NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
GEBZE ÇOBAN MUSTAFA PAŞA KÜLLİYESİ (1523)
Advertisements

ADIM ADIM TÜRKİYE Yurdumuzu Dolaşırken.
Karahanlılar Gazneliler
AHŞAP SANATI Anadolu’da Selçuklu ile gelişen ve orijinal örneklerini veren ahşap sanatı ve işçiliği Beylikler döneminde de çeşitli örneklerin katkısı ile.
SULTAN AHMET CAMİİ.
SÜLEYMAN CURA İLKÖĞRETİM OKULU
Kündekâri Bir ahşap sanatı. Parçalar ayrı ayrı hazırlanıp çivi, tutkal vs kullanmadan birleştiriliyor. Genellikle dinî mimaride kullanılan bir teknik.
RABİA GİZEM KURU - ELVİN YILMAZ-DOĞUKAN AYTEKİN - BURAK YILMAZ-EFE ŞAHİN 4 A SINIFI.
TÜRK DİLİNİN TARİHİ GELİŞİMİ
İlk Türk Devletlerinde Sanat
TÜRKLERDE SANAT 1- İLK TÜRK DEVLETLERİNDE SANAT
TÜRKİYE NİN TARİHİ VE TÜRİSTİK YERLERİ
OSMANLI DEVLETİNDE SANAT
TİMURLULAR.
GÖRSEL SANATLAR Mehmet KURTBOĞAN.
Geleneksel Türk Görsel Sanatları
HAZIRLAYAN: NUR KURTOĞLU 7/D 2174
CUMHURİYET DEVRİ TÜRK SANATI
Osmanlı Devleti’nin Balkanlardaki Mimari Eserleri.
EŞREFOĞLU CAMİİ 1299 yılından günümüze... Yer Beyşehir merkezi ve gölün kenarı...
BEDESTENLER Bedesten eskiden alışveriş hayatının nabzının attığı, üstü kapalı içinde alışveriş yapılan, ince uzun çarşılardır. Her bedesten de onu korumakla.
İLKÖĞRETİM REFORMLARI
Sosyal Bilgiler BEYLİKLER DÖNEMİ
TOPKAPI SARAYI. TOPKAPI SARAYI Osmanlı sultanlarının ikametgahı, devletin yönetim ve eğitim merkezidir. Fatih Sultan Mehmed Han tarafından
ÜNİVERSİTE REFORMLARI
Ülkemizin Doğal ve Tarihi Güzellikleri
DOĞAN KUBAN MELİS AKAYDIN
TAKVİM HAZIRLAYAN:ELİF UÇAR.
SULTAN AHMET CAMİİ.
Mehtap İŞMARCI Görsel Sanatlar Öğretmeni
Genel HatlarIyla Hİndİstandakİ Türk SanatI
TÜRK İSLAM DEVLETLERİ ÖSS- YGS SORULARI.
Eşrefoğlu Süleyman Bey Camii Anadolu’da ağaç çatı ve direkli düz tavanlı ulu camilerin en güzel örneklerden birisidir. Taçkapısı, mihrap ve minberi, üstün.
Bu kavramlardan oluşan bir paragraf
Yakutiye Medresesi - Erzurum
Burak ÜNSAL Tarih Öğretmeni
13 VE 14.YÜZYILDA ANADOLU’DA GELİŞEN TÜRK EDEBİYATI
Bir devletin kalkınmasında ticaret yapılan yollara ve denizlere yakın olmasının rolü nedir?
Emeviler Döneminde Mimari Bagül Hudeyberdiyeva Büşra Kaim Elif Ünal
TÜRK İSLÂM DEVLETLERİ Türklerin İslam'la Tanışma Süreçleri
Eser İncelemesi Edirne Selimiye Camii
YGS PRATİK TARİH DERS NOTLARI -1-.
MIMAR SINAN. , Mimar Sinan, 1489'da Kayseri'nin Ağırnas köyünde dünyaya geldi. 1511'de devşirme olarak İstanbul'a geldi ve Acemi Oğlanlar Ocağı'na girdi.
Geleneksel Türk Görsel Sanatları
KAHİRE FUSTAT TOLUNOĞLU AHMET CAMİİ( )
KONYA SIRÇALI MEDRESE Konya Sırçalı Medrese ismini çini süslemelerinden almaktadır. Medrese II. Alaeddin Keykubad tarafından 1242 yılında inşa ettirilmiştir.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
TÜRKLERDE SANAT.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
T TÜRBE KAPISI …  Bu camii Türk mimarisinde Batı sanat etkilerinin yoğun olduğu bir dönemde inşa edilmiş olmasına rağmen klasik.
M İ MAR S İ NAN. MİMAR SİNAN [1490 – 1588] Büyük Osmanlı mimarı. Kayseri’nin Ağırnas köyünde doğdu. 1511’de Yavuz Sultan Selim zamanında devşirme olarak.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
UYGUR DEVLETI ( ). Uygurlar, Asya Hun Devleti’ne bağlı olarak Orhun ve Selenga nehirleri kıyılarında yaşamışlardır. II. Kök Türk Devleti’nin son.
TÜRK DEVLETLERİNDE SANAT ANLAYIŞI. TÜRKLERDE SANAT İLK TÜRK DEVLETKERİNDE SANAT  ORTA ASYA TÜRK SANATININ TEMELİ İLK TÜRK DEVLETLERİNDE GÖRÜLEN ATLI.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
 Osmanlı'da Güzel Sanatlar  -Osmanlı Devleti'nde mimari en gelişmiş sanat dalıdır. Kuruluş döneminde Selçuklu ve Bizans etkisi vardır. Bursa'da Ulu.
İslamiyet Öncesi ve Sonrası Türk Minyatür Sanatı
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ TURİZM COĞRAFYASI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ TURİZM COĞRAFYASI
Sunum transkripti:

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ Sanat tarihi Türk Sanatı II NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu ubyo.nisantasi.edu.tr

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © Türk Sanatı Türk Resim Sanatı Türk resim sanatının bilinen en eski örneklerini Uygurlar, heykellerini Göktürkler, halı - maden ve ahşap sanatı örneklerini Hunlar vermiştir. Bu sanat kolları Büyük Selçuklular kanalıyla Anado­ lu’ya geçmiştir. «Timurlular, Karakoyunlular ve Akkoyunlular Türk İslam minyatür sanatını geliştirerek devam ettirmişlerdir. Safeviler devrinde Türkmen ve Ti­murlu Herat okulunun kaynaştığı yeni bir minya­ tür üslubu doğmuştur.» Babürlüler önemli minya­türler hazırlanmış ve portre ressamlığını geliştir­mişlerdir. En erken tarihli Osmanlı minyatürleri Fatih Sultan Mehmet devrine aittir. Osmanlılarda Batılı anlamda resim, 18. yüzyılın sonlarında as­kerî teknik okullarla başlamıştır. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © Türk Sanatı Uygur Duvar Resmi Fatih’in Portresi NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © Türk Sanatı Çini Sanatı «Uygur, Karahanlı, Gazneli, Büyük Selçuklu ve Anadolu Selçukluları mimaride çini kullanmışlar­dır. Osmanlı çini sanatı, Selçuklu renkli sır tekni­ği ile mozaik çini tekniğini birleştirmiştir. Erken Osmanlı Dönemi’nde görülen bir diğer yenilik sıraltı tekniği ile üretilen mavi-beyaz çini üretimi­dir. 16. yüzyılın ortalarından itibaren renkli sır tekniği terk edilmiş, çinicilikte sıraltı tekniği ha­kim olmuştur.» «14. ve 15. yüzyılda renkli sır tekniği denilen, farklı renkteki sırların birbirine ka­rıştırılmadan aynı yüzeyde kullanıldığı bir tek­niğin uygulanmaya başlandığı görülür. Ana­dolu Selçukluları cami mihraplarında, kubbe kasnaklarında, minarelerde ve saraylarda bol miktarda çini kullanmışlardır. Kubadabad Sa­rayı kazılarında bulunan figürlü çini parçaları Anadolu Selçuklu Dönemi’nin en kaliteli ör­nekleridir. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © Türk Sanatı Ahşap Sanatı «Orta Asya’daki Pazırık kurganlarından çıkan buluntular, Hun devrinde gelişmiş bir ahşap sanatının olduğunu göstermektedir. Abbasi Dönemi’nde, 9. yüzyılda Samar- ra yapılarının kabartma alçı panolarında diğer üsluplar yanında ortaya çıkan eğri kesim tekniği Türklere ve Orta Asya etkilerine bağlanmaktadır. Aynı dönemde, Mı­sır Fustat’ta yapılan Tolunoğlu/Fustat Ulu Camii alçı kabartmalarında ve ahşap pa­nolarında da eğri kesim tekniği uygulanmıştır. Gazneli Mahmut Türbesi (11.yy)’ne ait kapı kanatları, bu devirde ahşap oymacılığının ulaştığı düzeyi göstermesi bakımından önemli bir örnektir.» «Büyük Selçuklu dönemi ile birlikte mimariye bağ­lı olarak özellikle yapıların minber, kapı ve pencere kanatlarında ahşap sanatının kaliteli örnekleri görü­lür. 13. yüzyıldan itibaren Anadolu’da kündekâri, oyma, kabartma, kafes ve boyama teknikleri kullanı­larak önemli ahşap eserler yaratılmıştır.» NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © kaynaklar Kuban, D. (2008). Selçuklu Çağında Anadolu Sanatı, İstanbul: Y.K.Y. Çoruhlu, Y. (2007). Erken Devir Türk Sanatı, İstan­bul: Kabalcı Yayınevi. Başkan, S. (2009). Başlangıçdan Cumhuriyet Döne­mine Kadar Türklerde Resim, Ankara: Atatürk Kültür Merkezi Yayınları. Canan Parla (edit.), Sanat Tarihi, Anadolu Üniversitesi Yayını no: 2962, 2013 Diyarbekirli, N. (1972). Hun Sanatı, İstanbul: Milli Eği­tim Basımevi. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©