BCG Pazarın Büyüme Oranı/Göreli Pazar Payı Matrisi Stratejik iş birimlerini veya ürünlerini 4’e ayırıyor. Yıldız: soru işareti başarılı olursa yıldıza dönüşür. Her zaman pozitif nakit akışı sağlamaz. Büyüyen pazara ayak uydurabilmek için. Sağmal inek: pazarın büyümesinin %10un altına düştüğünde yıldız nakit ineğine dönüşür. Diğer iş birimlerini destekler. Köpek: rasyonel ya da duygusal nedenlerle bu iş birimlerinin tutulup tutulmayacağına karar verilir. Problemli Çocuk: çok nakit gerektirir.
BCG Pazarın Büyüme Oranı/Göreli Pazar Payı Matrisi BCG Matrisi kapsamında dört strateji uygulanabilir: Geliştirme Tutma Hasat Tasfiye
BCG Pazarın Büyüme Oranı/Göreli Pazar Payı Matrisi BCG Matrisi eleştirileri Yüksek Pazar payı=yüksek karlılık varsayımı var Kimi zaman sağmal inek kategorisindeki işletmeler de zarar edebiliyor Korunmuş niş pazar şartlarında düşük pazar payı karlılık getirebiliyor.
GE Pazar Çekiciliği/İşletme Konumu Matrisi 3x3’lük bir matris Riskli olan ve risksiz yatırım alanları belirlenir BCG matrisinin aksine değişkenler birçok boyutun göz önünde bulundurulduğu bir indeks şeklinde hesaplanıyor.
GE Pazar Çekiciliği/İşletme Konumu Matrisi -2 Yuvarlakların büyüklüğü pazarın büyüklüğünü; üzerindeki yüzde, ürünün/SİB’in pazar payını; ok ise ürünün/SİB’in gelecekteki yönünü işaret etmektedir.
GE Pazar Çekiciliği/İşletme Konumu Matrisi İşletme Konumu Göstergeleri Pazar Çekiciliği Göstergeleri Pazar Payı Ürün Kalitesi Rekabetçi Fiyat Durumu Pazarlama Becerileri Üretim Gücü Finansal Güç Dağıtım Becerileri Satış Etkinliği Kapasite Kullanımı Teknoloji Becerileri Pazarın Büyüme Oranı Pazar Büyüklüğü Pazarın Karlılığı Talebin Mevsimselliği Rekabet Yoğunluğu Teknolojik değişme oranı Giriş Engelleri Ölçek Ekonomisi Sermaye Gerekliliği Yasal Düzenlemeler
Pest Analizi Politik Sosyal Ekonomik Teknolojik
SWOT Analizi Strength (Güçlü Yanlar) Weak (Zayıf Yanlar) Opportunities (Fırsatlar) Threads (Tehditler)