BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ GEÇİŞ HİZMETLERİ PLANI Geçiş, bir eğitim programından bir diğer programa geçme sürecidir. Geçiş süreci öğrencinin var olan eğitim yaşantısından.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Özel eğitim nedir? Özel eğitimin farklı açılardan farklı tanımları yapılmaktadır. Özel eğitim büyük ölçüde öğretimle ilgilidir. O halde; Özel eğitimi özel.
Advertisements

BEP : Her bir engelli çocuk için yazılı olarak, bireyin bağlı olduğu eğitim kurumunda oluşturulan birim tarafından geliştirilmiş olan ve engelli çocukların,
EĞİTSEL DEĞERLENDİRME VE BEP
Dünyada Açık ve Uzaktan Eğitimin Durumu
BEP BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI.
Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) Nedir?
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI VE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
Sunuyu Hazırlayan:Belgin Topal
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
BEP : Her bir engelli çocuk için yazılı olarak, bireyin bağlı olduğu eğitim kurumunda oluşturulan birim tarafından geliştirilmiş olan ve engelli çocukların,
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROĞRAMI
NEDEN BEP?.
BEP GELİŞTİRME BİRİMİ VE GÖREVLERİ
YETİŞKİN EĞİTİMİ (ANDROGOJİ)
Patnos Rehberlik ve Araştırma Merkezi Özel Eğitim Hizmetleri Bölüm Başkanlığı KAYNAŞTIRMA BEP.
ERKEN ÇOCUKLUK ÖZEL EĞİTİMİ
Erken Eğitim Şeyda Altuntaş
FIRINLI İLKÖĞRETİM OKULU Okullarda görev yapan Öğretmenlerimizin en büyük sıkıntılarından biri de bireysel eğitim gerektiren ve “Kaynaştırma” eğitimine.
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI (BEP)
ÖZEL EĞİTİM HİZMET İÇİ EĞİTİM PROGRAMI
KONU BAŞLIKLARI Özel eğitimin tanımı ve önemi
ÖZEL EĞİTİM DÜZENLEMELERİ
BEP GELİŞTİRME BİRİMİNİN GÖREVLERİ
KONULARIMIZ BEP Tanımı Amacı BEP nedir? \ ne değildir?
Zihin Engellilerin Eğitimi-2
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI (BEP)
BEP NEDİR?. Akdeniz Rehberlik ve Araştırma Merkezi Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı.
Ş AH İ NBEY REHBERL İ K VE ARA Ş TIRMA MERKEZ İ. KAYNAŞTIRMA Kaynaştırma yoluyla eğitim nedir? Kaynaştırma yoluyla eğitim; özel eğitime ihtiyacı olan.
YÜKSEKOVA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
eğitim programı ve özel eğitim hizmetleri 2015
ÖZEL EĞİTİM SINIFI VE KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
KAYNAŞTIRMA VE DESTEK ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU Metaveri ve Standartlar Daire Başkanlığı Sınıflamalar Grubu ISCED 2011 (Uluslararası Standart E ğ itim Sınıflaması)
Yöneltme/Yerleştirme
Eğitim Psikolojisi -Eğitim Psikolojisinin Kapsamı-
Otizmde öğretim içeriklerinin oluşturulması ZEE 307 – OTİZM SPEKTRUM BOZUKLUĞU Arş. Gör. Ahmet FİDAN.
Çayeli Hizmetiçi Eğitim Enstitüsü
Ki ş inin ya ş amı boyunca edindi ğ i i ş e yönelik deneyim ve faaliyetlerle ilgili algıladı ğ ı tutum ve davranı ş lar dizisidir.
BE P BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI. BEP ; özel eğitim gereksinimi olan her birey için yazılı olarak geliştirilmiş ve özel eğitim gereksinimi olan.
KAYNAŞTIRMA/BÜTÜNLEŞTİRME UYGULAMALARI VE BEP SEMİNERİ
BÖLÜM 3 NEREDEN BAŞLADIK ve NEREYE GİDİYORUZ: GEÇMİŞ, GÜNÜMÜZ, GELECEK.
EYYÜBİYE REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ
Kişisel Rehberlik.
Özel eğitim hizmetleri kurulu, özel eğitim değerlendirme kurul raporu doğrultusunda özel eğitime ihtiyacı olan bireyi uygun resmî okul veya kuruma yerleştirir.
Doç. Dr. Murat Özdemir Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi
BEP GELİŞTİRME BİRİMİ Aralık 2005-Ankara. BEP Geliştirme Birimi Başkan Aile Sınıf Öğretmeni Gezerek Özel Eğitim Görevi Verilen Öğretmen Özel Eğitim.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
BEP BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARI.
KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
EĞİTSEL VE DAVRANIŞSAL DEĞERLENDİRME- ASSESSMENT Ders 2: Yasal Düzenlemeler Prof. Dr. Tevhide Kargın.
SABUNCUOĞLU ŞEREFEDDİN SAĞLIK HİZMETLERİ
TANILAMA.
DOÇ. DR. HATİCE BAKKALOĞLU
3. ÜNİTE TÜRKİYE’DE ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ İLE İLGİLİ ÖRGÜTLENME VE MEVZUAT.
ERKEN ÇOCUKLUK ÖZEL EĞİTİMİ
Sorumlu Mahalleler Projesi İş Planı Eğitimi Bu proje T. C
Türkiye'deki Yasal Düzenlemeler
Engelli Bireylerin Eğitimi Yasası (Individuals with Disabilities Education Act-IDEA)-(1990)
YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERE İLİŞKİN ULUSLARARASI YASAL DÜZENLEMELER
ÖZEL EĞİTİM Özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin eğitim ve sosyal ihtiyaçlarını karşılamak için özel olarak yetiştirilmiş personel, geliştirilmiş eğitim.
YAYGIN EĞİTİM.
Öğretimin Planlanması
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI (BEP)
Karşılaştırmalı Eğitim
ZİHİNSEL YETERSİZLİĞİ OLAN ÇOCUKLAR
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
REHBERLİK TÜRLERİ.
EĞİTSEL DEĞERLENDİRME VE TANILAMA
Sunum transkripti:

BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ GEÇİŞ HİZMETLERİ PLANI Geçiş, bir eğitim programından bir diğer programa geçme sürecidir. Geçiş süreci öğrencinin var olan eğitim yaşantısından daha farklı eğitsel, toplumsal ya da mes­leki yaşantıya uyumunu sağlamasına yardımcı olmak, bu süreci etkili ve verimli kılmak kısacası, birey için ortam değişikliğini kolaylaştırmak adına planlardır.

Geçiş hizmetleri yetersizliği olan öğrencileri yetişkin yaşamına hazırlamaktır. Geçiş hizmetleri planlamanın amacı, yetersizliği olan öğrencinin okul süresince göstereceği ilerlemeye yardım etmek ve okul sonrası yetişkin dünyasındaki yaşama hazırlamaktır. 14 yaş ve bazı durumlarda daha küçük yaştaki öğrenciler için geçiş hizmetleri planlanmalıdır.

Öğrencinin bireysel gereksinimlerine uygun olarak Lise sonrası üniversite eğitimi Mesleki eğitim İş eğitimi ve işe yerleşme Sürekli ve yetişkin eğitimi Bağımsız yaşam veya topluma katılmayı içeren bir geçiş planı geliştirilmelidir.

Geçiş hizmetlerinin aşağıdakileri içermesi gerekmektedir. Öğrencinin geleceğinde anlamlı olan ve eğitimini tamamlamasında öğrenciyi motive edecek çalışmalar sağlanması Öğrencilerin yetişkin yaşamlarında gereksinim duyacakları bilgi ve becerilerinin öğretimi Öğrencilerin eğitim ve yaşamlarının farklı aşamaları arasında kolay ve başarılı bir geçiş yapmalarını sağlamak

Geçiş hizmetleri planlanması öğrencinin bireysel gereksinimlerine tercihlerine ve ilgilerinin göz önüne alınmasına dayalı olur. Öğretim İlgili hizmetler Toplum deneyimleri İstihdam ve yetişkin yaşam amaçları Uygunsa günlük yaşam becerileri Uygunsa işlevsel mesleki değerlendirme

Geçiş Hizmetlerinin Planlamasına Yasal Bir Bakış BEP ekibi tarafından uygun görülmesi halinde ABD’de 1990 yılından bu yana geçiş hizmetleri 14 yaş veya daha büyük olan öğrenciler için yasal bir zorunluluk haline gelmiştir. Ülkemizde ise milli eğitim bakanlığı özel eğitim hizmetleri yönetmenliğinde geçiş hizmetlerine ilişkin herhangi bir düzenleme yer almamaktadır. Herhangi bir düzenleme almamasına rağmen rehberlik hizmet türleri başlığı altında eğitsel mesleki ve kişisel rehberliğe ilişkin düzenlemelere yer verilmiştir.