NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
GEBZE ÇOBAN MUSTAFA PAŞA KÜLLİYESİ (1523)
Advertisements

YÖRESEL MİMARİ ÖZELLİKLERE UYGUN TİP KONUT PROJESİ BURSA EVLERİ

HAT SANATI Mustafa Süreyya SEZGİN.
HİTİTLER · M.Ö 2000 yıllarında Anadolu’ya gelerek Kızılırmak çevresinde devlet kurmuşlardır. · Başkentleri Hattuşaş ( Boğazköy) şehridir. Çorum yakınlarındadır.
OSMANLI’DA HUKUK,BİLİM,TEKNOLOJİ VE SANAT ALANINDAKİ GELİŞMELER
İlk Türk Devletlerinde Sanat
TİMURLULAR.
GÖRSEL SANATLAR Mehmet KURTBOĞAN.
Tempietto Kilisesi, Roma
Geleneksel Türk Görsel Sanatları
TOPKAPI SARAYI. TOPKAPI SARAYI Osmanlı sultanlarının ikametgahı, devletin yönetim ve eğitim merkezidir. Fatih Sultan Mehmed Han tarafından
ÇİN MEDENİYETİ.
Ülkemizin Güzel Yerleri
? ? ? ? ? ? FRANK GEHRY FRANK GEHRY FRANK GEHRY
Türklerin İslam Medeniyetine Katkıları
Mehtap İŞMARCI Görsel Sanatlar Öğretmeni
Genel HatlarIyla Hİndİstandakİ Türk SanatI
BATI MÜZİĞİ TARİHİ 3. Ünite: RÖNESANS DÖNEMİ MÜZİĞİ
BÜYÜK SELÇUKLU DEVLETİ( )
FatImi Tarihi Berat Köse.
Burak ÜNSAL Tarih Öğretmeni
Bir devletin kalkınmasında ticaret yapılan yollara ve denizlere yakın olmasının rolü nedir?
EMEVİLER DÖNEMİNDE MİMARİ.
Almanlar’ın Jugendstil, Fransızlar’ın Art Nouveau, İngilizler’in Modern Style dedikleri gençlik üslubu 20.yüzyılın başlangıcında NewYork’tan Türkiye’ye.
Emeviler Döneminde Mimari Bagül Hudeyberdiyeva Büşra Kaim Elif Ünal
CAM NASIL ÜRETİLİR? ÜRETİLİRKEN HANGİ AŞAMALARDAN GEÇER?
Büyük selçuklu devletİ
Jale YILMABAŞAR Hayatı ve Eserleri.
MODA TASARIMCILIĞI.
ÇİNİ VE ÇİNİCİLİK SANATI’NIN TARİHİ
SANAT NASIL DOĞMUŞTUR ?.
Türkçe yazı çeşitleri.
Büyük Selçuklu Devleti Kaan Tuvanç 7/D 219. Kurulduğu Yer: Horasan. Kurucusu: Tuğrul Bey. * Selçuklular, Oğuzların Üçok kolunun Kınık boyundandır. * Büyük.
P ABLO PICASSO Pablo Picasso, çalışmalarıyla resim sanatına ve anlayışına apayrı bir boyut kazandırmıştır. Onu ve sanatını anlamayan insanlar, resimlerini,
Geleneksel Türk Görsel Sanatları
ON YEDİNCİ YÜZYILDAN GÜNÜMÜZE TEZHİP SANATI VE GELİŞİMİ
KONYA SIRÇALI MEDRESE Konya Sırçalı Medrese ismini çini süslemelerinden almaktadır. Medrese II. Alaeddin Keykubad tarafından 1242 yılında inşa ettirilmiştir.
Resimle İlgili Meslekler
BÜYÜK SELÇUKLU DEVLETİ( ) SEDAT ALTAŞ. Oğuz Türkleri ve Oğuz Adının Anlamı Oğuz: Ok+u+z “Oklar; boylar” anlamına gelir. Oğuz Kağan Destanı'na.
EL-HAREZMİ. Hayatı  Ebu Abdullah Muhammed bin El-Harezmi 780 yılında Özbekistan'ın Harezm vilayetinde dünyaya gelmiştir. Horasan bölgesinde bulunan Harezm'de.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Rönesans. Rönesans "yeniden doğuş" anlamına gelen bir süreçtir. 15. yüzyılda başlayan bu süreç, aynı yüzyıl içinde bütün Avrupa'ya yayıldı. Bu yenilikte,
UYGUR DEVLETI ( ). Uygurlar, Asya Hun Devleti’ne bağlı olarak Orhun ve Selenga nehirleri kıyılarında yaşamışlardır. II. Kök Türk Devleti’nin son.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
 Osmanlı'da Güzel Sanatlar  -Osmanlı Devleti'nde mimari en gelişmiş sanat dalıdır. Kuruluş döneminde Selçuklu ve Bizans etkisi vardır. Bursa'da Ulu.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ TURİZM COĞRAFYASI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ Sanat tarihi İslam sanatı II NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu ubyo.nisantasi.edu.tr

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © İslam Sanatı İslam El Sanatları «İslam el sanatlarında hat sanatının özel bir yeri bulunmaktadır. İlk kez kitap yazısı olarak Kûfe şehrinde kullanıldığı için kûfi yazı adıyla bilinen dik hatlı yazı, Kubbet’ül Sahra’da kullanmak su­ retiyle erken dönemden itibaren mimari alana da girmiştir. Türk Yakut da denilen Yakutu Müsta- semi nesih, sülüs, reyhani, muhakkak, tevki ve rika olmak üzere 6 yazı türü oluşturmuştur.» «Kur’an’ın yazılmasıyla başlayan tezhip sanatı, hat sanatıyla birlikte uygulanmış, ilk sistemli yazma ve minyatürler 9. yy’da Abbasi Halifesi Me’mûn’un bazı antik kitapları Arapçaya çevirtmesiyle gerçekleştirilmiştir.» NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © İslam Sanatı Kufi Yazılı Tezhipli Kuran Sayfası, 12. yy. Abbasi, Walter Art Museum NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © İslam Sanatı El Sanatları «İslam seramik, maden ve cam sanatlarının en par­lak devri Abbasi Dönemi’dir. Bu dönemin önem­li seramik üretim merkezleri Bağdat, Basra, Fus- tat, Susa, Nişabur, Semerkant, Rey, Kaşan, Rakka, Rusafa; maden sanatının etkin iki merkezî Musul (Suriye) ve Horasan’dır (İran). Cam üreti­minde Halep, Şam ve Rakka’nın öne çıktığı gö­rülür.» «Fildişi işçiliği 10. yüzyıl ikinci yarısından başlaya­rak Akdeniz ve çevresinde gelişmiş, fildişinden çeşitli formlarda mücevher kutuları, satranç taş­ları, olifanlar, kakmalı mobilya, kapı ve minber­ler üretilmiştir İslam camlarını birinci grupta sofra eşyaları; ikinci grupta, çeşitli sıvıları depo­lamak amacıyla kullanılan kaplar; üçüncü grupta aydınlatma amacıyla yapılan cam eşyalar olmak üzere kullanım alanlarına göre üç ana grupta toplamak mümkündür. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © İslam sanatı Resim Sanatı-Seramik Sanatı «Abbasi resim sanatı hakkında geniş bilgi yine Samarra’daki yapıların duvar re­simlerinden edinilmektedir. Konularını kıvrık dallar içinde çeşitli kuş ve hayvan fi­gürleri, av sahneleri ve dans eden kızlardan alan bu resimlerde, cepheden verilen büyük boy figürlerin, renk düzeninde kırmızı ve mavinin egemen olması Sasanilere bağlanan bir özelliktir. Sasani etkisi dışında Helenistik motifler de kullanılmıştır.» «Tıp alanında kullanılan, bir İslam seramik kap türü olan albarellolar, Endülüs ve Kuzey Afrikalı tüccarlar aracılığıyla İtalya’ya tanıtılmış, daha sonra 15. yüzyılın ilk yarısından 18. yüzyılın sonlarında kadar bu kapların Güney İtalya’da yerel üre­timleri yapılmıştır.» NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © kaynaklar Çağman, F. - Tanındı, Z. (1979). Topkapı Sarayı Müzesi, İslâm Minyatürleri, İstanbul: Tercüman. Canan Parla (edit.), Sanat Tarihi, Anadolu Üniversitesi Yayını no: 2962, 2013. Öney, G. (1987). İslâm Mimarisinde Çini, İstanbul: Ada Yayınları Grabar, O. (1998). İslâm Sanatının Oluşumu, (çev.Nuran Yavuz), İstanbul: Yapı Kredi Yayınları. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©