BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ GEÇİŞ HİZMETLERİ PLANI Geçiş, bir eğitim programından bir diğer programa geçme sürecidir. Geçiş süreci öğrencinin var olan eğitim yaşantısından daha farklı eğitsel, toplumsal ya da mesleki yaşantıya uyumunu sağlamasına yardımcı olmak, bu süreci etkili ve verimli kılmak kısacası, birey için ortam değişikliğini kolaylaştırmak adına planlardır.
Geçiş hizmetleri yetersizliği olan öğrencileri yetişkin yaşamına hazırlamaktır. Geçiş hizmetleri planlamanın amacı, yetersizliği olan öğrencinin okul süresince göstereceği ilerlemeye yardım etmek ve okul sonrası yetişkin dünyasındaki yaşama hazırlamaktır. 14 yaş ve bazı durumlarda daha küçük yaştaki öğrenciler için geçiş hizmetleri planlanmalıdır.
Öğrencinin bireysel gereksinimlerine uygun olarak Lise sonrası üniversite eğitimi Mesleki eğitim İş eğitimi ve işe yerleşme Sürekli ve yetişkin eğitimi Bağımsız yaşam veya topluma katılmayı içeren bir geçiş planı geliştirilmelidir.
Geçiş hizmetlerinin aşağıdakileri içermesi gerekmektedir. Öğrencinin geleceğinde anlamlı olan ve eğitimini tamamlamasında öğrenciyi motive edecek çalışmalar sağlanması Öğrencilerin yetişkin yaşamlarında gereksinim duyacakları bilgi ve becerilerinin öğretimi Öğrencilerin eğitim ve yaşamlarının farklı aşamaları arasında kolay ve başarılı bir geçiş yapmalarını sağlamak
Geçiş hizmetleri planlanması öğrencinin bireysel gereksinimlerine tercihlerine ve ilgilerinin göz önüne alınmasına dayalı olur. Öğretim İlgili hizmetler Toplum deneyimleri İstihdam ve yetişkin yaşam amaçları Uygunsa günlük yaşam becerileri Uygunsa işlevsel mesleki değerlendirme
Geçiş Hizmetlerinin Planlamasına Yasal Bir Bakış BEP ekibi tarafından uygun görülmesi halinde ABD’de 1990 yılından bu yana geçiş hizmetleri 14 yaş veya daha büyük olan öğrenciler için yasal bir zorunluluk haline gelmiştir. Ülkemizde ise milli eğitim bakanlığı özel eğitim hizmetleri yönetmenliğinde geçiş hizmetlerine ilişkin herhangi bir düzenleme yer almamaktadır. Herhangi bir düzenleme almamasına rağmen rehberlik hizmet türleri başlığı altında eğitsel mesleki ve kişisel rehberliğe ilişkin düzenlemelere yer verilmiştir.