Yalın 6 Sigma Farkındalık Eğitimi 13 Eylül, 2018 Mujgan Kerman
İçerik Kurumsal bir yapıda Yalın 6 Sigma yayılımının sağlanması Roller ve sorumluluklar Proje üretim ve seçim süreci Proje yönetim süreci Müşterinin Sesi (Anket, şikayet, gözlem, odak grup, mülakat, Pazar araştırması,v.b.) Değişim Yönetimi DMAIC yöntemi turu Tanımlama fazı Ölçme fazı Analiz fazı Geliştirme fazı Kontrol fazı
Yalın 6 Sigma Nedir? Müşteri Odaklı Veri ve Gerçeklere Dayalı Sürece Odaklanma, Süreç İyileştirme Önleyici olma Ekip Çalışması – işbirliği Mükemmellik
Şirketlerde Geleneksel Karar Alma Süreci Problemlerin tam anlamıyla anlaşılamaması Genellikle anlık “yangın söndürme” metotlarına başvurulması ve “önleyici davranılmaması” Deneme ve yanılma metotlarına başvurulması
Sigma Nedir? σ Sigma, bir popülasyonun standart sapmasını ifade eden istatistiksel bir ölçüttür. Verinin varyasyonunu ölçer.
PERFORMANSTA KLASİK DÜŞÜNCE %99 İyi Olmanın Pratik Anlamı (3.8 Sigma ) * Saatte 20,000 postanın kaybolması * Her gün 15 dakika çeşmeden içilemez su akması Haftada 5,000 adet yanlış ameliyat yapılması * * Birçok büyük hava alanında günde iki kez kısa veya uzun iniş yapılması * Yılda 200,000 kez yanlış reçete yazılması * Her ay 7 saat elektrik kesintisi 3s Kabiliyet Geçmişteki Standart 93.32% Uzun -Dönem 99.38% 4s Kabiliyet Mevcut Standart Uzun Dönem 99.99966% 6s Kabiliyet Yeni Standart Uzun Dönem
SIX SIGMANIN ANLAMI 99.99966% İyi Olmanın Anlamı (6 Sigma ) * Saatte 7 postanın kaybolması * 7 ayda 1 dakika çeşmeden içilemez su akması Haftada 1.7 adet yanlış ameliyat yapılması * * Birçok büyük hava alanında 5 yılda bir kez kısa veya uzun iniş yapılması * Yılda 68 kez yanlış reçete yazılması * 34 yılda 1 saat elektrik kesintisi
2 308,537 3 66,807 4 6,210 5 233 6 3.4 s PPM SIX SIGMA HEDEFLERİ Süreç (Dağılım Kayması ± 1.5s) s PPM 2 308,537 3 66,807 4 6,210 5 233 6 3.4 Süreç Kabiliyeti Milyonda Hata Sayısı Sigma proses kabiliyetini gösteren istatistiksel bir birimdir.
Müşteri Odaklılık 6 Sigma müşteri odaklı olmamızı sağlar.
Kalite,Maliyet & Termin Müşteri Tatmini Six Sigmanın Birinci Teması ve Temel Felsefesi; Müşteri Odaklılıktır. Müşteri İhtiyaç ve beklentileri ile işletme süreçleri arasında çok kuvvetli bir ilişki vardır. İşletmenin yaptıkları ile müşterinin ihtiyaç ve beklentilerindeki kesişme ne düzeyde çok artırılırsa, müşteri tatmini de o düzeyde artacaktır. Ürün Planlama Operasyonlar Ürün Geliştirme Kalite,Maliyet & Termin
Müşteri-Tedarikçi İlişkisi Tedarikçi/Üretici Müşteri Müşteri odaklılık Sürekli iyileştirme
Yüksek performans kabiliyeti Tatlı Meyvalar İmalat için Dizayn-Altı Sigma Dizaynı Yüksek performans kabiliyeti Sık Meyvalar Süreç Karakterizasyonu ve Optimizasyonu ( Altı Sigma) - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Kolay Meyvalar 7 Temel Teknik - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Yerdeki Meyvalar Mantık Yürütme Neyi bilmediğimizi bilmiyoruz. Bilmezsek harekete geçemeyiz Araştırıncaya kadar bilemeyiz Ne soracağımızı bilmezsek araştıramayız Ne ölçtüğümüzü bilmezsek soru soramayız Bundan dolayı; Tam bilmiyoruz.
Strateji& Liderlik Katılımı
Önemli Mesajlar Neden Six Sigma? Müşterileriniz için . . . Daha yüksek kalite & daha düşük maliyet Ortaklarınız için . . .Daha iyi sonuçlar Dünya çapında üretim seviyelerinde proses ler Yatırımlarınız için daha kısa sürede ve daha verimli geri dönüş Şirketinizin dünya çapında lider bir şirket olarak kabul edilmesi Daha az aksaklık.... Yüksek kaliteli üretim... Müşterilerinize daha iyiyi daha kısa sürede daha uygun fiyatla sunabilme imkanı... Çalışanlarınız için . . Daha iyi motivasyon Tedarikçiler için. . . Yeni yöntemler Yüksek kalitede ürün üretebilmek için gerekli yöntemler. Kişisel yetkinliklerin ve liderlik yeteneklerinin geliştirilmesi için fırsatlar. Dünya çapında , sektöründe lider bir şirkette çalışma imkanı. Daha kısa sürede daha doğru üretim için fırsatlar. Dünya çapında , sektöründe lider bir şirkette ortak çalışma imkanı Ürünlerinizi ve hizmetlerinizi geliştirebilmek için önemli bir fırsat 23
Six Sigma Süreci? Define Measure Analyze Improve Control Müşteri kimdir, öncelikleri nedir? Measure Süreçler nasıl çalışmakta ve nasıl ölçülmektedir? Analyze Hataların en önemli nedenleri nelerdir? Six sigma provides a disciplined, phased process and a set of statistical tools to conduct projects. The five phases are designed to answer specific questions about the process. They are: Define: who are the customers and what are their priorities? Measure: how is the process performing and how is it measured? Analyze: what are the most important causes of defects? Improve: how do we remove the causes of the defects? Control: how can we maintain and leverage the improvements? A variety of tools are used during each of these phases. Most of these tools are not new to industry or to GE aircraft engines. We have used many of them (such as process mapping, affinitization, scatter diagrams, quality function deployment and run charts) for many years. However, there are two main differences with six sigma: The rigorous, disciplined steps followed by black belts, green belts and their teams and reviewed by senior management at each phase; and The emphasis on the control phase . . . Which helps ensure that what gets fixed stays fixed. In 1998, we will increase our project completions dramatically . . . From 2200 to 6000! In addition, selecting these projects to our new criteria (dashboards and business Ys), decreasing the completion cycle time and more quickly leveraging improvements across the business will have an exponential impact on our business. This is the heart of 2x acceleration. Improve Hatalara neden olan tüm sebepleri nasıl ortadan kaldırabiliriz? Control İyileştirmeyi nasıl sürekli hale getirebiliriz?
Sizin Bulunduğunuz Yer? Burada anlattıklarımızın bir bölümünü biz zaten uyguluyoruz diyebilirsiniz. Six Sigmanın büyük bölümünün yeni olmadığını, yeni olanın onun bütün bu temaları tutarlı bir yönetim sürecine dönüştürme becerisidir. Six sigmanın temalarını ya da araçlarını destekleyen ve zaten uygulamakta olduğumuz çalışmaları derleyip toparlamanızı ve onları uygulamayı sürdürmenizi tavsiye ederiz. İşinizin güçlü ve zayıf yönleri konusunda kendinize karşı dürüst olun. Six Sigmada edindiğiniz tecrübeler, bir kuruluş eksikliklerini kabullenme, onlardan ders almaya ve onları düzeltmek için önceliklerini belirlemeye ne kadar istekliyse, sonuçların çok daha hızlı alınacağı olmuştur.
Six Sigma sisteminin, onu her başarılı işin bir parçası haline getirmeye yetecek kadar temel, güçlü ve değerli özelliklerinin olduğuna inanıyor ve bu düşünceye sizin de katılacağınızı umuyoruz. Six Sigmanın disiplin ve yöntemlerini, size özgü kültür, iş yaptığınız sektör, pazardaki konumunuz, insan gücünüz ve strateji açısında en iyi biçimde uyarlamanızı şiddetle tavsiye ederiz.
TEŞEKKÜRLER