Sert Hava Seyri Güz 2018 Sima Yıldız Doğan.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
(Radio Detection and Ranging)
Advertisements

Pasif Sistemler Uyarı Hattı Sistemleri
TEMEL İLKYARDIM EĞİTİMİ
MOTORLU TAŞIT SÜRÜCÜ KURSLARI
HAVA NASIL ORALARDA HAVA TAHMİNLERİ.
YAĞMUR, KAR, SİS SUDE ALGIN 3/C 575.
İTÜ DENİZCİLİK FAKÜLTESİ Gemi Teçhizatı Test Merkezi
GENEL İLKYARDIM BİLGİLERİ
TEKNE MANEVRASI.
TEMEL İLKYARDIM UYGULAMALARI
TEMEL İLKYARDIM UYGULAMALARI
Hazırlayan; Öznur KANDAKOĞLU 5-B 473
AC İ L DURUM YÖNET İ M MERKEZ İ Felaket başa gelmeden evvel önleyici ve koruyucu tedbirleri düşünmek lazımdır, geldikten sonra dövünmenin yararı yoktur..
AY DEDE.
YANGIN EKİBİ ÇALIŞMA TALİMATI
Patlayıcı Ortamlar ve Tahliye
Zıt Anlamlı Kelimeler Kelime(Sözcük)
Dogal Afetler.
TEMİZLİK TERTİP DÜZEN.
Martı Marina Orhaniye ( Ağustos 2012 kontrat sonu )
Güvenli Sürüş İçin Araç Kullanırken Dikkat Edilmesi Gerekenler
OKAN ÜNİVERSİTESİ İLKYARDIM EĞİTİM MERKEZİ
İLKYARDIM GENEL BİLGİLERİ
İpli temel kurtarma operasyonları – Kaza yerine pasif iniş
AMATÖR DENİZCİ BELGESİ KISA MESAFE TELSİZ BELGESİ SEMİNERİ
ÖĞRENCİLERİN servİste RİSKLERDEN KORUNMASI
TAŞITLAR.
Dünya, Güneş ve Ay.
İLK YARDIM.
HOŞGELDİNİZ. İLK YARDIM Nedir? Herhangi bir kaza veya yaşamı tehlikeye düşüren bir durumda, sağlık görevlilerinin yardımı sağlanıncaya kadar, hayatın.
Konu : Araçların Manevraları (Dönüşler)
1.  Bebek ve küçük çocuklarda burun delikleri dardır.  Dişler ve diş etleri hassastır.  Dil, ağız boşluğu ile orantılı olarak değerlendirildiğinde.
İLKYARDIM GENEL İLKYARDIM BİLGİLERİ. İlkyardım Nedir? Herhangi bir hastalık veya kaza sonucu sağlığı tehlikeye girmiş olan kişiye, Olay yerinde Sağlık.
DENİZDE TRAFİK AYRIM DÜZENLERİ
DENİZE ADAM DÜŞTÜ METODLARI
İTÜ DENİZCİLİK FAKÜLTESİ SEYİR GÜVENLİĞİ IV
İLK YARDIM TEMEL BİLGİLER
PAYROTEKNİK MALZEMELER
TEKNELERDE KİŞİSEL GÜVENLİK VE GÜVENLİ ÇALIŞMA KURALLARI
Demir İşlemlerinde Kullanılan Terimler
ARAMA VE KURTARMA.
TCG GEDIZ (F 495) KOMUTANLIGI BILGISAYAR DESTEKLI EGITIM SISTEMI
GEMİ KULLANMANIN TEMEL PRENSİPLERİ
Can Kurtarma Teçhizatları (LIFE SAVING APPLIANCES)
Can Kurtarma Araç, Donanım ve Teçhizatları
GENEL İLKYARDIM BİLGİLERİ
Kural 32 TANIMLAMALAR Kısa düdük = 1 sn. Uzun düdük = sn.
MAKARALAR VE CAYRASKALLAR
ULUSLARARASI FONETİK ALFABE
YANGIN TESPİT SİSTEMLERİ
İLK YARDIM EĞİTİM MERKEZİ’NE
Yoğun Trafikte ve Seperasyonda Seyir
PRUVA, PRUVAYA GEÇİŞ DURUMU KURAL-14 AYKIRI GEÇİŞ DURUMU KURAL-15
DENİZDE ÇATIŞMAYI ÖNLEME TÜZÜĞÜ
VARDİYA VE ROLE ESASLARI
GENEL BİLGİLER Demir gözden funda edildiğinde kuvvetli akacağından zincirden neta durulmalı, can emniyeti gözetilmelidir. Operasyon süresince mutlaka koruma.
Haritadaki Kısaltmalar ve Semboller
Trol çeken ve trol ağlarını atmakta olan bir teknede trol ağlarını atmakta olduğunu belirten düşey doğrultuda çekilen fenerler milden görünürler.
B) GÖRÜNÜR İŞARETLER (PAYROTEKNİK MALZEME)
SINIF YÖNETİM MODELLERİ
GELGİT NEDİR VE NASIL HESAPLANIR. GELGIT, AY VE GÜNEŞ’IN ETKISIYLE DENIZLERIN SÜREKLI YÜKSELIP ALÇALMASı OLAYıDıR.
BALON Emre Yiğitbaşı.
COŞKUNLAR SÜRÜCÜ KURSLARI Trafik ve Çevre Bilgisi
YELKEN TRİMİ Dilay Durukan.
YELKEN SEYİRLERİ & MANEVRALAR
Balon Uzay Kaya.
Çığ.
Düğümler.
-Sel Toprağın üzerini kaplayan ve ani, düzensiz, büyük su taşkınlarına sel denir. Akarsular taşıyabileceğinden fazla su ile yüklendiklerinde sel meydana.
 Sel  Toprağın üzerini kaplayan ve ani, düzensiz, büyük su taşkınlarına sel denir. Akarsular taşıyabileceğinden fazla su ile yüklendiklerinde sel meydana.
Sunum transkripti:

Sert Hava Seyri Güz 2018 Sima Yıldız Doğan

Unutma! 1. Rüzgar hızı ne kadar artarsa yelkenin üstüne binen yük onun karesi kadar artar. 2. Camadan vurmak için en iyi zaman aklına ilk geldiği zamandır.

Rüzgar ve Yelken Koşulları 0 - 10 knots : Az dalgalı ya da dalgasız. Bu koşullarda yelkenliyi kontrol etmek kolay olacaktır. 11 - 16 knots: Ortalama boyutta dalga. Az sayıda kuzucuk. Eğer yelkenli çok yatıyorsa, camadan düşünülebilir. 17 - 21 knots: Daha büyük dalgalar . Fazla sayıda kuzucuk. Yelkenli kontrol edilmesi daha güç olduğundan en azından birinci camadan atılmalıdır. Teknenin yatması neden kötü? Dümeni kontrol etmek zorlaşır. Teknenin hızı yavaşlar. Teknenin yanal kaymasını arttırır.

Rüzgar ve Yelken Koşulları 22 - 27 knots: Büyük dalgalar, çok fazla sayıda kuzucuk. Tecrübesiz yelkencinin bu şartlarda yelkenleri indirmesi ve motoru açması tavsiye edilir. Cenovaya %80 oranında camadan vurulabilir(furling yoksa). Fırtına flogu kullanılabilir. 28 - 47 knots: Gale conditions. Yüksek dalgalar, çok yüksek sayıda kuzucuk ve köpüklenme. Fırtına flogu kullanılabilir. Bu koşullar için tasarlanmamış teknelerin yelkenlerini indirmesi tavsiye edilir.

Sert Hava Haberini Karada Almak Denize çıkmadan önce hava tahminleri kontrol etmek, sert havaya hazırlıksız yakalanma ihtimalini azaltır. Camadanı karada vur. Karada camadan vurmak her zaman denizde vurmaktan daha kolaydır. windguru.cz windy.com poseidon.hcmr.gr (Yunanistan ve etrafı için)

Sert Hava Haberini Denizde Almak Sert Havaya Hazırlıksız Yakalanmak Fırtınayı geçirebileceğiniz liman var mı? Teknenin performansını değerlendir. Fırtına hakkında çok bilgin yoksa, tedbirli ol. Camadan vur. Tüm ekip can yeleği ve harness giymeli. Güverte üstü ve altı neta olmalı. Bazı durumlarda dar bir limana girmemek daha güvenli olabilir. Açık denizlerde dalga boyu daha küçük ancak sıklığı fazladır. Camadan vurulmalı Tekne neta edilmeli Bütün ekip harness ve can yeleği giymeli. Fırtınanın durumu değerlendirilmeli ve gerekirse açık denizde havanın dinmesi beklenmeli.

Camadan Vurmak Tekne hafif rüzgara döndürülür. Pupa palangası biraz boşlanır. Ana yelken mandarı laçka edilerek ön yakadaki camadan matafiyonu sabitlenir. Camadan ipinin boşu alınır. Yelkenin arka yakasındaki matafiyon sabitlenir. Ana yelken mandarının boşu tekrar alınarak ufalan yelkenin trimi yapılır. Pupa palangasının boşu alınır.

Cenovanın Küçültülmesi Cenovası furlingli teknelerde, baş ıstralyaya fazla yük bineceğinden tercih edilmez.

Fırtına Floğu Tekneye göre ideal cenovanın %25 i boyutundadır. Duruma ve teknenin dengesine bağlı olarak çok sert havada ana yelken indirilerek sadece fırtına floğuyla devam edilebilir.

Man Overboard (MOB) Prosedür Ekip kesinlikle sakin kalmalı. İnsanın düştüğünü ilk gören kişi MOB diye bağırır ve düştüğü yönü(sancak veya iskele) söyler. Eliyle işaret etmeye devam eder. Öncelikle can simidi, bunun dışında yüzebilen ve yardımcı olabilecek herhangi birşey denize atılır. (Usturmaça, can yeleği) GPS’te MOB tuşuna basılmalı. Gece ise projektör denize tutulur. Kurtarılamıyorsa 16. kanala PANPAN Gözden kaybolduysa MAYDAY çağrısı yapılır.

Yelkenli Seyirde MOB Manevrası Kafayı hafif açıp rotadan düĢün. Bir tramola atın ve diğer kontraya dönün. Kafayı açarak, dalgalarla sürüklenen insanın hizasına kadar inin. İnsana yaklaşırken yavaşlayın. Daha büyük teknelerde, İnsanın teknenin altına girmemesi için, rüzgaraltından alın. Daha küçük teknelerde veya az dalgalı denizde, insanı kontrol edebiliyor iseniz rüzgarüstünden alın.

Motorlu Seyirde MOB Manevrası 1. Cenova kilitli vaziyette tramola atın. (sert havada cenovayı indirin!) 2. Yüzen ve yardımcı olabilecek cisimleri atın, eğer ulaşamıyorsanız motoru çalıştırın. Denizde gereksiz halat bulunmamasına dikkat edin. 3. Yelkenleri indirin, insandan uzaklaşmayacak şekilde etrafında dönün. 4. İnsan yaklaşırken rüzgara dönün, tekne hızını azaltın, kontrollü biçimde adamı rüzgaraltından alın. Bir tekne boyu yaklaşınca motor boşa alınmalı, halatlara dikkat edilmelidir.

Sert Hava Ekipmanları Can yeleği Can simidi Harness Jackline ve Tether Dalma kıyafeti Isı korumalı tulum

Görünür İşaretler Yüzer duman işareti Paraşütlü işaret fişeği El maytabı Deniz markalama boya ve şeritleri

Diğer Vasıta ve Aletler Can salları Halat atma aleti Sis düdüğü Genel alarm ve yayın sistemi Filika telsizi EPIRB (Emergency Position Indicating Radio Beacon) SART(Search and Rescue Transporder)

Gemiyi Terk Gemiyi terk emrinin çok erken verilmesi, çok geç verilmesi kadar tehlikelidir. Tüm ekip can kurtarma teçhizatı ve donanımı konusunda iyi eğitimli olmalıdır. Gemiyi terk etmeden önce SOS çağrısı vermelidir. Hava koşulu farketmeden herkes en sıcak kıyafetlerini, üstüne can yeleğini giymelidir. Can salına gerekli malzemeler, yiyecekler(bol karbonhidratlı) alınmalıdır. Can salına binerek tekneden ayrılmak en son yapılacak şeydir.Ancak, tekneden can salına geçiş en son an da yapılmalıdır. Çünkü tekne can salına oranla daha uzaktan görülebilir.

Dinlediğiniz için teşekkürler.