ORTAÖĞRETİM DEMOKRASİ VE İNSAN HAKLARI DERSİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İZMİR YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Hizmetleri.
Advertisements

VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI kisiselbasari.com
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ETKİNLİKLERİ
TÜRKİYE’DE ÇAĞCIL DEMOKRASİ, DEMOKRATİK KÜLTÜR VE OLGUNLUK
Psikolojik Danışman Ayçin YILMAZ
Montpellier France Décembre 2008 GENÇLİK PROJESİ Eylem Ankara, (Türkiye)
PROJE NEDİR? Proje; Proje; belirli bir yerde, belirli süre içinde, belirli bir bütçe ile, net olarak tanımlanan amaçların gerçekleştirilmesine yönelik.
ORTAÖĞRETİM DEMOKRASİ VE İNSAN HAKLARI DERSİ
Çağın Gidişine Göre Öğretmen Nasıl Olmalı?
Siyaset Bilimine Giriş
1. EĞİTİM SİSTEMİNİN ÜÇ TEMEL ÖGESİ
YG-21 Kadın Meclisleri & Ulusal Gençlik Parlamentosu
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
9. SINIF TARİH DERSİ PROJE ÖDEVİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI
KIRSAL SOSYOLOJİ. KIRSAL SOSYOLOJİ “Kırsal Alanda Yaşayan Her İnsan Geçimini Tarımsal Faaliyet İle Sağlar” “Geçimini Tarımsal Faaliyetlerden Elde Ettiği.
İstanbul-25 Nisan 2008 “Hayata Artı” GENÇLİK PROGRAMI.
‘Eğiticilerin Eğitimi’ Teknikler 1. Gün 3. Oturum Nisan 2010 AB Eşleştirme Projesi TR 07-FI-02.
EVRENSEL(LİK) KELİME ANLAMI
PROJE NEDİR? Proje; Proje; belirli bir yerde, belirli süre içinde, belirli bir bütçe ile, net olarak tanımlanan amaçların gerçekleştirilmesine yönelik.
İLKÖĞRETİMDE EĞİTİM PROGRAMLARI
YARIN SİZDEYİZ PROJESİ
Yönetimde stres kaynakları ve başa çıkma Dr. Alper Engeler
TAHSİN YENTUR İLKOKULU
ÇANKAYA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
EĞİTİM SİSTEMİ VE ÖLÇMENİN SİSTEMDEKİ YERİ
DİĞER EĞİTİM KURUMLARINDA DEĞERLER EĞİTİMİ ÇERÇEVE PLANI
ELEKTRONİK DEMOKRASİ.
HAYATIN İÇİNDEN PSİKOTERAPİ MERKEZİ Ofis Çalışanları Beceri Eğitimi.
OKULLARIN INTERNETE TAŞINMASINDA BÖTEB’ LERİN (BİLGİSAYAR ve ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ) ROLÜ.
Sefa BARIŞ U Eşref TİRYAKİ U Taha AKKOL U
ÜNİTE PLANI MESLEKLER.
GENÇLİK EYLEM GRUBU-GEG Ağustos tarihlerinde Samsun 19 Mayıs Gençlik Merkezinde toplam 25 gönüllüyle gençlerin katılımı atölyesini gerçekleştirdik.
YEREL YÖNETİMLER VE DEMOKRASİ
SEZGİN ÖZTEK ŞEREF AYAN
Akademik Danışmanı Yrd.Doç.Dr. Aslan KAPLAN Topluluk Başkanı
DEĞİŞME VE EĞİTİM.
Toplumsal Sorumluluk Tüm bireylerin, içinde yaşadıkları toplumun yaşam kalitesini iyileştirmek için bütün toplumla birlikte ekonomik, çevresel, kültürel.
İYİLİK HALİ YILDIZI MODELİ ve KENDİ YAŞAM KOÇUMUZ OLMAK
İNSAN HAKLARI EĞİTİMİ PROJESİ
Yaşlı Bakım Ekonomisinin Gelişmesinde Üniversitelerin Rolü
TÜRKİYE BİLİŞİM DERNEĞİ Kamu Bilişim Platformu - 17
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
BÖLÜM 12 Örgütlerde Grup Süreçleri. BÖLÜM 12 Örgütlerde Grup Süreçleri.
KİŞİSEL GELİŞİM & İKY.
G ÖNÜLLÜLÜK “İsteyerek, bilerek, severek ona buna zıplama, atlamak.” “Yaşamaya devam etme sebeplerini çoğaltma ve varlığını toplumsal olarak gerçekleme.
Kişisel Rehberlik.
İNSANLAR VE YÖNETİM.
ÇOCUK VE SUÇ.
YAŞAMA DAİR VAKIF. Yaşama Dair Vakıf Yaşama Dair Vakıf (YADA), 'bilgi' ile 'toplum' arasında köprü olma vizyonu ile 2005 yılında kuruldu. YADA, toplumsal.
ÖRNEK OLAY YÖNTEMİ HaZIRLAYAN: ŞİRİN KÜBRA YILDIZ
ETKİLEŞİM ve İŞBİRLİĞİ
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
Yrd Doç Dr Turhan ŞALVA İş Sağlığı ve Güvenliği
SABANCI VAKFI 14 Kasım 2016.
SOSYAL BİLGİLER DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Teknoloji ve tasarım dersi
DEMOKRATİK VATANDAŞLIK BİLİNCİ
DEMOKRATİK OKUL KÜLTÜRÜ YETERLİKLER ÇERÇEVESİ
SOSYAL BİLGİLER DEĞER ÖĞRETİMİ.
Adler’in Yaklaşımı Temel Kavramlar Aile bütünlüğü:
SOSYAL BİLGİLER AMACINA ULAŞMAK İÇİN NELER YAPMIŞTIR
Sosyal Medyanın Politik Katılım ve Hareketlerdeki Rolü
Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı AOÖ-207 Çocukta Oyun Gelişimi
TÜRKİYE'DE ERGEN PROFİLİ
ORTAÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ORTAÖĞRETİM ALMANCA DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI TANITIM SEMİNERİ
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

ORTAÖĞRETİM DEMOKRASİ VE İNSAN HAKLARI DERSİ Model Ders Uygulaması DEMOKRASİ VE DEMOKRATİKLEŞME: HALKIN YÖNETİMİ, HALKIN KATILIMI 2

Demokrasi ve İnsan Hakları Dersi TEMA Demokrasiyi Yaşamak: Aktif Vatandaşlık KAZANIM Çevresindeki sorunların çözümü için yaşına ve konumuna uygun kuruluşlarda gönüllü olarak aktif görevler alır.   AÇIKLAMA Tüzüğünde eğitim, sağlık ve çevre ile ilgili alanlarda faaliyet yürütmekle ilgili kayıt bulunan sivil toplum kuruluşları ve gönüllü kuruluşlarda aktif görev almanın, sorunların çözümüne katkı sağladığına değinilir.

Demokrasi ve İnsan Hakları Dersi KONU Çevremizdeki Sorunların Çözümü için Harekete Geçmek SÜRE Bir ders saati BECERİLER Sosyal katılım, haklarını kullanma, karar alma DEĞER Sorumluluk

Demokrasi ve İnsan Hakları Dersi YÖNTEM/TEKNİK Soru-cevap, tartışma, rol oynama, grup çalışması GRUP ÇALIŞMASI Çevresinde yaşanan sorunlar ve çözüm önerileriyle ilgili bir grup çalışması yapılacak.

İşleniş Basamakları Giriş Olaylar karşısında takındıkları tutum veya davranışlar bakımından sizce kaç tip vatandaş vardır? Örnek veriniz. Eğitim, sağlık ve çevre ile ilgili alanlarda faaliyet yürüten sivil toplum kuruluşlarına örnekler verebilir misiniz?

İşleniş Basamakları Gelişme “Çevrenizde şahit olduğunuz herhangi bir sosyo-kültürel veya çevresel bir sorun oldu mu?” olduysa, “Bu sorunun çözümünde kimler ne gibi rol aldı? Sizin bu sorunun çözümüne bir katkınız oldu mu?”

Gelişme Vatandaş Tipleri Bilgi Notu (Ek-1) Duyarsız vatandaş Pasif vatandaş Duyarlı vatandaş Aktif vatandaş Sosyal problemlerdeki rolünden habersiz, ilgisiz, katılımcı olmayan Sosyal meselelerde iyi niyet sahibi ancak başkalarının yönlendirmesiyle harekete geçen ve bu konularda yeterince bilgiye sahip olmayan Sosyal sorunların altında yatan nedenleri sorgulayan ve toplumdaki rolünün bilincinde ancak harekete geçmekte çekimser olan Toplumun sorunlarını, kişisel değerleri ve günlük yaşamdaki seçimlerinde ön plana alan ve bu çerçevede sorunların çözümü için harekete geçen

Gelişme İncelediğiniz vatandaş tipleri arasında sizce en ideal vatandaş tipi hangisidir? Neden? Bu vatandaş tiplerinden hangisine kendinizi daha yakın görüyorsunuz? Neden? Rol Oynama Etkinliği Doğal çevrenin tahribatı ve insan sağlığına zararı ile ilgili örnek bir olay ve bu olay karşısında dört arkadaşın tutumlarını içeren bir rol oynama etkinliği.

Rol Oynama Örnek Olay: Dört arkadaş Mehmet, Zehra, Mustafa ve Funda okul bahçesinde, köylerinin yakınında faaliyet gösteren madencilik şirketinin hayatlarına verdiği zararı tartışıyorlar.

Örnek Olay

Örnek Olay Mehmet: Arkadaşlar, yavaş yavaş hayatımız mahvoluyor. Bu madencilik şir­keti yüzünden zehir soluyoruz, içtiğimiz su içilmez oldu, ağaçlar yok edildi, piknik yapacak yerimiz kalmadı, hayvanlar telef oldu. Zehra: İyi de ne yapabiliriz ki? Ne diyorsanız onu yapalım. Mustafa: Bana ne ya. Biz zaten bu yaz köyden taşınacağız. Funda: Bence bu konuda acilen bir şeyler yapmalıyız. Ben internetten araştır­dım, bu konuda çalışmalar yapan sivil toplum kuruluşları var. Onlarla birlikte köyde yaşayanları organize edip buna engel olabiliriz.

Örnek Olay Örnek olayda yer alan karakterler, vatandaş tiplerinden hangisini temsil etmektedir? Sizce hangi vatandaş tipi sorunların çözümünde daha etkin rol oynayabilir? Vatandaşların sorunların çözümünde Sivil Toplum Kuruluşlarından (STK) destek almalarının ve bu kuruluşlarda aktif rol almalarının demokrasi açısından önemi nedir?

Dersin Değerlendirilmesi ve Grup Çalışması Sonuç Dersin Değerlendirilmesi ve Grup Çalışması

Grup Çalışması Beşer kişilik gruplara ayrılınız. Grup olarak çevrenizde yaşanan bir sorunu (çevre kirliliği, eğitim, ulaşım, sağlık, güvenlik vb.) belirleyiniz. Bu sorunun çözümüyle ilgili ekte verilen Sivil Toplum Kuruluşlarından hangisinin ilgili olduğunu tespit ediniz. Ayrıca kendinizi ilgili Sivil Toplum Kuruluşunun üyelerinin yerine koyarak sorunun çözümü için öneriler geliştiriniz.

Grup Çalışması Ek-2 Eğitim, Sağlık ve Çevre ile ilgili alanlarda gönüllü olarak hizmet veren bazı STK’ lar.

Grup Çalışması Çevrede yaşanan bir sorun Sorunun çözümü ile ilgili STK Sorunun çözümü için öneriler ……………………………… ……………………………………………………………… …………………………………………………………….. ………………………………………….………………………………………….…………………………………….………………………………… ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Grup Çalışması Yaşadığınız çevrede, seçtiğiniz konuyla ilgili bir Sivil Toplum Kuruluşu var ise o kuruluşun üyeleriyle görüşerek kendi çözüm önerilerinizle onlarınkini karşılaştırabilirsiniz. Yaşadığınız çevrede, seçtiğiniz konuyla ilgili bir Sivil Toplum Kuruluşu yok ise ilgili kuruluşun merkezî yönetimi ile iletişime geçerek bulunduğunuz bölgede bir şube açılması için girişimde bulunabilirsiniz.

Değerlendirme Çevrenizde yaşanan bir problemin çözümü için neler yapabilirsiniz? Demokratik bir kültürün oluşması açısından vatandaşlık tiplerini değerlendiriniz. STK’ ların toplum yaşamı ve aktif vatandaşlık açısından önemini tartışınız.

Teşekkürler