Konsepti Özellikleri ve avantajları 1TÇ:ÜRÜNLERİ SATIŞ ÖZELLİKLERİ Alirıza Uzunmehmetoğlu.
Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
ALIŞVERİŞ STRESİNİ MUTLULUKLA DEĞİŞTİRDİK… devam etmek için lütfen tıklayınız…
TÜKETİCİ DAVRANIŞI NEDİR?
SINAVLARA HAZIRLIKTA AİLELERİN DİKKAT ETMESİ GEREKEN HUSUSLAR.
Bölüm 5: Müşteri Hizmeti Sağlamak İşiniz ne olursa olsun,işin içinde olduğunuz sürece müşterileriniz vardır. Onlara davranışınızın işininizin ilerlemesi.
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 3
GİRİŞİMCİLİK Ahmet AYDIN.
OKUL-AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
ÖZEL ANTAKYA ATA İLKOKULU
GİRİŞİMCİ SUNUMU.
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ Yrd.Doç.Dr. Pınar Seden Meral Hafta II.
Network Marketing Dünyasına Hoşgeldiniz!
Pazarlama iletişimi alıcılar ve satıcılar arasında anlamın taşınması ve paylaşılmasını içerir. Bütünleşik pazarlama iletişimi tutundurma elemanlarının.
Yanlışları azaltmanın yolları nelerdir?
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
HAFTA III KISIM 4. Raketler 118x115 boyutlarında Işıklı ve cam çerçeveli.
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ.
TEOG Sınavından Yüksek Puan Almak İçin 10 Altın Tavsiye
VERİMLİ DERS ÇALIŞMAK NEDİR?
ÇOCUĞUNUZ BİR HATA YAPTIĞINDA UYGULAMANIZ GEREKEN 8 ŞEY.
ENGELSİZMİSİNİZ?.
ETKİLİ İLETİŞİM.
ELEKTRONİK TİCARET TÜRLERİ
Triyaj görevlisi hasta-hasta yakını iletişimi
Tanıtım webinarı: Tanıtım eğitimi anket sonuçları 11 Mart 2015.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
Özlem DÜZGÜN Psikolojik Danışman. Yerleştirme sınavları içerik bakımından oldukça fazla konu kapsayan, psikolojik olarak ise bireyde gerginlik yaratan.
TÜKETİCİLERİN İNDİRİM MARKETİ TERCİHİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN ÇOK KRİTERLİ KARAR VERME YÖNTEMLERİNDEN AHP YÖNTEMİ İLE TESPİTİ Yrd. Doç. Dr. Mutlu Yüksel.
İLETİŞİM VE EMPATİ.
Öğr.Gör.SEDA AKIN GÜRDAL
T.C. KIRKLARELİ ÜNİVERSİTESİ BABAESKİ MESLEK YÜKSEK OKULU SATI Ş I ARTIRMANIN YOLLARI İ LKNUR ÖZDEM İ R.
SINAV KAYGISI KONUSUNDA VELİLERE ÖNERİLER
III- Dış Çevre Analizi: Fırsat ve Tehditler
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
MÜŞTERİ İÇİN DEĞER YARATMA
Bilişim Ortağınız.
ORTAK DERSLER, zorunlu alınması gereken derslerdir, 33 saat ortak zorunlu alınması gereken ders vardır.  SEÇMELİ DERSLER, Genel kültür derslerini kapsar.
In-Store Retail Analytics Başar Öztayşi

MÜŞTERİ İÇİN DEĞER YARATMA. “Müşteri değeri olgusu, müşteri tatmini unsurlarına ek olarak, ürünün rakipler arasından nasıl seçildiğini, seçim kriterlerinin.
Firma adı İsminiz eposta adresiniz Bu slide’da ne iş yaptığınızı söyleceksiniz!!! ELİF KALAYCI, ESKİŞEHİR 24/11/2014.
AZDAVAY ANADOLU İMAM-HATİP LİSESİ
MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ ÇALIŞANIN MOTİVASYONU DEMEKTİR.
Bir çok girişimci, yeni bir iş kurarken çoğu zaman hazırlık yapmaz. Yani bir iş planı yapmaz, bir iş modeli oluşturmaz. Ülkemizde yeni kurulan işlerin.
MARKALASAK DA MI SATSAK?. MARKA – TEMELDE NE VAR? Bir «kavram» (konsept) üzerinde yükselir (FARKINIZ NE?) (NEDEN BENDEN ALMAK ZORUNDASINIZ?)
GIDA AMBALAJLARI VE KONTROLLERİ
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
Hazırlayan ve Sunan Ayşegül Arslan
HAZIRLAYAN ve SUNAN Muhammed Dündar
Sam Walton tarafından 1962 yılında kurulmuş Amerikan perakende satış yapan mağazalar zinciridir yılında Walmart büyük kazandıracak olan borsaya.
Yrd. Doç Dr. M. İsmail Bağdatlı
Teknoloji ve Tasarım Dersi
İŞ PLANI ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
Bölüm 4 Fizibilite Analizi Gerçekleştirmek ve Kazançlı Bir İş Planı Oluşturmak.
BAŞARILI İNSANLARIN KURALLARI
PAZARLAMA İLETİŞİMİ (Pİ)
SATIŞ GELİŞTİRME -PROMOSYONU
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
SWOT ANALİZİ TÜRKER DURAN YATIRIM TEŞVİK DANIŞMANI.
SATIŞTA İLETİŞİMİN ROLÜ.
1960lardan 1980lere kadar işletme stratejileri genel olarak ürün-pazar seçimi konuları ile ilişkili idi. Ama bu durum pazarlama akademisyenlerinden kaynaklanmıyordu.
Sunum transkripti:

Mağaza Satış Danışmanlarına Taşpınar Akademi Altın Tavsiyeler

Sattığınız ürünün ilk kullanıcısı siz olun Satış personelinin satacakları ürün veya hizmeti doğru bir şekilde öğrenmesi, o ürünün tüm özelliklerini doğru şekilde müşteriye aktarabilmesi gerekiyor. Ürün ya da hizmet, sattığınız şey her ne ise ilk tüketicisinin siz ya da size çok yakın kişiler olmasına dikkat edin. Sattığınız ürünün işlevini, yararlarını ve avantajlarını çok iyi öğrenin.

Rakip Ürünleri Tanıyın Rakip ürünlerin fiyatını, işlevini, yararlarını ve avantajlarını öğrenin. Rakiplerinizin ürünlerini de kendi ürünleriniz kadar inceleyin ve öğrenin ki müşterilerinize kendi ürününüzün artı taraflarını anlatabilen bir satışçı olun. Bilgi güçtür..

Motivasyonunuzu güçlü tutun Başarılı bir satış için motivasyonun yüksek olması olmazsa olmazdır. Reddedilmenin çok muhtemel olduğu bu meslekte, olumlu düşünmek ise hayati önem taşır. İçinizden “Yok bu da alıcı değil” diye geçirmek yerine, olumlu düşünme yeteneğinizi devreye sokun ve çok çabuk demoralize olmamaya gayret edin. Bilin ki bunu yaşayan tek siz değilsiniz!

Bir danışman gibi davranın Satış ve satın alma işleminin doğasında ihtiyaç yatar. Haliyle müşterilerin ihtiyaçlarına cevap veren, çözüm bulan satış personeli de rakiplerinin önüne geçer. Bu nedenle müşterilere “satış yapma umudu” ile yaklaşmayın. Başarılı olmak için müşterinizi iyi dinleyin, ihtiyaçlarını öğrenmek için dikkatlice soru sorun ve bir “danışman” gibi davranarak onların ihtiyaçlarına göre önerilerde bulunun.

Çalışırken istekli olun İşinden bıkmış bir satış elemanına hiçbir müşteri ürün hakkında soru sormak ve o satış elemanından alışveriş yapmak istemez. Bıkkın ve isteksiz görünmek, sorulan sorulara isteksiz cevaplar vermek, müşterinin mağazadan kaçmasına sebep olabilir. Amaç, müşterilerin ihtiyaçlarına uygun ürünleri sunmak ve bu ürünleri satmak ise sizden işinizi yaparken istekli olmanız, işinizi coşkuyla yapmanız beklenir.

Kendinize göre bir metod bulun Her başarılı çalışanın kendine ait bir çalışma prensibi ve stratejisi bulunur. Hedef kitlenizi ve müşterinizi iyi tanıyın, hayal gücünüzü kullanın ve tarzınızı kurgulayın. Başarılı bir satış stratejisiyle potansiyel müşterileri gerçek birer alıcıya çevirin. Müşteride güven oluşturmak en stratejik etkendir, tarzınızı belirlerken bunu göz önünde bulundurun.

İletişiminizin derecesine dikkat edin Yaptıkları iş gereği mağaza satış elemanlarının etkili bir iletişim yeteneğine sahip olması beklenir. Dışa dönük olmak, müşterileri sıcak bir ifadeyle karşılamak ve akıcı bir şekilde konuşabilmek de aranan özellikler arasında yer alır. Bu nedenle müşterilerle iletişim kurarken güler yüzlü olmaya, akıcı ve kendinizden emin konuşmaya dikkat edin. Ancak unutmayın ki akıcı ve etkili bir iletişime sahip olmak ile gereğinden daha çok konuşmak arasında ciddi bir fark bulunur.

İletişiminizin derecesine dikkat edin Yaptıkları iş gereği mağaza satış elemanlarının etkili bir iletişim yeteneğine sahip olması beklenir. Dışa dönük olmak, müşterileri sıcak bir ifadeyle karşılamak ve akıcı bir şekilde konuşabilmek de aranan özellikler arasında yer alır. Bu nedenle müşterilerle iletişim kurarken güler yüzlü olmaya, akıcı ve kendinizden emin konuşmaya dikkat edin. Ancak unutmayın ki akıcı ve etkili bir iletişime sahip olmak ile gereğinden daha çok konuşmak arasında ciddi bir fark bulunur.

İyi Bir Mağaza Satış Danışmanı Olmak İçin Müşterilerinizi sanki evinize gelen bir misafir gibi karşılayın ki müşteri de kendisini evinde gibi hissetsin. Vitrin görselinizi çok özenle hazırlayın. Unutmayın ki müşteriyi mağazaya yaklaştıran önemli bir etkendir. Mağazaya giren müşterinize asla bir av gözüyle bakmayın. Yani aklınızda sadece satış olmasın. Daha doğrusu aklınızda hiç bir şey olmasın. Sadece samimi olun. Bazı müşteriler çok soru sorar, bazıları anlattıklarınızı anlamaz, bazıları sizi iyi dinlemez. Her zaman ve her müşterinize karşı sakin, sabırlı ve hoşgörülü davranın. Stres hayatınızda hep var olacak, bu yüzden stresinizi yönetmeyi bilmelisiniz. Mağazadaki diğer satış danışmanı arkadaşlarınızı rakibiniz değil ekip arkadaşınız olarak görün. Unutmayın ki yardıma ihtiyaç duyduğunuzda ilk satış danışmanı arkadaşlarınız yanınızda olacak. Müşteri mağazaya girdiğinde olabildiğince rahat bırakın mağazayı gezsin raflara baksın. Siz de 3-5 metre geriden takip edin. Buradaki amacımız müşteriyi evinde gibi rahat hissettirmek. Sattığınız ürünü çok iyi bilin. Tüm detaylarını öğrenin. O ürünü/ürünleri sizden daha iyi hiç kimse bilemesin. Satışta bunun inanılmaz yararını görürsünüz.