NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
GÜNEŞ SİSTEMİ ve GEZEGENLERİ
Advertisements

Güneş Sistemi ve Ötesi:Uzay Bilmecesi
Kazanım: Anadolu ve Mezopotamya’da yaşamış ilk uygarlıkların yerleşme ve ekonomik faaliyetleri ile sosyal yapıları arasındaki etkileşimi fark eder.
ÜÇGENLERİN TARİHÇESİ.
BİLİM TARİHİ İLK UYGARLIKLAR VE ESKİ ÇAĞDA BİLİM 1.
İLK KÜLTÜR MERKEZLERİ.
Bilim Tarihi Hafta 3.
HAZIRLAYAN İHSAN DURAK
MISIR MEDENİYETİ.
MISIR MEDENİYETİ.
Yrd.Doç.Dr. Mehmet KARATAŞ Tıp Tarihi ve Etik AD
GÜNEŞ SİSTEMİ VE ÖTESİ:UZAY BİLMECESİ
THALES.
Venüs Merkür Mars Satürn Uranüs Dünya Neptün Jüpiter.
Merkür Venüs Dünya Mars Satürn Jüpiter Uranüs Neptün Plüton
GÜNEŞ SİSTEMİ. GÜNEŞ SİSTEMİ Gezegenler ve uyduları ile Güneş’in oluşturduğu sisteme güneş sistemi adı verilir. Gezegenlerin tümü Güneş’in çevresinde,
Güneş sistemi, güneş, gezegenler ve onların uyduları, asteroidler, kuyrukluyıldızlar ve küçük göktaşlarından oluşur.
Yunanistan’da Dorlar’ın istilasından kaçan Akalar Batı Anadolu’ya göç etmişlerdir. Akalar bu bölgede yaşayan yerli halkla kaynaşıp şehir devletleri oluşturdular.
SINIF İÇİ GRUPLAR ARASI YARIŞMA SORULARI
MEZOPOTAMYADA MATEMATİK.
MEZOPOTAMYA UYGARLIKLARI
Gezegenlerimiz ve Dünya Berkay H. Yalta 2-A 18 Nisan 2014.
Dünya’mızın şekline sınıfımıza getirdiğimiz küreden baktığımızda top gibi tam yuvarlak olmadığını görürüz.Bu şekle ve uzaydan çekilen fotoğraflara baktığımızda.
Bizim Gezegenimiz.
ATATÜRK MATEMATİK KİTABI GEOMETRİ KİTAP İNCELEMESİ.
Astronominin Tanımı ve Gelişimi
Ortaçağlarda Bilim Ortaçağ düşüncesinin belirgin özelliklerinden birisi, dinî öğretilere dayanan dinsel bakışın ön plana çıkmasıdır. Ancak düşüncede.
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ
AST207 Güneş Sistemi Prof. Dr. Selim O. SELAM
AST207 Güneş Sistemi 2017 – 2018 Güz Dönemi Prof. Dr. Selim O. SELAM.
GÜNEŞ SİSTEMİ ve GEZEGENLERİ
Hazırlayan : Ayla EROĞLU_3/B. UZAY Dünya’yı ve bütün yıldızları içine alan boşluğa, UZAY denir.
Hazırlayan : BARAN ÇELEBİ_7/D. UZAY Dünya’yı ve bütün yıldızları içine alan boşluğa, UZAY denir.
BİLİM TARİHİNE GENEL BİR BAKIŞ
İleri Bir Medeniyet: Sümerler Mezopotamya, Yunancada "nehirler arasında" anlamına gelir. Bu bölge, dünyadaki en verimli topraklardan.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
GÜNEŞ SİSTEMİ VE GEZEGENLER
DOĞUDA BİLİMİN DOĞUŞU Dr. Mehmet ÖZASLAN
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
GÜNEŞ SİSTEMİ.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
IV. GEZEGENLERİN GÖRÜNEN HAREKETİ - II
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
THALES Thales kimdir,bilime nasıl katkı sağlamıştır?
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
SAYILARIN TARİHİ.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
MEZOPOTAMYA MATEMATİĞİ
Sunum transkripti:

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ BİLİM TARİHİ 3.HAFTA NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi iisbf.nisantasi.edu.tr

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © Hafta 3-4: İlk Uygarlıklarda Bilim (Mısır, Mezopotamya, Antik Yunan-Roma)   Dicle ve Fırat deltası, Asya, Afrika ve Avrupa arasında köprü vazifesi gören bir kavşak bölge olarak büyük bir uygarlığın gelişmesine çok elverişli bir yerdi. Burada gelişen Mezopotamya uygarlığının başlangıcı M.Ö. 3000 yıllarından öncesine gider. Bu uygarlığı Sümerliler, Akadlılar ve Babilliler ortaya koymuştur. Bilimsel faaliyetler olarak daha çok zaman ölçme, alan hesaplama, sulama kanallarını organize etme, değiş-tokuş gibi günlük yaşamın gereklerine uygulanan astronomi ve matematik bilgileri ile karşılaşılır. Modern astronominin temelinde Mezopotamya astronomisi bulunur. Onlar mitolojiye ve dinî inançlara dayanan astronomiden laik ve matematiksel astronomiye geçmeyi başarabilmişlerdir. Evrenin, Yer, gök ve ikisi arasında bulunan okyanustan oluştuğuna inanıyorlardı. Merkür, Venüs, Mars, Jüpiter ve Satürn gezegenlerini ve on iki takımyıldızını tanıyorlardı. Söz konusu beş gezegenin tutulma düzlemi yakınında dolaştığını saptamışlardı. Ay yılına dayanan takvimleri daha sonraki dinî takvimlere ve İslâm Dünyası’ndaki hicrî takvime temel oluşturmuştur. Günü 12 saate, saati 60 dakikaya, dakikayı da 60 saniyeye bölmüşlerdi. Güneş, Ay ve beş gezegene bağlı olarak bir hafta 7 gün olarak kabul edilmiş ve bu 7 günlük hafta Romalılar vasıtasıyla Avrupa’ya geçmiş ve oradan da bütün dünyaya yayılmıştır. Ay ve Güneş tutulması tahminlerini yapabilecek düzeyde astronomi bilgisine sahiptiler. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © İNSAN VE AMACI İlkçağda; beslenmek, hayatta kalmayı başarmak Ortaçağda; skolastik (otorite tanrıdır) Modernçağda; doğruya ulaşmanın yolu tek değil İDEAL İNSAN İlkçağda; tartışan, savaşta kahramanlık gösteren Ortaçağda; dini iyi bilen ve uygulayan Yeniçağda; araştıran, bilen ve çözen Yakınçağda; üretici NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © MEZOPOTAMYA’DA BİLİM Mezopotamyalılar cebirin kurucusudurlar. Gelişmiş bir rakam sistemine sahip olmaları cebir konusunu da ilerletmelerine yol açmıştır. Birinci ve ikinci derece denklemlerini belirli gruplar halinde sınıflamışlar ve her grup için ayrı çözüm formülleri vermişlerdir. Geometrileri analitik idi. Yani, geometri problemlerinin çözümü genellikle cebir yoluyla ele alınmaktaydı. Thales Teoremi’ni dik üçgenler için bulmuş, ve kullanmışlardır. Pythagoras Teoremi’ni de biliyor ve kullanıyorlardı. Daireyi 360 dereceye bölen de Mezopotamyalılardır NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © kaynaklar Colin A. Ronan; Bilim Tarihi, TÜBİTAK Yayınları, Akademik Dizi I, Ankara, 2003.   Prof. Dr. Cemal Yıldırım; Bilimin Öncüleri, TÜBİTAK Popüler Bilim Kitapları, Ankara, 2003. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©