ABBASİLER-KÜLTÜR VE MEDENİYET II

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
HACI BEKTAŞ,SEYYİD NESİMİ,HALLACI MANSUR VE PİR SULTAN ABDAL
Advertisements

Matematikçi,astronot , filozof ve şair olarak bilinen ÖMER HAYYAM Tarihçilerin verdiği bilgiye göre 1048 yılında Nişabur(İran) kentinde doğdu. (Doğum.
MEDENİYET TARİHİ.
Hz.Ali Dönemi ( ).
İSLAMİYETİN KABULÜNDEN SONRAKİ TÜRK EDEBİYATI
İSLAM KÜLTÜR VE UYGARLIĞI
Tanzimat Dönemi Osmanlı Adliye Teşkilatı
İSLAM MEDENİYETİNDE TIP
HUKUK Hukuk Okuryazarlığı - Ceza Mahkemeleri -.
Abbasiler Dönemi.
DİN FELSEFESİ ÇIKMIŞ SINAV SORULARI MURAT YILMAZ EGE ANADOLU LİSESİ.
B) TÜRK-İSLAM DEVLETLERİNDE HUKUK
Medeniyetin ilerlemesi ve gelişmesi sonucu yeni faaliyet alanlarının ortaya çıkması bunların hukuk açısından tabi olacakları hukuk dalını saptamada yazarları.
Binbir Gece Masalları.
ANADOLU SELÇUKLULARI VE BEYLİKLER DÖNEMİNDE KÜLTÜR VE MEDENİYET.
MEZHEPLER.
Türklerin İslam Medeniyetine Katkıları
Türkler Arasında İslam’ ın Yayılmasında Etkili Olan Bazı Şahsiyetler
Mâtürîdî (Arapça: الماتريدي‎) ya da tam adıyla Ebu Mansur Muhammed bin Muhammed bin Mahmûd el-Mâtürîdî es-Semerkandî, Hanefi mezhebinden olanların itikad.
İTİKADÎ MEZHEPLER İslam dininin ilk dönemlerinde Müslümanlar arasında itikadi konularda herhangi bir şüphe ve farklı düşünce bulunmuyordu.
TASAVVUFÎ YORUMLAR Tasavvuf: İslam dininde yer alan ahlakî esasları hayata geçirmeyi amaçlayan, Peygamber Efendimizin sünnetine dayalı bir hayat tarzını.
Modern hukuk literatüründe; haksız iktisab, sebepsiz zenginleşme, sebepsiz iktisab tabirleriyle de ifade edilen haksız kazanç, hukuki bir sebebe dayanmaksızın,
Ebu Hanife. Ebû Hanîfe (M. 699/Hicrî /Hicrî 148)[1Ebû Hanîfetu'l-Nu’man), Tam adı:, Nu`mān ibn Thābit ibn Zūṭā ibn Merzubān);
Hicri Dördüncü ve Beşinci Asırlar
Nakil Dönemi 6. Ders.
Hazırlayan:Ömer Faruk Şahin
Son Dönem -devam 11. Ders.
DOÇ.DR.ABDULLAH DEMİR ZİRVE ÜNİVERSİTESİ HUKUK FAKÜLTESİ
ÖMER NASUHİ BİLMEN A.İ.H.L SENANUR BEKTAŞ 10/E ARSLAN KÖSE.
Bu kavramlardan oluşan bir paragraf
Ali er-Rıza: .
Emevi Tarihi Berat Köse.
Abbasi Tarihi Berat Köse.
Emevi Tarihi Berat Köse.
1 C. FELSEFİ METOD  4. Felsefeciler  İslâm Tarihinde Ernevilerin son dönemlerinde ulûm-i kadîme adı verilen felsefî bilimler arabçaya terceme edilmeye.
EYYUBİLER.
Emeviler Döneminde Mimari Bagül Hudeyberdiyeva Büşra Kaim Elif Ünal
İSLAM DÜŞÜNCESİNDE YORUMLAR 7. SINIF 4. ÜNİTE
DAVA İŞLEMLERİ 17 – 21 EKİM 2016.
İSLAM HUKUKUNUN TARİHİ DEVİRLERİ
Osmanlı’da divan teşkilatı
BİNBİR GECE MASALLARI.
Tanzimat Dönemi Osmanlı Adliye Teşkilatı
Batı’yı Aydınlatan İslam Düşünürü
Türkçe yazı çeşitleri.
Toprak Yönetimi Toprak İslam Hukukuna göre Öşri,Haraci ve Miri arazi olmak üzere üçe ayrılır. 1-Öşür Arazi:Müslümanlara ait olan topraklar.Öşür vergisi.
İSLAM HUKUKU- 1 İSLAM HUKUKUNUN NİTELİĞİ
Kitap ve Kütüphaneler.
YUNUS EMRE MATÜRİDİ.
HUKUKUN KAYNAKLARI Hukukun kaynakları, asıl kaynaklar ve yardımcı kaynaklar olarak ikiye ayrılır. Asıl kaynaklar: Yazılı ve yazısız kaynaklar Yardımcı.
TÜRKLERİN İSLÂMİYET’İ KABULÜ
İslam dininde, fıkıh yani İslam hukuku konusunda anlayış, metod ve uygulama açısından farklı düşüncelere sahip mezhepler bulunur.Bu mezheplerin başlıcaları.
CABIR BIN HAYYAN. CABIR BIN HAYYAN HAYATI ( ) Modern kimyanın kurucusu, atomun parçalanabileceğini dile getiren ilk bilim adamı, İslam dünyasında.
EL-HAREZMİ. Hayatı  Ebu Abdullah Muhammed bin El-Harezmi 780 yılında Özbekistan'ın Harezm vilayetinde dünyaya gelmiştir. Horasan bölgesinde bulunan Harezm'de.
ÜTOPYALAR Ahmet Taşer 11-A Ütopya Ne Demektir ? Ütopya, aslında olmayan, tasarlanmış olan ideal toplum ve devlet şekli anlamı taşır. Ütopyalar,
İslam kültür ve medeniyetinde yönetim anlayışının esasları.
ABBÂSÎLERE BAĞLI DEVLETLER
FİKRİ VE SINAİ HAKLAR MAHKEMELERİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Tanzimat Dönemi Osmanlı Adliye Teşkilatı
ABBÂSÎLER-KÜLTÜR VE MEDENİYET I
İSLAM HUKUK USULÜ ASLİ KAYNAKLAR: KİTAP/KUR’AN, SÜNNET, İCMA + KIYAS
Osmanlı Devleti’nde Dini Hayat ve Gayr-i Müslimler
OsmanlI’da dİvan teşkİlatI
İbn-i Sina'nın tam adı Ebu Ali el-Hüseyin ibni Abdullah ibn-i Sina el-Belhi'dir. Samanoğulları sarayı maliye kâtiplerinden ve saygın bir bilim adamı Abdullah.
OSMANLI HUKUKUNDA REAYA (VATANDAŞ)
İSLAM TARİHİ I.
Abbasilerde Eğitim ve Öğretim
MERAK, İLMİN HOCASIDIR..
GAZNELİLER ( ).
Sunum transkripti:

ABBASİLER-KÜLTÜR VE MEDENİYET II

Medâinî (ö. 225/840), Câhız (ö. 255/869), İbn Kuteybe (ö Medâinî (ö. 225/840), Câhız (ö.255/869), İbn Kuteybe (ö.276/889), Belâzurî (ö.279/892), Ebû Hanîfe ed-Dineverî (ö. 282/895), Ya’kubî (ö.292/904), Taberî (ö.310/922), Mes’udî (ö.346/957), İbnü’n- Nedîm (ö.385/995), İbn Miskeveyh (ö. 420/1030)

Tasavvuf: Züht ve takva temeline dayalı tasavvuf hareketinin gelişmesi de Abbâsîler dönemine rastlar. Tasavvufun gerçek kurucuları sayılan Ma’rûf el-Kerhî (ö.815), Zünnûn el-Mısrî (ö.246/861), Cüneyd-i Bağdâdî (ö.298/911), Bâyezîd el- Bistâmî (ö.261/875), Sehl b. Abdullah et-Tûsterî (ö.283/896), Hüseyin b. Mansûr el-Hallâc (ö.309/922) gibi sufilerin birçoğu Abbâsî döneminde yaşamıştır. Haris b. Esed el-Muhasibî (ö.243/837) er-Ri’âye li Hukûkillâh adlı eseri ile tasavvuf ilmînin temellerini attı ve bu eser daha sonraki yazarlara bir model teşkil etti.

İslam Felsefesi: Tercüme faaliyetleri İslâm felsefesinin oluşumunda önemli rol oynadı. Bu dönemin en ünlü filozoflarından Kindî (ö.261/873), Farabî (ö.339/950) ve İbn Sina (ö.466/1073) din ile felsefeyi uzlaştırma yolunda çabalar vererek eserler yazmışlardı. Dil ve Edebiyat: Abbâsîlerin ilk dönemlerinde dil (nahiv) alanında Basra ve Kûfe ekolleri oluşmuş ve bu ekollere bağlı olarak birçok dil bilgini yetişmişti. Basra ekolünün başlıca temsilcileri arasında Sîbeveyh, el-Müberred ve Zeccâc; Kûfe ekolonun temsilcileri arasında ise Kisâî ve Ferrâ vardı.

Binbir Gece Masalları’nın ilk taslağı Irak’ta kaleme alınmıştır Binbir Gece Masalları’nın ilk taslağı Irak’ta kaleme alınmıştır. Cehşiyarî (ö.331/ 942) tarafından hazırlanan bu taslağın esasını, Hindistan kaynaklı Hezar Efsane (Bin Efsane) adı altında İran’da yazılmış bir hikâye kitabı teşkil etmiştir.

Beytü’l-Hikme:Beytü’l-Hikme’de felsefî ve çeşitli ilim dallarıyla ilgili kitapların tercüme faaliyetlerinin yanı sıra; istinsah, okuma ve te’lif de yapılmakta, seminer ve konferansların düzenlendiği görülmektedir Müstensih, mütercim, yazar ve okuyucuların ayrı ayrı yerlerinin bulunduğu Beytü’l- Hikme’de; âlimler ve felsefeciler tam anlamıyla bir hürriyet içerisinde çeşitli din ve mezheplerle ilgili münazaralar düzenlemiş ve tartışmıştır.

İdarî Yapı: Halifelik Vezirlik Hâciblik Divânlar: Abbasîler, Emevîlerden daha ayrıntılı bir idarî sistem oluşturmuşlardı. Emevîler döneminde merkezde yer alan Divânü’l-çeyş, Divânü’l-harâc, Divânü’r-resâil, Divânü’l-hâtem, Divânü’l-berîd’in aynı şekilde Abbasîler döneminde de varlığını devam ettirdiği ancak, bu dairelere ilave olarak, Divânü’l-ezimme, Divânü’l-mezâlim, Divânü’n-nafakât, Divânü’-diyâ, Divânü’t-tevki’yi kurmuşlardı.

Divânü’l-ezimme,devletin gelir ve giderlerinin kontrolü ve muhasebe işleri ile ilgili dairesiydi. Divânü’l-mezâlim, yüksek devlet görevlilerinin, etkili kişilerin ve harâc memurlarının devlet alehine veya halka karşı işledikleri suçlar ve onlarla ilgili şikayetlerle ilgilenen hukuk kurumu idi. Kadıların bakmaktan aciz kaldıkları her davaya mezâlim mahkemelerinde, bu kadılardan daha yetkili sâhibu’l- mezâlim denilen hâkimler bakarlardı. Divânü’n- nafakât, saray harcamaları ile ilgili daireydi. Divânü’d-diyâ ise savâfi denilen devlet arazilerinden şahıslara ıktâ (işletilmek üzere verilen toprak parçası) edilen geçimlik olarak verilen arazilerin öşrünü toplama işlerini yürütürdü. Divânü’t-tevki, resmi yazıları çok öz ve veciz bir hale getirildiği daire idi.

“Kâdı’l-kudâtlık: İmam Ebû Yusuf (ö. 182/798) Şurta Hisbe Valilik Sosyal Yapı