BCG Pazarın Büyüme Oranı/Göreli Pazar Payı Matrisi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Final Sunum Şablonu Dönem Final Sunumları
Advertisements

Strateji Tasarımı İlker acar.
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Yrd. Doç. Dr. Yusuf KARACA Afyon Kocatepe Üniversitesi
Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
BÖLÜM II İŞLETME VE PAZARLAMA STRATEJİLERİ
BÖLÜM II İŞLETME VE PAZARLAMA STRATEJİLERİ
PAZARLAMA STRATEJİLERİ
PAZARLAMA YÖNETİMİ.
22 NCİ YILINDA TÜRKİYE'DE "KATILIM BANKACILIĞI" TECRÜBESİ 22 NCİ YILINDA TÜRKİYE'DE "KATILIM BANKACILIĞI" TECRÜBESİ Sunum: Dr. Adnan BÜYÜKDENİZ Genel Müdür.
Fatih Tuncer HATUNOĞLU İletişim Yazılım Genel Müdürü Mart, 2013 BURSA
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
Bölüm 3 Dış Çevre Analizi
PAZARLAMA ÇEVRESİ BilişimLife.net.
“PAZARLAMA PLANI” ESASLARI Prof. Dr. İsmail Üstel.
STRATEJİK PAZARLAMA
Bölüm 8 Üst Yönetim Stratejileri : Kurumsal Stratejiler
FİNANSAL AMAÇ VE FİNANS FONKSİYONU
PAZARLAMA YÖNETİMİ ve STRATEJİK PAZARLAMA PLANLAMASI
Müşteri-Sektör-Rekabet
KURUMSAL STRATEJİLER.
Bölüm 5 Çevre Unsurlarının Ölçülmesi ve Durum Belirleme Matrisleri
GİRİŞİMCİ SUNUMU.
STRATEJİK PAZARLAMA MATRİSLERİ
YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME ve ÜRÜN YAŞAM SÜRECİ STRATEJİLERİ
Verilerin analizi anlamlı bir şekilde yapılandırılmazsa analiz anlamını yitirir. Durum analizinde elde edilen bu verilerin anlamlı ve kullanılır hale getirilmesi.
Bölüm 10 İşlevsel Stratejiler (Fonksiyonel/Bölümsel Stratejiler)
Finansal Yönetim ve Fonksiyonları
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Finansal Yönetim ve Fonksiyonları
Öğrenci Adı Soyadı/Numarası
Yeni Pazarlama Teknikleri
Yrd. Doç Dr. Ozan BÜYÜKYILMAZ
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
İŞLETME İLKELERİ Küresel Ortamda İşletmecilik ve Rekabet
ÜNİTE 1 FİNANSAL YÖNETİM VE FONKSİYONLARI
ÇEVRE UNSURLARININ BELİRLENMESİ VE DURUM BELİRLEME MATRİSLERİ
Pazarlama Yönetimi ve Stratejik Pazarlama Planlaması
İŞLETMELERİN KURULUŞU
BALANCED SCORECARD – DENGELİ BAŞARI GÖSTERGESİ
Bölümün Amacı Bu bölüm, yöneticilerin uluslararası çevre için örgütleri nasıl tasarladığını keşfediyor. Bölüme, öncelikle, küresel büyümeyi harekete.
TURİZM PAZARLAMASI PLANLAMASI.
III- Dış Çevre Analizi: Fırsat ve Tehditler
Mobil Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatları
İşletmelerin Kuruluşu, İş Planı ve Fizibilite
İşletme Çevreleri, Büyüme, Küçülme ve Analizler
2 Pazarlama Strateji ve Planlarının Geliştirilmesi
Doç. Dr. Yusuf KARACA Afyon Kocatepe Üniversitesi
İşletmenin Kuruluş Çalışmaları
PORTFÖY ANALİZLERİ ve Diğer Stratejik Araçlar
Pazarlama Kontrolü ve Sosyal Sorumluluk
Uzaktan Erişim İşletme Yüksek Lisans Programı MAN519T STRATEJİK YÖNETİM 6. Hafta Temel Stratejiler ve Alt Grupları Yrd. Doç. Dr. Pınar FALCIOĞLU.
Uzaktan Erişim İşletme Yüksek Lisans Programı MAN519T STRATEJİK YÖNETİM 7. Hafta Üst Yönetim Stratejileri : Kurumsal Stratejiler Yrd. Doç. Dr. Pınar FALCIOĞLU.
Uzaktan Erişim İşletme Yüksek Lisans Programı MAN519T STRATEJİK YÖNETİM 9. Hafta İşlevsel veya Bölümsel Stratejiler Yrd. Doç. Dr. Pınar FALCIOĞLU.
Bölüm 5 Çevre Unsurlarının Ölçülmesi ve Durum Belirleme Matrisleri
Uzaktan Erişim İşletme Yüksek Lisans Programı MAN519T STRATEJİK YÖNETİM 2. Hafta Dış Çevre Analizi Yrd. Doç. Dr. Pınar FALCIOĞLU.
Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatlarının İzlenmesi
Bir Kooperatifin Başarısının Ölçümü
PAZARLAMA YÖNETİMİ İşletme Stratejileri Prof. Dr. Zeliha Eser.
Bölüm 4 Fizibilite Analizi Gerçekleştirmek ve Kazançlı Bir İş Planı Oluşturmak.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
ÜRÜN ve FİYATLANDIRMA ÜRÜN KAVRAMI ve ÇEŞİTLERİ ÜRÜN GELİŞTİRME SÜRECİ
STRATEJİ OLUŞTURMA.
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
Bölüm 12. İşletmecilik İşletme, ürün piyasalarındaki ekonomik birim olup, üretim faaliyeti için üretim faktörleri bir araya getirilir. İşletmelerde örgütsel.
SWOT ANALİZİ TÜRKER DURAN YATIRIM TEŞVİK DANIŞMANI.
Bölüm 6. Pazarlama karması (stratejiler)
HEDEF PAZAR.
1960lardan 1980lere kadar işletme stratejileri genel olarak ürün-pazar seçimi konuları ile ilişkili idi. Ama bu durum pazarlama akademisyenlerinden kaynaklanmıyordu.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

BCG Pazarın Büyüme Oranı/Göreli Pazar Payı Matrisi Stratejik iş birimlerini veya ürünlerini 4’e ayırıyor. Yıldız: soru işareti başarılı olursa yıldıza dönüşür. Her zaman pozitif nakit akışı sağlamaz. Büyüyen pazara ayak uydurabilmek için. Sağmal inek: pazarın büyümesinin %10un altına düştüğünde yıldız nakit ineğine dönüşür. Diğer iş birimlerini destekler. Köpek: rasyonel ya da duygusal nedenlerle bu iş birimlerinin tutulup tutulmayacağına karar verilir. Problemli Çocuk: çok nakit gerektirir.

BCG Pazarın Büyüme Oranı/Göreli Pazar Payı Matrisi BCG Matrisi kapsamında dört strateji uygulanabilir: Geliştirme Tutma Hasat Tasfiye

BCG Pazarın Büyüme Oranı/Göreli Pazar Payı Matrisi BCG Matrisi eleştirileri Yüksek Pazar payı=yüksek karlılık varsayımı var Kimi zaman sağmal inek kategorisindeki işletmeler de zarar edebiliyor Korunmuş niş pazar şartlarında düşük pazar payı karlılık getirebiliyor.

GE Pazar Çekiciliği/İşletme Konumu Matrisi 3x3’lük bir matris Riskli olan ve risksiz yatırım alanları belirlenir BCG matrisinin aksine değişkenler birçok boyutun göz önünde bulundurulduğu bir indeks şeklinde hesaplanıyor.

GE Pazar Çekiciliği/İşletme Konumu Matrisi -2 Yuvarlakların büyüklüğü pazarın büyüklüğünü; üzerindeki yüzde, ürünün/SİB’in pazar payını; ok ise ürünün/SİB’in gelecekteki yönünü işaret etmektedir.

GE Pazar Çekiciliği/İşletme Konumu Matrisi İşletme Konumu Göstergeleri Pazar Çekiciliği Göstergeleri Pazar Payı Ürün Kalitesi Rekabetçi Fiyat Durumu Pazarlama Becerileri Üretim Gücü Finansal Güç Dağıtım Becerileri Satış Etkinliği Kapasite Kullanımı Teknoloji Becerileri Pazarın Büyüme Oranı Pazar Büyüklüğü Pazarın Karlılığı Talebin Mevsimselliği Rekabet Yoğunluğu Teknolojik değişme oranı Giriş Engelleri Ölçek Ekonomisi Sermaye Gerekliliği Yasal Düzenlemeler

Pest Analizi Politik Sosyal Ekonomik Teknolojik

SWOT Analizi Strength (Güçlü Yanlar) Weak (Zayıf Yanlar) Opportunities (Fırsatlar) Threads (Tehditler)